Hoi,
Even een vraag stellen die al zoveel keer aanbod is gekomen. Opzeggen.
Al ettelijke jaren klant bij Telenet (het 10 000 frank tijdperk), zowel Internet als telefonie. Dus ik kan opzeggen wanneer ik wil.
De facturatie loopt tot de 22ste van elke maand, de 23ste is een nieuwe maand. Dus hoe gaat dat nu in zijn werk? Ik stuur een aangetekende brief en betaal nog voor deze maand. En zet na de 22ste november de domiciliering stop? Wat gebeurt er met de waarborg van mijn model en de overgebleven kastjes?
Ik lees hier vanalles over een opzeggingstermijn van 30 dagen. Wat bedoelen ze hiermee?
Ik zou willen overschakelen naar Dommel. Heb juist zitten bellen naar Telenet maar het was er te druk. Morgen probeer ik nog eens.
Alvast bedankt!
Opzegging
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ben een tweetal jaar geleden overgestapt van telenet naar skynet.
Aangetekende brief verstuurd en direct domiciliering stopgezet.
Ze sturen u de restende rekening wel.
De waarborg hebben ze netjes terugbetaald, na een telefoontje van mijnentwege. De bakjes blijven hangen. Heb ze dan maar zelf van de muur gehaald en naar het contaierpark gebracht.
Ben trouwens eind september ook overgestapt naar dommel.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Aangetekende brief verstuurd en direct domiciliering stopgezet.
Ze sturen u de restende rekening wel.
De waarborg hebben ze netjes terugbetaald, na een telefoontje van mijnentwege. De bakjes blijven hangen. Heb ze dan maar zelf van de muur gehaald en naar het contaierpark gebracht.
Ben trouwens eind september ook overgestapt naar dommel.
Nog geen seconde spijt van gehad.
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
blidi schreef:Ben een tweetal jaar geleden overgestapt van telenet naar skynet.
Aangetekende brief verstuurd en direct domiciliering stopgezet.
Ze sturen u de restende rekening wel.
De waarborg hebben ze netjes terugbetaald, na een telefoontje van mijnentwege. De bakjes blijven hangen. Heb ze dan maar zelf van de muur gehaald en naar het contaierpark gebracht.
Ben trouwens eind september ook overgestapt naar dommel.
Nog geen seconde spijt van gehad.
Kon iedereen maar zo gemakelijk overstappen .
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik was reeds meer dan twee jaar telenetklant.
Toen de voeding van mijn modem het begaf en de heren van telenet 10 dagen nodig hadden om mij een nieuwe te sturen heb ik ze bedankt voor hun diensten. Was geen enkel probleem.
Toen de voeding van mijn modem het begaf en de heren van telenet 10 dagen nodig hadden om mij een nieuwe te sturen heb ik ze bedankt voor hun diensten. Was geen enkel probleem.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... gewoon zelf aangetekend schrijven opsturen mits respect van je opzeggingstermijn (anders ben je volgend jaar nog aan het wachten).Kolb schreef:Ze gingen mij de opzeggingsbrief opsturen die ik moest ondertekenen, zowel voor Internet als telefonie. Nu heb ik niet direct het gevoel dat dit snel zal aankomen. Ik kan toch gerust zelf een brief opstellen zeker?
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Over het opzeggen heb ik niet te klagen gehad , ik ben terug bij ouders gaan wonen die al klant waren , gewoon klantenummer doorgegeven van hun, heb zelfs de opzeggings termijn niet moeten respecteren , ik heb gewoon een datum 5 dagen na schrijven voorgesteld , en dat was geen probleem .
Ok, alles in orde, zit nu op Dommel en ben tevreden.
Maar Telenet precies niet. Ik krijg een factuur waar ze 7 euro nalatigheidskost aanrekenen.
En ik zou niet weten waarom, nooit een herinnering ofzo gehad. Wat moet ik nu doen? De factuur betalen -7 Euro en me er niks van aantrekken?
Maar Telenet precies niet. Ik krijg een factuur waar ze 7 euro nalatigheidskost aanrekenen.
En ik zou niet weten waarom, nooit een herinnering ofzo gehad. Wat moet ik nu doen? De factuur betalen -7 Euro en me er niks van aantrekken?
Ik zou ze niet betalen,Kolb schreef:Ok, alles in orde, zit nu op Dommel en ben tevreden.
Maar Telenet precies niet. Ik krijg een factuur waar ze 7 euro nalatigheidskost aanrekenen.
En ik zou niet weten waarom, nooit een herinnering ofzo gehad. Wat moet ik nu doen? De factuur betalen -7 Euro en me er niks van aantrekken?
wij hebben achteraf hier ook nog 2 facturen gehad, nooit betaald geweest.
Achteraf niets meer van gehoord Oplichters zijn het!
als je de opzegging volgens de regels hebt gedaan en het bewijs daarvan hebt, zou ik het ook niet betalen
ik wacht momenteel met een bang hartje af of mijn opzegging vlot zal verlopen...voor de zekerheid heb ik een bevestiging van ontvangst gevraagd bij het verzenden van de aangetekende zending
de bewijsstukjes hou ik netjes bij en als er mij nog kosten aangerekend worden, zal ik die ook niet betalen...anders recht naar de ombudsdienst voor telecom
ik wacht momenteel met een bang hartje af of mijn opzegging vlot zal verlopen...voor de zekerheid heb ik een bevestiging van ontvangst gevraagd bij het verzenden van de aangetekende zending
de bewijsstukjes hou ik netjes bij en als er mij nog kosten aangerekend worden, zal ik die ook niet betalen...anders recht naar de ombudsdienst voor telecom
Ik wil 't ook opzeggen.
Ik heb hen een mail gestuurd met een aantal vragen hier omtrend,
nog geen antwoord..
Onze maandelijkse reset is de 8ste.
Als ik nu opzeg rekenen ze dan tot 18 februari of wordt er direct gerekend tot 8 maart ?
Nu uiteindelijk zal het niet veel meer uitmaken, hoe langer ze niet antwoorden hoe dichter ik toch bij die datum kom.
Dus beter mss gewoon direct een aangetekend schrijven zenden?
Wat moet er juist in die brief staan?
Of bel ik beter eens naar de klantendienst?
Ik heb hen een mail gestuurd met een aantal vragen hier omtrend,
nog geen antwoord..
Onze maandelijkse reset is de 8ste.
Als ik nu opzeg rekenen ze dan tot 18 februari of wordt er direct gerekend tot 8 maart ?
Nu uiteindelijk zal het niet veel meer uitmaken, hoe langer ze niet antwoorden hoe dichter ik toch bij die datum kom.
Dus beter mss gewoon direct een aangetekend schrijven zenden?
Wat moet er juist in die brief staan?
Of bel ik beter eens naar de klantendienst?
Als je wacht tot zij een antwoord geven dan loop je het risico dat je een maand langer moet betalen. Ik neem aan dat zij geen al te hoge prioriteit aan dat soort vragen besteden (zelfs tout court aan vragen via mail). Als je er zo snel mogelijk weg wilt dan denk ik dat je best de aangetekende zending al verstuurt.sebavl schreef:Dus beter mss gewoon direct een aangetekend schrijven zenden?
Wat moet er juist in die brief staan?
Of bel ik beter eens naar de klantendienst?
Op de website van edpnet staat een handig voorbeeld: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLtransfer
Ik heb de vervaldatum een dag voor de factuurdatum gezet. In mijn geval start de nieuwe factuurperiode op de 15de van de maand, dus ik heb in dat geval de vervaldatum op de 14de gezet. Hou daarbij ook rekening met de doorlooptijd van de zending.
Een tweetal weken later kreeg ik telefoon van de klantendienst, dus ik neem aan dat het bericht is toegekomen.
Grtz,
osieke
P.S. Bij de aangetekende zending heb ik een bevestiging van ontvangst gevraagd (just in case). Je krijgt dan bij het verzenden een bewijs en een paar dagen later krijg je nog een bewijs in de bus, dat de zending effectief in ontvangst is genomen. Met die twee bewijsstukjes, hebben ze bij mijn weten geen poot meer om op te staan. In principe zou het bewijs van verzending trouwens moeten volstaan, maar ik lees her en der meldingen dat men beweert de zending niet ontvangen te hebben en dan gaat de molen aan het draaien...
Laatst gewijzigd door osieke 19 jan 2007, 10:59, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En zet meteen je domiciliering stop.osieke schreef:Als je er zo snel mogelijk weg wilt dan denk ik dat je best de aangetekende zending al verstuurd.