Internet valt plat

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dzazzar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2007, 00:41

Iedere dag tussen 17-1u heb ik het hetzelfde voor, dan verliest mn modem zijn connectie, en dat duurt ongeveer een 3tal minuutjes.
Omdat het telkens tijdens deze uren gebeurt denk ik niet dat het ligt aan m'n modem of pc.
Iemand een suggestie wat ik hieraan kan doen?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Dat zijn de drukste uren voor internetgebruik.
Waarschijnlijk is er overspraak van andere aderparen op die van jou en kan het modem de verbinding niet in stand houden.
Vervolgens verbreekt het modem de dslverbinding, gaat "trainen" (zich aanpassen op de nieuwe situatie) en komt dan waarschijnlijk met een lagere snelheid waarop de verbinding goed mogelijk is.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Is het 'n philips-modem? (SNA... of hoe heten die?)
Zou het dan kunnen dat dat steeds gebeurt als je limewire start?
dzazzar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2007, 00:41

Mocht hij zich aanpassen zou hij toch maar een paar keer uitvallen i.p.v. zo'n 20tal keer op 1 avond.
en het is een thomson speedtouch
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

dzazzar schreef:Mocht hij zich aanpassen zou hij toch maar een paar keer uitvallen i.p.v. zo'n 20tal keer op 1 avond.
en het is een thomson speedtouch


Dat herstarten van die philips is enkel als je limewire start (maar niet elke keer).
Volgens mij staat dan je sync-snelheid net kanje-boordje.
Kan aan de lengte van je lijn liggen maar ook aan je binneninstallatie of zelfs je modem kan defect zijn.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

dzazzar schreef:Mocht hij zich aanpassen zou hij toch maar een paar keer uitvallen i.p.v. zo'n 20tal keer op 1 avond.
en het is een thomson speedtouch

Uit je eerste post viel op te maken dat het slechts 1x/avond voorviel:
dzazzar schreef:Iedere dag tussen 17-1u heb ik het hetzelfde voor, dan verliest mn modem zijn connectie, en dat duurt ongeveer een 3tal minuutjes.

Maar als het signaal slecht is en steeds verandert kan dat veel vaker voorkomen.
dzazzar schreef:..en het is een thomson speedtouch
Welke? een home of een pro of een 510 of een 546 enz..
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik krijg nog al vaak in de log van men arthea of hoe noemen die dingen dat er een andere host op het netwerk zit met het zelfde ip als men modem/router.

te kort aan ip's bij belgacom?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Xi schreef:waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik krijg nog al vaak in de log van men arthea of hoe noemen die dingen dat er een andere host op het netwerk zit met het zelfde ip als men modem/router.

te kort aan ip's bij belgacom?


Dat lijkt er op dat er ergens in dat netwerk een 2e modem is aangesloten die op 192.168.1.1 zit.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vieten schreef:
Xi schreef:waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar ik krijg nog al vaak in de log van men arthea of hoe noemen die dingen dat er een andere host op het netwerk zit met het zelfde ip als men modem/router.

te kort aan ip's bij belgacom?


Dat lijkt er op dat er ergens in dat netwerk een 2e modem is aangesloten die op 192.168.1.1 zit.

Of de Arthea van de buurman die ook nog steeds met default waardes staat ingesteld? :wink:
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

op de atm interface? dacht dat dat men dsl lijn was
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”