Na meer dan een jaar nu geen connectie meer, wie kan helpen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Hoi,

Ik heb reeds Tele2 Allin sinds de lancering, op de begin periode na, werkte alles perfect. Maar sinds 3 dagen kan de modem (716wl) de connectie niet staande houden.
Het DSL signaal valt om de 2 minuten weg en surfen of bellen (steeds tuut tuut tuut) zit er dus niet meer in. Heel zeldzaam lukt het me een internet pagina te laden (niet uit cache), maar dit is daan ook héééééééél zeldzaam.
Volgens de tele2 helpdesk is mijn lijn verslechterd en zit ik op meer dan 4 km van de centrale.
Nu ben ik niet zo zeker of dit zo is als ik dit forum na ga. dit haalde ik uit de Speedtouch 716wl:
DSL connection

Code: Selecteer alles

Uptime : 0:0:24
Modulation : G.992. Annex A
Bandwidth (Upload/Download) [kbps] : 384/4.096
Output power (Upload/Download) [dBm] : 11,5 / 19,5
Line Attenuation  (Upload/Download) [dB] : 19,0 / 38,5 <--
SN Margin (Upload/Download) [dB] : 20,0 / 8,0 <--
Vendor ID (Local/Remote) : TMMB / ALCB
Loss of frames (Local/Remote) : 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote) : 0 / 0
Loss of power (Local/Remote) : 0 / 0
Loss of link (Remote) : 0
Error seconds (Local/Remote) : 48.270 / 0
FEC errors (Upload/Download) : 0 / 0
CRC errors (Upload/Download)  : 0 / 490
HEC errors (Upload/Download)  : 0 /369
Internet (ik veronderstel dat dit ppp is )

Code: Selecteer alles

Uptime : 0:5:13
Type : PPPoA
All Your Base schreef:Verklaring van de termen:
noise margin: ruismarge, moet minimum 6dB zijn om te kunnen synchroniseren, anders gaat de lijn aan lagere bitrate proberen te synchroniseren tot er een bitrate is gevonden waar de noise margin > 6 dB is (tot 32 kbps)

line attenuation: lijnverzwakking, recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. mag maximaal 60 dB zijn. als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met bekabeling is):
< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB

Output power: het vermogen dat over de lijn gestuurd wordt.
Zowel noise margin als line attenuation lijkt me in orde of zie ik iets over het hoofd?

Iemand enig idee in welke richting ik moet gaan zoeken?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

wel ja die noise margin down staat maar op 8db en kan zijn dat deze soms wat schommelt en dus op bepaalde momenten onder de 6db komt dan heb je disconnects ........
PS: moet het type niet PPPOE ofzo zijn voor adsl? bij jou zie ik ppoa
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

patje schreef: PS: moet het type niet PPPOE ofzo zijn voor adsl? bij jou zie ik ppoa
Bij tele2 is het normaal PPPoA, dat kan in de toekomst PPPoE worden bij de migratie naar hun nieuw netwerk.

Hoe kan het dat er zo een verschil zit op Upload en Download? 20 <-> 8
SN Margin (Upload/Download) [dB] : 20,0 / 8,0 <--

En ook op Line Attenuation (Upload/Download) [dB] : 19,0 / 38,5 <--
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Torpens schreef:Bij tele2 is het normaal PPPoA, dat kan in de toekomst PPPoE worden bij de migratie naar hun nieuw netwerk.

Hoe kan het dat er zo een verschil zit op Upload en Download? 20 <-> 8
SN Margin (Upload/Download) [dB] : 20,0 / 8,0 <--

En ook op Line Attenuation (Upload/Download) [dB] : 19,0 / 38,5 <--
ja idd veel verschil, denk in de centrale niet goed geregeld of uw binnenbekabeling die niet opperbest is.
hier mijn data als voorbeeld:

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Is er ergens telefoon, fax,... bijgezet of iets veranderd aan de setup? Werken in de buurt? Immens veel geregend? Eventuele splitters zijn correct geplaatst?
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

T2m schreef:Is er ergens telefoon, fax,... bijgezet of iets veranderd aan de setup? Werken in de buurt? Immens veel geregend? Eventuele splitters zijn correct geplaatst?
In huis is er niets veranderd. Er buiten, wie zal het zeggen ...
Ik verdenk ergens ook het weer .. centrale waarschijnlijk ondergelopen ;-)
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Er is verbetering op komst:

Code: Selecteer alles

DSL Connection	

	Link Information				

Uptime:	0 days, 2:55:19
Modulation:	G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:	384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:	315,57 / 704,09
Output Power (Up/Down) [dBm]:	11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:	19,0 / 38,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:	20,0 / 12,5 <--
Vendor ID (Local/Remote):	TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):	0 / 0
Loss of Link (Remote):	0
Error Seconds (Local/Remote):	11.463 / 0
FEC Errors (Up/Down):	6 / 0
CRC Errors (Up/Down):	2 / 131.937
HEC Errors (Up/Down):	0 / 88.159
EXTELE2
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 maa 2007, 19:57

Had ook steeds problemen met mijn internet + telefonie (uitval)
Kreeg enkele weken terug een antwoord dat ik te ver van de centrale woon en het niet naar behoren kan werken. (ook teveel storing op de lijn)

Ben nu overgestapt naar Telenet.

Als het te lang aansleept: 1 raad
stuur een klacht naar [email protected]
Je ontvangt vlug een reactie en indien het om een gegronde klacht gaat wordt deze naar Tele2 gestuurd. Tele2 heeft dan op zijn beurt 1 maand om te reageren.

gewoon doen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

De modem werd vervangen en alles werkt nu zoals voorheen.
Probleem opgelost.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

EXTELE2 schreef:Had ook steeds problemen met mijn internet + telefonie (uitval)
Kreeg enkele weken terug een antwoord dat ik te ver van de centrale woon en het niet naar behoren kan werken. (ook teveel storing op de lijn)

Ben nu overgestapt naar Telenet.

Als het te lang aansleept: 1 raad
stuur een klacht naar [email protected]
Je ontvangt vlug een reactie en indien het om een gegronde klacht gaat wordt deze naar Tele2 gestuurd. Tele2 heeft dan op zijn beurt 1 maand om te reageren.

gewoon doen zou ik zeggen.
We weten het nu wel hoor EXTELE2
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

@EXTELE2: Ik heb berichten van jou zitten wissen. 4x quasi hetzelfde zeggen maakt u even vervelend als een helpdesk die u van het kastje naar de muur stuurt :roll:
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Torpens schreef:De modem werd vervangen en alles werkt nu zoals voorheen.
Probleem opgelost.
heb j extra kosten moeten betalen voor die modem of is dat gratis ? :)

Want bij mij zus werkt niks meer , als ik bel krijg ik anwtoord van '''deze lijn is gestoord ''
hopen dat ze dat regelen , want ze is 3 dagen zonder telefoon en internet
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

elldiablo schreef: heb j extra kosten moeten betalen voor die modem of is dat gratis ? :)

Want bij mij zus werkt niks meer , als ik bel krijg ik anwtoord van '''deze lijn is gestoord ''
hopen dat ze dat regelen , want ze is 3 dagen zonder telefoon en internet
Geen kosten. Het probleem is dat de dsl verbinding weg viel.
Normaal lossen ze dit binnen de week op ... maar het heeft toch net iets meer dan 2 weken geduurd.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

elldiablo schreef:
Torpens schreef:De modem werd vervangen en alles werkt nu zoals voorheen.
Probleem opgelost.
heb j extra kosten moeten betalen voor die modem of is dat gratis ? :)

Want bij mij zus werkt niks meer , als ik bel krijg ik anwtoord van '''deze lijn is gestoord ''
hopen dat ze dat regelen , want ze is 3 dagen zonder telefoon en internet
je hebt PB
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

je hebt PB

je hebt PB :) , afkorting van probleem :o)?
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

elldiablo schreef:
je hebt PB

je hebt PB :) , afkorting van probleem :o)?
Afbeelding :p
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

paaahahaha , wane ezel ik ben , had daar nog niet aan gedacht


Maar is in ieder geval al opgelost ,wel snel moet ik zeggen, toch sneller dan RDSL , dat is al heel goed
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”