Leechtruc: 36 uur connectie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb even een vraagje is het bij Dommel ook mogelijk om deze downloadtruc uit te halen :???: Graag reactie :!:

Alvast bedankt.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

nope. Krijg je nog niet genoeg voor die lage prijs?
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

jawel, maar ik heb het al is 6 uur kunnen volhouden en toen werdt ik gedisconnect. en in die 6 uur haal ik toch makkelijk 10 GB binnen :lol:
Praetorian
Premium Member
Premium Member

erg...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

dendemen2004 schreef:jawel, maar ik heb het al is 6 uur kunnen volhouden en toen werdt ik gedisconnect. en in die 6 uur haal ik toch makkelijk 10 GB binnen :lol:
dendemen2004 maar ik hoop dat ze je die gewoon ook gaan aanrekenen dan :lol: .
Eigelijk moest jij je schamen om Dommel te proberen op te lichten.
Ze geven al veel voor een pak minder geld en dan ben je nog niet content :roll:
TjoekTjoek
Member
Member

Ik probeer het bij EDPnet ook maandelijks maar meestal zijn ze me te slim af :P
AeroFury
Plus Member
Plus Member

Doe dit bij Skynet en Telenet zoveel je wil, maar laat die brave mensen van Dommel toch met rust...

Slotje aub. :roll:
Coop
Premium Member
Premium Member

Het mooie aan Dommel is dat je die fratsen niet hoeft uit te alen voor veel te downloaden, op smalband gaat het nog snel genoeg :)
En ik had die vraag dus ook, maar mij hadden ze bijna levend verbrandt.
Vuile ketter ! :lol:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12641
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Coop schreef:Het mooie aan Dommel is dat je die fratsen niet hoeft uit te alen voor veel te downloaden, op smalband gaat het nog snel genoeg :)
En ik had die vraag dus ook, maar mij hadden ze bijna levend verbrandt.
Vuile ketter ! :lol:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12641
Hahaha grapjas Coop.
Is niet slecht bedoelt he rakker ;) maar je moet nu is 1x tevreden zijn met al de moeite die ze al doen voor ons he :lol:
verb
Premium Member
Premium Member

Met de oude meter worden de traffiekstatistieken slechts om de zoveel uur geupdate, dus kan je er iets meer uithalen dan normaal voorzien. De nieuwe meter gaat (dacht ik) om de 5 minuten geupdate worden, dus dan is het afgelopen.

Ik had verleden maand 2,5Gb meer gedownload in breedband dan mogelijk, niet bewust maar ik ga mijn verbinding niet afbreken als ik exact op die 50Gb kom.
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

de leechtruk toepassen bij dommel vind ik dat je alleen al maar uit respect voor dommel niet mag doen. zeker niet nu je verbruik tussen 1u en 13u maar voor 60% mee telt (en dat je zo al genoeg mag doen) je mag nu met uw abonnement (van 50GB) al 83GB downloaden als je alles tussen 1 en 13 doet.
als je dan nog bewust de leechtruk toe past ...
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Dommel is ook maar een privébedrijf met als prioritair doel winstmaximalisatie. Ik zie dus niet in waarom dat men die truc dan ook niet bij Dommel mag toepassen (als hij al werkt met Dommel).
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

proz schreef:Dommel is ook maar een privébedrijf met als prioritair doel winstmaximalisatie. Ik zie dus niet in waarom dat men die truc dan ook niet bij Dommel mag toepassen (als hij al werkt met Dommel).
Als je het verschil niet ziet tussen winsmaximalisatie bij dommel en geldkloppers die u alleen maar uitzuigen voor 10 GB ... bij dommel kan je nu (in vgl met die uitzuigers) bijna 70 GB meer downloaden als je uw downloads laat gebeuren tussen 1 en 13u
maar ja dit is toch maar mijn mening, en wie ben ik ...
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Snap niet waarom ge dat wilt doen...
Oke, je kan 10 GB meer downloaden op volle snelheid, maar who cares...
je kan op mediumband ook nog perfect downloaden! Ik vind het gewoon de max van een abbonement, het voelt alsof er geen limiet meer is voor mij :D
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster

Eigenlijk zou een ISP gewoon de mensen die de boel proberen op te lichten moeten buiten kegelen. Als er 1 ding is waar ik een absolute hekel aan heb, dan is het wel aan zo'n idioten die enkel aan zichzelf denken en zo de boel voor anderen om zeep helpen.
ruben
Pro Member
Pro Member

KK schreef:Eigenlijk zou een ISP gewoon de mensen die de boel proberen op te lichten moeten buiten kegelen. Als er 1 ding is waar ik een absolute hekel aan heb, dan is het wel aan zo'n idioten die enkel aan zichzelf denken en zo de boel voor anderen om zeep helpen.
volledig mee akkoord :)
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

KK schreef:Eigenlijk zou een ISP gewoon de mensen die de boel proberen op te lichten moeten buiten kegelen. Als er 1 ding is waar ik een absolute hekel aan heb, dan is het wel aan zo'n idioten die enkel aan zichzelf denken en zo de boel voor anderen om zeep helpen.
Ik weet nie hoor maar volgensmij heb je daar GEEN last van hoor als ik hier over mijn limiet zit, en als je op medium Band zit gaaat er een FUP in werking duss.... :?
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Ha, daar moet ik nu eens goed mee lachen ( met het woord FUP ). De medium band is een verkoop argument. Hell, met de upgrade krijg je zelf 1.5Mbits. Denk je nu echt dat ze een poot om op te staan hebben met hun FUP als je dag & nacht blijft downloaden? Men verkoopt het product zo. Het zou een beetje enorm dom zijn, als ze nu afkomen van: "jamaar, je krijgt een 1.5Mbits lijn, maar je mag niet boven de 10GB komen"... Dan had men gewoon er een limiet moeten opzetten.

Ja, ik braak op het FUP argument. Het woord wordt alom misbruikt, en in praktijk heeft men geen enkele poot om op te staan als men dat woord inroept. Zeker omdat men nooit de onofficiele limieten wilt meedelen ( want dan is het geen FUP maar limited en dat moeten ze aangeven in hun advertenties & contracten ).

Doet me terugdenken aan xs4all. FUP ... jaja, tot je boven de 90 a 100GB ging, en dan maar terugfluiten. Maar nooit of te nimmer durfden ze het zeggen aan de telefoon hoeveel de cap was. Maar dat leerde je wel aanvoelen. In praktijk heeft men geen enkel poot om op te staan. Omdat FUP niet gedefinieerd is, niet controleerbaar is door de klant, niet gedefinieerd is in contract, en gerechtelijk geen zak uitmaakt, juist omdat er geen controle over is voor de klant, en te misbruikbaar is met willekeur.

Dat zou zijn zoals een auto verkopen met een FUP, maar als meer benzine verbruikt dan 30 liter, kan men je straffen of waarschuwen. Maar dat dan niet in het contract zetten. lol .. Maar men weet dat de kans dat een klant naar de rechter zal stappen klein is, zeker omdat een abonnement om "kleine" bedragen gaat.

Een goed voorbeeld van misbruik is de grap die EDPnet durft uithalen bij groot gebruikers op drukke nodes. Men gaat mensen waarschuwen dat ze andere mensen storen, en ermee moeten ophouden of ... Probleem is, men betaald ervoor. Dat zijn allemaal zaken om de schaapjes van klanten proberen onder controle te houden met dreigen. De stok achter de deur ;)
KK
Elite Poster
Elite Poster

FUP is eigenlijk niet meer dan een 'soepele' limiet. Je kan er zonder problemen eens over gaan, maar het is niet de bedoeling dat je dat constant doet. Want dan gaat men je inderdaad terug fluiten.

En als er wat veel mensen gaan denken van 'ik download zoveel ik wil en mijn ISP kan mij niks doen door die FUP', dan zou het wel eens mogelijk zijn dat Dommel vaste limieten invoert. En raad eens wie dan de eersten gaan zijn om te klagen? Juist ja, de profiteurs die al de bandbreedte enkel voor zichzelf willen, en dat terwijl net zij er de oorzaak van zijn.
Coop
Premium Member
Premium Member

mja, wie heeft al eens een waarschuwing gehad of heeft er weet van ?
Ik heb de eerste maand nadat ik telenet buiten stampte en overstapte op dommel 300 gieg erdoor gejaagd, geen reactie gekregen.
Nu down ik een pak minder ze, deze eerste maand was meer een natuurlijke reactie van het niks mogen downen bij telenet.

Zeer tevreden van Dommel !
DarX-S0ul
Starter
Starter

Ik zit al sinds september 2006 bij dommel en ik zit elke maand tussen de 150 en de 200 gig, 1 keer boven de 200 gig, en kheb nog geen waarschuwing gekregen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Je moet eingelijk nog maar durven om zoiets te proberen of te durven vragen over één van de meest gebruikers vriendelijke providers in Vlaanderen land.

Dat je dit uitspookt met Telenet en Skynet, akkoord.

En ik herhaal nogmaals: door zo'n gebruikers op het netwerk gaat een fantastisch bedrijf met een mooie visie de fles op.

Het zou me niet verwonderen mocht de dag dat een internet aansluiting gratis zijn (is maar een utopie, maar goed) er nog zullen eisen dat ze geld ervoor terugkrijgen en belachelijk veel mogen misbruiken.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Zelf gebruik ik de leechtruk niet bij Dommel, ik of toch niet moedwillig . . ik laatr gewoon mijn modem/router aanstaan, wanneer die disconnect en reconnecttrek ik me niet aan. (ok soms wel, Belkin probleem bij de reconnect als je nieuw IP krijgt, dus ik dis en reconnect soms eens vroeger om dit te vermijden).

Ik vraag me trouwens af waarom je zoiets zou doen, mediumband is gratis en ook niet slecht he.
Coop
Premium Member
Premium Member

TomG, traffic kost bijna niets meer, daarvan zal een bedrijf niet failliet gaan hoor.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Coop schreef:TomG, traffic kost bijna niets meer, daarvan zal een bedrijf niet failliet gaan hoor.
De fees die ze aan BGC moeten betalen daarentegen . .
Coop
Premium Member
Premium Member

Draco888 schreef:
Coop schreef:TomG, traffic kost bijna niets meer, daarvan zal een bedrijf niet failliet gaan hoor.
Daar zou nu ook verandering inkomen lees ik her en der.
Wat is jou excuus voor op een zaterdag zo vroeg achter je PC te zitten ? ik kom net terug van nachtpost :)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Coop schreef:
Draco888 schreef:
Daar zou nu ook verandering inkomen lees ik her en der.
Wat is jou excuus voor op een zaterdag zo vroeg achter je PC te zitten ? ik kom net terug van nachtpost :)
In't algemeen :
-nachtmens (waarschijnlijk f'ed up biologische klok)

Maar deze keer omdat ik wat ziek ben, gisteren om 11-12u in slaap gevallen en pas wakker geworden om 4u30 s'nachts :roll:

On Topic: Das dan goed nieuws als het er door komt, maar dan zouden ze ook is werk mogen maken om BGC haar ADSL2 en VDSL netwerk open te stellen voor andere ISPs
Praetorian
Premium Member
Premium Member

eerder een principiële zaak vind ik. Je krijgt de beste isp, in vgl met de rets, en dna nog zou je van hen proberen profiteren. Meestal zijn dit ook de snelste roepers dat anderen ( cfr. allochtonen) profiteren van andere zaken.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Praetorian schreef:
eerder een principiële zaak vind ik. Je krijgt de beste isp, in vgl met de rets, en dna nog zou je van hen proberen profiteren. Meestal zijn dit ook de snelste roepers dat anderen ( cfr. allochtonen) profiteren van andere zaken.
Iedereen beslist zelf wat hij doet met zijn contract, maar hij/zij moet dan ook verantwoordelijkheid dragen voor zijn gedrag.
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Die truck zal toch niet meer werken, vermits de nieuwe Dommel-meter om de 5 minuten wordt geupdate...

En ikzelf heb mij er nooit mee bezig gehouden.. Ik vind de limieten al zeer leefbaar (Van Telenet komende 10 gb.. Verleden tijd)
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”