jeuj weeral smallband !
nouja, omdat smallband hier extreem traag is ... eigelijk niet te doen...
speedtest.nl
download
1.8 KByte/sec
(=14 kbps)
Upload
1.8 KByte/sec
(=14 kbps)
Hoe onmenselijk is dit???
Msn valt constant uit etc... akkoord ik ben er overgegan (en bewust ) maar dit is toch geen internet meer ...
Smallband = crappy-trage-internet-dat-altijd-uitvalt ofzo?
nja, wat vinden jullie van dit soort toestanden?
Ik vind toch dat er een minimum van 15kb/s moet zijn hoor. Dit is gewoon onmenselijk. Als ze zeggen we zetten jullie op smallband ... geef dan iets van bandbreedte, met deze snelheid zeg je gewoon beter "Ga er over en je krijgt niets meer van internet".
speedtest.nl
download
1.8 KByte/sec
(=14 kbps)
Upload
1.8 KByte/sec
(=14 kbps)
Msn valt constant uit etc... akkoord ik ben er overgegan (en bewust ) maar dit is toch geen internet meer ...
Ik vind toch dat er een minimum van 15kb/s moet zijn hoor. Dit is gewoon onmenselijk. Als ze zeggen we zetten jullie op smallband ... geef dan iets van bandbreedte, met deze snelheid zeg je gewoon beter "Ga er over en je krijgt niets meer van internet".
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
zaf schreef:Ik vind toch dat er een minimum van 15kb/s moet zijn hoor. Dit is gewoon onmenselijk. Als ze zeggen we zetten jullie op smallband ... geef dan iets van bandbreedte, met deze snelheid zeg je gewoon beter "Ga er over en je krijgt niets meer van internet".
Skynet z'n smallband is al het dubbele van Telenet en met de mediumband van 1 mbit van Dommel kunt ge niet traag noemen...
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
-
- Premium Member
Koerskemel schreef:Volgens het boekske zou je 56 kbps of 7 kBps moeten halen. Je zou verwachten dat je dan ook die snelheid haalt, maar doordat doordat je een lagere prioriteit op het netwerk hebt zal dit nog minder zijn
Niemand verplicht je om bij teletet te blijven è...
Koerskemel,
idd... Ik zou net hetzelfde zeggen. Schakel over he, hier klagen zal (helaas) niet veel helpen
ik zit momenteel met skynet op smallband, zoals altijd de laatste week van de maand, en ik haal 12Kbyte down en 20Kbyte up, de up wordt namelijk niet gecapped. Het is niet echt prettig maar er valt mee te werken. Ik ben een groot tegenstander van volumepacks aan te kopen dus ik moet "blij" zijn dat het nog zo "snel" gaat want met de telenet smalband wordt je wel verplicht om volumepacks aan te kopen.
Koerskemel schreef:Niemand verplicht je om bij teletet te blijven è...
Koerskemel,
Mja, na 9 jaar bij telenet te zijn verwacht je toch wel wat. De ouders zijn er allesinds tevreden over (al weten ze niet beter).
En kwa telefonie is telenet onklopbaar met hun freephone anytime. De belgacom dinge is 17€ duurder ofzo :/
Telefonie is dus de voornaamste reden.
Valt het trouwens te combineren? telefoonlijn van belgacom (zo'n discovery ding) + ADSL en dan een telenet-telefoonlijn?
- Styno
- Elite Poster
zaf schreef:Valt het trouwens te combineren? telefoonlijn van belgacom (zo'n discovery ding) + ADSL en dan een telenet-telefoonlijn?
Tuurlijk. Telenet blijft braaf op de distributiekabel, adsl zit op het koperpaar.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
zaf schreef:nouja, omdat smallband hier extreem traag is ... eigelijk niet te doen...
speedtest.nl
download
1.8 KByte/sec
(=14 kbps)
Upload
1.8 KByte/sec
(=14 kbps)
Zo'n toestanden zijn niet meer van deze tijd, maar erover klagen gaat niks oplossen. Overschakelen naar een deftige ADSL provider is de enige oplossing.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Koerskemel schreef:Volgens het boekske zou je 56 kbps of 7 kBps moeten halen. Je zou verwachten dat je dan ook die snelheid haalt, maar doordat doordat je een lagere prioriteit op het netwerk hebt zal dit nog minder zijn
Niemand verplicht je om bij teletet te blijven è...
Koerskemel,
Nee, nee, het smallband netwerk is overbelast .. door al die groot verbruikers die der op zitten
zeg eens dat ze het moeten upgraden hehe
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
zaf schreef:Mja, ik heb gehoord dat je in april geen actieve telefoonlijn meer nodig hebt voor ADSL.
Uiteindelijk zal dat geen verschil maken... je ADSL provider zal dan extra voor de lijn moeten betalen, en jij uiteindelijk dus ook. Ipv. je 6.5 euro aan BGC te geven zal je die gewoon aan je provider geven.
zaf schreef:Tenzij iemand kan bevestigen dat dit maar een vals gerucht was.
Is geen gerucht dacht ik... de vraag is alléén wanneer.
r2504 schreef:Is geen gerucht dacht ik... de vraag is alléén wanneer.
Ik haddet gevonden via userbase
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... p+belgacom
1 april is dus doomsday voor belgacom
ik dacht dat in augustus ook de kabelmarkt wordt opgengesmeten.
-
- Premium Member
zaf schreef:r2504 schreef:Is geen gerucht dacht ik... de vraag is alléén wanneer.
Ik haddet gevonden via userbase
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... p+belgacom
1 april is dus doomsday voor belgacom
ik dacht dat in augustus ook de kabelmarkt wordt opgengesmeten.
kleine correctie: die invoering heeft al sinds een maand vertraging opgelopen. De invoeringsdatum ervan is onbekend...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
kikker46 schreef:Kabelmarkt opgensmeten, Telenet heeft nog 40 jaar het alleen recht over hun kabel netwerk, 'k heb geen gedacht of dat klopt dat open smijten van dat kabelnetwerk .
Mvg,
Kikker
Ik dacht dat het kabelnet ook in augustus of juni moest open gesmeten worden
-
- Deel van't meubilair
TomG schreef:Arme telenettertjes.
Je vergeet blijkbaar dat een telefoonlijn ook duurder wordt, en daarmee dus ook iedereen z'n ADSL aansluiting
hoeveel zal een telenet internet verbinding dan kosten ?
Ikzelf heb nooit kunnen surfen op smalband bij telenet, was verplicht bij te kopen !
Maarja, naar hun site gaan en geld in telenet pompen voor terug te mogen surfen ging ook niet omdat ik niet kon surfen, dus moest ik ervoor bellen
Na 6 jaar heb ik uiteindelijk telenet buiten gestampt en ben over gestapt op dommel waar ik zo een goei 300gb traffic in de maand genereer voor 33€ eat that telenet !
Ikzelf heb nooit kunnen surfen op smalband bij telenet, was verplicht bij te kopen !
Maarja, naar hun site gaan en geld in telenet pompen voor terug te mogen surfen ging ook niet omdat ik niet kon surfen, dus moest ik ervoor bellen
Na 6 jaar heb ik uiteindelijk telenet buiten gestampt en ben over gestapt op dommel waar ik zo een goei 300gb traffic in de maand genereer voor 33€ eat that telenet !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
r2504 schreef:TomG schreef:Arme telenettertjes.
Je vergeet blijkbaar dat een telefoonlijn ook duurder wordt, en daarmee dus ook iedereen z'n ADSL aansluiting
Jij vergeet dat Telenet al voor de 2de keer zijn prijzen verhoogd in een jaar of 5-6 en dat ze het product dat ze er voor bieden nog eerder is op achteruit gegaan dan vooruit gegaan (zeker in tijdsperspectief gezien).
Statisch gezien kan bijna hetzelfde gezegd worden van Skynet (waar ik een paar jaar klant ben ondertussen, daarvoor Telenet btw), in de praktijk bied Skynet toch nog wat voordelen als je niet op snelheidscijfers uit bent.
Coop schreef:hoeveel zal een telenet internet verbinding dan kosten ?
Hoe doet gij dat om zoveel up te loaden iedere maand? Da's wel 250GB upload hé, straf hoor. Ofwel gebruik je die +200GB resterend op mediumband, wat ik persoonlijk ook niet echt fair vind. Ze bieden je de kans op een acceptabele snelheid verder te laten werken, niet om het uit te buiten.
idd, zo'n leechers maken die alternatieve isp's direct kapot.
100GB tot daar toe ... maar 300
das toch overkill ze. Hoewel ik het er ook probleemloos zou kunnen doorjagen. Voor 1 maand, en dan heb je toch alles al
Tenzij je echt full HD-dvd's binnenhaalt enzo maarja.
Mooie liedjes duren niet lang. (ik hoop wel in geval van dommel, want kzou er ook graag op overstappen )
100GB tot daar toe ... maar 300
das toch overkill ze. Hoewel ik het er ook probleemloos zou kunnen doorjagen. Voor 1 maand, en dan heb je toch alles al
Tenzij je echt full HD-dvd's binnenhaalt enzo maarja.
Mooie liedjes duren niet lang. (ik hoop wel in geval van dommel, want kzou er ook graag op overstappen )
trafiek kost wel geld :)
het kost aleen niet zo veel als je provider zich daar op wil proviseren.
als je prijzen wil ga dan eens hier kijken. http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... roba_index
het kost aleen niet zo veel als je provider zich daar op wil proviseren.
als je prijzen wil ga dan eens hier kijken. http://www.belgacom.be/nationalwholesal ... roba_index
Zoals ik zeg, bijna niets.
Op jou link vind ik nergens geen bedragen terug Xi.
Vooral telenet niet geloven als ze vertellen dat de leechers het verpesten voor iedereen en traffic vooral upload veel geld kost, leugenaars zijn het !
Vooral telenet niet geloven als ze vertellen dat de leechers het verpesten voor iedereen en traffic vooral upload veel geld kost, leugenaars zijn het !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Coop schreef:Zoals ik zeg, bijna niets.
Dan heb je niet goed gekeken ... op die pagina staat een link naar .zip met alle prijzen ed ...
-
- Deel van't meubilair
Coop schreef:Ik download volle bak DVD's.
Proficiat... en hoe voelt dat zo met een kast vol die je nooit bekijkt
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 10 keer
Ofloo schreef:wie zegt dat vroeger keek ik ongeveer 8-13 films per dag..
ne film duurt gemiddeld ongeveer 2h, gij keek dus dan een ganse dag films?
wat was uw job dan,filmcriticus ofzo?
r2504 schreef:Coop schreef:Ik download volle bak DVD's.
Proficiat... en hoe voelt dat zo met een kast vol die je nooit bekijkt
Dank u.
Het voelt vrij prettig ja, deze morgen na het branden van mijn zoveelste dvd had ik wel wat zuurvorming, maar dat kan ook te maken hebben met de pikante saus van gisteravond.
Bij telenet had ik elke maand paar keer zuurvorming, dit was te wijten aan de vooroorlogse limiet en het aanschouwen van de factuur, het zuur komt me weer op als ik eraan denk.
Voor de rest hou ik van het gevoel om keuzevrijheid te hebben, pak nu, als ik op de kabel internet wil heb ik dat niet en zou ik opgescheept zitten met zo een k*tbedrijf als telenet.
Als ik een avondje film wil kijken heb ik keuzevrijheid, een beetje mijn eigen videotheek zeg maar.
Als ik mijn webspace in orde heb zal ik mijn gigantische lijst die elke week fenomenaal groeit (dankzij dommel) eens posten, als ik mijn lijst moest posten die ik met telenet heb gehaald zou het een lijstje zijn zogroot als een rolsigarettenblaadje.
Vroeger bij telenet ocharme moest ik oppassen met een gamedemo te downen, nu kan het niet genoeg zijn, dat is net als met de deelnemers van expeditie robinson, op dat eiland (telenet) kregen ze niks te vreten en 1maal terug thuis (dommel) vreten ze zich dik.
Eigenlijk is mijn gedrag dus ook een beetje de fout van telenet.
Telenet is slecht voor de gezondheid.
Laatst gewijzigd door Coop 06 feb 2007, 17:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Coop schreef:
Als ik mijn webspace in orde heb zal ik mijn gigantische lijst die elke week fenomenaal groeit (dankzij dommel) eens posten.
Dan zal ik met een groot genoegen je lijst doorspelen aan IFPI / FCCU !
ditCh schreef:Coop schreef:
Als ik mijn webspace in orde heb zal ik mijn gigantische lijst die elke week fenomenaal groeit (dankzij dommel) eens posten.
Dan zal ik met een groot genoegen je lijst doorspelen aan IFPI / FCCU !
Mensen zoals u maken van de wereld een betere plaats, kan me inbeelden dat je nu achter je pc in je onderbroek alle cybercriminaliteit probeert op te lossen, ge zijt eene held !
En met uw 40gieg bij UPC download je alleen Linux distro's ?
-
- Elite Poster
Coop schreef:Mensen zoals u maken van de wereld een betere plaats, kan me inbeelden dat je nu achter je pc in je onderbroek alle cybercriminaliteit probeert op te lossen, ge zijt eene held !
En met uw 40gieg bij UPC download je alleen Linux distro's ?
Nogmaals ik heb ONGELIMITEERD chello ... en wat ik download is mijn zaak, en stel dat ik DVD's download, dan ga ik het niet aan de grote klok hangen zoals jij.
Ben trouwens nog op het werk, hier apprecieren ze het niet dat ik in mijn onderbroek achter mijn laptop zit ...
Dus mensen die ervoor uitkomen die wil je klissen, terwijl je het zelf in stilte doet ?
Denk dat je vroeger op school veel slaag hebt gekregen met zo een gedrag.
Verdient ook vind ik !
meester hadden wij vandaag geen examen ?
Verdient ook vind ik !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Coop schreef:Dus mensen die ervoor uitkomen die wil je klissen, terwijl je het zelf in stilte doet ?
Verdient ook vind ik !
come on, probeer je zelfrespect een beetje te bewaren.
-
- Elite Poster
Coop schreef:Dus mensen die ervoor uitkomen die wil je klissen, terwijl je het zelf in stilte doet ?
Verdient ook vind ik !
Beetje gefrustreerd misschien ?
Er is trouwens een verschil tussen ervoor uitkomen & er over opscheppen ... en van opscheppers moest ik vroeger int school ook niets hebben.