Wil scarlet nog wel klanten ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
creswim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:54

zonder klanten moet je namelijk niet klantvriendelijk zijn.

Ben scarlet one abonnee sinds 2 jaar, ging goed met een 4Mb lijn tot begin van dit jaar, de box sync problemen had.

En dan bestellen ze een technieker, na 1 week belt de onderaannemer voor een afspraak, na 1.5 week kunnen die komen, die zeggen dan "Belgacom heeft u ne slechten draad gegeven meneer, ge moet nen downgrade krijgen", Nen downgrade, waarom kunde mij dan een 4Mb lijn verkopen ? "blabla, klein letterkes meneer, 1Mb is gegarandeerd door belgacom, rest is best effort".
Bon, na 2 weken komt dienen downgrade naar 1Mb er dan eindelijk door, we kunnen nu terug bellen maar surfen gaat weer zoals "in de goeien ouwen tijd" streamen is out of the question.

Ondertussen hebben we nog altijd af en toe outages van de telefoonlijn (zeer beleefd tgov uw correspondenten mijgedact).

In een ander topic werd hier geopperd dat graafwerken in de straat mss te telefoniekabels beschadigd kunnen hebben, ze zijn idd aan het graven in de straat, 3 weken geleden heb ik gebeld om dat ook eens te melden, "ah ja dat zullen we eens onderzoeken meneer", vandaag bel ik voor een status "ja meneer, we hebben daar vandaag een technieker voor besteld"... ik ben al vriendelijk gebleven, ik heb al geroepen op die gasten, vandaag ben ik apathisch gebleven, ik weet niet wat ik nog moet doen....

Ik vroeg of ze wel zin hebben om ons als klant te houden, omdat het verhaal nu toch nogal tragisch aan het worden is, "ja meneer, als ik het overzicht zo bekijk kan ik u alleen maar gelijk geven "

:evil: WTF ?! :evil:

En wat ik hieraan kon doen ?
"aangetekend schrijven sturen meneer"
in een groot zwart gat ja ...

Bon, Scarlet, Tik en de telecomombudsman mogen een briefke verwachten, maar tegen dat dat al effect _zou_ hebben zit ik al lang terug bij het huis van wantrouwen, 'k zal wel betalen voor service ('t is dat ik al even veel mensen uit miserie van scarlet naar telenet heb weten gaan als andersom...)

bij ne reseller vinden ze mij alvast niet snel meer terug...

is het een te snelle conclusie om te zeggen dat goeie koop weer maar eens slechte koop blijkt, beknibbelen op service en daar heb je je concurrentiele prijs, tot als het foutloopt natuurlijk ...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

tegenwoordig is het "alles voor de aandeelhouder" en dat daar klanten bijhoren is een noodzakelijk kwaad.

J.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ben om gelijkaardige redenen van Scarlet weggegaan: 5 jaar nooit geen problemen gehad, en plots had ik eens de klantendienst nodig, en toen bleek wat voor bende amateurs dat daar waren.
Onmiddellijk boelke opgezegd en naar Dommel gegaan, en tot nu toe nog geen problemen (maar, ja, ik surf er nog maar een dag mee), maar voordien veel vragen gesteld aan de helpdesk en steeds snel en degelijk antwoord gehad.
Maar als ik ooit problemen heb met mijn bekabeling weet ik ook niet of het een pinpong spelletje wordt tussen hen en BGC...

Resellers met een competitief aanbod en een degelijke helpdesk: ze bestaan, maar zijn dun bezaaid.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Is scarlet dan een reseller? :roll:
creswim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:54

scarlet least de koperdraden van BGC om hun ding te kunnen doen, waardoor ze voor nen helen hoop afhankelijk zijn van BGC.

voor scarlet mobile doen ze't zelfde met Base als ik het goed heb.

als den onderaannemer van scarlet vraagt aan scarlet om mij nen downgrade te geven moet scarlet dat aan BGC vragen en dan valt het maar te wachten tot BGC zin heeft om niet-klanten van hulp te voorzien.

reseller is mss niet de juiste term, ze zijn iig afhankelijk van de eigenaars van de systemen die zij huren en da's nix dan miserie als het fout loopt
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eh... Scarlet leased in 80% van Vlaanderen enkel de last mile. Al de rest regelen ze zelf. Het is ook enorm makkelijk om te zeggen 'Belgacom heeft dit' of 'Belgacom heeft dat'. Ik hoor dit verhaaltje her en der vlotjes opduiken, en bedenk me ze naderhand dat ze goed genoeg weten dat Belgacom nooit officieel informatie aan een klant van een ander zal bezorgen omdat de wetgeving dat verbied. Er zal dus evenmin iemand zijn die het ooit zal tegenspreken als men zegt 'Belgacom dit' of 'Belgacom dat'. Feit is: het is de klant van Scarlet, het is aan Scarlet om te zorgen dat hun klant een dienstverlening krijgt zoals zij deze aanbieden. Belgacom heeft daar gans niks mee te doen.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Waar denk je dat hele discussie van liberalisering van de telefoonmarkt over ging/gaat. Het is al altijd zo geweest dat BGC de controle heeft over het laatste stuk. Elke ADSL ISP is afhankelijk van BGC, maarja het is "Scarlet" dus ze moeten daarover kunnen zagen hé.

creswim schreef:als den onderaannemer van scarlet vraagt aan scarlet om mij nen downgrade te geven moet scarlet dat aan BGC vragen en dan valt het maar te wachten tot BGC zin heeft om niet-klanten van hulp te voorzien.


Nogal een geluk dat ze geen contract moeten nakomen omdat ze anders een aanziekelijke schadevergoeding zouden mogen betalen dan :sleepy:

Goendi schreef:Feit is: het is de klant van Scarlet, het is aan Scarlet om te zorgen dat hun klant een dienstverlening krijgt zoals zij deze aanbieden. Belgacom heeft daar gans niks mee te doen.


Ff omdraaien wat je zegt, Scarlet is ook klant van BGC. Dus BGC moet er ook voor zorgen dat Scarlet een deftige dienstverlening krijgt. Wat dus niet gebeurt.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ff omdraaien wat je zegt, Scarlet is ook klant van BGC. Dus BGC moet er ook voor zorgen dat Scarlet een deftige dienstverlening krijgt. Wat dus niet gebeurt.


Dat is wat de klant te horen krijgt... Zoals ik reeds zei, is het makkelijk om zeggen als je de andere partij niet hoort.

Voor alle duidelijkheid, Scarlet doet die downgrade. Het is namelijk hun ATM.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Waarom niet zoals bij de elec en gas gebruik en onderhoud scheiden.
Het wordt tijd :evil:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Of zoals de NMBS: een infrastructuurbeheerder en een operator. Mja, Belgacom is de de Belgakoe en een splitsing zou de opbrengsten van de Staat in gedrang kunnen brengen.

Trouwens: wat kan Scarlet er eigenlijk aan doen als je koperpaar plots geen 4Mbps meer aankan? Als het bij Scarlet niet meer lukt zal het bij andere ISP's normaal ook niet meer werken.
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Goendi schreef:Voor alle duidelijkheid, Scarlet doet die downgrade. Het is namelijk hun ATM.

Zo'n downgrade is op ADSL-niveau, de sync, dus. Heeft weinig te maken met het ATM-netwerk, denk ik, maar is een instelling van de DSLAM.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

inderdaad. scarlet moet dit aan bgc vragen en bgc neemt daar rustig zijn tijd voor.
creswim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:54

wat kan Scarlet er eigenlijk aan doen als je koperpaar plots geen 4Mbps meer aankan? Als het bij Scarlet niet meer lukt zal het bij andere ISP's normaal ook niet meer werken.


't zal wel hun vorm van klantenbinding zijn, maar bij een telefoontje naar de BGC klantendienst stond onze straat als perfect 4Mbps capable, bij mijn repliek over de nodige downgrade bij mijn ISP was hun antwoord dat zij er perfect alles aan konden doen om die 4Mbps tot bij ons te krijgen, voldoende centrales in de buurt. waarom kan scarlet dat niet ?

Nogal een geluk dat ze geen contract moeten nakomen omdat ze anders een aanziekelijke schadevergoeding zouden mogen betalen dan


...contract inderdaad, 't Is dat de Scarlet helpdesktegenwerker vlotjes paraplu trok onder de klein lettertjes van dat contract (slechts 1Mbps gegarandeerd door BGC). Een voor de klant waardeloos contract is er ook een zeker. :|

Heeft Scarlet voldoende impact op de aanwending van die "last mile" (merci Goendi voor die uitleg) om mij toch aan een 4Mbps te helpen ? Is het niet willen of niet kunnen ?

Voor alle duidelijkheid, Scarlet doet die downgrade. Het is namelijk hun ATM.


Ah, dan heb ik diene mens van Cervo wss fout begrepen en dan lijkt het mij nog hilarischer dat dat _2 weken_ moet duren ?!?! Den eerste keer belde ik vanopt werk en vertelden ze mij dat de downgrade er stond als OK, thuisgekomen kon ik, _als_ ik dan kon syncen, boven de 1Mbps syncen. Hup weer naar helpdesk volgende dag(*) "Ah dan is er een fout gebeurd..." weer eens zo lang wachten .... Doen ze't moedwillig ?

(*) en enkel tussen 9u en 17u, en dan nog na een kwartier wachten, mijnen baas verwacht dat ik op dat moment typisch met iets anders bezig ben...

Mijgedacht is de bottomline dat eender welke relatie van toeleveranciers naar eindleverancier aub transparant moet zijn voor de eindgebruiker en de eindleverancier moet zelf buffers inbouwen als er iets scheelt met de toeleveranciers. En als ik de zaak als transparant beschouw kan ik alleen maar belsuiten dat scarlet nog mijlenver van klantvriendelijkheid is, er wordt nix pro actief opgelost of vermeden en als het dan foutloopt moet ge er zelf afgrijselijk hard achterzitten vooraleer er daar ook maar iets gebeurt.

Als het bolt en draait en ge verwacht nix speciaals, dan is het allemaal in orde en goedkoop, als het foutloopt merk je waar ze beknibbeld hebben.


[/quote]
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

creswim schreef:
wat kan Scarlet er eigenlijk aan doen als je koperpaar plots geen 4Mbps meer aankan? Als het bij Scarlet niet meer lukt zal het bij andere ISP's normaal ook niet meer werken.


't zal wel hun vorm van klantenbinding zijn, maar bij een telefoontje naar de BGC klantendienst stond onze straat als perfect 4Mbps capable, bij mijn repliek over de nodige downgrade bij mijn ISP was hun antwoord dat zij er perfect alles aan konden doen om die 4Mbps tot bij ons te krijgen, voldoende centrales in de buurt. waarom kan scarlet dat niet ?

Dan zie je maar weer hoe Belgacom het spel héél vuil speelt. Nu, het kunnen ook loze beloftes zijn van Belgacom.

Hebben ze bij de Belgacom klantendienst je lijn uitgemeten of gewoon gezegd dat gans je straat capable is? De laaste wil niet zeggen dat je daardoor 100% zeker 4Mbps kan halen.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zend anders een berichtje naar de helpdesk van Dommel (die zitten ook op TurboLine zoals BGC) , dat je aan het overwegen bent misschien naar hen over te gaan (je doet dan nog wat je wil, het is gewoon een vraag die je stelt), maar dat je wil weten welk lijnprofiel ze jou zouden kunnen geven.
Dat heb ik ook gedaan en de dag nadien al antwoord dat ze mijn lijn hadden uitgemeten. Ik heb dan nadien wel effect overgestapt, maar dat kies je zelf natuurlijk.
creswim
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 12:54

...wou ik vorige week naar een vriendin bellen: "het nummer dat u probeert te bereiken is tijdelijk buiten dinst", ik bel haar op haar GSM, "en hebben jullie ook Scarlet?","Euh, ja, hoe weet je dat ..."

zij zat gelukkig nog maar een week zonder service ...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”