BELSPELFRAUDE !!! HOELANG NOG ?????

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
henke54
Pro Member
Pro Member

hoelang gaat dit 'spelleke' nog duren op TV om geld uit de mensen hunne portemonnee te kloppen ????? :twisted:

bekijk de 4 youtube filmjes maar eens goed hieronder

http://www.p-magazine.com/dossiers/belspel/
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

doorexen :lol: :lol: :lol:
Hoe komen ze er toch op.
En bij mij loopt er ook een uier in de tuin.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Een regelrechte schande, wanneer gaat de overheid optreden????
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Eigelijk geven die spellekes mij een goed gevoel.

Als ik zo 'snachts eens kijk en die bellers stromen daar binnen dan denk ik altijd: "zozo er zijn dus toch nog dommere mensen als mij :)"
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ere wie ere toekomt. Dit zijn filmpjes van
http://belspelletjes.50webs.org/

Als je die site leest lig je ofwel strijk van het lachen ofwel vraag je je af waarom zoiets nog mag uitgezonden worden.

door'X'en ...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Als de regering hier ook inkomsten van heeft, zullen ze er niet snel iets aan doen. Voor de regering telt kassa kassa.

Onze justitieminister heeft er waarschijnlijk baat bij en laat ze het maar aanslepen.

Ook in ons buurland NL zijn de belspellen al langer een probleem en ook daar blijven ze gewoon op de buis.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

gewoonweg niet kijken en vooral niet meedoen.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Waarom niet ? Ik vind meestal de verschillen en antwoorden op simpele dingen. :eek:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het is wel leuk om naar te kijken, maar niet om mee te doen, je wint toch nooit :). Het enigste hoe je deze spelletje kan laten stoppen is door er niet meer naar te bellen
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Teebee schreef:Waarom niet ? Ik vind meestal de verschillen en antwoorden op simpele dingen. :eek:
lol! Like everybody else! Maar hebt ge laatst ook het legendarische "doorexen" gevonden? :-)
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 40 keer

:eek:

Bedoelde u: doorheen

Geen standaard-webpagina's met al uw zoektermen gevonden.
Uw zoekbewerking - doorexen - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Google laat me in de steek :lol:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De online vandale kent doorexen ook niet :evil:
wem
Premium Member
Premium Member

Indien je "doorxen" gebruikt (hetgene op dat papiertje stond), dan vind je wel degelijk zoekresultaten: 4

Alle vier zeggen ze dat "doorxen" geen correct woord is, dat het niet op internet terug te vinden valt, dat het schandalig is dat dat als oplossing van dat woordspelletje gebruikt werd, ...

Zouden die bellers zich geen burgelijke partij kunnen stellen in een rechtzaak daartegen?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Straffe kost. En het erge van de zaak is dat die dingen worden uitgezonden op een moment dat de "zwakkeren" in de samenleving massaal kunnen kijken, o.a. de gepensioneerden.

Puur boerenbedrog dus...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:Straffe kost. En het erge van de zaak is dat die dingen worden uitgezonden op een moment dat de "zwakkeren" in de samenleving massaal kunnen kijken, o.a. de gepensioneerden.

Puur boerenbedrog dus...
jij aanziet dus alle gepensioneerden als zwakkeren in de maatschappij. vind ik nogal een straffe uitspraak.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

bij de gepensioneerden vindt ge inderdaad veel meer zwakkeren dan tussen 25 - 65 jaar. Uiteraard is daarom niet elke gepensioneerde zo maar je hebt meer kans om een gepensioneerde bij de neus te nemen dan een niet-gepensioneerde niet-zwakkere.
Please help, looking for a way to get rich and fast
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:jij aanziet dus alle gepensioneerden als zwakkeren in de maatschappij. vind ik nogal een straffe uitspraak.
Ik zei dat alleen omdat die groep vaak nogal goedgelovig naar dit nieuwe, snelle entertainment zit te kijken en vooral er de tijd voor heeft. Ze zijn niet allemaal zo uiteraard, dat bedoelde ik nu ook weer niet, je hebt gelijk. Maar het is duidelijk dat deze spelletjes mikken op mensen met mindere intelligentie of goedgelovige mensen.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Het feit dat er met zo'n belspelletjes en al die andere sms zever (à la 'sms HOT naar 7477') zoveel geld te verdienen valt, is eigenlijk het bewijs dat het triestig gesteld is met onze maatschappij.

Degenen die daaraan hun geld verspillen, die verdienen niet beter dan bedrogen te worden. :twisted:
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

KK schreef:Degenen die daaraan hun geld verspillen, die verdienen niet beter dan bedrogen te worden. :twisted:
Ben'k't ni mee eens. Ni iedereen heeft er een besef over hoe neig ze gemanipuleerd worden. En wat de redenen daarvoor ook mogen zijn ... het zou geen verschil mogen uitmaken om hen tegen zulke praktijken te beschermen.

Als we dat niet zouden doen, dan zouden mensen u van alle kansen proberen te berippen, en wat voor een samenleving zou dat zijn ?

edit : Vindt het eigenlijk wel straf dat hier nog niet is tegen opgetreden, vooral als de bewijzen zo voor het rapen zijn.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

De sociale gevallen die "aan den dop" zitten zijn hiervan het slachtoffer. Het zijn meestal die mensen die alles wat ze niet echt nodig hebben het eerst kopen terwijl er quasi geen ruimte is binnen de uitkering voor grote aankopen. Daar pikken deze spelletjes op in, gemakkelijk geld verdienen, zo lijkt het. Je zou ervan versteld staan hoeveel mensen daarop reageren. De mens heeft altijd een zwak gehad voor snel geld verdienen (wat de geschiedenis meermaals aantoont).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Block schreef:Ere wie ere toekomt. Dit zijn filmpjes van
http://belspelletjes.50webs.org/

Als je die site leest lig je ofwel strijk van het lachen ofwel vraag je je af waarom zoiets nog mag uitgezonden worden.

door'X'en ...
Volgens mij is het zelfs geen woord en is het zeker geen synoniem voor doorschrappen.
Generic Human
Plus Member
Plus Member

SantaSCSI schreef:De mens heeft altijd een zwak gehad voor snel geld verdienen (wat de geschiedenis meermaals aantoont).
Zoals in Nederland met dat TV programma Opgelicht of iets dergelijks. Welgestelde man wordt opgelicht omdat hij kans ziet zijn reeds groot fortuin snel te vergroten op een duidelijk illegale manier.

Daar heb ik toch met gelachen hoor :lol:
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

deze is ook wel mooi en overoverover duidelijk :x

ze neemt het geld v/d brief, gaat met de brief buiten beeld en komt terug in beeld met een brief met geld op, zodat ze op een bep moment ineens met 4 briefjes zit te knoeien....

http://www.youtube.com/watch?v=Ll3-bcXG ... ed&search=
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Damn ... had deze thread nog niet opgemerkt ... hallucinant gewoon die filmpjes :eek:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Kemblin schreef:deze is ook wel mooi en overoverover duidelijk :x

ze neemt het geld v/d brief, gaat met de brief buiten beeld en komt terug in beeld met een brief met geld op, zodat ze op een bep moment ineens met 4 briefjes zit te knoeien....

http://www.youtube.com/watch?v=Ll3-bcXG ... ed&search=
Waarschijnlijk had iemand het antwoord in de originele enveloppe al geraden en had men dit antwoord afgekeurd.
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

tja op het moment dat ze "ah" zegt hoort ze wss dat ze het geld niet v/d envelope mocht halen
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Wat een idioten, dan hadden ze toch beter een envelop aan haar voeten gelegd of geschoven en dan moest ze die gewoon per ongeluk laten vallen en de andere terug oprapen !!!?

Dat ze fraude plegen tot daar toe maar dat ze het dan nog op zo'n belabberde manier doen, vind ik toch erg.
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member

Die dingen zijn sinds Januari legaal. Staat allemaal hier uitgelegd.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Poedelbrein schreef:Die dingen zijn sinds Januari legaal. Staat allemaal hier uitgelegd.
Mensen oplichten is niet legaal. De belspelletjes op zich wel, maar niet het veranderen van antwoorden en het 'verkeerd' horen van het juiste antwoord.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Poedelbrein schreef:Die dingen zijn sinds Januari legaal. Staat allemaal hier uitgelegd.
Het is trouwens onvoorstelbaar dat na al dat bedrog de kansspelcommissie nog vergunningen geeft voor dergelijke praktijken ook.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dat vind ik toch ook ze misschien moeten we die links eens naar die spel commissie sturen, zodat ze die zelf eens kunnen bekijken, volgens mij hebben ze geen besef van hoe die spelletjes in elkaar zitten, en anders doen ze het zelf :p.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 14 keer

Ofloo schreef:Dat vind ik toch ook ze misschien moeten we die links eens naar die spel commissie sturen, zodat ze die zelf eens kunnen bekijken, volgens mij hebben ze geen besef van hoe die spelletjes in elkaar zitten, en anders doen ze het zelf :p.
Niet nodig hoor, de mensen achter de site die zich bezig houdt met het verzamelen van deze filmpjes en dus ook het bewijs van bedrog, die spelen al constant alles door aan de commissie.

Hun website : http://belspelletjes.50webs.org/
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”