Coop schreef:RealDSL is ook het slachtoffer van zijn eigen succes geweest lees ik hier, maar waar faalden ze dan ?
En hoop dat Dommel hieruit geleerd heeft
Gewoon aan het feit dat het van realroot was imo. Hetzelfde met cheapass, stelt ook niets voor. Gewoon wegblijven van alles wat met realroot te maken heeft.
Slachtoffer van eigen succes? Neenee, slachtoffer van eigen luiheid om er iets aan te doen.
Het nieuws komt online in je online controlepaneel (https://crm.schedom-europe.net/) daar ff inloggen en dan op "news/updates" klikken, alles staat daar mooi in.
Persoonlijk ben ik tegen nieuwsbrieven, ik lees die praktisch nooit en die vullen alleen maar u inbox op
Svekke schreef:Jaja, het kan niet op bij Dommel, ze blijven stunten! Nu nog ADSL2+ lanceren aan een mals prijsje en ongeveer dezelfde voordelen als het huidige pakket en het is compleet
tis maar wat je een stunt noemt. Het enige wat ik hier in zie is dat ze beginnen capaciteitsproblemen te krijgen en daarom een vorm van nachtdownloaden toepassen om de capaciteit niet al te snel en veel te moeten upgraden. Ik merk toch 's avonds enige surfvertraging op...
nu ja goed nieuws voor de leechers he. (ik zit aan nog geen 1% van mn limiet met minder dan 2 weken te gaan)
Praetorian schreef:tis maar wat je een stunt noemt. Het enige wat ik hier in zie is dat ze beginnen capaciteitsproblemen te krijgen en daarom een vorm van nachtdownloaden toepassen om de capaciteit niet al te snel en veel te moeten upgraden. Ik merk toch 's avonds enige surfvertraging op...
nu ja goed nieuws voor de leechers he. (ik zit aan nog geen 1% van mn limiet met minder dan 2 weken te gaan)
Praetorian nu zou ik graag is willen weten waar jij vandaan haalt dat er capaciteitsproblemen zijn .
Ik heb vandaag Sandra nog persoonlijk gesproken en er zijn helemaal geen capaciteitsproblemen op dit mom bij Dommel.
Wees maar gerust dat ze ruim op tijd de upgrades aanvragen hoor.
KPN wil alle 1.300 telefooncentrales vervangen door circa 30.000 wijkcentrales die beschikken over een glasvezelverbinding. Vanaf deze wijkcentrales kan vdsl aangeboden worden in plaats van adsl wat snelheden mogelijk maakt van 30 tot 50Mbit/sec
We have a long way to go, Dommel is wel goed onderweg
Belgacom is ook bezig hun VDSL netwerk uit te breiden voor internet hoor.
Het is ADSL2+ dat niet beschikbaar als internetformule, maar als je één van de gelukkigen bent die VDSL in huis kan nemen, kan je er op gaan surfen...
Praetorian schreef:tis maar wat je een stunt noemt. Het enige wat ik hier in zie is dat ze beginnen capaciteitsproblemen te krijgen en daarom een vorm van nachtdownloaden toepassen om de capaciteit niet al te snel en veel te moeten upgraden. Ik merk toch 's avonds enige surfvertraging op...
nu ja goed nieuws voor de leechers he. (ik zit aan nog geen 1% van mn limiet met minder dan 2 weken te gaan)
Praetorian nu zou ik graag is willen weten waar jij vandaan haalt dat er capaciteitsproblemen zijn .
Ik heb vandaag Sandra nog persoonlijk gesproken en er zijn helemaal geen capaciteitsproblemen op dit mom bij Dommel.
Wees maar gerust dat ze ruim op tijd de upgrades aanvragen hoor.
Ik pretendere ook niet informatie te hebben. Uit mijn bewoordingen valt af te leiden dat ik een gedacht heb over de reden ervan: namelijk dat ze (toekomstige) capaciteitsproblemen wensen op te lossen door de traffiek van de piekuren af te leiden. Net zoals edpnet deed/doet. Ik zeg enkel mijn gedacht oevr waarom ze dit invoeren.
Ik kan u het tegendeel 'bewijzen'
Ik ben nu 4 dagen ziek geweest, en was dus 4 dagen thuis. Ik heb mijn newsleecher dus kunnen in de gaten houden gedurende 4 dagen, en ik had van smorgens tot savond de volle 12 connecties zodat ik een 420 KB/s verbinding had.
Vroeger had ik savonds iets minder connecties op dommel door de zwaardere belasting. Dus volgens mij hebben ze zeker geen capaciteitsproblemen, maar zijn ze juist ge-upgrade met oog op het nachtsurfen.
Maja, das mijn mening
Hoe lang gaat dit duren dat Dommel die voorwaarden en/of toestroom van nieuwe klanten gaat kunnen bolwerken? Ik wens hier geen roet in het eten te gooien hoor. Ben heel tevreden voor jullie als klanten.
Nu nog wachten op de uitrol van ADSL2(+) en ik kan er ook over nadenken om te veranderen. Als de voorwaarden en de prijzen te doen zijn natuurlijk. Maar men moet onder de 55 Euro blijven voor internet en telefonie.
ik denk dat het netwerk alles nog wel aan kan
vergeet niet ze bieden ook nog een boost pakket aan zodat je nog meer kan downloaden en sneller uppen voor een kleine meerprijs
mochten ze op hun limiet zitten zouden ze die dingen niet aanbieden denk (hoop) ik
Zambo schreef:Hoe lang gaat dit duren dat Dommel die voorwaarden en/of toestroom van nieuwe klanten gaat kunnen bolwerken? Ik wens hier geen roet in het eten te gooien hoor. Ben heel tevreden voor jullie als klanten.
Nu nog wachten op de uitrol van ADSL2(+) en ik kan er ook over nadenken om te veranderen. Als de voorwaarden en de prijzen te doen zijn natuurlijk. Maar men moet onder de 55 Euro blijven voor internet en telefonie.
Zambo bij welke provider ben je nu dan ???
Want elke maand bij bvb skynet of telenet is een maand teveel
Dommel blijft maar stunten, ik ben echt een heel tevreden Dommel klant.
Ook heb ik gemerkt dat de laatste maand de newsserver sneller en met meer connecties werkt.
Maar zoals sommigen heb ik hierbij ook mijn bedenkingen, ik hoop maar dat ze niet afstevenen op een RealDSL scenario
Ik heb mezelf ingeschreven bij Dommel, maar ook ik heb een klein beetje schrik dat het allemaal te goed gaat en misschien ook te snel.
Zoals het er nu naar uit ziet gaan alle leechers van EDPNET en anderen naar Dommel overschakelen.
En geloof me maar dat EDPNET daar blij mee is.
Hun performantieproblemen van de laatste tijd is imo hier aan gelegen.
Ik vermoed dat ze momenteel Dommel maar laten doen en kijken de kat wat uit de boom.
Mocht Dommel effectief niets in performantie moeten inboeten zeg ik oprecht CHAPEAU!
Ik denk wel dat ze het erg druk hebben met al hun nieuwe klanten, en het draaiende houden van hun netwerk, want op de support krijg'k al een maand lang geen antwoord meer ...
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom geen enkel ISP dat problemen heeft tgv groeipijnen, niet gewoon tijdelijk een stop doorvoert bij het aansluiten van nieuwe klanten. Dat geeft hen de tijd om die toestroom op te vangen door uitbreiding van de bestaande infrastructuur.
Goendi schreef:Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom geen enkel ISP dat problemen heeft tgv groeipijnen, niet gewoon tijdelijk een stop doorvoert bij het aansluiten van nieuwe klanten. Dat geeft hen de tijd om die toestroom op te vangen door uitbreiding van de bestaande infrastructuur.
Stoppen is klanten verliezen... minstens voor één jaar, en waarschijnlijk voor veel langer. Extra uitbreidingen beginnen trouwens pas te renderen als ze ook gebruikt worden door een redelijk aantal klanten... dus als je ondertussen reeds klanten aanneemt overbrug je gedeeltelijk die periode.
Is dit alles eerlijk tegen de klant... niet echt maar wel de realiteit.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 20 feb 2007, 14:29, in totaal 1 gewijzigd.
Goendi schreef:Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom geen enkel ISP dat problemen heeft tgv groeipijnen, niet gewoon tijdelijk een stop doorvoert bij het aansluiten van nieuwe klanten. Dat geeft hen de tijd om die toestroom op te vangen door uitbreiding van de bestaande infrastructuur.
Tja, ze gaan niet in hun eigen vel snijden hé. Elke nieuwe gebruiker verlaagt de vaste kost per gebruiker voor een ISP.
Maar, ik ben trouwens 100% akkoord met je stelling.
Stoppen is klanten verliezen... minstens voor één jaar, en waarschijnlijk voor veel langer. Extra uitbreidingen beginnen trouwens pas te renderen als ze ook gebruikt worden door een redelijk aantal klanten... dus als je ondertussen reeds klanten aanneemt overbrug je gedeeltelijk die periode.
Dit klopt op korte termijn, op lange termijn kan het echter wel degelijk een verschil maken denk ik. Het zal alelsinds de goede naam ten goede komen niet ;) Er zal ook weinig of geen geklaag komen van bestaande klanten omwille van capaciteitsproblemen, wat er voor zorgt dat er geen klanten op langere termijn vertrekken (ze zijn en blijven tevreden). In dat opzicht volg ik die stelling dus niet. Het klopt dat er meer winst kan gemaakt worden, maar als je met capaciteitsproblemen zit, kun je heel vlot in de problemen geraken door een toevloed of een overlast op delen van je netwerk. Het is in je eigen voordeel om dit zo goed mogelijk op te vangen, om toch op zijn minst je bestaande klantenbestand tevreden te houden niet? :)
Goendi schreef:Dit klopt op korte termijn, op lange termijn kan het echter wel degelijk een verschil maken denk ik.
Zo bekijken jij en ik het... maar de rest duidelijk niet. Klanten lopen trouwens niet zo vaak naar een nieuwe provider, kijk maar hoeveel er nog bij BGC en TN zitten (en nog dagelijks toestromen). Klagen en zagen, maar volgend jaar zitten ze er nog.
Poen scheppen is de boodschap... en hoe meer poen je hebt kan je later eventueel gebruiken voor charme offensieven ! Met de fortuinen die een BGC en TN hebben kunnen ze een Dommel/EDPnet van vandaag op morgen overnemen of kapot concureren.
niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...
Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...
Xi je moet NIET veralgemenen hoor.
Hoe kan jij weten welk type klant ik ben ??
Ik ben zeker niet iemand die zomaar van de 1ne naar de andere provider huppelt hoor
Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...
Die vluchtige types moeten zowiezo allemaal hun 1jarig contract uitdoen...
Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...
Die vluchtige types moeten zowiezo allemaal hun 1jarig contract uitdoen...
idd Svekke
Maar op +- 7.5 jaar adsl heb ik 2 providers versleten.Eerste dikke 6 jaar Skynet wat veel te lang was en de rest bij Dommel waar ik veel vroeger naar toe had moeten gaan.Dus zo een vluchtige type zal ik dan niet zijn he hahah
Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...
Je vergeet ADSL2FIT nog
De echte vluchtige groep is volgens mij ook maar een zeer kleine groep. (als je weet dat een RealDSL in totaal amper 800 klanten had).
als in april nog een bedrijfje beslist om te starten als isp( laat ons het "boes" noemen), ze geven de zelfde kwaliteit als dommel maar aan betere voorwaarden.
laat ons zeggen netconnect prijs voor 18mbit/2mbit 100GB en smalband die gelijk is aan huidige adsl snelheden.
iemand die al gesprongen is zal dat ook sneller opnieuw doen. je weet wat het inhoud, kosten baten zijn snel uitgerekend hupla naar een andere isp.
volgend jaar zitten hier procentueel meer ossen die rock 'n roll en de samba met je mee dansen die vroeger semafoor gezelschap hielden dan grimassende vierkantjes of (zoek zelf iets voor belgacom en scarlet ;) )
Xi schreef:als in april nog een bedrijfje beslist om te starten als isp( laat ons het "boes" noemen), ze geven de zelfde kwaliteit als dommel maar aan betere voorwaarden.
laat ons zeggen netconnect prijs voor 18mbit/2mbit 100GB en smalband die gelijk is aan huidige adsl snelheden.
iemand die al gesprongen is zal dat ook sneller opnieuw doen. je weet wat het inhoud, kosten baten zijn snel uitgerekend hupla naar een andere isp.
volgend jaar zitten hier procentueel meer ossen die rock 'n roll en de samba met je mee dansen die vroeger semafoor gezelschap hielden dan grimassende vierkantjes of (zoek zelf iets voor belgacom en scarlet )
Voor zulke snelheden te halen is vdsl nodig en dat is bijna nog nergens beschikbaar in België
18/2 dat is perfect mogelijk met adsl2 kijk maar naar onze noorderburen
die doen het met 24/2 (gelukkig is fysica over de grenzen wel gelijk en zijn het enkel prijzen en voorwaarden die beter zijn elders)
geen idee waar ze met vdsl zitten, ik woon een kilometer van nergens en kan toch genieten van vdsl, mijn buurman heeft adsl2 (een adsl2 modem zal ik maar zeggen).
Xi schreef:
iemand die al gesprongen is zal dat ook sneller opnieuw doen. je weet wat het inhoud, kosten baten zijn snel uitgerekend hupla naar een andere isp.
Ik weet het zo niet, een nieuwkomer zal zich toch eerst mogen bewijzen qua stabiliteit en betrouwbaarheid eer ik er een jaarabbo teken...
Als je inlogt en naar het metertje gaat kijken, staat er toch wat je upload en download, en het totale, maar upload zou toch niet meetellen en toch teld die bij het totale de 2GB upload erbij?