Torrent werkt niet deftig

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
apekrul
Starter
Starter

Hey allen,

Sinds begin deze week ben ik van Telenet overgestapt op EDPNET. Bij eerstgenoemde haalde ik met µTorrent (en uiteraard ook andere, gelijkaardige programma's) zonder problemen snelheden boven de 100kbps en bovendien beïnvloedde dit mijn surfsnelheid niet.

Met EDPNET blijkt dit een totaal ander verhaal te zijn: van zodra ik µTorrent of Azureus opstart, kan ik nauwelijks nog surfen en bovendien komt de downloadsnelheid nauwelijks boven de 10kbps uit en is de verbinding zeer onstabiel. Ik kan geen 5 minuten downloaden zonder dat de verbinding verbroken lijkt te worden.

Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.

Mogelijks wordt torrentverkeer gefnuikt aan de bron, bij EDPNET zelf?
Kan er iemand mij helpen?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

apekrul schreef:Hey allen,

Sinds begin deze week ben ik van Telenet overgestapt op EDPNET. Bij eerstgenoemde haalde ik met µTorrent (en uiteraard ook andere, gelijkaardige programma's) zonder problemen snelheden boven de 100kbps en bovendien beïnvloedde dit mijn surfsnelheid niet.

Met EDPNET blijkt dit een totaal ander verhaal te zijn: van zodra ik µTorrent of Azureus opstart, kan ik nauwelijks nog surfen en bovendien komt de downloadsnelheid nauwelijks boven de 10kbps uit en is de verbinding zeer onstabiel. Ik kan geen 5 minuten downloaden zonder dat de verbinding verbroken lijkt te worden.

Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.

Edpnet beperkt in principe niets. Ik haal zelf (zit ook bij Edpnet) met Utorrent snelheden die in de buurt liggen van de maximum snelheid van mijn lijn.
1. Welke modem gebruik je ?
2. Post hier je lijnwaarden eens

Uzzi
apekrul
Starter
Starter

Hey Uzzi, al bedankt voor het snelle antwoord :wink:

1. Mijn router is een Linksys WAG54GS

2. Bedoel je hiermee de resultaten van een speedtest? Die heb ik nog niet uitgevoerd thuis (zit momenteel op het werk).
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

apekrul schreef:Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.

Mogelijke reden: je hebt je torrent upload snelheid te hoog ingesteld (of niet ingesteld).

Ik heb zelf EDPNET ADSL MAX6 DYN (6Mbit/s down & 640kb/s up) en heb als maxumim torrent upload snelheid 50 kB/s ingesteld: werkt perfect.

Ik denk echt niet dat EDPNET aan traffic shaping doet.

Jan
apekrul
Starter
Starter

Jan_B schreef:
apekrul schreef:Ik begrijp dat de capaciteit van EDPNET kleiner is maar dit fenomeen kan onmogelijk hieraan te wijten zijn aangezien ik grote, 'gewone' bestanden zoals bv. OpenOffice zonder problemen kan downloaden tegen een snelheid die aanzienlijk hoger ligt dan 10kbps.

Mogelijke reden: je hebt je torrent upload snelheid te hoog ingesteld (of niet ingesteld).

Ik heb zelf EDPNET ADSL MAX6 DYN (6Mbit/s down & 640kb/s up) en heb als maxumim torrent upload snelheid 50 kB/s ingesteld: werkt perfect.

Ik denk echt niet dat EDPNET aan traffic shaping doet.

Jan

50 kb/s :eek:

Da's toch veel te veel of vergis ik mij nu? Als ik in µTorrent (met Telenet) mijn upload op 6 kb/s instelde, kon ik downloaden tegen onbeperkte snelheid: minstens 50-60 kb/s, 300-400-500 kb/s waren niet uitzonderlijk. Ik heb aan de instellingen van µTorrent niets veranderd en ik kom met EDPNET niet meer boven de 10kb/s en kan niet meer surfen... :|

Het is natuurlijk het proberen waard maar het lijkt me sterk dat ik door mijn uploadsnelheid te (bijna) vertienvoudigen, ineens terug parallel ga kunnen surfen aan het torrent-en.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

apekrul schreef: 50 kb/s :eek:

Da's toch veel te veel of vergis ik mij nu? Als ik in µTorrent (met Telenet) mijn upload op 6 kb/s instelde, kon ik downloaden tegen onbeperkte snelheid: minstens 50-60 kb/s, 300-400-500 kb/s waren niet uitzonderlijk. Ik heb aan de instellingen van µTorrent niets veranderd en ik kom met EDPNET niet meer boven de 10kb/s en kan niet meer surfen... :|

Het is natuurlijk het proberen waard maar het lijkt me sterk dat ik door mijn uploadsnelheid te (bijna) vertienvoudigen, ineens terug parallel ga kunnen surfen aan het torrent-en.
Weet je wat het effectief profiel is dat je van EDPnet gekregen hebt ? De getallen die ik opgaf gebruik ik voor een 6Mbit/s down & 640kb/s up lijn.

Als je bij een upload van 6 kB/s reeds problemen hebt, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Jan
Laatst gewijzigd door Jan_B 30 maa 2007, 11:03, in totaal 2 gewijzigd.
apekrul
Starter
Starter

Jan_B schreef:
apekrul schreef: 50 kb/s :eek:

Weet je wat het effectief profiel is dat je van EDPnet gekregen hebt ? De getallen die ik opgaf gebruik ik voor een 6Mbit/s down & 640kb/s up lijn.

Als je bij een upload van 6 kB/s reeds problemen hebt, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Jan
Ik heb dezelfde aansluiting als u: 6Mb down-6**kb/s up en een dynamisch IP.

Het rare is juist dat 'gewoon' surfen en downloaden geen probleem geven. Maar ik heb de snelheidstest nog niet gedaand dus da's straks m'n eerste werk.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

apekrul schreef: Ik heb dezelfde aansluiting als u: 6Mb down-6**kb/s up en een dynamisch IP.

Het rare is juist dat 'gewoon' surfen en downloaden geen probleem geven. Maar ik heb de snelheidstest nog niet gedaand dus da's straks m'n eerste werk.
Om optimaal te werken moeten er voor bittorrent typisch poorten geopend worden in de router. Eventueel kan het dus daaraan liggen ? Bij Azureus is er een "NAT test" beschikbaar is waarmee je kan zijn of de juiste poort open staat.

Jan
apekrul
Starter
Starter

Jan_B schreef:
apekrul schreef: Ik heb dezelfde aansluiting als u: 6Mb down-6**kb/s up en een dynamisch IP.

Om optimaal te werken moeten er voor bittorrent typisch poorten geopend worden in de router. Eventueel kan het dus daaraan liggen ? Bij Azureus is er een "NAT test" beschikbaar is waarmee je kan zijn of de juiste poort open staat.

Jan
Die staat open d.w.z. port-forwarding staat aan voor deze poort in mijn modem/router :cry:
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij mij werken torrents perfect. Ik gebruik ook µTorrent en haal gemakkelijk (als de tracker/seeders het toelaten) de max snelheid van mijn lijn (+- 350 KB/s).

Je moet idd je poort forwarden (staat dit juist ingesteld, dus juiste poort in het programma ingesteld en in de router).
Ik raad ook aan van een andere poort te nemen dan de standaard bittorrentpoort (dus geen 6881 maar liefst een boven de 10000 omdat er wel wat trackers zijn die de standaard poort blokken).

Het kan even goed aan de tracker liggen ook he, ik heb ook niet op elke torrentfile eve hoge snelheden he, da gaat gewoon niet bij torrents :).

Ik kan me alleszins niet goed voorstelle dat het aan EDPnet zou liggen.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

apekrul schreef:Die staat open d.w.z. port-forwarding staat aan voor deze poort in mijn modem/router :cry:
Voor alle zekerheid zou je je PC (heel even) in de DMZ van je router kunnen plaatsen.

Als het dan wel werkt, dan is er toch iets mis met je routerinstellingen.

Jan
Tracer07
Pro Member
Pro Member

raar hoor..

ik haal hier 500kb minimum op torrents.. surfen gaat nog altijd zelfde..
azureus wel ( geen µtorrent )
elldiablo
Pro Member
Pro Member

probeer is volgende

Zet bij instellingen / verbinding , - de max upload snelheid op 10KB/sec
------ instellingen / Bitorrent , - protocolcodering uitgaand op ingeschakeld , ...

en zeker de poort openzetten in uw router..

Als dat niet helpt , moet u dat eens naagaan bij uw provider
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

elldiablo schreef:probeer is volgende

Zet bij instellingen / verbinding , - de max upload snelheid op 10KB/sec
------ instellingen / Bitorrent , - protocolcodering uitgaand op ingeschakeld , ...

en zeker de poort openzetten in uw router..

Als dat niet helpt , moet u dat eens naagaan bij uw provider
Ik ben net hetzelfde aan het denken.
Utorrent is opniew instellen, want kabel heeft ee grotere uploadsnelheid dan adsl he dacht ik.
Als uw instellingen nog steeds op uw oude max upload staan dan kan het zijn dat ge uw downloads aan het choken zijt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

De uploadsnelheid bij EDPNET is veel hoger dan bij de kabel ;)
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@apekrul.

Heb hetzelfde al maanden voor. Poorten staan open in router (tevens een andere gekozen dan de standaardpoort). Surfen en downloaden gaat bij mij niet samen, zelfs als ik de upload op bv. 5 of 10 KB/s zet. En tegenstelling tot jou haal ik wel hoge snelheden. Vroeger had ik echter geen problemen, dus het kan niet aan mijn setup liggen.

Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T

Greetz
Greetz Bossie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

lithion schreef:De uploadsnelheid bij EDPNET is veel hoger dan bij de kabel ;)
Ik dacht het niet ... ik heb 2Mbit upload op mijn kabel ...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

ditCh schreef:
Gaat het niet over de kabel van Draco888?
elldiablo
Pro Member
Pro Member

ik weet dat ik voor die instellingen , probleem had qwa download snelheid , na dat ik ze had veranderd , zoleg boven vermeld was alles oki , kon ik tegen het max download , maar interent gaat uiteraard trager gaan , als je torrent downloader , alles neemt van uw max snelheid :d

pak dat je max 360kB/sec is ,en je download tegen 360 kB/sec , verwacht maar dat je niet kunt of bijna niet kunt surfen :d, heb ik ook voor , ik download aleen als ik iet surf :d is eigenlijk beetje logish

" PS" heb je het geprobeerd wat ik zei , voor instelingen. probeer mishien ook een ander client azureus .... laat iest weten , en anders moet je is contact opnemen met uw provider

grtz Elldiablo
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:
ditCh schreef:
Gaat het niet over de kabel van Draco888?
Ik heb geen kabel :p

. . . ok,wel maar enkel voor digitale TV, niet voor internet.
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Bossie schreef:Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T
Verschillende D-link modellen hebben een 'maximum connection threshold' ingebakken. Kan via scripting aangepast worden.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

lithion schreef: Ik dacht het niet ... ik heb 2Mbit upload op mijn kabel ...
Gaat het niet over de kabel van Draco888?[/quote]

"De kabel" zeg jij ...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Styno schreef:
Bossie schreef:Heb wel nog een 3.3 Mbps abo, router is een D-link DSL-G604T
Verschillende D-link modellen hebben een 'maximum connection threshold' ingebakken. Kan via scripting aangepast worden.
Hey Styno, heb dit weergevonden in de router. Staat bij mij ingesteld op 4096. Zowel RTS en Frag Threshhold. Wat houdt dit in mss?

@ Elldiablo.

Natuurlijk weet ik ook dat als je max dl dat je dan nog moeilijk kan surfen. Maar heb hetzelfde voor als ik bv iets binnenhaal tegen 100 KB/s met een upload van 5 KB/s. Heb wel al opgemerkt dat dit kan verschillen van torrent tot torrent. Maar zoals eerder aangehaald had ik hier vroeger geen problemen mee.
Greetz Bossie
elldiablo
Pro Member
Pro Member

ja dan i ser 1oplossing , contact opnemen met uw provider :d
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

en wat nut heeft dat ? torrents zijn nooit een probleem geweest bij edpnet, het is gewoon een lokaal probleem waarschijnlijk ... torrents met weinig seeds, slechte settings , enz
elldiablo
Pro Member
Pro Member

FlashBlue schreef:en wat nut heeft dat ? torrents zijn nooit een probleem geweest bij edpnet, het is gewoon een lokaal probleem waarschijnlijk ... torrents met weinig seeds, slechte settings , enz

euuhh heb je tegoei gelezen wat er scheelt , denk het niet !! ,
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

elldiablo schreef:
Ik zal zelf wel uitmake wat ik gelezen heb en wat niet, dank u ....

en ge moet mensen niet gewoon naar edpnet sturen, zeker niet als het een alleenstaand geval is.
Dat ze eerst maar eens zelf maken dat client sided alles in orde is ... dit kan alles zijn van een brakke router; brakke modem; slechte splitter; slechte binnenbekabeling, tot een virus infested pc .

Heb je alles client sided nagekeken, en ben je zèker dat het niet daar te zoeken is, DAN kan je contact opnemen met je isp en hen de feiten voorleggen en vrage wat ze aanraden .
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:
elldiablo schreef:
Ik zal zelf wel uitmake wat ik gelezen heb en wat niet, dank u ....

en ge moet mensen niet gewoon naar edpnet sturen, zeker niet als het een alleenstaand geval is.
Dat ze eerst maar eens zelf maken dat client sided alles in orde is ... dit kan alles zijn van een brakke router; brakke modem; slechte splitter; slechte binnenbekabeling, tot een virus infested pc .

Heb je alles client sided nagekeken, en ben je zèker dat het niet daar te zoeken is, DAN kan je contact opnemen met je isp en hen de feiten voorleggen en vrage wat ze aanraden .
Idd, zo'n dingen liggen (voor zover ik al heb gemerkt op andere fora waar ik soms opzit) meestal aan instellingen van de router of firewall (windows firewall bv) ipv aan de ISP zelf. Het probleem is dat mensen (en ik betrap mij daar zelf ook snel op) eerder andere mensen/instaties de "schuld" geven van problemen dan bij zich zelf eerst te zien. Dit is btw op niemand slecht bedoeld ofzo, ik snap ook wel waarom dat is.
Laatst gewijzigd door Mette 31 maa 2007, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

lol daar had ik zelf nog iet aan gedacht , geen slecht idee ;o)

Topic starter , volg Flashblue , de stappen die hij hier heeft gezegt
apekrul
Starter
Starter

Hier bennek terug met nen update!

Het bleken de instellingen van mijn router in combinatie met een overbelasting van de Belgacom centrale te zijn.

De centrale is geüpgrade en ik heb wat geprutst met mijn router. Nu haal ik ook een snelheid van rond de 500kb/s. Alleen de upload steekt nog vast op 166kb/s dus ik zal nog wat verder moeten tweaken!

Iedereen in elk geval hartelijk bedankt voor suggesties!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”