Klantenverloop...

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien een tip voor PUB/Userbase... database aanmaken waar je het klantenverloop registreerd (eventueel met een reden) onder de bezoekers... gewoon om eens te kijken hoeveel er maandelijks gaan lopen van provider X naar provider Y.

Het laat een BGC/TN namelijk koud hoeveel mensen klagen... maar als je op die manier kan aantonen hoeveel er effectief gaan lopen zijn, en naar waar is dat best leuk.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

In principe is het een goed id ... maar ik vrees dat het aandeel van userbase / pub tov alle Belgische internetgebruikers miniem is en hierdoor dus ook een fout beeld gaat geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:ik vrees dat het aandeel van userbase / pub tov alle Belgische internetgebruikers miniem is en hierdoor dus ook een fout beeld gaat geven.
Dus geeft het ook een verkeerd beeld van mensen die meer volume wensen ? Eigenlijk heeft er dus niemand problemen met de limieten :lol:

Ik denk dat we goed genoeg beseffen dat het geen statistiek is van de hoogste plank, het gaat waarschijnlijk toch wel een beetje trends aantonen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Dus geeft het ook een verkeerd beeld van mensen die meer volume wensen ? Eigenlijk heeft er dus niemand problemen met de limieten :lol:

Ik denk dat we goed genoeg beseffen dat het geen statistiek is van de hoogste plank, het gaat waarschijnlijk toch wel een beetje trends aantonen.
Volledig mee eens hoor ... als je ziet hoeveel handtekening al die petitities opleveren tegen limieten kan je stellen dat er een kleine minderheid niet voldoende heeft met de huidige limieten.

Ik denk echt niet dat het een globale trend kan aangeven ... maar goed het kan misschien wel een kleine indicatie zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:Volledig mee eens hoor ... als je ziet hoeveel handtekening al die petitities opleveren tegen limieten kan je stellen dat er een kleine minderheid niet voldoende heeft met de huidige limieten.
Ik wel vooral wel eens weten van zelfs die kleine minderheid (al wil ik dat nog in het midden laten) hoeveel er ondertussen ook effectief een andere provider hebben gekozen.

60.000 handtekeningen is leuk als deze ondertussen allemaal een andere provider hadden genomen (TN zou niet meer lachen als 10% van z'n klanten gaat lopen), maar als er slechts 1000 dit hebben gedaan dan is het logisch dat BGC/TN er niet wakker van liggen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Ik wel vooral wel eens weten van zelfs die kleine minderheid (al wil ik dat nog in het midden laten) hoeveel er ondertussen ook effectief een andere provider hebben gekozen.
Ik ben overgestapt van Telenet naar Chello omwille van hun Chello Extreme abonnement ...

Voila das al 1 ;)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ditCh schreef:
r2504 schreef: Ik wel vooral wel eens weten van zelfs die kleine minderheid (al wil ik dat nog in het midden laten) hoeveel er ondertussen ook effectief een andere provider hebben gekozen.
Ik ben overgestapt van Telenet naar Chello omwille van hun Chello Extreme abonnement ...

Voila das al 1 ;)
Heeft telenet chello niet overgekocht?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:
ditCh schreef:

Voila das al 1 ;)
Heeft telenet chello niet overgekocht?
ja ... en nee ... eigenlijk heeft het concern Liberty Global dat eigenaar is van UPC en deels ook al van Telenet zijn aandeel in Telenet vergroot door deze overname.

Ik heb trouwens uit goede bron vernomen dat de Chello abonnementen blijven bestaan zoals ze nu zijn ( krijg er 2 wekelijks zelfs nog reclame voor in mijn bus ) en er enkel extra diensten van Telenet worden aangeboden op het Chello netwerk ( telefonie, digitale tv )
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Misschien een tip voor PUB/Userbase... database aanmaken waar je het klantenverloop registreerd (eventueel met een reden) onder de bezoekers... gewoon om eens te kijken hoeveel er maandelijks gaan lopen van provider X naar provider Y.

Het laat een BGC/TN namelijk koud hoeveel mensen klagen... maar als je op die manier kan aantonen hoeveel er effectief gaan lopen zijn, en naar waar is dat best leuk.
Hm, ik had zowieso het idee om in de nieuwe site bij te houden welke provider je hebt en welk abonnement, maar een historie daarvan bijhouden is inderdaad ook wel interessant.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Idd, had ook zo al iets in gedachte.
Maar een extra db, voor de wijzigingen van isp tot isp bij te houden zou wel een leuke extra zijn :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

De cijfers voor TN blijken trouwens netto 17% groei voor internet, met een verloop van 8%. Op zich niet slecht, al zou men zonder verloop het 50% beter doen, en verliest men nu ongeveer 33% van z'n nieuwe klanten.

Bron: http://www.telenet.be/images/NL_PERSBER ... -86880.pdf
margaaas
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:De cijfers voor TN blijken trouwens netto 17% groei voor internet, met een verloop van 8%. Op zich niet slecht, al zou men zonder verloop het 50% beter doen, en verliest men nu ongeveer 33% van z'n nieuwe klanten.

Bron: http://www.telenet.be/images/NL_PERSBER ... -86880.pdf
^^Vervolg van Telenet kondigt volledig jaarresultaten 2006 aan^^,=

Telenet kondigt jaarresultaten 2007 aan,: http://hugin.info/136600/R/1192940/241133.pdf
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef:
r2504 schreef:Misschien een tip voor PUB/Userbase... database aanmaken waar je het klantenverloop registreerd (eventueel met een reden) onder de bezoekers... gewoon om eens te kijken hoeveel er maandelijks gaan lopen van provider X naar provider Y.

Hm, ik had zowieso het idee om in de nieuwe site bij te houden welke provider je hebt en welk abonnement, maar een historie daarvan bijhouden is inderdaad ook wel interessant.
komt er een nieuwe site? :-o
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ja usersniftbybase.be :-D
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”