gerucht: ADSL GO naar 40gb/maand

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

flt schreef:Daar begint het al... waarom haal je zo'n brol al in huis?

Misschien voor het voetbal :P
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

kryptonate schreef:
ketter schreef:
kryptonate schreef: of gewoon door het feit dat er geen andere provider bij jou beschikbaar is.

kryptonate dit is de grootste onzin :roll: Als je adsl hebt van belgacom dan kan je ook een andere provider nemen.
En voor digitale tv zijn er ook andere en mischien selfs beter mogelijkheden .

Dank je om mijn algemene indruk af te schilderen als de grootste onzin. Ik had het over zowel ADSL als kabel. En bij kabel kun je niet zomaar naar een andere isp overschakelen.
Ik ben hier thuis de persoon die het meeste gebruik maakt van internet en we hebben Belgacom TV. Mijn pa wil niet overschakelen op een andere leverancier van digitale televisie met als gevolg dat we geen andere isp kunnen nemen.

Daarom heb ik er dus bij men pa op aangedrongen om mijn internet en onze digitale TV apart te houden, telenet limiet was trouwens ook veel te klein voor mij.
We hebben telenet Digitale TV ( hadden voordien reeds Prime, dus eig weining keus indien we dat wouden houden). En toen Skynet, nu Dommel voor ADSL.
SpIdEr69
Starter
Starter

Nu begint skynet echt op mijn zenuwen te werken tot nog toe profiteerde ik altijd van de laatste dag om serieus boven mijn limiet te gaan. Ik heb een mailtje gestuurd naar skynet omdat ik plots bericht krijg dag ik boven mijn 7gb ben terwijl ik er echter deze maand nog maar 2,84 heb gedownload.

Dit was hun antwoord.

Geachte Heer ,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.

Na controle blijkt dat u in de maand januari 14.45 GB aan internetverkeer hebt gehad met uw login. Er blijken geen volumepacks aangekocht te zijn, dus dit is 4.45 GB boven het toegestane volume. Dit wordt meegerekend in de volgende maand. In februari wordt er dus gestart met een volume van 5.55 GB (10 GB - 4.45 GB). In deze maand hebt u met de login reeds voor 2.84 GB verkeer over uw lijn gehad. Dit wil dus zeggen dat er in het totaal nog 2.71GB (5.55GB - 2.84GB) beschikbaar is.

Gelukkig dat het vorige maand een maand was waar ik niet boven de 20GB ging.
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Ergens is dat logisch en niet logisch :-)

Logisch: U hebt de vorige maand inderdaad teveel trafiek gehad
Niet logisch: U betaalt toch iedere maand voor 10/30 GB? Waarom bouwen ze dan niks in zodat ge niet over uw limiet kunt geraken (ik ben echter geen voorstander van dit ;) )

Beetje de schuld van de laksheid van Skynet/Belgacom dat er zo gecheat wordt met de limiet niet?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Hehe ik had niet anders verwacht je moet eens vragen of je de limiet van het niet gebruikte volume ook mee overgedragen krijgt naar de maand erna.

Eerlijk is eerlijk niet :p
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ehm je mag 10GB verbruiken, dit is niet hetzelfde als 10GB kopen. Er zijn overigens mogelijkheden vermeldt in BGC's algemene voorwaarden in zo'n geval, en daar staat effectief aangegegevn dat ze meerverbruik in de volgende maand mogen verrekenen, of dat ze het meerverbruik factureren. Maw, je hebt recht om 10 GB per maand te verbruiken, je hebt geen recht om 10GB te cumuleren.

Terzijde, voor men het weer afbreekt... Bedank al diegenen die dermate veel over hun limiet gaan elke maand... Ik kan perfect begrijpen dat als je er misbruik gemaakt wordt van zo'n zaken, dat er niet veel goodwill zal zijn om gedupeerden in zo'n situatie een cadeau te doen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Staat het er echt in ? Hah ik geef ze volledig gelijk ze hadden het al eerder moeten doen :twisted:

wees blij dat ze die trafiek aftrekken en niet factureren, en al u trafiek van de afgelopen jaren kijk maar uit er komt een serieuze rekening :!:

volume meter -12562 GB smallband for life :twisted:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, het staat er echt in. Ze pasten het nooit toe. Al vermoed ik dat die persoon hier vermoedelijk na middernacht op de eerste dag vd maand zijn connectie beginnend in de vorige maand verbroken zag, en op die moment x GB verbruikt had. Maar het staat er effectief in ja.
Voor de duidelijkheid: ik zeg hier niet dat ik die 10GB een toereikende limiet vind in de huidige marktsituatie, ik zeg enkel dat ze effectief het recht hebben om dit verbruik door te rekenen of in de volgende maand in mindering te brengen. Op zich vind ik dat niet onlogisch, je krijgt nl een product, dat komt met voorwaarden en het is hun goed recht om de limiteringen die ze toepassen af te dwingen. Het is namelijk niet hun verantwoordelijkheid om het volumeverbruik in het oog te houden.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Er is anders een oplossing voor dit probleem, stap over naar Dommel, EDPnet, DX Solutions, EVOnet,...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ZMD schreef:Er is anders een oplossing voor dit probleem, stap over naar Dommel, EDPnet, DX Solutions, EVOnet,...

Hoeveel berichten lees jij hier van "Skynet ligt uit" en "Skynet traag tussen zo laat en zo laat" ?
SpIdEr69
Starter
Starter

ZMD schreef:Er is anders een oplossing voor dit probleem, stap over naar Dommel, EDPnet, DX Solutions, EVOnet,...

heb daar inderdaad al zitten naar kijken. Maar je hebt dan wel een startkost zie zo hoog ligt bv dommel 200Euro... en dat het allemaal regelmatig uitvalt...

Maar door wat skynet nu gedaan heeft zal het ook wel geen waar meer zijn om limiet uit te breiden naar 40GB zoals hierboven vermeld stond.
En als ze het limiet aftrekken van de volgende maand vind ik toch ook niet eerlijk. je komt op smallband omdat je aan uw 10gb zit en ze trekken die gb's dan nogmaals af van u volgende maand ook.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

meon schreef:

Hoeveel berichten lees jij hier van "Skynet ligt uit" en "Skynet traag tussen zo laat en zo laat" ?

Ik was ook eerst zeer sceptisch komende van skynet, maar uiteindelijk voel ik geen verschil, zelfs niet tijdens het weekend. We zullen zien hoe het verder verloopt. De weg die skynet opging was niet mijn weg.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

SpIdEr69 schreef:

heb daar inderdaad al zitten naar kijken. Maar je hebt dan wel een startkost zie zo hoog ligt bv dommel 200Euro... en dat het allemaal regelmatig uitvalt...

200euro start kost? 20 bedoelt ge.
Voor mijn Netconnect abo bij Dommel heb ik de eerste maan 52 euro moeten betalen: 32euro voor de 1ste maand en 20euro activatiekost. Waar haalt ge die 200?

En dat Dommel regelmatig uit zou vallen, Daar heb ik mijn eerste maand bitter weinig van gemerkt hoor, en was bijna constant op't net. 1outage heb ik meegemaakt, door een kortsluiting bij hun, maar die was verbazend snel opgelost en goed over bericht. En later die dag was het netwerk wat trager door een DDOS attack, wat iedere provider kan overkomen.
SpIdEr69
Starter
Starter

ow ja had even te snel willen lezen was 200euro voor pro.

en heeft dommel iets te maken in vergelijking met adsl. Bv snelheid en afstand tot centrale? dit omdat ik daar al problemen mee gehad.

Vroeger als adsl nog 1,1mbps was geen probleem, verhoging naar 3,3 geen probleem tot na een maand of 4 dan viel het continu uit en kreeg nooit meer verbinding aan 3,3 altijd iets lager
Ze hebben mij dan vast op 1,1 gezegt omdat ze niet ertussen konden (weet niet of dat waar is ofniet) als er dan een verhoging was naar 4,4 kon ik dat volgens berekeningen ook niet aan. Maar ze hebben mij dan verhoogd naar 3,3 en sinds dien nooit meer problemen mee gehad...

Als compensatie heb ik een maand gratis adsl gekregen.
SpIdEr69
Starter
Starter

ow ja had even te snel willen lezen was 200euro voor pro.

en heeft dommel iets te maken in vergelijking met adsl. Bv snelheid en afstand tot centrale? dit omdat ik daar al problemen mee gehad.

Vroeger als adsl nog 1,1mbps was geen probleem, verhoging naar 3,3 geen probleem tot na een maand of 4 dan viel het continu uit en kreeg nooit meer verbinding aan 3,3 altijd iets lager
Ze hebben mij dan vast op 1,1 gezegt omdat ze niet ertussen konden (weet niet of dat waar is ofniet) als er dan een verhoging was naar 4,4 kon ik dat volgens berekeningen ook niet aan. Maar ze hebben mij dan verhoogd naar 3,3 en sinds dien nooit meer problemen mee gehad...

Als compensatie heb ik een maand gratis adsl gekregen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

SpIdEr69 schreef:Maar door wat skynet nu gedaan heeft zal het ook wel geen waar meer zijn om limiet uit te breiden naar 40GB zoals hierboven vermeld stond.

Het is een gerucht, ze moeten toch iets doen om u contract nog eens te kunnen verlengen zijn er geen gaande promoties met een jaar contract op dit moment?

SpIdEr69 schreef:En als ze het limiet aftrekken van de volgende maand vind ik toch ook niet eerlijk. je komt op smallband omdat je aan uw 10gb zit en ze trekken die gb's dan nogmaals af van u volgende maand ook.

Ik vind het goed ! Dan gaan mensen eindelijk beseffen dat 10gb niet voldoende is ! En alternatieven kiezen ipv steeds te werken met leech truks en dergelijke !

En met die uitleg had je al langer moeten beseffen dat je een alternatieve provider moest zoeken.
Coop
Premium Member
Premium Member

Mannen, ik zou zeggen, probeer dommel eens.
Ben je er ontevreden over stap je terug over naar skynet.
De kans is groot dat je ook een gelukkige dommelaar wordt.

Ik ben er in ieder geval zeer te spreken over, en het surfen gaat naar mijn gevoel sneller dan bij telenet.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik vind het goed ! Dan gaan mensen eindelijk beseffen dat 10gb niet voldoende is ! En alternatieven kiezen ipv steeds te werken met leech truks en dergelijke !

Dat vind ik een slimme opmerking ;)

En later die dag was het netwerk wat trager door een DDOS attack, wat iedere provider kan overkomen.

Dat is niet helemaal correct. Belgacom zal er veel minder rap uitliggen als bvb EDPnet of Dommel tgv een DDoS aanval, simpelweg omdat het een veel grotere bandbreedte ter beschikking heeft, een uitvoerigere beveiliging en diverse NAP's. Het is nog steeds zo dat Belgacom aan zijn grenzen een DDoS aanval kan tegnhouden zonder aan connectiviteit in te bouwen. Ik durf zelfs te stellen dat de kans groter is dat Dommel tgv een DDoS attack plat gaat dan RealDSL, en dat heeft enkel met connectiviteit te maken, niet met het ISP of hun materiaal op zich.
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Goendi schreef:Terzijde, voor men het weer afbreekt... Bedank al diegenen die dermate veel over hun limiet gaan elke maand... Ik kan perfect begrijpen dat als je er misbruik gemaakt wordt van zo'n zaken, dat er niet veel goodwill zal zijn om gedupeerden in zo'n situatie een cadeau te doen.

Die 5% van de 1 miljoen aansluitingen? :P
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

5% van één miljoen is 50.000. 50.000 mensen die 10GB per maand erboven gaan, komt neer op 500.000 GB. 5% is verre van een te verwaarlozen percentage hoor.
SpIdEr69
Starter
Starter

Ofloo schreef:Het is een gerucht, ze moeten toch iets doen om u contract nog eens te kunnen verlengen zijn er geen gaande promoties met een jaar contract op dit moment?

Heb er ook nog niets van gehoord normaal de voorbije 2 jaren was dit toch voor nieuwjaar...
hoy69
Pro Member
Pro Member

laatste watk gehoord heb, is dat de upgrade van het netwerk te duur ging zijn. Plannen zouden nu in de koelkast liggen
stonestrong
Plus Member
Plus Member

meon schreef:

Totaal uit zijn context gerukt!
Dommel is er nog nooit uit geweest (oke, 1 keer een stroompanne, maar heeft Skynet ook al niet eens een ganse centrale plat gehad?) en dat van dat traag zijn was door een DDOS aanval!

En voor ge de bal terugspeelt, oke mailserver ligt er soms uit van dommel als ik dat lees in het subforum. Maar net zoals jij geen grootgebruiker bent bij skynet ben ik geen vaste gebruiker van dommel-mail (enkel voor mijn tweakers-account :D)

Dit gezegd zijnde, ik heb nu al 3 maand Dommel; vroeger deed ik ook de leechtruc bij Skynet, en da was gemakkelijk 40 GB op nen dag.
Nu ik bij Dommel zit leech ik een gans maand alles wat ik hebben wil (wetende dat als ik over mijn limiet gaat mijn snelheid redelijk 'traag' wordt om verder te downloaden ma zelfs dat houdt mij ni tegen!) en dat vind ik persoonlijk prettiger dan alles op 1 dag erdoor te sleuren
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

stonestrong schreef:Dommel is er nog nooit uit geweest (oke, 1 keer een stroompanne, maar heeft Skynet ook al niet eens een ganse centrale plat gehad?) en dat van dat traag zijn was door een DDOS aanval!

Ik ben al meer dan 5 jaar klant van Dommel (weliswaar hosting)...
Geloof me, ik heb het al meer dan eens volledig plat geweten, iets dat ik van Skynet niet kan zeggen.
Dat was niet de eerste DDOS hoor.
Kijk, ik ben nu de betrouwbaarheid van Skynet gewoon, en ik verwacht van een andere provider niets minder. Nieuwsservers, mediumband enz zijn maar bijkomend.
stonestrong
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Ik ben al meer dan 5 jaar klant van Dommel (weliswaar hosting)...
Geloof me, ik heb het al meer dan eens volledig plat geweten, iets dat ik van Skynet niet kan zeggen.
Dat was niet de eerste DDOS hoor.

Mijn excuses, dacht dat het over Dommel als ISP in het algemeen ging, en over de recentere topics in het subforum Dommel.com
Als je inderdaad al 5 jaar host bij Dommel en je bent beter te spreken over Skynet geloof ik je daarin.
Maar als ISP ben ik ferm content van dommel (heb da nu nog niet zo lang, maargoed) Mediumband en de nieuwsserver zijn voor mij de grote troeven die mij naar hun toe gezogen hebben, en daar kan een smtp-server die ff plat gaat mij niet voor tegenhouden
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als je inderdaad al 5 jaar host bij Dommel en je bent beter te spreken over Skynet geloof ik je daarin.
Maar als ISP ben ik ferm content van dommel (heb da nu nog niet zo lang, maargoed) Mediumband en de nieuwsserver zijn voor mij de grote troeven die mij naar hun toe gezogen hebben, en daar kan een smtp-server die ff plat gaat mij niet voor tegenhouden

Ik ben er van overtuigd dat je zeker niet de enige bent met deze argumenten, en op die punten geef ik je overschot van gelijk!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”