hadi k gedaan hoor. Het was enkel een opmerking... Eerste wat ik deed was lijnwaarden opzoeken en modem resetten etc. Ik weet wel wat ik doe.Goendi schreef:Ehm, 4kbs? Zou je niet best wat meer info opzoeken en naar Dommel bellen vooraleer je hier vraagt of er capaciteitsproblemen zijn? Echt stomme vraag hoor...
problemen bij dommel ??
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
Die staat idd op 4, maar ik wou maar zeggen dat de echte warden op 3.8km dichter bij een 3.3 profiel staan (indien je er de max uit zou krijgen).patje schreef:Deze resutaten zijn normaal van een 4mbit profiel en niet van een 3.3Draco888 schreef: Nochthans, ik haal toch de 3.3mbit down op 3.8km van de centrale hoor.
Your DOWNLOAD Speed:
3424 kbps or 428 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
405 kbps or 51 KB/sec
je zou nooit 428KB halen met een 3.3 dus moet uw lijn wel op 4 staan
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
check kabels etc. Er lijkt geen technisch probleem te zijn. Een uur of tweetal uur na het posten van mn bericht was het probleem opgelost. Zonder iets te veranderen aan bekabeling of instellingen.Goendi schreef:En wat zeiden ze?
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
dat zeggen ze altijd..Praetorian schreef:check kabels etc. Er lijkt geen technisch probleem te zijn. Een uur of tweetal uur na het posten van mn bericht was het probleem opgelost. Zonder iets te veranderen aan bekabeling of instellingen.Goendi schreef:En wat zeiden ze?
ik had zaterdagavond en zondagochtend ook internet problemen.
Zondag middag gebeld. Waarschijnlijk lag het aan belgacom die ergens in de buurt aant werken is, zei de dommel medewerkster, die trouwens heel onvriendelijk was..
Nu ja , tis opgelost.. voor hoelang?
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Wat betreft het originele probleem van deze thread, heb ik daarnet antwoord gekregen op m'n ticketje van toen:
dommel.be schreef:Er was een probleem met een software-bug in een van de nieuwe juniper core-routers.
Dit werd woensdag avond nog opgelost en sindsdien heeft er zich geen probleem meer voorgedaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
King Nothing maar jij bent zelf ook niet 1 van de vriendelijkste heb ik vernomen Dus eerst hand in eigen boezem steken voordat je wat zegt.King Nothing schreef:dat zeggen ze altijd..Praetorian schreef:check kabels etc. Er lijkt geen technisch probleem te zijn. Een uur of tweetal uur na het posten van mn bericht was het probleem opgelost. Zonder iets te veranderen aan bekabeling of instellingen.Goendi schreef:En wat zeiden ze?
ik had zaterdagavond en zondagochtend ook internet problemen.
Zondag middag gebeld. Waarschijnlijk lag het aan belgacom die ergens in de buurt aant werken is, zei de dommel medewerkster, die trouwens heel onvriendelijk was..
Nu ja , tis opgelost.. voor hoelang?
Kijk het kan goed zijn dat je telkens problemen hebt maar als bij dommel alles ok is dan moet het probleem wel bij jouzelf of bij belgacom liggen.Maar blijkbaar begrijp jij dat zelf nog steeds niet
Laat je snelheid wat minder zetten als je toch zoveel uitval hebt en dan zal het hoogstwaarschijnlijk al een stuk beter gaan.Denk eraan dat je niet altijd ver van de centrale moet zitten om problemen te hebben maar veel kabels zitten al zolang in de grond dat ze aan het rotten zijn
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
hoe verneem jij dat ik zelf niet vriendelijk ben?ketter schreef:King Nothing maar jij bent zelf ook niet 1 van de vriendelijkste heb ik vernomen Dus eerst hand in eigen boezem steken voordat je wat zegt.King Nothing schreef:dat zeggen ze altijd..Praetorian schreef:check kabels etc. Er lijkt geen technisch probleem te zijn. Een uur of tweetal uur na het posten van mn bericht was het probleem opgelost. Zonder iets te veranderen aan bekabeling of instellingen.Goendi schreef:En wat zeiden ze?
ik had zaterdagavond en zondagochtend ook internet problemen.
Zondag middag gebeld. Waarschijnlijk lag het aan belgacom die ergens in de buurt aant werken is, zei de dommel medewerkster, die trouwens heel onvriendelijk was..
Nu ja , tis opgelost.. voor hoelang?
Kijk het kan goed zijn dat je telkens problemen hebt maar als bij dommel alles ok is dan moet het probleem wel bij jouzelf of bij belgacom liggen.Maar blijkbaar begrijp jij dat zelf nog steeds niet
Laat je snelheid wat minder zetten als je toch zoveel uitval hebt en dan zal het hoogstwaarschijnlijk al een stuk beter gaan.Denk eraan dat je niet altijd ver van de centrale moet zitten om problemen te hebben maar veel kabels zitten al zolang in de grond dat ze aan het rotten zijn
ik zit nu +1 maand bij dommel, en het ligt ofwel aan mijn installatie of aan belgacom, volgens dommel. Nooit aan hun eigen installaties.
Ik heb , ter uwer informatie, mijn snelheid van 3.3 naar 2.2 laten aanpassen. (3.3 werkte trouwens prima bij belgacom) en nog steeds , wel minder, hebben we uitval..
En een advies, ketter.. hou op met u te bemoeien met dingen waar je zelf het fijne niet van weet.. het is voor mij en anderen veel aangenamer om probleemoplossende antwoorden te krijgen, of mensen hun verhaal te horen
euhm King Nothing ... welke dommel installatie ?
Dommel maakt gebruik van Turboline ... Dus apparatuur van Belgacom.
Normaal gezien blijft deze apparatuur dus ook identiek als je verandert van Belgacom naar Dommel.
Enige apparatuur die van Dommel is, zullen hun eigen routers zijn.
Dommel maakt gebruik van Turboline ... Dus apparatuur van Belgacom.
Normaal gezien blijft deze apparatuur dus ook identiek als je verandert van Belgacom naar Dommel.
Enige apparatuur die van Dommel is, zullen hun eigen routers zijn.
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 12:35
- Contacteer:
welja, dat bedoel ik dus he..Mr.T schreef:euhm King Nothing ... welke dommel installatie ?
Dommel maakt gebruik van Turboline ... Dus apparatuur van Belgacom.
Normaal gezien blijft deze apparatuur dus ook identiek als je verandert van Belgacom naar Dommel.
Enige apparatuur die van Dommel is, zullen hun eigen routers zijn.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Dommel heeft mij vandaag terug op 4.6Mbit/sec gezet ipv de 3.3Mbit/sec
op mijn aanvraag wel te verstaan.
Heb het probleem dat mijn DSL signaal regelmatig wegviel.
Maar nu vandaag (4.6Mbit/sec) is het zelfs moeilijk om 10 min online te blijven, ik hoop dat ik dit bericht gepost krijg.
Ik heb eerst skynet, daarna Euphony gehad en had daar zelden of nooit problemen met het wegvallen van mijn DSL signaal.
Zone 011.
op mijn aanvraag wel te verstaan.
Heb het probleem dat mijn DSL signaal regelmatig wegviel.
Maar nu vandaag (4.6Mbit/sec) is het zelfs moeilijk om 10 min online te blijven, ik hoop dat ik dit bericht gepost krijg.
Ik heb eerst skynet, daarna Euphony gehad en had daar zelden of nooit problemen met het wegvallen van mijn DSL signaal.
Zone 011.
-
- Premium Member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
waarom dan uw profiel verhogen als ge al problemen had?sniper1964 schreef:Dommel heeft mij vandaag terug op 4.6Mbit/sec gezet ipv de 3.3Mbit/sec
op mijn aanvraag wel te verstaan.
Heb het probleem dat mijn DSL signaal regelmatig wegviel.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Waarom is dit probleem alleen bij dommel, de centrale is nog altijd op dezelfde plaats.Maar heb er alleen de laatste 2 maanden last van daarvoor was alles ok.
ik denk dat er iets scheelt rond zone 011/ daarbij bedoel ik niet 100% voledige zone 011/ , want er zijn er die geen problemen ondervinden of hebben . (ik 011/ )sniper1964 schreef:Dommel heeft mij vandaag terug op 4.6Mbit/sec gezet ipv de 3.3Mbit/sec
op mijn aanvraag wel te verstaan.
Heb het probleem dat mijn DSL signaal regelmatig wegviel.
Maar nu vandaag (4.6Mbit/sec) is het zelfs moeilijk om 10 min online te blijven, ik hoop dat ik dit bericht gepost krijg.
Ik heb eerst skynet, daarna Euphony gehad en had daar zelden of nooit problemen met het wegvallen van mijn DSL signaal.
Zone 011.
Ik heb net zelfde voor ... ervoor geen probleem (ander provider) , bij dommel regelmatig disconnects , nu ben ik op een 3.3mb profile en moet wel zeggen dat disconnect voor 90%verbeterd is , maar mijn ping in wow is nu rond de 200+ms en 275+ms daar schommelt die :o)) .
ik hoop dat ze ooit ( een van dees :o) ) met die adsl2+ stunt gaan beginnen Zo dat we toch tenmiste 10mb kunne halen , stabiel wel te verstaan .
grz
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
ik haal echt niet niet met moeite 3.3mb , heb bij mijn vorige provider zuiver op een 4mb profile gezeten :o)) , tis sinds ik bij dommel ben ( en er zijn er nog die dit ondervinden ) dat er pas problemen zijn gekomen ...
btw vanaf 4 km ga je er echt nie veel aan hebben , ik zit op 3150m :o))
btw vanaf 4 km ga je er echt nie veel aan hebben , ik zit op 3150m :o))
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Ik heb dommel gevraagd mij terug op 3.3Mbit/sec te zetten zoals voordien.
Ze zullen daar wel denken daar heb ge hem weer , maar geen probleem hoor, deze morgen was het al gefixt .
Merciekes DOMMEL.
Ze zullen daar wel denken daar heb ge hem weer , maar geen probleem hoor, deze morgen was het al gefixt .
Merciekes DOMMEL.
Zelfs al ervaar je deze disconnects pas sinds de overstap naar Dommel, dan hoeft dit nog niet per definitie een probleem of fout van Dommel te zijn.
Vooralsnog is de infrastructuur nog uiteindelijk van Belgacom, die wellicht andere prioriteiten geve aan eigen verkeer ten opzicht van dat van een partij als Dommel.
Het vinden van een oplossing daarentegen lijkt me wel een verantwoordelijkheid voor Dommel, en niet een verantwoordelijkheid van de klant.
Vooralsnog is de infrastructuur nog uiteindelijk van Belgacom, die wellicht andere prioriteiten geve aan eigen verkeer ten opzicht van dat van een partij als Dommel.
Het vinden van een oplossing daarentegen lijkt me wel een verantwoordelijkheid voor Dommel, en niet een verantwoordelijkheid van de klant.
rtificial schreef:Zelfs al ervaar je deze disconnects pas sinds de overstap naar Dommel, dan hoeft dit nog niet per definitie een probleem of fout van Dommel te zijn.
Vooralsnog is de infrastructuur nog uiteindelijk van Belgacom, die wellicht andere prioriteiten geve aan eigen verkeer ten opzicht van dat van een partij als Dommel.
Het vinden van een oplossing daarentegen lijkt me wel een verantwoordelijkheid voor Dommel, en niet een verantwoordelijkheid van de klant.
zo iest dahct ik ook , er moest iets zijn dat belgacom kan doen , maar zoleg jij zegt het is dommel die er werk moet van gaan maken
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Inderdaad, had net gebeld, en ze zeiden dat er problemen waren..
Zone 03 "Mechelen" is ook out.
Zone 03 "Mechelen" is ook out.
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 2 keer
April 04 - 2007 - 4:51 PM posted by: [dommel.com tech support]
subject: dsl-outage in gent,antwerp and brussels-region
Today at 15.00 CET a belgacom technician \"by accident\" removed the configuration of one our STM-4 accesslines from belgacom transmission-equipments. This caused users in the gent, antwerp and brussels-region to be disconnected from the internet until a ticket was created and the transmission-equipment was re-configured.
subject: dsl-outage in gent,antwerp and brussels-region
Today at 15.00 CET a belgacom technician \"by accident\" removed the configuration of one our STM-4 accesslines from belgacom transmission-equipments. This caused users in the gent, antwerp and brussels-region to be disconnected from the internet until a ticket was created and the transmission-equipment was re-configured.
Hier ook alles terug in orde
Goei uurtje dat het uitlag ongeveer
Belgacom
sabotage ja
Goei uurtje dat het uitlag ongeveer
Belgacom
sabotage ja
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Het is niet de eerste keer dat een Belgacom technieker iets fout doet, en het zal zeker niet de laatste keer zijn.
Gelukkig zit Dommel er achter zodat het niet al te lang duurt.
edit : zone 02 ok hier
Gelukkig zit Dommel er achter zodat het niet al te lang duurt.
edit : zone 02 ok hier
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]