ADSL achter PABX

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
basiel
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:28

Hoi allemaal,

Ik zou graag weten of er iemand ervaring heeft met ADSL achter een PABX. Ik heb namelijk thuis 2 lijnen die samen in met de parlofoon in een belgacom px2700 centrale. Ik zou graag weten wat ik moet doen om mijn adsl signaal goed te krijgen. Waar moet ik splitters zetten? Moet mijn provider(dommel) ook iets regelen enz.

Bedankt
Basiel
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hiervoor laat je best een full rate filter installeren.
basiel
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:28

kan je mij een beetje meer uitleg geven wat een full rate filter doet, waar ik die vind, wat het kost, kan ik die zelf installeren (indien niet wie wel) en hoe doe je dat?

Bedankt
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Als je dsl besteld moet je opgeven of je een pabx en / of alarm hebt ... is dat zo dan komt bgc normaal zelf langst om de splitter te plaatsen.
basiel
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:28

De DSL lijn is al geleverd maar wist bij bestelling niet dat er een PABX tussen zat. Dus als ik dat even doorgeef aan dommel dan laten die iemand van belgacom langskomen om alles te regelen of vergis ik mij?

Filip
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat lijkt inderdaad logisch. Let wel, dit zal niet gratis zijn. Werkuren en materiaalkosten zullen daarvoor aangerekend worden.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Goendi schreef:Dat lijkt inderdaad logisch. Let wel, dit zal niet gratis zijn. Werkuren en materiaalkosten zullen daarvoor aangerekend worden.


Dit is idd niet gratis, je moet zowel voor de bgc technieker als voor het materiaal betalen.
basiel
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:28

en iemand een idee hoeveel dit ongeveer zal zijn? Spreken we van 50+ 100+ 200+ 300+ 400+ euro?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

basiel schreef:en iemand een idee hoeveel dit ongeveer zal zijn? Spreken we van 50+ 100+ 200+ 300+ 400+ euro?


Als richtlijn... http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Hardware
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

De prijs ligt rond +/- 150 Euro

Meestal installeert BGC een LP 1000 van Alcatel

Eigenlijk zeer makkelijk te installeren, maar je moet er gewoon aangeraken hé.

Mvg,
Afbeelding
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

lp1000 das al efkes geleden ze hebebn nu een wit produkt ding met de vermelding made in china op en ref pce2bou-24 rev.b0 3 keer raden hoe betrouwbaar dit ding is

:roll:
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

haha, tja, was effe uit het geheugen :)
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Avenger schreef:lp1000 das al efkes geleden ze hebebn nu een wit produkt ding met de vermelding made in china op en ref pce2bou-24 rev.b0 3 keer raden hoe betrouwbaar dit ding is

:roll:


Die lp1000 dingen kwamen 9/10 ook uit china hoor ;)
uf
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005, 15:55

Ik veronderstel dat jullie met "full rate splitter" een centrale splitter bedoelen.
"Full rate splitter" is een algemene benaming voor een splitter zonder meer. Deze benaming is als volgt ontstaan:

Adsl bestaat in verschillende versies, waaronder G.lite en G.dmt.
G.lite is een adsl met beperkte bandbreedte en kan zonder splitters gebruikt worden. Het wordt dan ook "splitterless adsl" genoemd.
G.dmt kan de volledige bandbreedte van 8 mb/s gebruiken en wordt ook "full rate adsl" genoemd. Vermits G.dmt met splitters werkt, noemt men deze splitters full rate splitters, de splitters dus die gebruikt worden voor g.dmt of full rate adsl.

Vervolgens bestaan er "distributed (full rate)splitters" (elk telefoontoestel zijn eigen splitter) en centrale (full rate) splitters (één splitter voor gans de installatie)

Overigens kan je ook een distributed splitter als centrale splitter gebruiken. Een "echte" centrale splitter is wel van betere kwaliteit.
Bij gebruik van een distributed splitter als centrale splitter valt de afwerking nog mee indien je eerst een telefoonstopkontakt plaatst.
Iemand die handig is kan ook het filter uit een distributed splitter eruit halen en in een kastje met aansluitklemmen monteren.
Dan kan je ook nog de twee kondensatoren voorzien, die in sommige centrale splitters beletten dat op de adsl uitgang kan getelefoneerd worden.

Limburg schreef: Hier zitten heel wat meer onderdelen in dan in een "gewone" splitter waar slechts een L filter met 2 spoeltjes van 10.14mH en een condensator van 47nf in zit.
Die extra onderdelen dienen er toe om een grotere flankstijlheid van het filter te krijgen, waardoor doorlekken van het adsl modemsignaal naar de telefoonaansluiting minimaal is.
Dat "doorlekken" van het modemsignaal kan er voor zorgen dat apparatuur die op de telefoonaansluiting staat, zoals alarminstallaties of centrales, niet goed werken.
Een tijdje terug heb ik eens een proefje genomen om het verschil te meten tussen een "full-rate" splitter en een "gewoon" als centrale splitter:
De signaal/ruisverhouding van het aangesloten ADSL modem was voor beiden gelijk. (dit geldt voor mijn situatie)
basiel
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2007, 11:28

HOi,

Bedankt allemaal de Full-rate filter een alcatel lp1000 is geinstalleerd en dit lost inderdaad mijn probleem op.

Hartelijk bedankt
Basiel
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”