Het wilt mij maar niet lukken om een verbinding te krijgen met mijn test database. Als ik de connectie probeer te maken in dreamweaver krijg ik als foutmelding ; MySQL Error# 1045 Access denied for user ' modder_FLIP'@'phoena.com' (usin password:YES).
Servername : test
SQL server: phoena.com
User: modder_FLIP
Pasw. : ********
Iemand een idee wat ik zou moeten doen of hebben jullie nog meer gegevens nodig.
Connectie met mysql instellen in dreamweaver
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hey Flip!
Als je user-account op de server enkel toestaat om te connecteren vanaf localhost ga je inderdaad deze melding krijgen.
nu connecteer je met username@hostname , maar als je account zou zijn ingesteld met username@% (% = wildcard) dan zou het wél gaan. Kijk eens of je in een controlpanel of je dat kan instellen en zonee, probeer het via de support gedaan te krijgen van je hosting.
Als je user-account op de server enkel toestaat om te connecteren vanaf localhost ga je inderdaad deze melding krijgen.
nu connecteer je met username@hostname , maar als je account zou zijn ingesteld met username@% (% = wildcard) dan zou het wél gaan. Kijk eens of je in een controlpanel of je dat kan instellen en zonee, probeer het via de support gedaan te krijgen van je hosting.
Heeft dit er misschien iets mee te maken ?
Connection Strings
Perl $dbh = DBI->connect("DBI:mysql:modder_test:localhost","modder_FLIP","<PASSWORD HERE>");
PHP $dbh=mysql_connect ("localhost", "modder_FLIP", "<PASSWORD HERE>") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
mysql_select_db ("modder_test");
Het type is *.php.
Connection Strings
Perl $dbh = DBI->connect("DBI:mysql:modder_test:localhost","modder_FLIP","<PASSWORD HERE>");
PHP $dbh=mysql_connect ("localhost", "modder_FLIP", "<PASSWORD HERE>") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error());
mysql_select_db ("modder_test");
Het type is *.php.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
flip0505 schreef:dus best contact opnemen met [email protected]. (wat welliswaar ook niet werkt !).
Er zijn maar weinig hosters die hun sql server zomaar van buitenaf laten benaderen ( om obvious security reasons ) ...
GL zou ik zeggen
ditCh schreef:flip0505 schreef:dus best contact opnemen met [email protected]. (wat welliswaar ook niet werkt !).
Er zijn maar weinig hosters die hun sql server zomaar van buitenaf laten benaderen ( om obvious security reasons ) ...
GL zou ik zeggen
ik kan dus binnen dreamweaver mijn test-database niet benaderen ? De bedoeling is om via php gegevens uit / in tabellen te halen die staan in mysql.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Je kan dat wel uit php, die op een server draait die aan de database kan (waarschijnlijk enkel de webserver van je webhosting).
Dreamweaver probeert die verbinding vanop jou pc te maken, en dat is waarschijnlijk niet toegelaten.
Dreamweaver probeert die verbinding vanop jou pc te maken, en dat is waarschijnlijk niet toegelaten.
Is er geen phpmyadmin beschikbaar op die server?
Als ge nu eens inlogt op http://www.phoena.com:2082/, en daar eens gaat kijken of er geen database beheer of phpmyadmin of iets dergelijks bijstaat?
Als ge nu eens inlogt op http://www.phoena.com:2082/, en daar eens gaat kijken of er geen database beheer of phpmyadmin of iets dergelijks bijstaat?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Probleem is toch simpel eigelijk. Ofwel kan je remote inloggen ofwel niet. Als dit niet werkt omdat je geen rechten hebt is er niets wat je hier aan kan doen. Simpele oplossing is in phpmyadmin uw tabel te exporteren naar een sql file. Dan kan je gewoon lokaal mysql server installen en dit bestand importeren.