MS is klaar voor Vista, jij ook?

Nieuws omtrent telecom

Wanneer stap jij over op Windows Vista

Ik werk al op Vista
122
16%
Zodra ik mij een exemplaar kan aanschaffen
45
6%
Zodra ik een illegaal kopie'tje kan downloaden
52
7%
Ik wacht nog wat reacties af
77
10%
Voorlopig niet
386
49%
Nooit
100
13%
 
Totaal aantal stemmen: 782
Bergie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

r2504 schreef:
Bergie schreef:Ik vind dat, als je 400 knotsen neertelt voor software, dat die dan je eigendom is


Jij hebt niets te "vinden"... het enige wat je kan beslissen is het product niet aan te "kopen" omdat je niet akkoord bent met de voorwaarden.


Ja, dat is ook waar, natuurlijk...


wem schreef:Dus jij vind dat je voor een miljarden-product maar 400 euro moet betalen om je eigenaar te noemen? Hetgene je koopt is een gebruiksrecht.


Inderdaad...dit is wel een beetje muggezifterij, maar ik had me inderdaad niet helemaal juist uitgedrukt...
Dus ik verbeter : als je 400 euro neertelt voor een gebruiksrecht, is het onaanvaardbaar dat de fabrikant je volgens zijn eigen willekeur dat recht gaat ontzeggen.
Mijn punt blijft dus gewoon hetzelfde.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik vind het ook wel raar dat deze dingen ook bijna niet in prijs dalen. Voor een standalone winxp versie betaal je nu ook nog grof geld. Uiteindelijk hoe langer na de release dat je deze aankoopt hoe minder lang dat je support hebt -> dus minder waard.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Voor de mensen met een MSDN abonnement: VISTA kan vanaf nu gedownload worden, alé als de server niet plat ligt hé :wink:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

crapiecorn schreef:Ik vind het ook wel raar dat deze dingen ook bijna niet in prijs dalen. Voor een standalone winxp versie betaal je nu ook nog grof geld. Uiteindelijk hoe langer na de release dat je deze aankoopt hoe minder lang dat je support hebt -> dus minder waard.

Bij de aankoop van die licentie zit geen support hoor dus wat dat betreft hoeft de prijs niet te zakken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

BungaMan schreef:
crapiecorn schreef:Ik vind het ook wel raar dat deze dingen ook bijna niet in prijs dalen. Voor een standalone winxp versie betaal je nu ook nog grof geld. Uiteindelijk hoe langer na de release dat je deze aankoopt hoe minder lang dat je support hebt -> dus minder waard.

Bij de aankoop van die licentie zit geen support hoor dus wat dat betreft hoeft de prijs niet te zakken.

Ah, verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde up2date support (patches etc ...)
SBPer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2006, 23:03

Nooit!!!

Ik heb geen zin om al m'n hardware te updaten voor een OS. Jah, goed het zijn nu momenteel niet de nieuwste systemen, maar als je een nieuwe proc/ram hebt, wil je niet dat dat ie het gross gebruikt voor slechts je OS.

Ik ben tevreden met het grafishe design van W2kp, en zelfs win3.11 met een grafische dashboard was fijn (gioed 3.x was ook een shell, maar toch)

Heb pas Ubuntu gedownload, en die werkt perfect, na een dagje testen.... voorlopig w2kp, en zeer binnenkort overstappen naar Ubuntu...
lsmisch
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2006, 22:48
Locatie: Meerbeke

Lang leve MacosX !!!!
Virusvrij permanent het internet op.
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

BungaMan schreef:Bij de aankoop van die licentie zit geen support hoor dus wat dat betreft hoeft de prijs niet te zakken.

daar zit wel degelijk support bij. als thuisgebruiker hebt ge recht op 2 gratis telefoontjes met supportvragen, dit naast de heractivatie telefoontjes. ;)
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Amaai, als je moet afgaan op de prijzen die tweakers opgeeft, zie ik het echt niet zitten om Vista ooit te kopen.


Code: Selecteer alles

Editie    Upgradeprijs NL    Retailprijs NL    Retailprijs VS     verschil2
Vista Ultimate        369         549             303,24            52,1%
Vista Business        279         409             227,24            51,2%
Vista Home Premium    219         329             181,64            52,2%
Vista Home Basic      129         279             151,24            55,0%
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Bergie schreef:Ik vind dat, als je 400 knotsen neertelt voor software, dat die dan je eigendom is


Jij hebt niets te "vinden"... het enige wat je kan beslissen is het product niet aan te "kopen" omdat je niet akkoord bent met de voorwaarden.
Is gezien de monopoliepositie van Microsoft toch heel moeilijk... .

Toch in mijn geval draait 90% van de software niet op een ander platform. En aan halfbakken OSS programma's of pseudo oplossingen met wine heb ik ook helemaal niets.

Nu ik zal de home premium aankopen waarschijnlijk, iets goedkoper. Aan de ultimate heb ik helemaal geen nood.

Dus jij vind dat je voor een miljarden-product maar 400 euro moet betalen om je eigenaar te noemen?

Boh hoeveel % winst maakt microsoft nu ook weer op hun OS.

De activatie - ook is het begrijpelijk - is vervelend. Ik hoop enkel maar dat Vista niet die ongelooflijk irritante neiging heeft dicht te slippen na x aantal maanden gebruik. Want dan ga ik vaak over mijn activatielimiet zitten.

Ik heb intussen v6.10 van Ubuntu Linux gedownload, op cd gebrand en via de boot vanaf de cd herkent hij al mijn hardware. Ik verwacht dus geen al te grote problemen bij de migratie.

Ubuntu is mij te log. Heb het een half jaar gedraait maar het gaat duidelijk veel minder goed om met resources dan windows.

Ik heb de services die ik niet nodig had uitgeschakeld, prelinking, de hele reutemeteut. Maar het voelde nooit even snel aan als een windows xp installatie op dat ding.

Daarbij zou ik photoshop al moeten missen. Werken met Gimp zou mij meer kosten dan een licentie van windows + photoshop.

Ik schakel niet direct over en blijf nog even bij XP. Vista is mij ietwat te resource hungry.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Silence schreef:Boh hoeveel % winst maakt microsoft nu ook weer op hun OS.

Was iets van een 80~85%.

Silence schreef:Ubuntu is mij te log. Heb het een half jaar gedraait maar het gaat duidelijk veel minder goed om met resources dan windows.

Ik heb de services die ik niet nodig had uitgeschakeld, prelinking, de hele reutemeteut. Maar het voelde nooit even snel aan als een windows xp installatie op dat ding.

Dan heb je toch iets verkeerd gedaan. Ik draai het dual-boot met xp op desktop en laptop en de prestaties zijn vergelijkbaar.

Silence schreef:Daarbij zou ik photoshop al moeten missen. Werken met Gimp zou mij meer kosten dan een licentie van windows + photoshop.

Vergeet niet dat je enorm veel tijd hebt gespendeerd om photoshop te leren gebruiken. Als je diezelfde tijd zou gebruiken om gimp te leren kennen zal je zien dat je er alles mee kan doen wat je met photoshop kan. Op enkele features na die misschien vooral voor professioneel gebruik onmisbaar zijn.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

BungaMan schreef:Vergeet niet dat je enorm veel tijd hebt gespendeerd om photoshop te leren gebruiken. Als je diezelfde tijd zou gebruiken om gimp te leren kennen zal je zien dat je er alles mee kan doen wat je met photoshop kan. Op enkele features na die misschien vooral voor professioneel gebruik onmisbaar zijn.

Boh dat is een argument die ik vaak hoor maar ik ben daar absoluut niet van overtuigd. Bedoel het detoureren van bvb bloemen kan ik via photoshop gewoon doen via de juiste kleurlayer te extracten en door middel van levels een mask maken. Bij Gimp (en ik heb het geprobeerd) was het allemaal zeer omslachtig of moet ik gaan kiezen voor de polygon selection tool.

Verder zijn CMYK support of layer effects zijn in GIMP totaal onbestaande. Goeie text vector support, blending support, history brush, etc.

Ik zeg niet dat je met gimp niet dezelfde effecten kunt bekomen maar het is zo omslachtig allemaal.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

lsmisch schreef:Lang leve MacosX !!!!
Virusvrij permanent het internet op.


Geef mij maar XP ipv van MacosX, er is tenminste keus in hard- en software
voor de helft van de prijs.
Heb al 4 jaar geen viruskiller nie meer, hant ervan af hoe je met de PC werkt natuurlijk.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
jtorfs
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2006, 16:26

voorlopig niet.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb hem sinds gisteren draaien (Vista Final - Nederlands - Business Version)
Gedownload op MA3D.com, dus volledig legaal.
Het is echt even wennen (ik had al wel met RC1 gewerkt, maar toch blijft het raar aanvoelen)
Ik heb er even aan gedacht om terug te gaan naar XP, maar we blijven volharden, we moeten het toch ooit allemaal ondergaan :wink:

Wel paar minpunten:

-Mijn Intel Integrated Graphics 915GM kan Aero aan, alleen wil Intel de driver niet lossen om de verkoop van de 945 chipset te stimuleren :evil:

- Mijn Lexmark Printer doet het niet

- Mijn externe HD wil enkel via USB werken, niet via Firewire.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik heb ook die Vista Final NL Ultimate draaiende gehad. Ik kreeg echter dusdanig veel blue screens dat ik hem er al vanaf gegooid heb. Best nog een tijdje wachten tot er meer soft en drivers voor zijn.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hier nog geen Blue Screens gehad, en ik begin het al gewoon te worden.
Ben er wel tevreden over.

Ook net ontdekt dat nu IPv6 ondersteunt wordt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

IPv6 was ook al voor xp beschikbaar, alleen niet standaard geinstalled/geactiveerd
decomp
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2006, 11:31
Locatie: Boom
Contacteer:

Ik vrees dat ik er nooit klaar voor zal zijn en dat Winxp mijn laatste Windows versie is geweest. Van DRM en die toestanden alleen al komt mijn haar recht te staan.

Vista is nog in RC1 versie, en het spel begint al:
Een aantal testers van Release Candidate 1 van Windows Vista werden na de jaarwisseling geconfronteerd met een onaangename verrassing: de tv-functionaliteit van hun Media Center deed het niet meer omdat de benodigde tv-licenties niet meer geldig waren.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/45802/Geen-t ... ikers.html

Denk dat ik Xandros eens ga bekijken. Is dan wel "Linux met oefenwieltjes" maar is misschien wel bruikbaar voor mensen die geen IT opleiding gehad hebben of waarvoor Linux "te technisch" is. (De realiteit is dat de grote massa al moeite heeft om zijn Windows deftig te beheren en daarvoor is de drempel om op een reguliere Linux versie over te stappen gewoon te hoog.)
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

ik gebruik nog altijd windows 2000, wat ik nog altijd de beste versie vind tot nu toe.

Alleen jammer dat er sommige dingen van microsoft niet willen draaien op 2000 :( windows defender final - beta ging dan weer wel - hoe belachelijk, nieuwe versie msn, exchange http over rpc ondersteuning, en zullen nog wel een hoop dingen zijn... helaas.


S.
Shibby
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 nov 2005, 20:24
Locatie: Laarne (Ghent)

Ik hou het momenteel nog even voor bekeken en wacht ondertussen ook op de eerste positieve reacties van mensen die er al mee werken. Momenteel ken ik niemand die het al gebruikt, dus zo'n groot verschil of zoveel beter zal het wel niet zijn ;)
Go to www.liveset-base.be register and download a lot of livesets!
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Ik ken tot nu toe enkel mensen, die ervan teruggekomen zijn.
Als er is iemand is die het wel houd, zal'k is achter een uitleg vragen :wink:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Robbe schreef:Ik ken tot nu toe enkel mensen, die ervan teruggekomen zijn.


/me steekt zijn vinger op. Ik vind het gewoonweg een vies OS :P

Scanner en grafischekaarthulpprogramma konden al niet geïnstalleerd worden. En veel te veel beveiliging. Als ik moet kiezen tussen 10 bevestigingsvensterkes om een programma op te starten...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Kwabber schreef:En veel te veel beveiliging. Als ik moet kiezen tussen 10 bevestigingsvensterkes om een programma op te starten...

Die kan je met 2 klikken afzetten zodat ze nooit meer terugkomen :wink:

Maar je hebt gelijk, het voelt raar aan en de ondersteuning qua hardware is te ondermaats. Het voelde ook veel logger aan. Liever een snelle XP dan een "bling bling" OS dat niet soepel aanvoelt.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hoorde vanmorgen deze column over Vista en kopieersloten: BNR column door Herbert Blankesteijn

Alles op slot en beveiligd.
Voorlopig geen trek in Vista.


(meer columns op http://www.bnr.nl/ColumnsOfColumnist.as ... 20%7CN%7C0 )
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Svekke schreef:Die kan je met 2 klikken afzetten zodat ze nooit meer terugkomen :wink:


Ik heb toch een kwartier mogen zoeken eer ik die User Account Control gevonden had en waarvoor het diende :P
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Kwabber schreef:Ik heb toch een kwartier mogen zoeken eer ik die User Account Control gevonden had en waarvoor het diende :P


Komaan he seg, zo moeilijk is dat nu toch niet. Ik draai zelf thuis al Vista Business N, werkt hier prima hoor en voelt helemaal niet log aan. Je kan al die extra's ook afzetten met één klik. Ik draai een Intel Core 2 duo CPU met 2GB ram maar met 1GB bolt het zeker zo vlot.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

XP is echt wel het laatste dat bij mij ooit nog van microsoft zal draaien.
µ$ begint me echt de keel uit te hangen met hun gesnuffel op mijn computer, in mijn bestanden en dergelijke meer.
Ze willen werkelijk de controle hebben over alles, inclusief het recht om te beslissen of ik een bepaald bestand wel mag hebben, mag lezen of afspelen.

Ik ben intussen bezig heel mijn thuisnetwerk naar Linux om te schakelen zodat ik meer en betere controle heb over hardware, software en gebruikers, en dit zonder pottenkijkers.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik denk er ongeveer over zoals Marcel.
Ik zal zo lang mogelijk bij XP blijven en erna . . Linux klinkt steeds beter, of een cracked versie van Vista met al die DRM crap eruit gesleuteld.

Vooral een artikel op Slyck.com vond ik schandalig, dat Seagate, en andere HD makers al verborgen DRM op hun HD's plaatsen die geactiveerd word door Vista. Met het doel enkel licensed zaken te kunnen afspelen, en niet-licensed bestanden onbruibaar te maken of mischien wel te deleten.
Schandalig, en dan durft Gates zeggen dat hij zelf ook tegen DRM is :roll:
Heb trouwens nog niet echt veel voordelen gehoord over Vista tov XP, voor de meesten is het grootste verschil grafisch.

Heb ook ernstige twijfels over de veregaande DRM integratie van alle onderdelen van een computer, ik kan het tot op een hoogte volgen maar ze zijn echt te ver aant gaan. Binnen kort ga je je hele leven mogen betalen voor gelijk welk onderdeel/software dat je KOOPT voor je systeem.
Microsoft is al begonnen trouwens, je kan Vista dan kopen maar moet ook nog is jaarlijks abonnement betalen voor updates en dergelijke.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

sail0rbe schreef:Komaan he seg, zo moeilijk is dat nu toch niet.


Sorry dat ik niet zo een slimme NERD (!) ben gelijk gij.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Kwabber schreef:Sorry dat ik niet zo een slimme NERD (!) ben gelijk gij.


Misschien zou je je beter eerst eens informeren of op zijn minst de handleiding er op na lezen. Als je dat had gedaan had je misschien niet een kwartier moeten zoeken.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

sail0rbe schreef:
Kwabber schreef:Sorry dat ik niet zo een slimme NERD (!) ben gelijk gij.


Misschien zou je je beter eerst eens informeren of op zijn minst de handleiding er op na lezen. Als je dat had gedaan had je misschien niet een kwartier moeten zoeken.


Eer da ge da gevonden hebt in uwe handleiding zeide meer als een kwartier bezig denk ik zenne. want die handleidingen van tegenwoordig, makkelijk is iets anders zenne :?
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Op mijn systeem draait vista zonder problemen, heb een athlon 64 2.8ghz en 1 gig ram.

Draait hier veel vlotter dan xp, reageert ook stukken sneller en ik wil zeker
niet terug naar xp.

conclusie: vlot en heel stabiel hier ( beveiliging is wel disabled)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Draai hier al een week of 3 Vista RTM (Ultimate NL) op mijn pc & laptop, en dat draait super....

- installeren gaat sneller dan XP
- herkende al mijn hardware, zonder een driver zelf te moeten installeren
- start sneller op/sluit sneller af
- gebruikersmenu's intiutiever
- WM 11 zeer goed (ook al kan je dat op xp krijgen)
- nergens bugs tegengekomen
-...

bij mij is met vista een pagina omgeslagen

met betrekking tot linux: geen ervaring mee, maar de gebruiksvriendelijkheid is daar toch ver te zoeken + veel programma's die ik gebruik draaien gewoon niet op linux (pinnacle studio 10? paint shop photo album? adobe acrobat prof?, acronis true image?)
en geen zin om uren uit te pluizen hoe je iets moet installeren of drivers voor linux.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

met betrekking tot linux: geen ervaring mee, maar de gebruiksvriendelijkheid is daar toch ver te zoeken


Als je er geen ervaring mee hebt, hoe kan je dan oordelen over de gebruiksvriendelijkheid?

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:met betrekking tot linux: geen ervaring mee, maar de gebruiksvriendelijkheid is daar toch ver te zoeken + veel programma's die ik gebruik draaien gewoon niet op linux (pinnacle studio 10? paint shop photo album? adobe acrobat prof?, acronis true image?)
en geen zin om uren uit te pluizen hoe je iets moet installeren of drivers voor linux.

'k Denk juist hetzelfde als Nob hierover ...

En dat ge die programma's niet kunt draaien op linux is ni helemaal waar, ge kunt die normaal gezien perfect emuleren, dmv. speciaal voorzien software.
Er zijn trouwens voldoende alternatieven voor. Photoshop heeft bvb. als een tegenhanger in linux, Gimp.

Ik raad u aan om een linux distributie te kiezen die een livecd aanbied, zodat ge linux is leert kennen zonder alle mogelijk vooroordelen.
( livecd = booten van die distributie, zonder ze te installeren, tenzij ge da specifiek zegt )
Ubuntu is een goeie om mee te starten, en is qua installatie bijzonder gemakkelijk.

Kijk ook is naar deze lijst van open source software voor windows.
Er zijn nogal veel van die programma's die ge ook onder linux, BSD, ... kunt gebruiken.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Robbe schreef:
En dat ge die programma's niet kunt draaien op linux is ni helemaal waar, ge kunt die normaal gezien perfect emuleren, dmv. speciaal voorzien software.
Er zijn trouwens voldoende alternatieven voor. Photoshop heeft bvb. als een tegenhanger in linux, Gimp.


Eerlijk gezegd vind The Gimp geen goed alternatief voor Photoshop als je een beetje professioneel bezig bent met dergelijke programmas. Het mist nog een pak functies.

Voor Illustrator is er dan wel weer een hele goeie tegenhanger ( zeer tevreden van ), namelijk Incscape
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

emuleren = trager werken

via apple kon je dit ook, windows programma's 'emuleren', dat werkt veel tragen en crasht dan bijwijlen

heb 2 jaar terug eens knoppix CD gedownload...da's ook een linux-distributie die je vanaf CD kan opstarten...

Maar die menu's zijn toch véél onoverzichtelijker dan bij windows...

En vind de meeste betaalprogramma's toch wel ietsje beter dan de freeware (met uitzondering van openoffice.org) proggies... Nu haal ik waarschijnlijk weer alle 'die-hard' linuxfans op de hals.

Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar.... ;-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

satsurfer schreef:En vind de meeste betaalprogramma's toch wel ietsje beter dan de freeware (met uitzondering van openoffice.org) proggies... Nu haal ik waarschijnlijk weer alle 'die-hard' linuxfans op de hals.

Moest windows freeware zijn, dan springen jullie allemaal op die kar.... ;-)


Nee ... want freeware windows blijft onstabiel & buggy ...

Over knoppix gesproken, tis lang geledne dat ik dat het nog gebruikt heb maar die Window manager was idd niet weggelegd voor beginners. Ubuntu daarentgen heb je onmiddellijk met Gnome of KDE.

En als je dan echt de XP look & feel wil, is er nog altijd XPDE ;)
Jelle
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:58

Ik heb gisteren Vista Business geïnstalleerd, na een tijd te moeten zoeken hoe ik de installatie moest starten.

Vista weigerde m'n SATA-schijf te herkennen. Telkens een MACHINE_CHECK_ERROR. Oplossing was m'n schijf in RAID zetten en na de installatie terug te zetten op IDE.

Eens dit gelukt vond ik het vrij vlot gaan. De installatie was snel, en je moet als gebruiker weinig ingrijpen. Vista vond zelfs vanzelf dat er een xp-installatie opstond en maakte een dual-boot menuutje aan.

De interface is wel even wennen. Ik zoek nog altijd naar bepaalde opties in het configuratiescherm. Voorlopig blijf ik echter wel nog met een dual-boot werken, je weet maar nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”