Het is wel leuk om naar te kijken, maar niet om mee te doen, je wint toch nooit . Het enigste hoe je deze spelletje kan laten stoppen is door er niet meer naar te bellen
Indien je "doorxen" gebruikt (hetgene op dat papiertje stond), dan vind je wel degelijk zoekresultaten: 4
Alle vier zeggen ze dat "doorxen" geen correct woord is, dat het niet op internet terug te vinden valt, dat het schandalig is dat dat als oplossing van dat woordspelletje gebruikt werd, ...
Zouden die bellers zich geen burgelijke partij kunnen stellen in een rechtzaak daartegen?
Straffe kost. En het erge van de zaak is dat die dingen worden uitgezonden op een moment dat de "zwakkeren" in de samenleving massaal kunnen kijken, o.a. de gepensioneerden.
Deej_1977 schreef:Straffe kost. En het erge van de zaak is dat die dingen worden uitgezonden op een moment dat de "zwakkeren" in de samenleving massaal kunnen kijken, o.a. de gepensioneerden.
Puur boerenbedrog dus...
jij aanziet dus alle gepensioneerden als zwakkeren in de maatschappij. vind ik nogal een straffe uitspraak.
bij de gepensioneerden vindt ge inderdaad veel meer zwakkeren dan tussen 25 - 65 jaar. Uiteraard is daarom niet elke gepensioneerde zo maar je hebt meer kans om een gepensioneerde bij de neus te nemen dan een niet-gepensioneerde niet-zwakkere.
Please help, looking for a way to get rich and fast
hollebollegijs schreef:jij aanziet dus alle gepensioneerden als zwakkeren in de maatschappij. vind ik nogal een straffe uitspraak.
Ik zei dat alleen omdat die groep vaak nogal goedgelovig naar dit nieuwe, snelle entertainment zit te kijken en vooral er de tijd voor heeft. Ze zijn niet allemaal zo uiteraard, dat bedoelde ik nu ook weer niet, je hebt gelijk. Maar het is duidelijk dat deze spelletjes mikken op mensen met mindere intelligentie of goedgelovige mensen.
Het feit dat er met zo'n belspelletjes en al die andere sms zever (à la 'sms HOT naar 7477') zoveel geld te verdienen valt, is eigenlijk het bewijs dat het triestig gesteld is met onze maatschappij.
Degenen die daaraan hun geld verspillen, die verdienen niet beter dan bedrogen te worden.
KK schreef:Degenen die daaraan hun geld verspillen, die verdienen niet beter dan bedrogen te worden.
Ben'k't ni mee eens. Ni iedereen heeft er een besef over hoe neig ze gemanipuleerd worden. En wat de redenen daarvoor ook mogen zijn ... het zou geen verschil mogen uitmaken om hen tegen zulke praktijken te beschermen.
Als we dat niet zouden doen, dan zouden mensen u van alle kansen proberen te berippen, en wat voor een samenleving zou dat zijn ?
edit : Vindt het eigenlijk wel straf dat hier nog niet is tegen opgetreden, vooral als de bewijzen zo voor het rapen zijn.
De sociale gevallen die "aan den dop" zitten zijn hiervan het slachtoffer. Het zijn meestal die mensen die alles wat ze niet echt nodig hebben het eerst kopen terwijl er quasi geen ruimte is binnen de uitkering voor grote aankopen. Daar pikken deze spelletjes op in, gemakkelijk geld verdienen, zo lijkt het. Je zou ervan versteld staan hoeveel mensen daarop reageren. De mens heeft altijd een zwak gehad voor snel geld verdienen (wat de geschiedenis meermaals aantoont).
SantaSCSI schreef:De mens heeft altijd een zwak gehad voor snel geld verdienen (wat de geschiedenis meermaals aantoont).
Zoals in Nederland met dat TV programma Opgelicht of iets dergelijks. Welgestelde man wordt opgelicht omdat hij kans ziet zijn reeds groot fortuin snel te vergroten op een duidelijk illegale manier.
ze neemt het geld v/d brief, gaat met de brief buiten beeld en komt terug in beeld met een brief met geld op, zodat ze op een bep moment ineens met 4 briefjes zit te knoeien....
Kemblin schreef:deze is ook wel mooi en overoverover duidelijk
ze neemt het geld v/d brief, gaat met de brief buiten beeld en komt terug in beeld met een brief met geld op, zodat ze op een bep moment ineens met 4 briefjes zit te knoeien....
Wat een idioten, dan hadden ze toch beter een envelop aan haar voeten gelegd of geschoven en dan moest ze die gewoon per ongeluk laten vallen en de andere terug oprapen !!!?
Dat ze fraude plegen tot daar toe maar dat ze het dan nog op zo'n belabberde manier doen, vind ik toch erg.
Poedelbrein schreef:Die dingen zijn sinds Januari legaal. Staat allemaal hier uitgelegd.
Mensen oplichten is niet legaal. De belspelletjes op zich wel, maar niet het veranderen van antwoorden en het 'verkeerd' horen van het juiste antwoord.
Dat vind ik toch ook ze misschien moeten we die links eens naar die spel commissie sturen, zodat ze die zelf eens kunnen bekijken, volgens mij hebben ze geen besef van hoe die spelletjes in elkaar zitten, en anders doen ze het zelf .
Ofloo schreef:Dat vind ik toch ook ze misschien moeten we die links eens naar die spel commissie sturen, zodat ze die zelf eens kunnen bekijken, volgens mij hebben ze geen besef van hoe die spelletjes in elkaar zitten, en anders doen ze het zelf .
Niet nodig hoor, de mensen achter de site die zich bezig houdt met het verzamelen van deze filmpjes en dus ook het bewijs van bedrog, die spelen al constant alles door aan de commissie.