paar vragen ivm scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

hey,
Ik ben van plan om over te schakelen van Belgacom ADSL Go naar oftwel Scarlet ADSL Unlimited of Scarlet One UNLIMITED.
Maar ik zit nog met een paar vraagjes dus hoop ik dat jullie me info/tips/... kunnen geven

ik betaal dus nu bij adsl go elke maand € 41.75 voor men abonement + discovery telefoonlijn € 6.85 + 5 euro volumepak.
Bellen met de telefoon gebeurd heel weinig (ongeveer een 10 a 15 min per maand) hoeveel dat juist kost weet ik niet juist maar zal wel niet veel zijn(5euro maybe).....ksnap niets van dat belgacom factuur :-)
maar het komt er op neer dat ik een +-55 euro mer maand betaal.

nu weet ik niet goed of ik nu Scarlet ADSL Unlimited het best zou nemen of Scarlet One UNLIMITED

Scarlet One UNLIMITED 49,95 euro per maand
Scarlet ADSL Unlimited 34,95 euro per maand

(komt bij deze bedragen eigenlijk de discovery line abonement van 6.85 euro bij of zit deze inbegrepen in de abonementen van scarlet ..)

Scarlet One UNLIMITED is goedkoper (als de discovery line er al bij zit) maar volgens mij omdat we weinig bellen is het 24/24 bellen eigenlijk niets voor ons maar als het goedkoper is wil ik dat er gerust bijpakken ook al alleen voor 50gb de maand....

Scarlet ADSL Unlimited is een stuk goedkoper maar als er nog het discovery abonement bijkomt + kosten van bellen met de telefoonlijn dan.....

pffff ik zit hier maar te typen maar het word er ni gemakkelijker op lol

ik kan gewoonweg niet beslissen........
khoop dat jullie me kunnen zeggen wat ik het beste doe.....

thanks.......
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Bij die 50 of 35 euro van Scarlet zit alles in.
Extra lijn heb je niet meer nodig.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

dus bij die van 35 euro zijn de kosten als je belt met de telefoon niet meer zo duur als toen met de discovery line.......

want de discovery line was goedkoop maar het belle was heeeel duur...

welke tarieven zijn er dan bij scarlet om te bellen als ik die van 35 euro neem?

op de site zien ik het direct niet staan.......

die van 50 euro is easy daar is het gratis bellen maar bij die van 35 euro......


hey sorry voor al die vragen he. :oops:

thanks


denk toch dat ik voor het Scarlet One UNLIMITED 49,95 euro per maand ga gaan ...
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bij Scarlet One zit je telefoonlijn-abo inbegrepen, dacht ik.
als je kijkt op http://www.scarlet.be/residential/nl/products/internet_telephony/ staat daar
Maar volledig zonder Belgacom mét behoud van uw nummer


Er zijn wel nog goedkopere alternatieven: vb. Dommel netconnect plus met telefonie: €32.95 per maand voor ADSL, en een Discovery voor €6.85.
Nog geen €40.00 per maand: ook 50GB, maar je gesprekken zijn niet gratis, maar ze kosten ong de helft als bij BGC.
Ik heb dit nu een maand, en nog steeds tevreden!

Scarlet is dus zeker niet de enige en de goedkoopste, maar het is wel een aantrekkelijk aanbod (zolang je de helpdesk nooit nodig hebt :lol: )
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

karine schreef:Bij die 50 of 35 euro van Scarlet zit alles in.
Extra lijn heb je niet meer nodig.

die van €35 is toch enkel internet?
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Scarlet unlimited is enkel internet. Dus de tf-lijn te betalen aan Belgacom en de tf gesprekken aan je operator (Belgacom of andere). Meer info.
Scarlet ONE is all in. Internet, tf-lijn, gesprekken. Meer info.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

dacht dat de snelheden van scarlet ook wel beter waren als dommel...


denk dat ik ga gaan voor die van 50 euro toch....
als ik dan bel is het gratis en als ik er geen gebruik van maak dan is het nog goedkoper als men adsl go abonement + volumepacks+bellen+...

en die 50 gb zien ik eigelijk wel zitten....

thanks voor jullie snelle reacties!!!!!!!!!!!

kzal er nog een weekendje over denken en dan hup de knoop doorhakken.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

efm schreef:dacht dat de snelheden van scarlet ook wel beter waren als dommel...

Bij mij in elk geval niet...
Nadat ze mij op een One wilden steken had ik maar 1.1 mbps meer, terwijl ik voorheen met een Premium altijd 3.3 had.
Nu heb ik bij Dommel 4.6mbps connectie (en uiteindelijk gecapped tot 4mbps, dacht ik?).
One zou in principe 6mbps moeten aankunnen, maar slechts 1.1 is gegarandeerd (net zoals alle gewone ADSL accounts). Dus enkel als je dicht genoeg bij de centrale zit (<2km, dacht ik) kan je 6mbps hebben, anders krijg je een lager profiel. Ik weet niet of je bij Scarlet ook een 4.6mbps profiel kan hebben (vermoedelijk wel)?

Alles hangt af van hoever je van de dichtsbijzijnde centrale zit waar je ISP actief op is, en dat kan verschillen per ISP (afhankelijk welk achterliggend netwerk ze gebruiken: Turboline, brobaII, en wat heb je nog allemaal), en blijkbaar zou het nog kunnen dat, zelfs als vb Scarlet op de dichtstbijzijnde centrale zit, ze je nog niet gegarandeerd ook VoIP (telefonie) kunnen leveren op die centrale, en ze je toch nog op een verdere moeten steken (anders snap ik niet waarom mijn connectie van 3.3 naar 1.1 ging bij de poging tot overstap op One).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Bij mij super snelheid.

Tuurlijk die van 35 euro is alleen internet, als je dan wil bellen moet je ook nog de discovery lijn erbij nemen.

Zit je ook al snel op 41,5 euro zonder te bellen.

Dus voor 8.5 euro extra/maand kan je zoveel bellen als je wil + dat je de 50GB krijgt.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3398 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 275 kbit/s or 34 kbyte/s
Wed Feb 28 2007 at 16:32:15 UTC+0100

Ik woon te Veerle maar ik zou wel eens willen weten hoe ver ik van de centrale zit....
lager als dit ga ik denk ik toch niet hebben dan bij scarlet ??

thanks

btw zijn deze snelheden goed ?
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

efm schreef:lager als dit ga ik denk ik toch niet hebben dan bij scarlet ??

Hangt ervan af of Scarlet jou op hetzelfde punt kan aansluiten als je BGC Go nu, maar gezien beiden een ander achterliggend netwerk gebruiken (BrobaII en TurboLine respectievelijk) kan het toch lager zijn.
Het safeste is een provider nemen die ook op TurboLine zit (vb Dommel).
Dat kan je vinden bij de extra info op http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=providerabo

Wat je kan doen is zowel aan BGC als aan Scarlet vragen hoever je voor hun van de centrale zit. Krijg je een grotere afstand van Scarlet dan is er str* aan de kn*. Mocht je van Scarlet een kortere afstand krijgen, dan zijn ze volgens mij aan het liegen dat ze zwart zien, want ik zou toch denken dat op iedere centrale die ADSL-ready is zeker TurboLine zal zitten (misschien zijn er uitzonderingen?), BGC is nog altijd de netwerkbeheerder.

efm schreef:btw zijn deze snelheden goed ?

Zeker wel! Dit is ongeveer wat ik nu ook heb bij Dommel, terwijl ik op het eind bij Scarlet slechts 800kbps meer haalde (ergens een 100KB/s)
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik woon te Geel op 2,8 km van de centrale.

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 4480 kbit/s or 560 kbyte/s
- Upload speed : 534 kbit/s or 67 kbyte/s
Fri Feb 16 2007 at 09:50:56 UTC+0100


Toch opletten voor die speedtesten.
Die installateur heeft bij mij thuis een bestand van de Scarlet-server gedownload en dat liep tegen de 600 Kbyte/s.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Blijkbaar kan 6mbps dan tot op 3km (of heb je veel geluk :lol:)
karine schreef:Toch opletten voor die speedtesten.
Die installateur heeft bij mij thuis een bestand van de Scarlet-server gedownload en dat liep tegen de 600 Kbyte/s.

Idd best een paar verschillende speedtesten proberen of een file van bij je ISP, maar in jou geval scheelt het nu toch niet zoveel: 600 i.p.v. 560.
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

kzal eens kijken op de site van dommel.....
Kga me deze keer goed voorbereiden voor ik iets ga veranderen.....

btw hoe lang zit je vast aan Scarlet ? bij belgacom was dit 1 jaar en daarna per maand....

want ik ben niet 100 percent zeker of ik nog een jaar thuis ga wonen...
of kan ik alles mee overpakken naar bv men appartement in Geel.

amaai amaai zoveel vragen lol

maar jullie zijn goed bezig....thanks !!!!!!!!
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Scarlet 15 maanden, is ook omdat je alles gratis krijgt zoals de Scarlet-box.

Je kan die box overal aansluiten waar een adsl-lijn is.
IK heb geluk omdat de kabel van waar de telefoonlijn binnnenkomt(in de garage) tot aan mijn bureau ook nog een afstand is van 10 meter en ik had hier maar een gewone simpel dun telefoonkabeltje voorzien.

Toch perfecte telefoon en internetkwaliteit.

Mag ook wel eens gezegd worden. :-D
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

karine schreef:Toch perfecte telefoon en internetkwaliteit.

Mag ook wel eens gezegd worden. :-D

Het product van Scarlet op zich is inderdaad goed, ik was er ook 4 jaar tevreden over.
En het feit dat ze me voor VoIP blijkbaar op een verdere centrale moesten steken, is eigenlijk niet echt een probleem van het product op zich.
Maar zo wist ik natuurlijk wel dat 3.3mbps bij mij mogelijk was, dus was dat al 1 reden om over te stappen, vooral omdat ik die One eigenlijk nooit gewild had...

En hun klantendienst... tja :roll:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

the_unlord schreef:Het product van Scarlet op zich is inderdaad goed, ik was er ook 4 jaar tevreden over.
En het feit dat ze me voor VoIP blijkbaar op een verdere centrale moesten steken, is eigenlijk niet echt een probleem van het product op zich.
Maar zo wist ik natuurlijk wel dat 3.3mbps bij mij mogelijk was, dus was dat al 1 reden om over te stappen, vooral omdat ik die One eigenlijk nooit gewild had...

En hun klantendienst... tja :roll:

Tssssssssss. Ze steken je niet op een andere centrale voor Scarlet One (Broba 2 remember: scarlet huurt poorten af op de dslam van Belgacom ofwel BRUO: hun eigen DSLAMS) :roll: Je sync-snelheid is afhankelijk van het koperpaar dat voor iedere isp die het wil gebruiken even lang is.
Ze gebruiken ook geen VoIP maar VoDSL.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Klantendienst is inderdaad een disaster.
Maar je merkt toch al beterschap.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lithion schreef:Tssssssssss. Ze steken je niet op een andere centrale voor Scarlet One (Broba 2 remember: scarlet huurt poorten af op de dslam van Belgacom ofwel BRUO: hun eigen DSLAMS) :roll: Je sync-snelheid is afhankelijk van het koperpaar dat voor iedere isp die het wil gebruiken even lang is.
Ze gebruiken ook geen VoIP maar VoDSL.

Ha ja? Waarom had ik dan plots 1.1 mbps toen ze me op One wilden steken ipv mijn 3.3 die ik altijd gehad had. One zou tot 6mbps moeten kunnen werken, dus zeker ook 3.3...
OK, 't is dan misschien VoDSL, maar blijkbaar is dan niet elke centrale VoDSL-ready ipv VoIP-ready (en komt alles op hetzelfde neer).
Volgens Scarlet zat ik (toen ze me belden voor die One aan te smeren) op 7km van de cetnrale, wat die 1mbps zou kunnen verklaren (en dan nog blijft het echt ver). Hoe kon ik dan ooit 3.3mbps gehaald hebben, en als ik nu volgens jou bij Dommel ook op dezelfde centrale zit als Scarlet vroeger, hoe kan ik dan nu connecteren op 4.6mbps?
PS: Een beetje minder uit de hoogte kan ook, mijn beste.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

the_unlord schreef:Ha ja? Waarom had ik dan plots 1.1 mbps toen ze me op One wilden steken ipv mijn 3.3 die ik altijd gehad had. One zou tot 6mbps moeten kunnen werken, dus zeker ook 3.3...
OK, 't is dan misschien VoDSL, maar blijkbaar is dan niet elke centrale VoDSL-ready ipv VoIP-ready (en komt alles op hetzelfde neer).
Volgens Scarlet zat ik (toen ze me belden voor die One aan te smeren) op 7km van de cetnrale, wat die 1mbps zou kunnen verklaren (en dan nog blijft het echt ver). Hoe kon ik dan ooit 3.3mbps gehaald hebben, en als ik nu volgens jou bij Dommel ook op dezelfde centrale zit als Scarlet vroeger, hoe kan ik dan nu connecteren op 4.6mbps?
PS: Een beetje minder uit de hoogte kan ook, mijn beste.

Op 7 km sluiten ze je normaal zelfs niet meer aan.
Verder: iedere centrale is eigenlijk VoDSL ready. Bij VoDSL wordt, net als je internetverkeer, het verkeer via een ATM netwerk tot bij Scarlet gebracht. Voor VoDSL moet er enkel een extra instelling gebeuren op de DSLAM van Scarlet (indien BRUO) of Belgacom (indien Broba2).
Het ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding

Zou die 1 Mbps ook niet te verklaren zijn door het feit dat Scarlet one standaard slechts een snelheid had van 1,1 Mbps?
Als laatste: ik doe niet uit de hoogte. Ik kan het gewoon moeilijk verdragen als er grote onwaarheden worden verteld.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lithion schreef:Op 7 km sluiten ze je normaal zelfs niet meer aan.

Dat dacht ik ook, ofwel hebben ze dus aan de telefoon gelogen (maar ik zou niet inzien waarom).

lithion schreef:Voor VoDSL moet er enkel een extra instelling gebeuren op de DSLAM van Scarlet (indien BRUO) of Belgacom (indien Broba2).

En misschien is die instelling niet in iedere DSLAM gebeurd, en vraag BGC daar schromelijk veel geld voor dat Scarlet het in mijn geval er niet voor over had, misschien was ik wel de enige op die DSLAM (ik woon in een boeregat).

Als ik dit artikel lees, staat daar ergens in:
De provider moet wel extra investeringen doen en aanpassingen in de wijkcentrale zijn vereist.

Dus misschien zijn sommige DSLAMs nog verouderd of zo, en vereisen meer dan 'gewoon een instelling', weet ik veel...

lithion schreef:Zou die 1 Mbps ook niet te verklaren zijn door het feit dat Scarlet one standaard slechts een snelheid had van 1,1 Mbps?
:???:
Ik had voordien bij Scarlet met mijn premium account 3.3mpbs. Als ze mij zeker niet op een andere centrale hadden gestoken en bijgevolg ook aan mijn lijn niks moeten veranderen hebben, waarom heb ik dan 1.1mbps met een One (die tot 6mbps kan, als je dicht genoeg zit)? Ze hebben mijn lijnprofiel duidelijk moeten aanpassen, maar waarom? Niemand heeft mij daar al een ander deftig antwoord op gegeven dan dat ze me van LEX/LDC hebben veranderd.

lithion schreef:Als laatste: ik doe niet uit de hoogte.

I tend to disagree:
lithion schreef:Tssssssssss.

en
lithion schreef: :roll:

Dat lijkt me nogal patroniserend (ook al is het zo niet bedoeld).
VoIQ: I think before I talk
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Trouwens, dat neemt nog altijd niet weg dat je voor Scarlet of BGC op een andere centrale zou zitten, ongeacht van VoDSL.
VoIQ: I think before I talk
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Het is nogal lang om te antwoorden maar:
- die 1.1 Mbps die je plots gekregen hebt is waarschijnlijk een fout bij het overschakelen van je premium naar one. Die 1.1Mbps was de standaardsnelheid bij Scarlet one en voor 3.3Mbit moest extra worden bijbetaald, tenzij je Scarlet premium klant was. Ze hebben je dus waarschijnlijk beschouw als nieuwe klant ipv premium klant. Heeft Scarlet ooit zelf gezegd dat ze je op een andere telefooncentrale hebben aangesloten? Wie heeft je dat trouwens ooit wijsgemaakt?
- voor de aanpassing in de wijkcentrale (zoals nieuw lijnprofiel) moet Scarlet natuurlijk betalen. VoDSL zal wel een ander lijnprofiel vereisen.
- als je in een boeregat woont zal je zeker via een DSLAM van Belgacom aangesloten geweest zijn.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

lithion schreef:- die 1.1 Mbps die je plots gekregen hebt is waarschijnlijk een fout bij het overschakelen van je premium naar one. Die 1.1Mbps was de standaardsnelheid bij Scarlet one en voor 3.3Mbit moest extra worden bijbetaald, tenzij je Scarlet premium klant was. Ze hebben je dus waarschijnlijk beschouw als nieuwe klant ipv premium klant. Heeft Scarlet ooit zelf gezegd dat ze je op een andere telefooncentrale hebben aangesloten? Wie heeft je dat trouwens ooit wijsgemaakt?

Het heeft dus niks met 'premium klant', of 'extra bijbetalen' te maken. Ik had een Scarlet Premium ADSL abo (dat nu Scarlet ADSL UNLIMITED is geworden), dat toen 3.3mbps adverteerde (maar uiteraard slechts 1.1 garandeerde). Ze hebben dat willen 'upgraden' naar een Scarlet One (nu Scarlet One UNLIMITED geheten), dat 6mbps adverteerde (maar ook maar 1.1 garandeerde) met VoDSL (en dus hun Scarlet Box, i.p.v. mijn eigen modem).
Als je nu nieuwe klant bent of bestaande, One werkt op 6mbps, of de eerstvolgende lagere snelheid die haalbaar is, tot 1.1 gegarandeerd. Zo simpel is het, en 3.3 was bij mij duidelijk haalbaar (ja zelfs 4.6 als ik dan toch op dezelfde centrale zou gezeten hebben als ik nu zit met Dommel, zoals je hardnekkig blijft geloven).
Niemand heeft me iets 'wijsgemaakt', het lijkt me de enige logische conclusie, die verder gesterkt is door opmerkingen op dit forum en daarbuiten (o.a. van Dommel zelf, maar nu ga je natuurlijk zeggen 'commercial talk', maar dan nog zou het nog altijd waar kunnen zijn)

lithion schreef:- voor de aanpassing in de wijkcentrale (zoals nieuw lijnprofiel) moet Scarlet natuurlijk betalen. VoDSL zal wel een ander lijnprofiel vereisen.

Een veronderstelling, dus.
lithion schreef:- als je in een boeregat woont zal je zeker via een DSLAM van Belgacom aangesloten geweest zijn.

Is dat wel zo?

Eigenlijk zijn er 3 mogelijkheden:
Ik ben nooit van centrale veranderd
Ik heb nu 4.6mbps met een attn van 34dB en Noise Margin van 10dB.
Dit zou erop wijzen dat ik ergens op een 3.5km van de centrale zit (ik weet het niet exact)
De Scarlet box zou gevoeliger zijn voor ruis, maar dan nog zou 10 moeten volstaan (en op 3.3 zeker).
Zelfs als VoDSL een lager profiel vereist, is 1.1 wel heel laag, zou ook karine op 2.8km geen 6mbps kunnen halen, dunkt me.
Deze situatie kan dus enkel als Scarlet gewoon mijn profiel verlaagd heeft voor de lol.
Ik ben enkel van centrale veranderd toen ik naar Dommel ging
Dan klopt hun 7km niet, want dan had ik nooit op 3.3 kunnen connecteren, maar dat wil dan ook zeggen dat ik met One ook 3.3 had moeten hebben (tenzij ik daar juist het verschil had in gevoeligheid tussen mijn eigen modem en hun box en ze me uit voorzorg 1.1 hebben gegeven, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Of opnieuw geknoei van hun kant.
Ik ben 2x veranderd
Waarbij al dan niet de 3e centrale dezelfde is als de eerste.
Dit impliceert dat ze voor VoDSL toch een andere centrale nodig hadden, en zou dus perfect die 1.1 kunnen verklaren, en ook dat ik vroeger 3.3 had en nu terug 4.6 (3.3 was op dat moment het hoogste dat Scarlet aanbood voor een Premium).

3e mogelijkheid lijkt mij dus het best te verklaren wat ik heb gezien. Tenzij er ergens geknoei mee gemoeid was.
VoIQ: I think before I talk
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

wow the_unlord
3 centrales waarop je kan aangesloten worden, daar wil ik ook wonen. :eek:

Ik heb al lang niet zoveel onzin gelezen in 1 post 8)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik vroeg mij al langer af of er plannen/lijsten bestaan waar de centrales in opgelijst staan.

Bestaat er zo iets?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Mr.T schreef:wow the_unlord
3 centrales waarop je kan aangesloten worden, daar wil ik ook wonen. :eek:

Ik heb al lang niet zoveel onzin gelezen in 1 post 8)

:-D
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mr.T schreef:Ik heb al lang niet zoveel onzin gelezen in 1 post 8)

Dan heb je hem niet goed gelezen. Met 2 centrales kan je evengoed 5keer veranderen. Het gaat over het aantal veranderingen, niet centrales.

Heb je er zelf een andere plausibele uitleg voor? Ik wacht er namelijk nog altijd op.
VoIQ: I think before I talk
efm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:35

ik heb er niks met te maken :-D
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

the_unlord schreef:
Mr.T schreef:Ik heb al lang niet zoveel onzin gelezen in 1 post 8)

Dan heb je hem niet goed gelezen. Met 2 centrales kan je evengoed 5keer veranderen. Het gaat over het aantal veranderingen, niet centrales.

Héhé. Moest Belgacom zoveel keer uw koperpaar verlassen, ze zouden er weer geen 1500 buiten gooien. ;)
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

svermassen schreef:Ik vroeg mij al langer af of er plannen/lijsten bestaan waar de centrales in opgelijst staan.

Bestaat er zo iets?

Niet publiek, denk ik. De ISPs zullen die wel hebben, maar ze zullen dat wel voor zichzelf houden.
VoIQ: I think before I talk
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Het zou toch leuk zijn mochten die eens lekken op het internet :lol:
Dan weet men ten minste zelf ongeveer de afstand :-D
Mochten de kabels rechtliggen :roll:
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

scarlet one unlimited is nog vrij nieuw. Het kan dus wel degelijk dat ze u per vergissing naar 1,1 mbits hebben omgezet. Was op mijn.scarlet.be het vinkje extra snelheid aangevinkt ?

Maar zoals gezegd is dit normaal gratis bij bestaande premium (nu dus unlimited) klanten.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

De ISP's hebben idd zelf die info.

Over de afstand: of het klopt wat ze zeggen aan de telefoon is niet altijd waterdicht. Bij ons zeiden ze dat we bijna 7Km ver zaten. Een lijntest met onze alcatel gaf aan dat we tussen 4 en 5Km zaten en 4,8Mbit mogelijk was. De vraag is enkel wie juist is ;).

en profielen veranderen doen ze niet voor de lol. Er zal wel ergens iets goed fout zitten met de afhandeling van de abbo's, meer niet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”