Fulladsl (via academic broadband)--->dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
esben
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Ik hoop voor jullie dat dommel genoeg bandbreedte heeft want met al dat goeie nieuws de laatste tijd gaan ze veel klanten krijgen.
Ik heb besloten om ook over te stappen, het eerste jaar nooit problemen gehad maar de laatste tijd valt het internet regelmatig uit en ik heb ook niet de indruk dat ze open kaart spelen over wat er dan mis is.
De laatste paar dagen werkt het internet heel slecht.(traag 60kBps,onstabiel, veel packetloss enz)
Ik ga dan wel een jaar vastzitten wat onhandig is met het feit dat binnenkort de telefoniemarkt ook opengegooid wordt. :|

Hoe kan ik nu best te werk gaan? Het zou fijn zijn indien het mogelijk is om niet een aantal dagen zonder internet te zitten.
in de voorwaarden van Academic Broadband staat:
"Het Abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde duur voor een periode van minimum 1 jaar en kan door elke partij worden opgezegd aan het einde van deze periode met een opzegtermijn van 45 dagen. Na verloop van het eerste jaar is het Abonnement te allen tijde opzegbaar mits inachtname van een opzegtermijn van 45 dagen. De opzegging dient schriftelijk en per aangetekende brief te geschieden (gericht aan Full Telecom, Belcrownlaan 13i, 2100 Antwerpen)."

Moet ik Academic broadband een opzegbrief sturen en dan dommel contacteren dat ik bij hen wil en een opzegbrief heb gestuurd naar fulladsl? Is de datum dat ik klant wil worden bij hen dat de verzenddatum van de opzegbrief + 2 dagen voor het verzenden + 45 dagen voor de opzegtermijn - bijvoorbeeld 3 dagen om zeker te zijn dat ik niet zonder zit? Is dat geen probleem om dan enkele dagen klant te zijn bij zowel Fulladsl als Dommel?
Is het trouwens de moeite om te proberen iets te doen aan die 45 dagen doordat ze een slechte dienstverlening hebben (slechte internetverbinding) en dat ze van netwerk verander(d)en(ze gingen toch naar dat netwerk waar ook edpnet enz op zitten)?

is deze opzegbrief goed?:
Naam
Adres

Vorst, 26/02/2007

Full Telecom
Belcrownlaan 13i
2100 Antwerpen

Aangetekend

Betreft: Opzegging overeenkomst wegens falende dienstverlening

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik u meedelen dat ik mijn huidige ADSL-verbinding, genaamd ADSL GO, van Academic Broadband wens op te zeggen. Ik kan helaas geen begrip meer tonen voor de tekortkomingen van jullie product. De internetverbinding valt regelmatig uit, is onstabiel en langzaam.

Daarom stel ik u hierbij schriftelijk op de hoogte van mijn wens om mijn ADSL abonnement te beëindigen. Volgens artikel 8.1 van de voorwaarden kan ik dit doen meteen opzegtermijn van 45 dagen.
Gelieve mij binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief, de opzegging te bevestigen. Indien dit niet gebeurt beschouw ik de beëindiging als aanvaard.

Mijn abonnementsgegevens:
Gebruikersnaam: xxxxx
Aansluit telefoonnummer: xxxxxx

Met vriendelijke groet,

Naam

Edit: Inderdaad even die gegevens (ook al waren het niet de mijne :wink:) eruit getoverd. PS: ping:220ms en 10% packetloss, heerlijk toch :roll:
Laatst gewijzigd door esben 31 maa 2009, 13:24, in totaal 3 gewijzigd.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

esben ikzelf ben van mening dat je eerst alles aanvraagt bij Dommel en dan je huidig internet opzegt.Die 45 dagen zijn zo slecht nog niet want zo is er een heel kleine kans dat je zonder internet zal zitten.Wat je dan wel gaat hebben is dat je een korte periode op 2 plaatsen aan het betalen bent maar daar zou ik persoonlijk ook geen problemen mee hebben.

Dit is mijn mening he esben
esben
Starter Plus
Starter Plus

U bedoelt bijvoorbeeld voor het geval dat dommel mij verteld dat ik pas aangesloten zal zijn over 60 dagen of dat ze het niet aan mij kunnen leveren of iets in die aard? Of bedoelde je iets helemaal anders?
Xi
Pro Member
Pro Member

stap 1 druk op de edit knop en verwijder u persoonlijke gegevens uit die brief. (hier op het forum)

stap 2 schrijf er nog aangetekend op
stap 3 ga naar het post kantoor en vraag een ontvangst bewijs
stap 4 bel volgende week naar academic broadband om te vragen of alles juist is aangekomen

klaar
stonestrong
Plus Member
Plus Member

2 providers tegelijk is geen enkel probleem.
Ik had mijn abbo nog bij skynet, en had mijn login gegevens van dommel gekregn, effe voor de fun geprobeert of ik met Dommel kon surfen (terwijl eropstond dat mijn adsl signaal zelf nog niet aangevraagd was)
en jawel, ik kon via Dommel surfen, ook al was ik volgend mijn online controlpanel nog niet aangesloten.
Dus 2 isp's tegelijk is geen probleem, alleen in de portemonnee :)
esben
Starter Plus
Starter Plus

ik weet dat er in mijn starttopic al genoegvragen staan maar toch doe ik er nog 1 bij ;)
Die problemen zoals uitvallende verbinding hoge ping trage snelheid veel packetloss enz zullen toch verdwijnen als ik bij dommel ga hé? Vroeger werkte alles uitstekend en nu niet meer dus ik veronderstel dat het door fulladsl komt.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Waarom zouden de problemen verdwijnen als de oorzaak niet aangepakt wordt?
esben
Starter Plus
Starter Plus

Dat is juist mijn vraag: de oorzaak is toch fulladsl hé?
indien dit zo is dat gaat de oorzaak weg (fulladsl buiten, dommel binnen)
momenteel werkt het internet trouwens goed
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

wie zegt dat fulladsl de oorzaak is?
Wie weet ligt het probleem wel aan je eigen modem/binnenbekabeling?

Als je hier hulp wilt krijgen, zal je toch wat meer info moeten geven.
esben
Starter Plus
Starter Plus

Het is zo een thomson speedtouch home (de oude versie die niet adsl2 compatibel is)
en de bekabeling, tja, het is een oud appartementsgebouw in brussel dus dat valt wel tegen.
Maar goed als het internet vorig jaar een jaar lang uitstekend werkte en nu veel problemen geeft (als het bij mij uitvalt ligt het bij andere fulladslers ook uit) lijkt het mij waarschijnlijk dat het aan fulladsl ligt.
momenteel: 3410 kbps down en 301 kbps up
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”