Opzegging

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Kolb
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:36

Hoi,

Even een vraag stellen die al zoveel keer aanbod is gekomen. Opzeggen.

Al ettelijke jaren klant bij Telenet (het 10 000 frank tijdperk), zowel Internet als telefonie. Dus ik kan opzeggen wanneer ik wil.

De facturatie loopt tot de 22ste van elke maand, de 23ste is een nieuwe maand. Dus hoe gaat dat nu in zijn werk? Ik stuur een aangetekende brief en betaal nog voor deze maand. En zet na de 22ste november de domiciliering stop? Wat gebeurt er met de waarborg van mijn model en de overgebleven kastjes?
Ik lees hier vanalles over een opzeggingstermijn van 30 dagen. Wat bedoelen ze hiermee?

Ik zou willen overschakelen naar Dommel. Heb juist zitten bellen naar Telenet maar het was er te druk. Morgen probeer ik nog eens.

Alvast bedankt!
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ben een tweetal jaar geleden overgestapt van telenet naar skynet.
Aangetekende brief verstuurd en direct domiciliering stopgezet.
Ze sturen u de restende rekening wel.
De waarborg hebben ze netjes terugbetaald, na een telefoontje van mijnentwege. De bakjes blijven hangen. Heb ze dan maar zelf van de muur gehaald en naar het contaierpark gebracht.
Ben trouwens eind september ook overgestapt naar dommel.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Kolb
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:36

Merci!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

blidi schreef:Ben een tweetal jaar geleden overgestapt van telenet naar skynet.
Aangetekende brief verstuurd en direct domiciliering stopgezet.
Ze sturen u de restende rekening wel.
De waarborg hebben ze netjes terugbetaald, na een telefoontje van mijnentwege. De bakjes blijven hangen. Heb ze dan maar zelf van de muur gehaald en naar het contaierpark gebracht.
Ben trouwens eind september ook overgestapt naar dommel.
Nog geen seconde spijt van gehad.



Kon iedereen maar zo gemakelijk overstappen :cry: .
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ik was reeds meer dan twee jaar telenetklant.
Toen de voeding van mijn modem het begaf en de heren van telenet 10 dagen nodig hadden om mij een nieuwe te sturen heb ik ze bedankt voor hun diensten. Was geen enkel probleem.
Kolb
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:36

Ze gingen mij de opzeggingsbrief opsturen die ik moest ondertekenen, zowel voor Internet als telefonie. Nu heb ik niet direct het gevoel dat dit snel zal aankomen. Ik kan toch gerust zelf een brief opstellen zeker?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kolb schreef:Ze gingen mij de opzeggingsbrief opsturen die ik moest ondertekenen, zowel voor Internet als telefonie. Nu heb ik niet direct het gevoel dat dit snel zal aankomen. Ik kan toch gerust zelf een brief opstellen zeker?


Inderdaad... gewoon zelf aangetekend schrijven opsturen mits respect van je opzeggingstermijn (anders ben je volgend jaar nog aan het wachten).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Over het opzeggen heb ik niet te klagen gehad , ik ben terug bij ouders gaan wonen die al klant waren , gewoon klantenummer doorgegeven van hun, heb zelfs de opzeggings termijn niet moeten respecteren , ik heb gewoon een datum 5 dagen na schrijven voorgesteld , en dat was geen probleem :wink: .
Kolb
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:36

Ok, alles in orde, zit nu op Dommel en ben tevreden.

Maar Telenet precies niet. Ik krijg een factuur waar ze 7 euro nalatigheidskost aanrekenen.

En ik zou niet weten waarom, nooit een herinnering ofzo gehad. Wat moet ik nu doen? De factuur betalen -7 Euro en me er niks van aantrekken?
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Kolb schreef:Ok, alles in orde, zit nu op Dommel en ben tevreden.

Maar Telenet precies niet. Ik krijg een factuur waar ze 7 euro nalatigheidskost aanrekenen.

En ik zou niet weten waarom, nooit een herinnering ofzo gehad. Wat moet ik nu doen? De factuur betalen -7 Euro en me er niks van aantrekken?


Ik zou ze niet betalen,
wij hebben achteraf hier ook nog 2 facturen gehad, nooit betaald geweest.
Achteraf niets meer van gehoord :-D Oplichters zijn het!
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

als je de opzegging volgens de regels hebt gedaan en het bewijs daarvan hebt, zou ik het ook niet betalen

ik wacht momenteel met een bang hartje af of mijn opzegging vlot zal verlopen...voor de zekerheid heb ik een bevestiging van ontvangst gevraagd bij het verzenden van de aangetekende zending

de bewijsstukjes hou ik netjes bij en als er mij nog kosten aangerekend worden, zal ik die ook niet betalen...anders recht naar de ombudsdienst voor telecom
sebavl
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2006, 14:30

Ik wil 't ook opzeggen.
Ik heb hen een mail gestuurd met een aantal vragen hier omtrend,
nog geen antwoord..

Onze maandelijkse reset is de 8ste.
Als ik nu opzeg rekenen ze dan tot 18 februari of wordt er direct gerekend tot 8 maart ?
Nu uiteindelijk zal het niet veel meer uitmaken, hoe langer ze niet antwoorden hoe dichter ik toch bij die datum kom.

Dus beter mss gewoon direct een aangetekend schrijven zenden?
Wat moet er juist in die brief staan?
Of bel ik beter eens naar de klantendienst?
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

sebavl schreef:Dus beter mss gewoon direct een aangetekend schrijven zenden?
Wat moet er juist in die brief staan?
Of bel ik beter eens naar de klantendienst?


Als je wacht tot zij een antwoord geven dan loop je het risico dat je een maand langer moet betalen. Ik neem aan dat zij geen al te hoge prioriteit aan dat soort vragen besteden (zelfs tout court aan vragen via mail). Als je er zo snel mogelijk weg wilt dan denk ik dat je best de aangetekende zending al verstuurt.

Op de website van edpnet staat een handig voorbeeld: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLtransfer

Ik heb de vervaldatum een dag voor de factuurdatum gezet. In mijn geval start de nieuwe factuurperiode op de 15de van de maand, dus ik heb in dat geval de vervaldatum op de 14de gezet. Hou daarbij ook rekening met de doorlooptijd van de zending.

Een tweetal weken later kreeg ik telefoon van de klantendienst, dus ik neem aan dat het bericht is toegekomen.

Grtz,
osieke

P.S. Bij de aangetekende zending heb ik een bevestiging van ontvangst gevraagd (just in case). Je krijgt dan bij het verzenden een bewijs en een paar dagen later krijg je nog een bewijs in de bus, dat de zending effectief in ontvangst is genomen. Met die twee bewijsstukjes, hebben ze bij mijn weten geen poot meer om op te staan. In principe zou het bewijs van verzending trouwens moeten volstaan, maar ik lees her en der meldingen dat men beweert de zending niet ontvangen te hebben en dan gaat de molen aan het draaien...
Laatst gewijzigd door osieke op 19 jan 2007, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

osieke schreef:Als je er zo snel mogelijk weg wilt dan denk ik dat je best de aangetekende zending al verstuurd.


En zet meteen je domiciliering stop.
sebavl
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2006, 14:30

Bedankt voor de antwoorden.
Na het weekend gaat de brief op de post.

Dommel moet komen voor installatie hier ( alarmsysteem ).
Daar kan ik dan ook al een datum met afspreken vermoed ik ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”