Limburg schreef:
Het wordt hier de hele dag door gebruikt.
Linksys en Sipura (die ik gebruik) zijn beiden Cisco merken(...)
Hey!
Mijn excuses dat ik hier ongevraagd je inbox kom binnenvallen... hoop dat je een paar minuten tijd hebt om me te helpen.
Ik heb me een Sipura (Linksys) SPA-3102 aangeschaft en heb het ding nu aan de praat, maar zit met redelijk wat vraagtekens. Ik ben een systeemadmin en ken dus goed m'n weg wat pc's betreft, maar met telefooncentrales ben ik nog nooit bezig geweest. Uit wat jij schrijft meen ik te lezen dat jij daar wel kaas van hebt gegeten...?
Enkele zaken die ik me afvraag:
-hoe kan ik een dialplan instellen zodat al m'n oproepen via de Sipura (heb een VoIPbuster account, gekoppeld aan ADSL-modem over BGC Discovery Line) gerouteerd worden?
-hoe kan ik testen of de oproepen idd via de Sipura gaan en niet rechtstreeks via PSTN? Zie geen logfiles die weggeschreven worden ofzo waaruit ik die informatie zou kunnen halen... :-s
Ik heb dat
dialplan van Tijdhof Consulting al eens bekeken, maar staat quasi geen uitleg bij, dus is voor mij nog steeds gissen of dat ook echt doet wat het zegt... wil graag zeker kunnen zijn.
Mocht je een paar minuten tijd hebben om me hiermee te helpen zou ik dat erg appreciëren! Als ik jou ergens mee kan helpen mag je me dat natuurlijk ook altijd vragen!
Vriendelijke groeten,
Sven