![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Dus telenetklanten met nog een vaste lijn, geen maandelijks abonnementsgeld meer te betalen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voor meer info, PM me gerust. Ik verwacht ook dat er eerstdaags meer info verschijnt op www.3starsnet.com
Klopt, als je adsl hebt moet je nog minstens een discovery line aanhouden (denk dat dit het goedkoopste is).devilkin schreef:Hoe zit dat dan? Moet je dan nog aan Belgacom een bvb discovery line betalen? Want die is meestal wel "vereist" om adsl te hebben...
Ik denk dat daar moeilijk een algemeen antwoord op te geven is aangezien dit afhangt van (1) je belgedrag (nationaal, GSM, internationaal, ...), (2) of je sowieso al Internet nodig hebt voor andere zaken, en (3) je huidig tariefplan (Telenet in jouw geval, Belgacom e.a. met al dan niet een rits opties voor anderen).proxiboyke schreef:als je auw discoverylijn bij belgacom je abogeld internet tesamen telt.
Hoeveel verschil zit er dan met telenet 55€ 24 op 24 gratis bellen naar vaste lijnen ?
Ik veronderstel dat het steeds mogelijk is om terug naar Belgacom te gaan (mits "migratiekosten").BungaMan schreef:ik begrijp het niet goed hoor, dus nu zit je liever met je nummer 'gevangen' bij belgacom? Of is het nadien niet meer mogelijk om van voip naar belgacom te gaan?
Iemand heeft vast om er vooral opgebeld te worden en belt zelf via voipbuster/voipcheap of een ander gratis provider. Bij het overzetten van je vast naar voip, bespaar je maandelijks 14,95 (is toch de kost die ik voor mijn analoge lijn betaal). Zo blijf ik bereikbaar op vast en uitgaand verkeer hoeft niet per sé via die provider, dit kies je zelf.2) ik zie echter niet het voordeel om daarenboven mijzelf "vast te pinnen" (ttz niet weg kunnen zonder kosten) bij 1 VOIP provider, aangezien het mijn ervaring is dat het loont om af en toe van VOIP provider te veranderen.
Maar misschien ontgaat mij wel iets - input welkom.
Jan
Voor Telenet klanten kan dit inderdaad vrij interessant zijn. 4 mogelijke nadelen toch: (1) het is onmogelijk om naar noodnummers te bellen, (2) geen stroom = geen telefoon, (3) geen Internet = geen telefoon, en (4) VOIP is naar mijn ervaring nog niet even matuur als een Telenet/Belgacom lijn (maw de VOIP service valt vaker uit en dan ben je dus niet bereikbaar - zonder dat je dat noodzakelijkerwijze steeds weet).Strybie schreef:Is vooral zeer interessant denk ik voor telenetklanten; voor adsl klanten ligt het iets anders.
Correct.Hoe dan ook is deze overdraagbaarheid van vaste nrs naar voip goed voor de concurrentie.
Belgacom zal volgens mij (zoals de zaken nu staan) niemand zien vertrekken - waarom zou iemand vertrekken als er geen voordeel bij te halen is ?Als bgc en telenet velen zien vertrekken, gaan ze misschien toch eindelijk eens dat abo geld verminderen en dat is dan toch ook weer een voordeel.
Daarvoor is er nog de gsm(1) het is onmogelijk om naar noodnummers te bellen
Ook hier de gsm , maar moet zeggen dat dit zelden of nooit voorvalt ....(2) geen stroom = geen telefoon (3) geen Internet = geen telefoon
Zit nu al tijdje bij 3starsnet en nog nooit uitgevallen en kwaliteit gesprekken even goed4) VOIP is naar mijn ervaring nog niet even matuur als een Telenet/Belgacom lijn (maw de VOIP service valt vaker uit en dan ben je dus niet bereikbaar - zonder dat je dat noodzakelijkerwijze steeds weet).
Eenmalige kost en geen abonnementskosten, ik betaal nu 14,95 per maand voor mijn analoge lijndus 25 euro betalen voor iets te laten uitvoeren waar je uiteindelijk minder voor terug krijgt..? Tenzij die voip provider minder/geen abonnementskosten rekent en gratis gesprekken naar vaste lijnen levert..
Gratis gesprekken ? Je zit met abo geld en maandelijks forfait (voor tarief no limit national anytime is het 19,95 €). Je zit daarboven nog met je connectiekost. Extra gsm voor noodnummers ? Iedereen heeft wel een of meerdere gsm, niet ?Dan de extra nadelen die er nog eens bovenop komen.
Als je van Belgacom komt:
- moet men nog steeds telefoon lijn hebben dus daar spaar je niks
- mensen die de vaste lijn gebruiken, verliezen gratis gesprekken tijdens daluren, en per vaste connectie kost, wat uiteindelijk voor mensen die lang bellen slecht uikomt !
- m'n moet ofwel een extra gsm nemen om noodnummers te kunnen bellen. of men kan ze niet meer bellen
Bij telenet zit je ook met een maandelijks vaste kost van16,95 € voor free phone, en als je any time wil is het 19,95 €. En deze gesprekken enkel gratis naar vaste nummers, niet naar gsm nummers.Telenet:
- verliezen ook gratis bellen net als bij belgacom, ik weet niet of dit dan aan een 24 uur tarief of met daluren werkt maar kom iedere kost is een kost en moeten dus gaan betalen per minuut.
- ook zij moeten een extra gsm abo nemen, voor het bellen van noodnummers.
Geen maandelijks abo geld, en voor de uitgaande gesprekken zoek je gewoon de goedkoopste (of gratis) provider;Eerlijk gezegd ik zie het positieve niet, waar is het voordeel. Het enige voordeel dat ik zie is dat het bij wet nu kan.
GEEN abonnementsgeld meer. Kost gesprekken, 1 cent per minuut. Voor de free phone abonnementen van bgc en telenet aan 19,95 kan ik al serieus wat uurtjes bellen. En ik gebruik voipbuster om te bellen naar vast en die zijn gratis.Ofloo schreef:Jamaar je zit er service van andere providers bij te kletsen dat geld ook voor belgacom en telenet dat kan je ook combineren trouwens je betaald misschien geen abonnementskosten maar je betaald wel per minuut geef mij dan maar een vaste kost.
Trouwens je vergeet de kost van je bandbreedte, kost van een discovery line in geval van BGC of hoe zou je dat dan rekenen? Is dat soms geen abonnementsgeld?
En vriendelijk dat we zijn .... ik probeer hier gewoon tips te geven voor andere forumgangers om vanaf heden te besparen en geen abonnementsgeld meer te betalen ... Ik ben niet van de firma, ik ben zelfstandig in een totaal andere branche, en probeer gewoon voor mezelf te kijken om te snoeien in kosten. Jij misschien van Bgv of telenet als je je zo aanvallend opstelt ?Ofloo schreef:Dus gij krijg een raw copper gratis ? Zever al op, als je dat niet inziet is er iets mis met u. Zeg gewoon dat je van die firma bent en het hier probeert te verkopen.
Ik betaal niets via voipbuster. Ik betaal enkel via 3starsnet omdat mijn fax via hen loopt (is het geporteeerde nummer) en dat kost me maar 1 cent per minuut en 1 cent connectiekost.En als ik 30 cent per connectie kost betaal tijdens de piek uren, daarmee een uur bel komt u 1 cent per minuut duurder uit.
als je adsl hebt, kan je niet anders dan ook een gewoon nr aan te houden , en ben je goedkoopst af met een discovery line (die ten andere enkel voor particulieren kan en niet voor zelfstandigen). Dit nummer kan je niet naar voip overzetten, want anders werkt je adsl niet meer.uf schreef:@Strybie
Iemand die adsl heeft, heeft ook een discoveryline, dat kan gewoon niet anders.
Dus heb je al een nummer voor inkomende gesprekken. Dit nummer is bovendien zeer betrouwbaar en werkt ook als er geen internet is of wanneer je modem en/of ata niet aan staan. Welk nut heeft het dan dit nummer te laten overzetten naar een voip provider?
ik ook niet via voipbuster met belgacom u punt !?Strybie schreef:En vriendelijk dat we zijn .... ik probeer hier gewoon tips te geven voor andere forumgangers om vanaf heden te besparen en geen abonnementsgeld meer te betalen ... Ik ben niet van de firma, ik ben zelfstandig in een totaal andere branche, en probeer gewoon voor mezelf te kijken om te snoeien in kosten. Jij misschien van Bgv of telenet als je je zo aanvallend opstelt ?Ofloo schreef:Dus gij krijg een raw copper gratis ? Zever al op, als je dat niet inziet is er iets mis met u. Zeg gewoon dat je van die firma bent en het hier probeert te verkopen.
Ik betaal niets via voipbuster. Ik betaal enkel via 3starsnet omdat mijn fax via hen loopt (is het geporteeerde nummer) en dat kost me maar 1 cent per minuut en 1 cent connectiekost.En als ik 30 cent per connectie kost betaal tijdens de piek uren, daarmee een uur bel komt u 1 cent per minuut duurder uit.
Ken ik niet, en hoeft hier niet, want ik heb telenet.ADSL kan best werken zonder telefoon nummer, het heet raw copper, het komt alleen duurder uit, als jij BGC kan overtuigen van mij gratis copper te voorzien, ben ik als eerste klant goed. Dit zal dus nooit gebeuren !
Ik kreeg gratis voip in nummer zonder dat ik hardware kocht ....Trouwens ik heb een signup gedaan destijds voor een gratis nummer en ik heb de indruk dat je hardware moet kopen van hun voor je account geactiveerd wordt, newsflash je kan best zonder hun hardware..
Waarom nadelig ? Eenmalige kost van 25 € en erna nooit geen abonnementsgeld meer; ik bespaar maandelijks 14,95 € op mijn analoge lijnMaar het overdragen van uw nummer is onvoordelig voor elke klant !
Kwalitatief horen mensen geen verschil. Ik bel dagelijks veel voor het werk en niemand klaagde eerder over de kwaliteit. Er gaan hier dagelijks redelijk wat telefoontjes buiten en mijn upload zit dagelijks gemiddeld tussen de 65 - 85 en mijn maandelijks limiet is 5 GB , dus ik heb ruimte genoeg.3stars zal nooit de kwaliteit kunnen leveren van gewone telefonie, Voip vereist een hoop bandbreedte dus voor telenet klanten is dit evenmin voordelig ! Ze zullen heel snel op smallband zitten door 2gb upload limiet.
Zie heb ik geen last van, ken ik niet, ik ben bij telenet, nu heb je het in het begin niet aangeraden voor alle gebruikers? stel u dat iemand u raad had op gevolgd had jij die persoon zijn extra kosten terug betaald, onderstaande quote??Strybie schreef:Ken ik niet, en hoeft hier niet, want ik heb telenet.ADSL kan best werken zonder telefoon nummer, het heet raw copper, het komt alleen duurder uit, als jij BGC kan overtuigen van mij gratis copper te voorzien, ben ik als eerste klant goed. Dit zal dus nooit gebeuren !
Strybie schreef:Je kan vanaf heden je vast belgacom of telenet nummer porteren naar 3starsnet ; een eenmalige kost van 25 euro , maar nadien bespaar je maandelijks op je abonnement, want die betaal je niet meer
Waarschijnlijk omdat je niks anders doet dan telefonerenStrybie schreef:Er gaan hier dagelijks redelijk wat telefoontjes buiten en mijn upload zit dagelijks gemiddeld tussen de 65 - 85 en mijn maandelijks limiet is 5 GB , dus ik heb ruimte genoeg.
Ofloo, je stelt je kinderachtig op. Lees mijn eerste posting aub. Ik heb het NIET aangereaden voor alle gebruikers. Ik richtte mij vooral naar de telenetgebruikers, ik citeer een belangrijk stuk uit mijn eerste posting dewelke jij weglaat als je mij citeert ...Zie heb ik geen last van, ken ik niet, ik ben bij telenet, nu heb je het in het begin niet aangeraden voor alle gebruikers? stel u dat iemand u raad had op gevolgd had jij die persoon zijn extra kosten terug betaald, onderstaande quote??