Vergelijking naar 60GB download tussen EDPNET EN DOMMEL!!!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

titanium schreef:Ben inderdaad 4 jaar bij men ouders kabelgebruiker geweest maar ik vind telenet eigenlijk de grootste dieven van belgië! En da gaat er nooit volledig uit. De mensen van belgacom hadden mij intertijd verteld dat edpnet mee op de lijn van skynet zat. Blijkbaar een leugen van belgacom m a w. Ik denk voor deftig internet te willen hebben dat we allemaal nor nederland moeten verhuizen. Daar hebben ze geen limieten meer en de prijs daar is fantastisch. België = Kloteland qua internetten

eigenlijk komen bij mij telnet op de 2de plaats de belasting komt op de eerste.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:
ditCh schreef:
Draco888 schreef:Daar heb je volledig gelijk in ditCh, maar je moet toch toegeven dat deze vergelijking op niets lijkt he.

De vergelijking is idd niet correct ... maar ik heb wel het gevoel dat men opeens EDP slecht vindt omdat Dommel een net iets aantrekkelijker product aanbied terwijl men vergeet dat EDP de eerste was die een deftig alternatief aanbood ( rdsl spreken we niet eens van ).

Mja, zelf zie ik het wel niet zo. Zoals ik al zei: de keuze tussen EDPnet en Dommel zou van je profiel moeten afhangen, er zijn nog steeds genoeg verschillen IMO.
Ik heb het gevoel dat EDPnet zich meer op de Gamers ann her richten is en Dommel op de grootverbruikers (zeer grote veralgemening, I know).

Deze laatste vgl tabel is wel redelijk objectief vind ik :
http://maniak.dommel.be/Internet-Vergel ... elgie.html
Dommel: Volume EDPnet: snelheid (en beiden prijs/kwaliteit)

De snelheden koppen niet !
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ofloo schreef:De snelheden koppen niet !

Er kloppen nog een paar dingen niet in die tabel :wink:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Na ik dat zag heb ik gewoon zelfs niet meer verder gekeken, het is wat dommel getint alhoewel dommel op zich een beter aanbod heeft dan edpnet zal deze provider zich nog steeds moeten bewijzen voor mij. Niks tegen dommel maar ik zie het niet graag wanneer mensen 1 dag bij een nieuwe isp zitten die helemaal aan het ophelderen zijn.

Ik vind het wel spijtig dat edpnet de laatste tijd niet meer zoveel initiatief neemt. Maar alles heeft momenten van stilte :p
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Wees dan objectief en zet de sync waarden ! trouwens het kan wel kloppen waarom zou het niet kunnen destijds bij skynet haalde ik 16kb/s upload op 128kbit. Het is niet aan u of degene die die website maakt om zelf wat te schipperen. Voor mij verliest het direct zijn objectiviteit.

EDIT: Nu heb ik eens verder gekeken, maar bij mijn weten heeft BGC wel webruimte en mag je wel een site hosten? Ik vraag me trouwens af welke sites die blokkeren?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Ofloo schreef:Na ik dat zag heb ik gewoon zelfs niet meer verder gekeken, het is wat dommel getint alhoewel dommel op zich een beter aanbod heeft dan edpnet zal deze provider zich nog steeds moeten bewijzen voor mij. Niks tegen dommel maar ik zie het niet graag wanneer mensen 1 dag bij een nieuwe isp zitten die helemaal aan het ophelderen zijn.

Ik vind het wel spijtig dat edpnet de laatste tijd niet meer zoveel initiatief neemt. Maar alles heeft momenten van stilte :p

Ofloo ik ga nu bijna de 15de maand dommel tegemoet dus ik zal ondertussen wel weten of Dommel nu goed of slecht is he :lol:
Helemaal in het begin heb ik ook beetje probs gehad met ftp servers maar dit is in een korte periode helemaal opgelost door Dommel.
Toen hier adsl kwam en toen ik skynet had heb ik maanden probs gehad maar die zijn na maanden ook opgelost geraakt :lol: Er zullen overal wel wat kinderziektes zijn zeker.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Svekke schreef:
Ofloo schreef:De snelheden koppen niet !

Er kloppen nog een paar dingen niet in die tabel :wink:

Zoals de Dommel Newsserver. Giganews (100dagen retentie) en zolang ge op broadband zit.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Of zoals de smallband bij Skynet, was die niet 128Kbps geworden een tijd terug?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:
Ofloo schreef:Na ik dat zag heb ik gewoon zelfs niet meer verder gekeken, het is wat dommel getint alhoewel dommel op zich een beter aanbod heeft dan edpnet zal deze provider zich nog steeds moeten bewijzen voor mij. Niks tegen dommel maar ik zie het niet graag wanneer mensen 1 dag bij een nieuwe isp zitten die helemaal aan het ophelderen zijn.

Ofloo ik ga nu bijna de 15de maand dommel tegemoet dus ik zal ondertussen wel weten of Dommel nu goed of slecht is he :lol:
Helemaal in het begin heb ik ook beetje probs gehad met ftp servers maar dit is in een korte periode helemaal opgelost door Dommel.
Toen hier adsl kwam en toen ik skynet had heb ik maanden probs gehad maar die zijn na maanden ook opgelost geraakt :lol: Er zullen overal wel wat kinderziektes zijn zeker.

Die 1 dag was om het extreem te stellen. Omdat het in het begin ook zo was.
eniac
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:Er wordt hier nog maar eens bewezen dat er zich een Dommel fanclubje heeft gevestigd dat blijkbaar geen enkele andere ISP duld ...

En wie zit dan specifiek in dat fanclubje, volgens jou? Als ik ergens flagrante missers heb neergeschreven, mag je me gerust corrigeren. Ik heb in deze discussie heel objectief proberen blijven en meen daar vrij goed in geslaagd te zijn. Heb zelfs nog letterlijk gezegd dat ik veel sympathie heb voor edpnet en ze zeker niet wil afkraken (en dat heb ik ook niet gedaan).

Maar ja, als je enkele fouten of een foute denkwijze in een vergelijking wil aantonen ben je blijkbaar al een fanboy :roll:
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Svekke schreef:-> In mediumband is Dommel limietloos!! Geen FUP, geen extra GB om aan te kopen, niks! Al jaag je er 250GB door per maand: geen eurocent extra moet je betalen!

Dommel FAQ schreef:netconnect : wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?

net voor het bereiken van de 50 gb limiet zal u een e-mail ontvangen met de vraag om een keuze te maken uit 3 opties :
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op één van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.
b) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot een maximum van 100 gb transfer door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. u betaalt voor deze eerste 50 gb 0,40 euro per begonnen gb aan overusage. voor de traffic die u verbruikt boven deze extra 50 gb, valt u onmiddellijk onder optie a).
c) u kiest ervoor om de snelheid (4 mbps down en 256 kbps up) te behouden tot het maandeinde door hiervoor op de betreffende link te klikken in de e-mail die u ontvangt. voor de transfer van de eerste extra 50 gb betaalt u 0,40 euro per begonnen gb aan overusage en voor de gb's daarboven betaalt u 1,00 euro per begonnen gb aan transfer.
alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% btw.

--Dommel FAQ--

er is dus wel degelijk een FUP om mediumband
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

In de topics over Edpnet en Dommel wordt hier gewoonweg nutteloos gediscussieerd over wie van de 2 het beste is. De beste is degene die voor uzelf het interessantste aanbod heeft, en dat is persoonlijk.
Dus stop toch eens allemaal met zagen hierover.
Ikzelf heb Edpnet en ben er heel content van, maar moet ik daarom Dommel gaan afbreken, en moeten anderen dat andersom doen?
Edpnet en Dommel zijn 2 providers die veel meer bieden aan hun klanten en dit voor veel minder geld dan providers als Telenet en Belgacom.
Kunnen jullie het nu eens niet gewoonweg zo laten en maak voor uzelf uit wat je het beste vind. En ben je bij Edpnet en vind je Dommel opeens beter, stap dan gewoon over ipv hier in het lang en het breed gaan uit te smeren waarom Edpnet opeens niet meer voldoet! Die topic over het wijzigen van de 'nachttarief' uren heeft ook al teveel pagina's naar mijn goesting.
En degene die persé reclame willen maken over Dommel, doe dit dan op het Dommel gedeelte van dit forum en laat het Edpnet topic voor de mensen die hulp nodig hebben ivm hun Edpnet verbinding of die wat info willen.

Het is al gezegd, het begint hier echt op een bende kinderen te lijken die een spelletje 'wel waar, niet waar' zitten te spelen!

Ik vind eigenlijk dat de mods het toch eens aan banden mogen leggen, al heb ik daar niets over te zeggen natuurlijk
eniac
Member
Member

Braindamage schreef:Ikzelf heb Edpnet en ben er heel content van, maar moet ik daarom Dommel gaan afbreken, en moeten anderen dat andersom doen?

Doen anderen dat andersom? Wordt edpnet hier door ook maar 1 iemand afgebroken? Ik dacht van niet...

Edpnet en Dommel zijn 2 providers die veel meer bieden aan hun klanten en dit voor veel minder geld dan providers als Telenet en Belgacom.

Helemaal akkoord en dat heb ik zelf ook al aangegeven.

Kunnen jullie het nu eens niet gewoonweg zo laten en maak voor uzelf uit wat je het beste vind.

Dat doet iedereen. Maar als er vergelijkingen gemaakt worden die niet echt fair zijn, dan mag dat toch echt wel gezegd worden?

Ik vind eigenlijk dat de mods het toch eens aan banden mogen leggen, al heb ik daar niets over te zeggen natuurlijk

Kan je eigenlijk eens zeggen wie met welke reply over de schreef is gegaan volgens jou? Of past objectiviteit en discussiëren over een provider niet op dit gedeelte van het forum?
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

*Zuchts*

We zullen het even samenvatten omdat er nogal veel misinformatie opstaat:

*Dommel Netconnect*

• max 4 computers tegelijk toegestaan
• 4,0 mbps max downloadsnelheid
• 256 kbps max uploadsnelheid
• 50 gb downloadverkeer per maand
• ongelimiteerd uploadverkeer ( telt niet mee in de meter )
• dynamisch ip adres

Als je meer dan 50GB doet, krijg je 2 keuzen ( deze informatie beperkt zich enkel tot de basis abonement. Zie informatie boosterpack onderaan ):

a) kom je op mediumband aan 1024/256 kbit/sec.
b) Surf verder aan de volle snelheid, maar je betaald 0.40€ / GB

Als je meer dan 100GB doet, krijg je 2 keuzen:
a) kom je op mediumband aan 1024/256 kbit/sec ( zie ook boosterpack ).
b) Surf verder aan de volle snelheid, maar je betaald 1€ / GB

Note: er is geen limiet beperking, je kan blijven verder surfen aan 1€ / GB, zoveel je wil. Zal je enkel een pak geld kosten ;)

Extras:

Boost pack:
- uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb ( ipv 50GB).
- mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec
- 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Prijs: 6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie

Toekomstige extra's ( 15/03/2007 ):

Happy surfing van 01:00 tot 13:00 aan 60%
Nieuwe meter waarbij ATM traffic niet meer mee telt. Spaart een 10 a 11% uit op je downloads.

Newsserver:

4 a 12 threads @ 50kb. Overdag 12, maar bij te druk belasting, kan deze naar 4 a 8 threads terug geschoven worden op piek momenten.
100 Dagen retentie.

Dit is de correcte informatie.

Ik vind het maar vreemd dat hier foutieve informatie gepost wordt, die duidelijk correct op de website van Dommel staat, en die je er zo kan van aflezen.

En er zal wel een rede voor zijn dat hier zoveel Dommel "fanboys" ineens zitten. Mechien omdat er tamelijk wat mensen die vaak hier zaten naar Dommel overgeschakeld zijn? Ik zie een hoop "gezichten" in de Dommel deel nu, die omgeschakeld zijn, of willen omschakelen.

Zoals ik al eerder aangaf, is EDPnet tot een stilstand gekomen, en zelf licht aan het achteruit gaan. Waartegen we Dommel duidelijk zien innoveren.

Eens zien: Nachtsurfen verlaat met 2uur. Nachtsurfen 1 uur minder ( naar 6 uur ipv 7 ), enkel nog maar 60GB accounts ( 100GB's worden niet meer uitgedeeld ). En hier zit een leuk addertje onder het gras. Eenmaal over je 60GB, kan je leuk gaan surfen aan 56k modem speed. De volumn packs die je vroeger kon krijgen zijn al lang niet meer functioneel ( zelf door EDPnet hier bevestigt ). Ga bij Dommel over je limiet, krijg je 2 keuzen. Verdoen, en betalen ( 0.40 of 1€ ), of 1Mbits/1.5Mbits smallbreete ( en je volledige upstream speed behouden ).

Zoals ik zei, de verplaatsing van langdurige EDPnet leden naar Dommel is een vrij goede indicatie, dat het aanbod voor een hoop er beter is... Sorry, maar het is zo. En nota bene, ik had een 100GB account, zegt al genoeg als ik weg ben he. Wat zal het niet zijn bij de mensen die 60GB account's hebben...

Nu, ik laat effe de embarmelijke snelheidswissels nog even uit de "negatief" categorie van EDPnet, omdat deze enorm afhingen van een random factor ( bepaalde nodes, momenten ), en ik kan me nog niet uitspreken over Dommel.

Wat me wel opviel is dat de Modem nu hoger sync'ed aan 4.6Mbits/0.5Mbits ( waartegen ik 4Mbits/0.5Mbits kreeg bij EDPnet ). Wat ik wel kan meedelen is een test die ik deed van mijn server uit al verschillende dagen achter elkaar. Dezelfde server gaf bij EDPnet een max speed van rond de 430 a 440Kbits via ftp. Nu via Dommel doet deze 460 a 470Kbits pieken via ftp.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Misschien offtopic, maar wat wil dit eigenlijk zeggen?

4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:Boost pack:
- uploadsnelheid naar 448 kbit/sec en uw downloadlimiet naar 60 gb ( ipv 50GB).
- mediumband snelheid naar 1536/448 kbit/sec
- 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.
Prijs: 6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie

Vraagje, dat van die passthrough, wat is dat juist? Staat dat ergens op het CRM? (nog niet gevonden...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

eniac schreef:
Braindamage schreef:Ikzelf heb Edpnet en ben er heel content van, maar moet ik daarom Dommel gaan afbreken, en moeten anderen dat andersom doen?

Doen anderen dat andersom? Wordt edpnet hier door ook maar 1 iemand afgebroken? Ik dacht van niet...

Heb het niet alleen over deze topic

Kunnen jullie het nu eens niet gewoonweg zo laten en maak voor uzelf uit wat je het beste vind.

Dat doet iedereen. Maar als er vergelijkingen gemaakt worden die niet echt fair zijn, dan mag dat toch echt wel gezegd worden?

ja, maar het is wel een zootje aan het worden hé, zo kan niemand er nog aan uit. Mensen die willen kiezen tussen Dommel en Edpnet die weten na het bezoeken van Userbase nog minder wat kiezen dan voordien. Al zal hun voorkeur meer naar Dommel uit gaan omdat op dat gedeelte van het forum vooral Dommel geprezen wordt terwijl er hier vooral op gewezen wordt dat Dommel toch wel interessanter is dan Edpnet en veel tegenspraak dulden sommigen blijkbaar niet.

Kan je eigenlijk eens zeggen wie met welke reply over de schreef is gegaan volgens jou? Of past objectiviteit en discussiëren over een provider niet op dit gedeelte van het forum?

Heb het niet over bepaalde mensen die te ver gaan in wat ze zeggen, gewoon dat het hier zoals ik al zei een zootje wordt waardoor je er kop nog staart aan krijgt. En ik vind dat dit het forum vervuilt
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Svekke schreef:Misschien offtopic, maar wat wil dit eigenlijk zeggen?

4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan.

Als ik het me goed herinner zet je je modem/router in bridge mode en je kan dan met een PPPoE client vanop een pc een verbinding maken. 4 zal dan betekenen dat je 4 IPs krijgt vermoed ik.
eniac
Member
Member

Braindamage schreef:ja, maar het is wel een zootje aan het worden hé, zo kan niemand er nog aan uit. Mensen die willen kiezen tussen Dommel en Edpnet die weten na het bezoeken van Userbase nog minder wat kiezen dan voordien.

Volgens mij is het beter om een thread te lezen waarin op foutieve informatie commentaar komt, dan om een thread te lezen waarin ongecorrigeerde fouten staan. Want dan zijn mensen die iets willen kiezen wel heel ver van huis.

Heb het niet over bepaalde mensen die te ver gaan in wat ze zeggen, gewoon dat het hier zoals ik al zei een zootje wordt

Dat ligt in dit geval dan toch aan de threadstarter en niet aan diegenen die juiste informatie komen verstrekken...

Ik heb het nu wel specifiek op deze thread.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

titanium schreef:Denk maar eens aan die 25 a 30 dvd's die je niet meer moet kopen!

Publiekelijk ervoor uitkomen dat je een misdadiger bent. Is dat het zedelijk peil hier tegenwoordig?
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet dat we het niet gewoon zijn in .be maar mischien moeten we ervan uitgaan dat er tegewoordig 2 goede keuzes zijn als het over isp's gaat ;)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”