Torrent werkt niet deftig
Hey allen,
Sinds begin deze week ben ik van Telenet overgestapt op EDPNET. Bij eerstgenoemde haalde ik met µTorrent (en uiteraard ook andere, gelijkaardige programma's) zonder problemen snelheden boven de 100kbps en bovendien beïnvloedde dit mijn surfsnelheid niet.
Met EDPNET blijkt dit een totaal ander verhaal te zijn: van zodra ik µTorrent of Azureus opstart, kan ik nauwelijks nog surfen en bovendien komt de downloadsnelheid nauwelijks boven de 10kbps uit en is de verbinding zeer onstabiel. Ik kan geen 5 minuten downloaden zonder dat de verbinding verbroken lijkt te worden.
Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.
Mogelijks wordt torrentverkeer gefnuikt aan de bron, bij EDPNET zelf?
Kan er iemand mij helpen?
Sinds begin deze week ben ik van Telenet overgestapt op EDPNET. Bij eerstgenoemde haalde ik met µTorrent (en uiteraard ook andere, gelijkaardige programma's) zonder problemen snelheden boven de 100kbps en bovendien beïnvloedde dit mijn surfsnelheid niet.
Met EDPNET blijkt dit een totaal ander verhaal te zijn: van zodra ik µTorrent of Azureus opstart, kan ik nauwelijks nog surfen en bovendien komt de downloadsnelheid nauwelijks boven de 10kbps uit en is de verbinding zeer onstabiel. Ik kan geen 5 minuten downloaden zonder dat de verbinding verbroken lijkt te worden.
Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Edpnet beperkt in principe niets. Ik haal zelf (zit ook bij Edpnet) met Utorrent snelheden die in de buurt liggen van de maximum snelheid van mijn lijn.apekrul schreef:Hey allen,
1. Welke modem gebruik je ?
2. Post hier je lijnwaarden eens
Uzzi
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Mogelijke reden: je hebt je torrent upload snelheid te hoog ingesteld (of niet ingesteld).apekrul schreef:Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.
Ik heb zelf EDPNET ADSL MAX6 DYN (6Mbit/s down & 640kb/s up) en heb als maxumim torrent upload snelheid 50 kB/s ingesteld: werkt perfect.
Ik denk echt niet dat EDPNET aan traffic shaping doet.
Jan
Jan_B schreef:Mogelijke reden: je hebt je torrent upload snelheid te hoog ingesteld (of niet ingesteld).apekrul schreef:Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.
Ik heb zelf EDPNET ADSL MAX6 DYN (6Mbit/s down & 640kb/s up) en heb als maxumim torrent upload snelheid 50 kB/s ingesteld: werkt perfect.
Ik denk echt niet dat EDPNET aan traffic shaping doet.
Jan
50 kb/s
Da's toch veel te veel of vergis ik mij nu? Als ik in µTorrent (met Telenet) mijn upload op 6 kb/s instelde, kon ik downloaden tegen onbeperkte snelheid: minstens 50-60 kb/s, 300-400-500 kb/s waren niet uitzonderlijk. Ik heb aan de instellingen van µTorrent niets veranderd en ik kom met EDPNET niet meer boven de 10kb/s en kan niet meer surfen...
Het is natuurlijk het proberen waard maar het lijkt me sterk dat ik door mijn uploadsnelheid te (bijna) vertienvoudigen, ineens terug parallel ga kunnen surfen aan het torrent-en.
- Jan_B
- Premium Member
Weet je wat het effectief profiel is dat je van EDPnet gekregen hebt ? De getallen die ik opgaf gebruik ik voor een 6Mbit/s down & 640kb/s up lijn.apekrul schreef: 50 kb/s
Da's toch veel te veel of vergis ik mij nu? Als ik in µTorrent (met Telenet) mijn upload op 6 kb/s instelde, kon ik downloaden tegen onbeperkte snelheid: minstens 50-60 kb/s, 300-400-500 kb/s waren niet uitzonderlijk. Ik heb aan de instellingen van µTorrent niets veranderd en ik kom met EDPNET niet meer boven de 10kb/s en kan niet meer surfen...
Het is natuurlijk het proberen waard maar het lijkt me sterk dat ik door mijn uploadsnelheid te (bijna) vertienvoudigen, ineens terug parallel ga kunnen surfen aan het torrent-en.
Als je bij een upload van 6 kB/s reeds problemen hebt, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
Jan
Laatst gewijzigd door Jan_B 30 maa 2007, 11:03, in totaal 2 gewijzigd.
Ik heb dezelfde aansluiting als u: 6Mb down-6**kb/s up en een dynamisch IP.Jan_B schreef:Weet je wat het effectief profiel is dat je van EDPnet gekregen hebt ? De getallen die ik opgaf gebruik ik voor een 6Mbit/s down & 640kb/s up lijn.apekrul schreef: 50 kb/s
Als je bij een upload van 6 kB/s reeds problemen hebt, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
Jan
Het rare is juist dat 'gewoon' surfen en downloaden geen probleem geven. Maar ik heb de snelheidstest nog niet gedaand dus da's straks m'n eerste werk.
- Jan_B
- Premium Member
Om optimaal te werken moeten er voor bittorrent typisch poorten geopend worden in de router. Eventueel kan het dus daaraan liggen ? Bij Azureus is er een "NAT test" beschikbaar is waarmee je kan zijn of de juiste poort open staat.apekrul schreef: Ik heb dezelfde aansluiting als u: 6Mb down-6**kb/s up en een dynamisch IP.
Het rare is juist dat 'gewoon' surfen en downloaden geen probleem geven. Maar ik heb de snelheidstest nog niet gedaand dus da's straks m'n eerste werk.
Jan
Die staat open d.w.z. port-forwarding staat aan voor deze poort in mijn modem/routerJan_B schreef:Om optimaal te werken moeten er voor bittorrent typisch poorten geopend worden in de router. Eventueel kan het dus daaraan liggen ? Bij Azureus is er een "NAT test" beschikbaar is waarmee je kan zijn of de juiste poort open staat.apekrul schreef: Ik heb dezelfde aansluiting als u: 6Mb down-6**kb/s up en een dynamisch IP.
Jan
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Bij mij werken torrents perfect. Ik gebruik ook µTorrent en haal gemakkelijk (als de tracker/seeders het toelaten) de max snelheid van mijn lijn (+- 350 KB/s).
Je moet idd je poort forwarden (staat dit juist ingesteld, dus juiste poort in het programma ingesteld en in de router).
Ik raad ook aan van een andere poort te nemen dan de standaard bittorrentpoort (dus geen 6881 maar liefst een boven de 10000 omdat er wel wat trackers zijn die de standaard poort blokken).
Het kan even goed aan de tracker liggen ook he, ik heb ook niet op elke torrentfile eve hoge snelheden he, da gaat gewoon niet bij torrents .
Ik kan me alleszins niet goed voorstelle dat het aan EDPnet zou liggen.
Je moet idd je poort forwarden (staat dit juist ingesteld, dus juiste poort in het programma ingesteld en in de router).
Ik raad ook aan van een andere poort te nemen dan de standaard bittorrentpoort (dus geen 6881 maar liefst een boven de 10000 omdat er wel wat trackers zijn die de standaard poort blokken).
Het kan even goed aan de tracker liggen ook he, ik heb ook niet op elke torrentfile eve hoge snelheden he, da gaat gewoon niet bij torrents .
Ik kan me alleszins niet goed voorstelle dat het aan EDPnet zou liggen.
- Jan_B
- Premium Member
Voor alle zekerheid zou je je PC (heel even) in de DMZ van je router kunnen plaatsen.apekrul schreef:Die staat open d.w.z. port-forwarding staat aan voor deze poort in mijn modem/router
Als het dan wel werkt, dan is er toch iets mis met je routerinstellingen.
Jan
probeer is volgende
Zet bij instellingen / verbinding , - de max upload snelheid op 10KB/sec
------ instellingen / Bitorrent , - protocolcodering uitgaand op ingeschakeld , ...
en zeker de poort openzetten in uw router..
Als dat niet helpt , moet u dat eens naagaan bij uw provider
------ instellingen / Bitorrent , - protocolcodering uitgaand op ingeschakeld , ...
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Ik ben net hetzelfde aan het denken.elldiablo schreef:probeer is volgende
Utorrent is opniew instellen, want kabel heeft ee grotere uploadsnelheid dan adsl he dacht ik.
Als uw instellingen nog steeds op uw oude max upload staan dan kan het zijn dat ge uw downloads aan het choken zijt.
@apekrul.
Heb hetzelfde al maanden voor. Poorten staan open in router (tevens een andere gekozen dan de standaardpoort). Surfen en downloaden gaat bij mij niet samen, zelfs als ik de upload op bv. 5 of 10 KB/s zet. En tegenstelling tot jou haal ik wel hoge snelheden. Vroeger had ik echter geen problemen, dus het kan niet aan mijn setup liggen.
Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T
Greetz
Heb hetzelfde al maanden voor. Poorten staan open in router (tevens een andere gekozen dan de standaardpoort). Surfen en downloaden gaat bij mij niet samen, zelfs als ik de upload op bv. 5 of 10 KB/s zet. En tegenstelling tot jou haal ik wel hoge snelheden. Vroeger had ik echter geen problemen, dus het kan niet aan mijn setup liggen.
Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T
Greetz
Greetz Bossie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik dacht het niet ... ik heb 2Mbit upload op mijn kabel ...lithion schreef:De uploadsnelheid bij EDPNET is veel hoger dan bij de kabel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Gaat het niet over de kabel van Draco888?ditCh schreef:Ik dacht het niet ... ik heb 2Mbit upload op mijn kabel ...lithion schreef:De uploadsnelheid bij EDPNET is veel hoger dan bij de kabel
ik weet dat ik voor die instellingen , probleem had qwa download snelheid , na dat ik ze had veranderd , zoleg boven vermeld was alles oki , kon ik tegen het max download , maar interent gaat uiteraard trager gaan , als je torrent downloader , alles neemt van uw max snelheid :d
pak dat je max 360kB/sec is ,en je download tegen 360 kB/sec , verwacht maar dat je niet kunt of bijna niet kunt surfen :d, heb ik ook voor , ik download aleen als ik iet surf :d is eigenlijk beetje logish
" PS" heb je het geprobeerd wat ik zei , voor instelingen. probeer mishien ook een ander client azureus .... laat iest weten , en anders moet je is contact opnemen met uw provider
grtz Elldiablo
pak dat je max 360kB/sec is ,en je download tegen 360 kB/sec , verwacht maar dat je niet kunt of bijna niet kunt surfen :d, heb ik ook voor , ik download aleen als ik iet surf :d is eigenlijk beetje logish
" PS" heb je het geprobeerd wat ik zei , voor instelingen. probeer mishien ook een ander client azureus .... laat iest weten , en anders moet je is contact opnemen met uw provider
grtz Elldiablo
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Ik heb geen kabellithion schreef:Gaat het niet over de kabel van Draco888?ditCh schreef:Ik dacht het niet ... ik heb 2Mbit upload op mijn kabel ...lithion schreef:De uploadsnelheid bij EDPNET is veel hoger dan bij de kabel
. . . ok,wel maar enkel voor digitale TV, niet voor internet.
- Styno
- Elite Poster
Verschillende D-link modellen hebben een 'maximum connection threshold' ingebakken. Kan via scripting aangepast worden.Bossie schreef:Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Gaat het niet over de kabel van Draco888?[/quote]lithion schreef: Ik dacht het niet ... ik heb 2Mbit upload op mijn kabel ...
"De kabel" zeg jij ...
Hey Styno, heb dit weergevonden in de router. Staat bij mij ingesteld op 4096. Zowel RTS en Frag Threshhold. Wat houdt dit in mss?Styno schreef:Verschillende D-link modellen hebben een 'maximum connection threshold' ingebakken. Kan via scripting aangepast worden.Bossie schreef:Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T
@ Elldiablo.
Natuurlijk weet ik ook dat als je max dl dat je dan nog moeilijk kan surfen. Maar heb hetzelfde voor als ik bv iets binnenhaal tegen 100 KB/s met een upload van 5 KB/s. Heb wel al opgemerkt dat dit kan verschillen van torrent tot torrent. Maar zoals eerder aangehaald had ik hier vroeger geen problemen mee.
Greetz Bossie
ja dan i ser 1oplossing , contact opnemen met uw provider :d
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
en wat nut heeft dat ? torrents zijn nooit een probleem geweest bij edpnet, het is gewoon een lokaal probleem waarschijnlijk ... torrents met weinig seeds, slechte settings , enz
FlashBlue schreef:en wat nut heeft dat ? torrents zijn nooit een probleem geweest bij edpnet, het is gewoon een lokaal probleem waarschijnlijk ... torrents met weinig seeds, slechte settings , enz
euuhh heb je tegoei gelezen wat er scheelt , denk het niet !! ,
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik zal zelf wel uitmake wat ik gelezen heb en wat niet, dank u ....elldiablo schreef:
en ge moet mensen niet gewoon naar edpnet sturen, zeker niet als het een alleenstaand geval is.
Dat ze eerst maar eens zelf maken dat client sided alles in orde is ... dit kan alles zijn van een brakke router; brakke modem; slechte splitter; slechte binnenbekabeling, tot een virus infested pc .
Heb je alles client sided nagekeken, en ben je zèker dat het niet daar te zoeken is, DAN kan je contact opnemen met je isp en hen de feiten voorleggen en vrage wat ze aanraden .
- Mette
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Idd, zo'n dingen liggen (voor zover ik al heb gemerkt op andere fora waar ik soms opzit) meestal aan instellingen van de router of firewall (windows firewall bv) ipv aan de ISP zelf. Het probleem is dat mensen (en ik betrap mij daar zelf ook snel op) eerder andere mensen/instaties de "schuld" geven van problemen dan bij zich zelf eerst te zien. Dit is btw op niemand slecht bedoeld ofzo, ik snap ook wel waarom dat is.FlashBlue schreef:Ik zal zelf wel uitmake wat ik gelezen heb en wat niet, dank u ....elldiablo schreef:
en ge moet mensen niet gewoon naar edpnet sturen, zeker niet als het een alleenstaand geval is.
Dat ze eerst maar eens zelf maken dat client sided alles in orde is ... dit kan alles zijn van een brakke router; brakke modem; slechte splitter; slechte binnenbekabeling, tot een virus infested pc .
Heb je alles client sided nagekeken, en ben je zèker dat het niet daar te zoeken is, DAN kan je contact opnemen met je isp en hen de feiten voorleggen en vrage wat ze aanraden .
Laatst gewijzigd door Mette 31 maa 2007, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
lol daar had ik zelf nog iet aan gedacht , geen slecht idee ;o)
Topic starter , volg Flashblue , de stappen die hij hier heeft gezegt
Topic starter , volg Flashblue , de stappen die hij hier heeft gezegt
Hier bennek terug met nen update!
Het bleken de instellingen van mijn router in combinatie met een overbelasting van de Belgacom centrale te zijn.
De centrale is geüpgrade en ik heb wat geprutst met mijn router. Nu haal ik ook een snelheid van rond de 500kb/s. Alleen de upload steekt nog vast op 166kb/s dus ik zal nog wat verder moeten tweaken!
Iedereen in elk geval hartelijk bedankt voor suggesties!
Het bleken de instellingen van mijn router in combinatie met een overbelasting van de Belgacom centrale te zijn.
De centrale is geüpgrade en ik heb wat geprutst met mijn router. Nu haal ik ook een snelheid van rond de 500kb/s. Alleen de upload steekt nog vast op 166kb/s dus ik zal nog wat verder moeten tweaken!
Iedereen in elk geval hartelijk bedankt voor suggesties!