Iedere dag tussen 17-1u heb ik het hetzelfde voor, dan verliest mn modem zijn connectie, en dat duurt ongeveer een 3tal minuutjes.
Omdat het telkens tijdens deze uren gebeurt denk ik niet dat het ligt aan m'n modem of pc.
Iemand een suggestie wat ik hieraan kan doen?
Internet valt plat
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat zijn de drukste uren voor internetgebruik.
Waarschijnlijk is er overspraak van andere aderparen op die van jou en kan het modem de verbinding niet in stand houden.
Vervolgens verbreekt het modem de dslverbinding, gaat "trainen" (zich aanpassen op de nieuwe situatie) en komt dan waarschijnlijk met een lagere snelheid waarop de verbinding goed mogelijk is.
Waarschijnlijk is er overspraak van andere aderparen op die van jou en kan het modem de verbinding niet in stand houden.
Vervolgens verbreekt het modem de dslverbinding, gaat "trainen" (zich aanpassen op de nieuwe situatie) en komt dan waarschijnlijk met een lagere snelheid waarop de verbinding goed mogelijk is.
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Dat herstarten van die philips is enkel als je limewire start (maar niet elke keer).dzazzar schreef:Mocht hij zich aanpassen zou hij toch maar een paar keer uitvallen i.p.v. zo'n 20tal keer op 1 avond.
en het is een thomson speedtouch
Volgens mij staat dan je sync-snelheid net kanje-boordje.
Kan aan de lengte van je lijn liggen maar ook aan je binneninstallatie of zelfs je modem kan defect zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Uit je eerste post viel op te maken dat het slechts 1x/avond voorviel:dzazzar schreef:Mocht hij zich aanpassen zou hij toch maar een paar keer uitvallen i.p.v. zo'n 20tal keer op 1 avond.
en het is een thomson speedtouch
Maar als het signaal slecht is en steeds verandert kan dat veel vaker voorkomen.dzazzar schreef:Iedere dag tussen 17-1u heb ik het hetzelfde voor, dan verliest mn modem zijn connectie, en dat duurt ongeveer een 3tal minuutjes.
Welke? een home of een pro of een 510 of een 546 enz..dzazzar schreef:..en het is een thomson speedtouch
waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik krijg nog al vaak in de log van men arthea of hoe noemen die dingen dat er een andere host op het netwerk zit met het zelfde ip als men modem/router.
te kort aan ip's bij belgacom?
te kort aan ip's bij belgacom?
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Dat lijkt er op dat er ergens in dat netwerk een 2e modem is aangesloten die op 192.168.1.1 zit.Xi schreef:waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik krijg nog al vaak in de log van men arthea of hoe noemen die dingen dat er een andere host op het netwerk zit met het zelfde ip als men modem/router.
te kort aan ip's bij belgacom?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Of de Arthea van de buurman die ook nog steeds met default waardes staat ingesteld?Vieten schreef:Dat lijkt er op dat er ergens in dat netwerk een 2e modem is aangesloten die op 192.168.1.1 zit.Xi schreef:waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik krijg nog al vaak in de log van men arthea of hoe noemen die dingen dat er een andere host op het netwerk zit met het zelfde ip als men modem/router.
te kort aan ip's bij belgacom?