lithion schreef:- die 1.1 Mbps die je plots gekregen hebt is waarschijnlijk een fout bij het overschakelen van je premium naar one. Die 1.1Mbps was de standaardsnelheid bij Scarlet one en voor 3.3Mbit moest extra worden bijbetaald, tenzij je Scarlet premium klant was. Ze hebben je dus waarschijnlijk beschouw als nieuwe klant ipv premium klant. Heeft Scarlet ooit zelf gezegd dat ze je op een andere telefooncentrale hebben aangesloten? Wie heeft je dat trouwens ooit wijsgemaakt?
Het heeft dus niks met 'premium klant', of 'extra bijbetalen' te maken. Ik had een Scarlet Premium ADSL abo (dat nu Scarlet ADSL UNLIMITED is geworden), dat toen 3.3mbps adverteerde (maar uiteraard slechts 1.1 garandeerde). Ze hebben dat willen 'upgraden' naar een Scarlet One (nu Scarlet One UNLIMITED geheten), dat 6mbps adverteerde (maar ook maar 1.1 garandeerde) met VoDSL (en dus hun Scarlet Box, i.p.v. mijn eigen modem).
Als je nu nieuwe klant bent of bestaande, One werkt op 6mbps, of de eerstvolgende lagere snelheid die haalbaar is, tot 1.1 gegarandeerd. Zo simpel is het, en 3.3 was bij mij duidelijk haalbaar (ja zelfs 4.6 als ik dan toch op dezelfde centrale zou gezeten hebben als ik nu zit met Dommel, zoals je hardnekkig blijft geloven).
Niemand heeft me iets 'wijsgemaakt', het lijkt me de enige logische conclusie, die verder gesterkt is door opmerkingen op dit forum en daarbuiten (o.a. van Dommel zelf, maar nu ga je natuurlijk zeggen 'commercial talk', maar dan nog zou het nog altijd waar kunnen zijn)
lithion schreef:- voor de aanpassing in de wijkcentrale (zoals nieuw lijnprofiel) moet Scarlet natuurlijk betalen. VoDSL zal wel een ander lijnprofiel vereisen.
Een veronderstelling, dus.
lithion schreef:- als je in een boeregat woont zal je zeker via een DSLAM van Belgacom aangesloten geweest zijn.
Is dat wel zo?
Eigenlijk zijn er 3 mogelijkheden:
Ik ben nooit van centrale veranderd
Ik heb nu 4.6mbps met een attn van 34dB en Noise Margin van 10dB.
Dit zou erop wijzen dat ik ergens op een 3.5km van de centrale zit (ik weet het niet exact)
De Scarlet box zou gevoeliger zijn voor ruis, maar dan nog zou 10 moeten volstaan (en op 3.3 zeker).
Zelfs als VoDSL een lager profiel vereist, is 1.1 wel heel laag, zou ook karine op 2.8km geen 6mbps kunnen halen, dunkt me.
Deze situatie kan dus enkel als Scarlet gewoon mijn profiel verlaagd heeft voor de lol.
Ik ben enkel van centrale veranderd toen ik naar Dommel ging
Dan klopt hun 7km niet, want dan had ik nooit op 3.3 kunnen connecteren, maar dat wil dan ook zeggen dat ik met One ook 3.3 had moeten hebben (tenzij ik daar juist het verschil had in gevoeligheid tussen mijn eigen modem en hun box en ze me uit voorzorg 1.1 hebben gegeven, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Of opnieuw geknoei van hun kant.
Ik ben 2x veranderd
Waarbij al dan niet de 3e centrale dezelfde is als de eerste.
Dit impliceert dat ze voor VoDSL toch een andere centrale nodig hadden, en zou dus perfect die 1.1 kunnen verklaren, en ook dat ik vroeger 3.3 had en nu terug 4.6 (3.3 was op dat moment het hoogste dat Scarlet aanbood voor een Premium).
3e mogelijkheid lijkt mij dus het best te verklaren wat ik heb gezien. Tenzij er ergens geknoei mee gemoeid was.