Probleem mails ontvangen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Sinds deze namiddag kan ik plots geen mails meer ontvangen.
En telkens als outlook opent, verschijnt het netwerkpaswoord venster.
Ik heb mij edpnet meerdere mailboxen, en deze vertonen allemaal hetzelfde fenomeen. De outlook instellingen zijn niet gewijzigd.
Heeft iemand een idee hoe dit komt of heeft emand vandaag hetzelfde probleem gehad? :cry:
Laatst gewijzigd door bombas 10 maa 2007, 13:01, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Bij dergelijke problemen kan je altijd eens kijken op deze pagina : http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_networkstatus dan zie je direct of er problemen zijn met een van de servers in het netwerk (of op onderhoud natuurlijk)

Zelf heb ik momenteel geen problemen en op de pagina is er ook geen foutmelding te zien
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Dank u voor de tip.
Dus volgens de gegevens bij EDPNET, zijn er bij hun geen problemen.
Dan moet het aan mij liggen.
Ik krijg wel telkens bij verzenden/ontvangen foutmelding 0x800CCC92.
Heeft iemand daar ervaring mee.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Dank u voor de tip.
Dus volgens de gegevens bij EDPNET, zijn er bij hun geen problemen.
Dan moet het aan mij liggen.
Ik krijg wel telkens bij verzenden/ontvangen foutmelding 0x800CCC92.
Heeft iemand daar ervaring mee.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

bombas schreef:Dank u voor de tip.
Dus volgens de gegevens bij EDPNET, zijn er bij hun geen problemen.
Dan moet het aan mij liggen.
Ik krijg wel telkens bij verzenden/ontvangen foutmelding 0x800CCC92.
Heeft iemand daar ervaring mee.

foutmelding-0x800ccc92-email
De foutmelding-0x800ccc92-email kan verschijnen wanneer uw instellingen niet correct zijn in Outlook of Outlook-Express. Het wachtwoord of de gebruikersnaam zijn dan niet goed ingevoerd.

De volgende melding verschijnt wanneer u uw mailprogramma opent en berichten wilt binnenhalen of verzenden:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'alias on Server', Server: 'server', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR Logon failure: unknown user name or bad password.', Port 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92

Steeds weer wordt het wachtwoord voor Outlook Express of Outlook gevraagd. De foutmelding-0x800ccc92-email kunt u proberen op te lossen door de juiste gegevens in te voeren.

Probeer eens het @edpnet weg te laten (zou moeten lukken)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ronron261
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

@bombas

ben je zeker dat er niets verkeerd ingevuld staat bij de account gegevens.
na de foutcode met google opgezocht te hebben
http://www.google.be/search?hl=nl&q=0x800CCC92&meta=
zie ik steeds het zelfde terug keren, fout in account gegevens.

anders is er een verkeerd gelopen met het bestand dat de account gegevens opslaat.

Ronald
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Hallo Ronald,

Ik heb de E-mailaccounts helemaal opnieuw ingegeven.
Als ik outlook na een kwartiertje open, gaat alles normaal.
Open ik outlook bijvoorbeeld 5 minuten erna, krijg ik weer de fout.
Ik ben ook eens gaan zoeken en heb enorm veel berichten gevonden ivm de 0x800CCC92 fout. Er was tevens vermelding van een soort server beveiliging, waarbij dus het aantal keren dat men de "pop-box" kan ledigen beperkt is. Indien men over dit aantal gaat, beschouwt de server dit als een mogelijke aanval en schakelt hij zich een aantal minuten uit. Zou dit misschien een mogelijke reden zijn?
Maar wat ik niet begrijp is dat, ondanks dat EDPNET geen problemen had vandaag, dit fenomeen zomaar kwam opdagen.
Terwijl ik niet om de haverklap zit in te loggen of op die send/recieve knop zit te drukken.
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Gebruik je soms Windows Live Onecare ?
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Toppy schreef:Gebruik je soms Windows Live Onecare ?


Neen. Dit programma is mij onbekend.

Ik ben eens langs geweest bij mijn ouders. Zij hebben Belgacom ADSL en zij kregen gisteren namiddag alle mails dubbel binnen. Dit is toch ook wel een vreemd fenomeen.
Toen zij mij een mail probeerden te sturen kregen ze volgend bericht :

"----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <[email protected]>
(reason: 550 XXX.XXX You probably have an invalid recipient, please check the email address of the user you are trying to reach.)"


Dit kan toch niets meer te maken hebben met de instellingen op mijn PC.
Of wel?
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb de helpdesk van EDPNET gecontacteerd en blijkbaar zijn er meerdere mensen die nu dit probleem hebben.
Maandag middag zal EDPNET verdere info verschaffen om dit mail probleem op te lossen.
Ik ben benieuwd.
Grey Cell
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maa 2007, 10:39

Zelfde probleem hier, vorige week occasioneel en sinds dit weekend bijna constant. Kan moeilijk aan foute settings liggen want af en toe geraak ik er nog wel door.

Ik had op hun site iets zien staan van een nieuwe mailserver, maar ik vind het niet meer terug... misschien heeft dat er iets mee te maken.

Ik mag hopen dat het snel opgelost raakt; ik heb speciaal voor mijn werk aparte mailboxen bij EDPnet genomen omdat het bij Scarlet al maanden niet meer te doen was, en nu krijg ik hier plots exact hetzelfde...
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Grey Cell
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maa 2007, 10:39

bombas schreef:Blijkbaar is het opgelost.

Zie : http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... tus_Issues


Bij mij nog altijd niet... en als ik een paar seconden wacht en nog eens probeer lukt het soms weer wel... vaag. Straks dus ook maar eens naar de helpdesk bellen. Kan trouwens zijn dat het één niks met het ander te maken heeft.

EDIT: Vandaag al één klant gehad die me wist te vertellen dat hun mails idd waren gebounced. Na maanden gelijkaardige miserie bij Scarlet begint hun geduld met dergelijke fratsen op te raken vrees ik, en dat van mij ook.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

en hier gaan we weer ...

kijk he mensen, je runt geen business op een consumer abo, zo simpel is het. Dus komen klagen dat klanten je niet kunnen bereiken enz, spijtig , maar daar heeft niemand een boodschap aan als je met een consumer abo werkt ...

heb je een zaak, dan neem je daar een apart domain voor, met bijbehorende mailsetup, bij een professionele hoster, en betaal je professionele prijzen .
Grey Cell
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maa 2007, 10:39

FlashBlue schreef:heb je een zaak, dan neem je daar een apart domain voor, met bijbehorende mailsetup, bij een professionele hoster, en betaal je professionele prijzen .


Is EDPnet niet "professioneel" dan?

Met een kleine éénpersoonszaak zie ik me niet meteen voordeliger af zijn met een oplossing op bedrijfsniveau, of het moest zijn dat die werkelijk 100% zeker kunnen garanderen dat er niks mis gaat...

Ik verwacht trouwens geen onfeilbaarheid, en ik verwijt hen ook niet dat er soms problemen zijn. Dat ik af en toe eens niet bereikbaar ben is geen ramp, en een degelijke consumer abo is al wat ik nodig heb, zolang die normaal draait. Als dit snel opgelost raakt hoor je mij niet klagen.

Na de maandenlange problemen bij Scarlet (en dat was geen kwestie van "t is maar een consumer abo", dat was gewoon schandelijk slechte dienstverlening van hun kant, punt uit) heb ik mijn domain en mail naar EDPnet verhuisd op aanraden van tevreden klanten, en als hun goede reputatie terecht is dan ben ik er vrij gerust in.

Maar ik heb duidelijk de afgelopen maanden nog niet helemaal verteerd, dat is waar.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb nu enkele mailtjes proberen te versturen en inderdaad bij mij lukt het ook niet.
Dus het probleem is nog niet van de baan.
En op EDPNET staat nu terug vermeld dat het probleem wordt onderzocht.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Grey Cell schreef:Is EDPnet niet "professioneel" dan?

EDPnet is een Internet provider. Email is iets wat ze er gratis bij doen.

Grey Cell schreef:Met een kleine éénpersoonszaak zie ik me niet meteen voordeliger af zijn met een oplossing op bedrijfsniveau, of het moest zijn dat die werkelijk 100% zeker kunnen garanderen dat er niks mis gaat...

Niemand kan 100% garanderen. Het draait allemaal om hoeveel % uptime je statistisch wil hebben.

FlashBlue doelt waarschijnlijk op het feit dat veel mensen met een gratis email abonnement vaak business argumenten geven om hun probleem erger te laten lijken.

Ik kan begrijpen dat een erg kleine onderneming geen budget heeft voor een echte emailprovider; maar als het dan misloopt kan je ook moeilijk klagen over het onbereikbaar zijn tov uw klanten. Voor niets gaat de zon op.
Grey Cell
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maa 2007, 10:39

Edward Valckx schreef:EDPnet is een Internet provider. Email is iets wat ze er gratis bij doen.


EDPnet is niet mijn internetprovider. Ik heb bij hen wel een domein gehost, inclusief 1 mailbox. Zowel voor het domein als voor die mailbox betaal ik ook een bepaald bedrag, er zitten geen gratis extraatjes bij. Dan vind ik het maar normaal dat ik een redelijke uptime mag verwachten.

Dat ik als kleine garnaal bij EDPnet niet de service van een KMO bij een grote, op de bedrijfswereld gerichte host moet verwachten is evident. Maar het argument "je bent maar een kleine consumer" aanvaard ik in dit geval niet. Ik betaal wel degelijk om die zon te laten opgaan.

En voor alle duidelijkheid — dit is geen verwijt aan EDPnet, pannes kunnen zich altijd voordoen en dat die mailbox af en toe plat ligt daar kan ik mee leven.

Edward Valckx schreef:FlashBlue doelt waarschijnlijk op het feit dat veel mensen met een gratis email abonnement vaak business argumenten geven om hun probleem erger te laten lijken.


Point taken; mijn vorige post kan inderdaad zo zijn overgekomen. Maar ik betaal dus wel degelijk voor die dienst, die ik speciaal heb genomen om niet van de kuren van mijn gratis mailbox bij m'n provider afhankelijk te zijn (want kuren had die...). De frustraties van het pre-EDPnet tijdperk zinderen duidelijk nog wat na.

Nu goed, we zien wel hoe het verder gaat.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Grey Cell schreef:EDPnet is niet mijn internetprovider. Ik heb bij hen wel een domein gehost, inclusief 1 mailbox. Zowel voor het domein als voor die mailbox betaal ik ook een bepaald bedrag, er zitten geen gratis extraatjes bij. Dan vind ik het maar normaal dat ik een redelijke uptime mag verwachten.

Daar heb je me. Ik wist niet dat dat kon bij EDPnet: emailhosting als ze uw Internetprovider niet zijn...

Misschien was het beter geweest om een "echte" emailprovider te kiezen voor uw email hosting? Dan kan al relatief goedkoop (Fastmail, Tuffmail, Runbox, ...) tot erg duur. En als je toch al je eigen domein hebt, kan je heel eenvoudig switchen tussen emailproviders. Overigens niet te versmaden is IMAP toegang tot uw mailbox bij deze providers (vooral handig als je op verschillende computers werkt). Exchange hosting kan ook interessant zijn voor kleine firma's (delen van agenda's tussen medewerkers, meeting requests, enz).

Zelf heb ik een redundant systeempje opgezet bij Fastmail en Tuffmail. Al mijn mails gaan naar beiden, dus als er eentje uitvalt kan ik toch nog verder met de andere. Email is gewoon erg belangrijk geworden tegenwoordig, en als je wil zeker zijn dat het werkt heb je een of andere vorm van redundantie nodig.
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik kan nog steeds geen mails ontvangen, noch versturen. Ik had hiervoor een ticket aangemaaakt, en als antwoord gekregen dat men hiervan wist, en zo snel mogelijk een oplossing ging zoeken. Maar dat het zoeken nu al 2 dagen aanhoudt, gaat me te ver. :cry:
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Email doet hier ook nog altijd een beetje vreemd... sommige komen dubbel aan, worden van de server verwijderd (terwijl ik "bewaar op server" heb aanstaan) en dan later staan ze weer terug op de server... vreemd. :roll:
Grey Cell
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 maa 2007, 10:39

Geen authentication problemen meer gehad vandaag, maar ik krijg nu inderdaad ook de recentste mails in veelvoud aan, zelfs nadat ik ze expliciet van de server heb verwijderd (normaal laat ik die nog een week staan na afhalen, als backup).

Nu ja, 't is een stap in de goeie richting, ik heb liever alles vijfdubbel dan helemaal niet. Er wordt in elk geval aan gewerkt :)

Edward — het moest toen redelijk snel gaan en ik heb me gewoon tot de provider gewend waar ik het meeste goede dingen over heb gehoord. Redundancy stond lager op mijn lijstje met prioriteiten, op de eerste plaats stond gewoon "1 werkende mailbox, 1". Maar ik ga dat zeker eens verder bekijken, bedankt voor de tips.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Bij mij lijken de problemen tot het verleden te behoren, en lijkt alles terug normaal te werken.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”