*Zuchts*
We zullen het even samenvatten omdat er nogal veel misinformatie opstaat:
*Dommel Netconnect*
• max 4 computers tegelijk toegestaan
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 256 kbps max uploadsnelheid
• 50 gb downloadverkeer per maand
• ongelimiteerd uploadverkeer ( telt niet mee in de meter )
• dynamisch ip adres
Als je meer dan 50GB doet, krijg je 2 keuzen ( deze informatie beperkt zich enkel tot de basis abonement. Zie informatie boosterpack onderaan ):
a) kom je op mediumband aan 1024/256 kbit/sec.
b) Surf verder aan de volle snelheid, maar je betaald 0.40€ / GB
Als je meer dan 100GB doet, krijg je 2 keuzen:
a) kom je op mediumband aan 1024/256 kbit/sec ( zie ook boosterpack ).
b) Surf verder aan de volle snelheid, maar je betaald 1€ / GB
Note: er is geen limiet beperking, je kan blijven verder surfen aan 1€ / GB, zoveel je wil. Zal je enkel een pak geld kosten
Extras:
Boost pack:
- uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb ( ipv 50GB).
- mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec
- 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Prijs: 6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie
Toekomstige extra's ( 15/03/2007 ):
Happy surfing van 01:00 tot 13:00 aan 60%
Nieuwe meter waarbij ATM traffic niet meer mee telt. Spaart een 10 a 11% uit op je downloads.
Newsserver:
4 a 12 threads @ 50kb. Overdag 12, maar bij te druk belasting, kan deze naar 4 a 8 threads terug geschoven worden op piek momenten.
100 Dagen retentie.
Dit is de correcte informatie.
Ik vind het maar vreemd dat hier foutieve informatie gepost wordt, die
duidelijk correct op de website van Dommel staat, en die je er zo kan van aflezen.
En er zal wel een rede voor zijn dat hier zoveel Dommel "fanboys" ineens zitten. Mechien omdat er tamelijk wat mensen die vaak hier zaten naar Dommel overgeschakeld zijn? Ik zie een hoop "gezichten" in de Dommel deel nu, die omgeschakeld zijn, of willen omschakelen.
Zoals ik al eerder aangaf, is EDPnet tot een stilstand gekomen, en zelf licht aan het achteruit gaan. Waartegen we Dommel duidelijk zien innoveren.
Eens zien: Nachtsurfen verlaat met 2uur. Nachtsurfen 1 uur minder ( naar 6 uur ipv 7 ), enkel nog maar 60GB accounts ( 100GB's worden niet meer uitgedeeld ). En hier zit een leuk addertje onder het gras. Eenmaal over je 60GB, kan je leuk gaan surfen aan 56k modem speed. De volumn packs die je vroeger kon krijgen zijn al lang niet meer functioneel ( zelf door EDPnet hier bevestigt ). Ga bij Dommel over je limiet, krijg je 2 keuzen. Verdoen, en betalen ( 0.40 of 1€ ), of 1Mbits/1.5Mbits smallbreete ( en je volledige upstream speed behouden ).
Zoals ik zei, de verplaatsing van langdurige EDPnet leden naar Dommel is een vrij goede indicatie, dat het aanbod voor een hoop er beter is... Sorry, maar het is zo. En nota bene, ik had een 100GB account, zegt al genoeg als ik weg ben he. Wat zal het niet zijn bij de mensen die 60GB account's hebben...
Nu, ik laat effe de embarmelijke snelheidswissels nog even uit de "negatief" categorie van EDPnet, omdat deze enorm afhingen van een random factor ( bepaalde nodes, momenten ), en ik kan me nog niet uitspreken over Dommel.
Wat me wel opviel is dat de Modem nu hoger sync'ed aan 4.6Mbits/0.5Mbits ( waartegen ik 4Mbits/0.5Mbits kreeg bij EDPnet ). Wat ik wel kan meedelen is een test die ik deed van mijn server uit al verschillende dagen achter elkaar. Dezelfde server gaf bij EDPnet een max speed van rond de 430 a 440Kbits via ftp. Nu via Dommel doet deze 460 a 470Kbits pieken via ftp.