Voipaanbieders

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

En wat dacht je van VoipBuster, Sipdiscount ?

ANARCHY92 schreef:Snap niet goed waar dit topic henen moet... Maar zal wel aan mij liggen.


Oei, sorry.
Dit was als reactie in dit forum bedoeld :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12685&highlight=edpnet+voip
Blijkbaar heb ik op de knop "Nieuw onderwerp" i.p.v. "Nieuw antwoord" geklikt.
Laatst gewijzigd door Funfile op 10 dec 2006, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Snap niet goed waar dit topic henen moet... Maar zal wel aan mij liggen.

In iedergeval: mijn ervaring met VOiPBuster en consoorten is ronduit slecht. Slechte gesprekskwaliteit, veel vertraging,...

Ik gebruik zelf Voixip met groot succes. Werk zeer goed, werkt vlot. Tarieven zijn goed...

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ghosty
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2006, 22:50

ook al zoiets gehoord van een collega opt werk die gedurende nen tijd voipbuster en co geprobeerd heeft (voipbuster, sipdiscount, enz zijn allemaal sites van eenzelfde bedrijf)

beter naar een deftiger provider kijken ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

ANARCHY92 schreef:In iedergeval: mijn ervaring met VOiPBuster en consoorten is ronduit slecht. Slechte gesprekskwaliteit, veel vertraging,...Greetz Wouter

Ik weet niet waar dat bij jouw aan ligt, slechte client, verkeerde codec,geen qos, teveel upload? maar hier gebruik ik het al anderhalf jaar met volle tevredenheid.
Goede kwaliteit, zogoed of beter dan Belgacom levert,
goede echo suppression,
weinig delay,
en dat allemaal voor bijna gratis.
Ik heb 3 lijnen met Linksys PAP2 en sipura.
Enige nadeel: geen Dial-in nummer in Belgie (maar gebruik daar je Belgacom lijn voor)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Geprobeert op een grandstream ATA, met Xten Lite en de standaard client van hun. Alledrie gaven ze problemen. Wereldwijd op misschien 10 netwerken geprobeert en overal het zelfde verhaal.

En neen het ligt niet aan mijn netwerk want ik heb wel degelijk goede kennis van netwerken (netwerk beheerder - CISCO, Microsoft,... - ). Tevens gebruik ik al bijna 6 maanden de service van realroot en die werkt wel vlekkeloos.

//Edit: Was vergeten te vermelden dat het gewoon niet wou lukken op een cisco VOiP phone. Het het ooit geprobeert toen we een dergelijk toestel als test hebben mogen gebruiken. En toen gaf het problemen om zelf maar verbinding te krijgen met een van hun services. Blijkbaar gebruiken ze toch niet standaard VOiP Servers.

Ga nu niet liggen bashen aub...

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik gebruik hier VOIPcheap van de bekende firma maar met zeer interessante tarieven voor belgië en ik moet zeggen dat het eigenlijk prima werkt ism mijn speedtouch 716.
Op piekmomenten moet ik zeggen dat heel af en toe er een slechte verbinding is. Gewoon opnieuw bellen en dat probleem is dan opgelost.
Ook kan je als je wil bellen zonder dat je extra hardware moet kopen en toch met gewone telefoons. Maar dan moet je wel via je pc zeggen ik bel van die telefoon naar die telefoon en betaal je 5c connectiekost. Werkt wel altijd zonder probleem en het kost je geen bandbreedte.
Over voixip kan ik me niet uitspreken maar dat lijkt me wel een service van een heel andere prijscategorie. Is het dan niet normaal dat het goed werkt?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

ANARCHY92 schreef:Ga nu niet liggen bashen aub...

Tja, hoe komt het dan dat het bij mij wel perfect werkt?
In de anderhalf jaar tijd dat ik het gebruik, is er 2x een middag geweest dat er geen verbinding mogelijk was.
Het wordt hier de hele dag door gebruikt.
Linksys en Sipura (die ik gebruik) zijn beiden Cisco merken, het zou me niet verbazen wanneer ze dezelfde voipsoftwaremodules gebruiken als jouw CiscoVoipPhone.
Gebruikersavatar
sventunus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2006, 17:05
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 1 keer

Limburg schreef:Het wordt hier de hele dag door gebruikt.
Linksys en Sipura (die ik gebruik) zijn beiden Cisco merken(...)


Hey!

Mijn excuses dat ik hier ongevraagd je inbox kom binnenvallen... hoop dat je een paar minuten tijd hebt om me te helpen.
Ik heb me een Sipura (Linksys) SPA-3102 aangeschaft en heb het ding nu aan de praat, maar zit met redelijk wat vraagtekens. Ik ben een systeemadmin en ken dus goed m'n weg wat pc's betreft, maar met telefooncentrales ben ik nog nooit bezig geweest. Uit wat jij schrijft meen ik te lezen dat jij daar wel kaas van hebt gegeten...?

Enkele zaken die ik me afvraag:
-hoe kan ik een dialplan instellen zodat al m'n oproepen via de Sipura (heb een VoIPbuster account, gekoppeld aan ADSL-modem over BGC Discovery Line) gerouteerd worden?
-hoe kan ik testen of de oproepen idd via de Sipura gaan en niet rechtstreeks via PSTN? Zie geen logfiles die weggeschreven worden ofzo waaruit ik die informatie zou kunnen halen... :-s

Ik heb dat dialplan van Tijdhof Consulting al eens bekeken, maar staat quasi geen uitleg bij, dus is voor mij nog steeds gissen of dat ook echt doet wat het zegt... wil graag zeker kunnen zijn.

Mocht je een paar minuten tijd hebben om me hiermee te helpen zou ik dat erg appreciëren! Als ik jou ergens mee kan helpen mag je me dat natuurlijk ook altijd vragen!

Vriendelijke groeten,
Sven
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Sven,
kijk eens op http://www.voipconfig.de/
Dit is voor de pap2 maar deze komt grotendeels overeen met die van jou.
Je kan daar de verschillende config menu's aanklikken zoals bij de echte unit.
Bedenk dat het dialplan voor duitsers is, maar kan met kleine wijziging aangepast worden voor be.
of je kan altijd internationale notering gebruiken voor de be nummers met de originele string.
Voor voipbuster heb ik gemaakt (*xx|[3469]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)
Voor een Nederlandse provider heb ik gemaakt: (*xx|11X|444|00xxxxxxxxx|00xxxxxxxxxx|00xxxxxxxxxxx|0[89]xxxxxx|0[89]xxxxxxx|0[89]xxxxxxxxx|0[89]xxxxxxxxxx|0[89]xxxxxxxxxxx|0xxxxxxxxx)
Maar er zijn vele in omloop.
Beschrijving hoe te maken vind je in de Sipura manual.

Of een gesprek heeft plaatsgevonden kun je zien door in te loggen bij voipbuster en te kijken of het in de lijst van gevoerde gesprekken staat.
Je kan ook in het menu naar het infoscherm kijken, daar zie je de status van de lijnen.

Succes
50cent
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2005, 16:07

ik gebruik al enige tijd voipcheap en voipbuster afhankelijk van waar ik het goedkoopste bij kan bellen. De kwaliteit is vrij goed en evenaart op vele momenten zelf de gewone telefoonlijn.
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik gebruik al een jaar voipbuster met een speedtouch adsl716v5wl ADSL2+ met 2voipaansluitingen, zonder enig probleem.
Er zijn 2dect toestellen op aangesloten en het geluid is meer dan aanvaardbaar.
Ik betaal 20€ voor ongeveer 1 jaar kosteloos bellen in België, dus zo slecht is voipbuster toch niet in mijn geval.

Greetz
Duupje
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wat ik wel irritant vind is dat na een uur het gesprek wordt afgesloten, en dat je opnieuw moet bellen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef:wat ik wel irritant vind is dat na een uur het gesprek wordt afgesloten, en dat je opnieuw moet bellen.
OH! :wink:

Antibabysit maatregel, ik loop er ook wel eens tegen aan :-)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

precies of ge loopt met u laptop door de stad.. gesprekskosten moet je dan toch betalen hoe je het draait of keert.. Dus veel haalt dat niet uit..
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”