Happy Hours

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Coop schreef:RealDSL is ook het slachtoffer van zijn eigen succes geweest lees ik hier, maar waar faalden ze dan ?
En hoop dat Dommel hieruit geleerd heeft :)


Gewoon aan het feit dat het van realroot was imo. Hetzelfde met cheapass, stelt ook niets voor. Gewoon wegblijven van alles wat met realroot te maken heeft.

Slachtoffer van eigen succes? Neenee, slachtoffer van eigen luiheid om er iets aan te doen.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

zeg maar luiheid en wan beheer.
Dommel daarentegen geeft het voorbeeld.
En het kan nog beter en ik denk dat het nog beter gaat worden.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ben net een maandje bij Dommel en dit is echt super wat ze doen,dat n8surfen.
Ben blij dat ik weg ben bij EDPnet,

:P Dommel :P keep going on!! :P

Wel jammer dat ik geen mail of iets dergelijks heb gekregen over dat n8surfen,tis da ik hier regelmatig kijk :lol:
Live life to the Max
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

ja idd , raar dat ze geen nieuwsbrieven sturen ofzo....
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Het nieuws komt online in je online controlepaneel (https://crm.schedom-europe.net/) daar ff inloggen en dan op "news/updates" klikken, alles staat daar mooi in.
Persoonlijk ben ik tegen nieuwsbrieven, ik lees die praktisch nooit en die vullen alleen maar u inbox op :P
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Svekke schreef:Jaja, het kan niet op bij Dommel, ze blijven stunten! Nu nog ADSL2+ lanceren aan een mals prijsje en ongeveer dezelfde voordelen als het huidige pakket en het is compleet :wink:


tis maar wat je een stunt noemt. Het enige wat ik hier in zie is dat ze beginnen capaciteitsproblemen te krijgen en daarom een vorm van nachtdownloaden toepassen om de capaciteit niet al te snel en veel te moeten upgraden. Ik merk toch 's avonds enige surfvertraging op...

nu ja goed nieuws voor de leechers he. (ik zit aan nog geen 1% van mn limiet met minder dan 2 weken te gaan)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Praetorian schreef:tis maar wat je een stunt noemt. Het enige wat ik hier in zie is dat ze beginnen capaciteitsproblemen te krijgen en daarom een vorm van nachtdownloaden toepassen om de capaciteit niet al te snel en veel te moeten upgraden. Ik merk toch 's avonds enige surfvertraging op...

nu ja goed nieuws voor de leechers he. (ik zit aan nog geen 1% van mn limiet met minder dan 2 weken te gaan)


Praetorian nu zou ik graag is willen weten waar jij vandaan haalt dat er capaciteitsproblemen zijn .

Ik heb vandaag Sandra nog persoonlijk gesproken en er zijn helemaal geen capaciteitsproblemen op dit mom bij Dommel.
Wees maar gerust dat ze ruim op tijd de upgrades aanvragen hoor.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ben wel nieuwsgierig naar hun volgende move er is is wel iedere maand
iets nieuws.
Dommel is the way!
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

In Nederland willen ze de gewone man op VDSL zetten :
http://tweakers.net/nieuws/46354/KPN-ze ... pitje.html

KPN wil alle 1.300 telefooncentrales vervangen door circa 30.000 wijkcentrales die beschikken over een glasvezelverbinding. Vanaf deze wijkcentrales kan vdsl aangeboden worden in plaats van adsl wat snelheden mogelijk maakt van 30 tot 50Mbit/sec

We have a long way to go, Dommel is wel goed onderweg :-D
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Juist niet, zij willen er aan beginnen, belgacom is er al lang aan begonnen.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Je bedoelt voor digital tv ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Coop schreef:Je bedoelt voor digital tv ?

Belgacom is ook bezig hun VDSL netwerk uit te breiden voor internet hoor.
Het is ADSL2+ dat niet beschikbaar als internetformule, maar als je één van de gelukkigen bent die VDSL in huis kan nemen, kan je er op gaan surfen...
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ketter schreef:
Praetorian schreef:tis maar wat je een stunt noemt. Het enige wat ik hier in zie is dat ze beginnen capaciteitsproblemen te krijgen en daarom een vorm van nachtdownloaden toepassen om de capaciteit niet al te snel en veel te moeten upgraden. Ik merk toch 's avonds enige surfvertraging op...

nu ja goed nieuws voor de leechers he. (ik zit aan nog geen 1% van mn limiet met minder dan 2 weken te gaan)


Praetorian nu zou ik graag is willen weten waar jij vandaan haalt dat er capaciteitsproblemen zijn .

Ik heb vandaag Sandra nog persoonlijk gesproken en er zijn helemaal geen capaciteitsproblemen op dit mom bij Dommel.
Wees maar gerust dat ze ruim op tijd de upgrades aanvragen hoor.


Ik pretendere ook niet informatie te hebben. Uit mijn bewoordingen valt af te leiden dat ik een gedacht heb over de reden ervan: namelijk dat ze (toekomstige) capaciteitsproblemen wensen op te lossen door de traffiek van de piekuren af te leiden. Net zoals edpnet deed/doet. Ik zeg enkel mijn gedacht oevr waarom ze dit invoeren.
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Ik kan u het tegendeel 'bewijzen'
Ik ben nu 4 dagen ziek geweest, en was dus 4 dagen thuis. Ik heb mijn newsleecher dus kunnen in de gaten houden gedurende 4 dagen, en ik had van smorgens tot savond de volle 12 connecties zodat ik een 420 KB/s verbinding had.
Vroeger had ik savonds iets minder connecties op dommel door de zwaardere belasting. Dus volgens mij hebben ze zeker geen capaciteitsproblemen, maar zijn ze juist ge-upgrade met oog op het nachtsurfen.
Maja, das mijn mening
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Hoe lang gaat dit duren dat Dommel die voorwaarden en/of toestroom van nieuwe klanten gaat kunnen bolwerken? Ik wens hier geen roet in het eten te gooien hoor. Ben heel tevreden voor jullie als klanten.

Nu nog wachten op de uitrol van ADSL2(+) en ik kan er ook over nadenken om te veranderen. Als de voorwaarden en de prijzen te doen zijn natuurlijk. Maar men moet onder de 55 Euro blijven voor internet en telefonie.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

ik denk dat het netwerk alles nog wel aan kan
vergeet niet ze bieden ook nog een boost pakket aan zodat je nog meer kan downloaden en sneller uppen voor een kleine meerprijs

mochten ze op hun limiet zitten zouden ze die dingen niet aanbieden denk (hoop) ik
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Zambo schreef:Hoe lang gaat dit duren dat Dommel die voorwaarden en/of toestroom van nieuwe klanten gaat kunnen bolwerken? Ik wens hier geen roet in het eten te gooien hoor. Ben heel tevreden voor jullie als klanten.

Nu nog wachten op de uitrol van ADSL2(+) en ik kan er ook over nadenken om te veranderen. Als de voorwaarden en de prijzen te doen zijn natuurlijk. Maar men moet onder de 55 Euro blijven voor internet en telefonie.


Zambo bij welke provider ben je nu dan ???
Want elke maand bij bvb skynet of telenet is een maand teveel :lol:
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Dommel blijft maar stunten, ik ben echt een heel tevreden Dommel klant.
Ook heb ik gemerkt dat de laatste maand de newsserver sneller en met meer connecties werkt.

Maar zoals sommigen heb ik hierbij ook mijn bedenkingen, ik hoop maar dat ze niet afstevenen op een RealDSL scenario :???:
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Ik heb mezelf ingeschreven bij Dommel, maar ook ik heb een klein beetje schrik dat het allemaal te goed gaat en misschien ook te snel.
Zoals het er nu naar uit ziet gaan alle leechers van EDPNET en anderen naar Dommel overschakelen.

En geloof me maar dat EDPNET daar blij mee is.
Hun performantieproblemen van de laatste tijd is imo hier aan gelegen.
Ik vermoed dat ze momenteel Dommel maar laten doen en kijken de kat wat uit de boom.

Mocht Dommel effectief niets in performantie moeten inboeten zeg ik oprecht CHAPEAU!
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Ik denk wel dat ze het erg druk hebben met al hun nieuwe klanten, en het draaiende houden van hun netwerk, want op de support krijg'k al een maand lang geen antwoord meer ...

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom geen enkel ISP dat problemen heeft tgv groeipijnen, niet gewoon tijdelijk een stop doorvoert bij het aansluiten van nieuwe klanten. Dat geeft hen de tijd om die toestroom op te vangen door uitbreiding van de bestaande infrastructuur.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goendi schreef:Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom geen enkel ISP dat problemen heeft tgv groeipijnen, niet gewoon tijdelijk een stop doorvoert bij het aansluiten van nieuwe klanten. Dat geeft hen de tijd om die toestroom op te vangen door uitbreiding van de bestaande infrastructuur.


Stoppen is klanten verliezen... minstens voor één jaar, en waarschijnlijk voor veel langer. Extra uitbreidingen beginnen trouwens pas te renderen als ze ook gebruikt worden door een redelijk aantal klanten... dus als je ondertussen reeds klanten aanneemt overbrug je gedeeltelijk die periode.

Is dit alles eerlijk tegen de klant... niet echt maar wel de realiteit.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 20 feb 2007, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Goendi schreef:Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom geen enkel ISP dat problemen heeft tgv groeipijnen, niet gewoon tijdelijk een stop doorvoert bij het aansluiten van nieuwe klanten. Dat geeft hen de tijd om die toestroom op te vangen door uitbreiding van de bestaande infrastructuur.


Tja, ze gaan niet in hun eigen vel snijden hé. Elke nieuwe gebruiker verlaagt de vaste kost per gebruiker voor een ISP.
Maar, ik ben trouwens 100% akkoord met je stelling.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Stoppen is klanten verliezen... minstens voor één jaar, en waarschijnlijk voor veel langer. Extra uitbreidingen beginnen trouwens pas te renderen als ze ook gebruikt worden door een redelijk aantal klanten... dus als je ondertussen reeds klanten aanneemt overbrug je gedeeltelijk die periode.


Dit klopt op korte termijn, op lange termijn kan het echter wel degelijk een verschil maken denk ik. Het zal alelsinds de goede naam ten goede komen niet ;) Er zal ook weinig of geen geklaag komen van bestaande klanten omwille van capaciteitsproblemen, wat er voor zorgt dat er geen klanten op langere termijn vertrekken (ze zijn en blijven tevreden). In dat opzicht volg ik die stelling dus niet. Het klopt dat er meer winst kan gemaakt worden, maar als je met capaciteitsproblemen zit, kun je heel vlot in de problemen geraken door een toevloed of een overlast op delen van je netwerk. Het is in je eigen voordeel om dit zo goed mogelijk op te vangen, om toch op zijn minst je bestaande klantenbestand tevreden te houden niet? :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goendi schreef:Dit klopt op korte termijn, op lange termijn kan het echter wel degelijk een verschil maken denk ik.


Zo bekijken jij en ik het... maar de rest duidelijk niet. Klanten lopen trouwens niet zo vaak naar een nieuwe provider, kijk maar hoeveel er nog bij BGC en TN zitten (en nog dagelijks toestromen). Klagen en zagen, maar volgend jaar zitten ze er nog.

Poen scheppen is de boodschap... en hoe meer poen je hebt kan je later eventueel gebruiken voor charme offensieven ! Met de fortuinen die een BGC en TN hebben kunnen ze een Dommel/EDPnet van vandaag op morgen overnemen of kapot concureren.
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...


Xi je moet NIET veralgemenen hoor.

Hoe kan jij weten welk type klant ik ben ??

Ik ben zeker niet iemand die zomaar van de 1ne naar de andere provider huppelt hoor :roll:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...

Die vluchtige types moeten zowiezo allemaal hun 1jarig contract uitdoen...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Svekke schreef:
Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...

Die vluchtige types moeten zowiezo allemaal hun 1jarig contract uitdoen...


idd Svekke

Maar op +- 7.5 jaar adsl heb ik 2 providers versleten.Eerste dikke 6 jaar Skynet wat veel te lang was :lol: en de rest bij Dommel waar ik veel vroeger naar toe had moeten gaan.Dus zo een vluchtige type zal ik dan niet zijn he hahah
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Xi schreef:niet echt de klanten bij edpnet en dommel zijn van het vluchtige type.
van af het moment dat er iets verkeerd loopt bij dommel zal er ook daar een uittocht zijn zo als we nu zien bij edpnet en vroeger zagen bij realdsl...


Je vergeet ADSL2FIT nog :lol:

De echte vluchtige groep is volgens mij ook maar een zeer kleine groep. (als je weet dat een RealDSL in totaal amper 800 klanten had).
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

als in april nog een bedrijfje beslist om te starten als isp( laat ons het "boes" noemen), ze geven de zelfde kwaliteit als dommel maar aan betere voorwaarden.
laat ons zeggen netconnect prijs voor 18mbit/2mbit 100GB en smalband die gelijk is aan huidige adsl snelheden.

iemand die al gesprongen is zal dat ook sneller opnieuw doen. je weet wat het inhoud, kosten baten zijn snel uitgerekend hupla naar een andere isp.

volgend jaar zitten hier procentueel meer ossen die rock 'n roll en de samba met je mee dansen die vroeger semafoor gezelschap hielden dan grimassende vierkantjes of (zoek zelf iets voor belgacom en scarlet ;) )
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Xi schreef:als in april nog een bedrijfje beslist om te starten als isp( laat ons het "boes" noemen), ze geven de zelfde kwaliteit als dommel maar aan betere voorwaarden.
laat ons zeggen netconnect prijs voor 18mbit/2mbit 100GB en smalband die gelijk is aan huidige adsl snelheden.

iemand die al gesprongen is zal dat ook sneller opnieuw doen. je weet wat het inhoud, kosten baten zijn snel uitgerekend hupla naar een andere isp.

volgend jaar zitten hier procentueel meer ossen die rock 'n roll en de samba met je mee dansen die vroeger semafoor gezelschap hielden dan grimassende vierkantjes of (zoek zelf iets voor belgacom en scarlet ;) )

Voor zulke snelheden te halen is vdsl nodig en dat is bijna nog nergens beschikbaar in België
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

18/2 dat is perfect mogelijk met adsl2 kijk maar naar onze noorderburen
die doen het met 24/2 (gelukkig is fysica over de grenzen wel gelijk en zijn het enkel prijzen en voorwaarden die beter zijn elders)

geen idee waar ze met vdsl zitten, ik woon een kilometer van nergens en kan toch genieten van vdsl, mijn buurman heeft adsl2 (een adsl2 modem zal ik maar zeggen).
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Xi schreef:18/2 dat is perfect mogelijk met adsl2 kijk maar naar onze noorderburen
die doen het met 24/2

Upload is maximaal 1,3Mbit volgens de specificaties van adsl2+
Waarschijnlijk heb je die cijfers van een kabel abonnement.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2
Hier staat ook de snelheid naarmate je verder afligt van de centrale.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
eniac
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Xi schreef:iemand die al gesprongen is zal dat ook sneller opnieuw doen. je weet wat het inhoud, kosten baten zijn snel uitgerekend hupla naar een andere isp.


Ik weet het zo niet, een nieuwkomer zal zich toch eerst mogen bewijzen qua stabiliteit en betrouwbaarheid eer ik er een jaarabbo teken...
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

dat van die 1.3 wist ik niet :)

ik schreef daar boven dat ze even stabiel waren als dommel, maar dat doet er niet toe
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

heeft er iemand een netconnect pro? kan hij/zij zijn bevindingen hieromtrent bekend maken a.u.b. ?

PS Waar kan ik die tekst vinden over de happy hours?
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Als je inlogt en naar het metertje gaat kijken, staat er toch wat je upload en download, en het totale, maar upload zou toch niet meetellen en toch teld die bij het totale de 2GB upload erbij?

Of valt dat toch gewoon weg erna?
Alvast bedankt
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Die valt gewoon weg.
Je ziet op die grafiek hoeveel je upload en download, en dan onderaan je totaal volume (enkel je download)
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

stonestrong schreef:Die valt gewoon weg.
Je ziet op die grafiek hoeveel je upload en download, en dan onderaan je totaal volume (enkel je download)


is ondertussen aangepast op m'n meter, toch bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”