r2504 schreef:Bergie schreef:Ik vind dat, als je 400 knotsen neertelt voor software, dat die dan je eigendom is
Jij hebt niets te "vinden"... het enige wat je kan beslissen is het product niet aan te "kopen" omdat je niet akkoord bent met de voorwaarden.
Is gezien de monopoliepositie van Microsoft toch heel moeilijk... .
Toch in mijn geval draait 90% van de software niet op een ander platform. En aan halfbakken OSS programma's of pseudo oplossingen met wine heb ik ook helemaal niets.
Nu ik zal de home premium aankopen waarschijnlijk, iets goedkoper. Aan de ultimate heb ik helemaal geen nood.
Dus jij vind dat je voor een miljarden-product maar 400 euro moet betalen om je eigenaar te noemen?
Boh hoeveel % winst maakt microsoft nu ook weer op hun OS.
De activatie - ook is het begrijpelijk - is vervelend. Ik hoop enkel maar dat Vista niet die ongelooflijk irritante neiging heeft dicht te slippen na x aantal maanden gebruik. Want dan ga ik vaak over mijn activatielimiet zitten.
Ik heb intussen v6.10 van Ubuntu Linux gedownload, op cd gebrand en via de boot vanaf de cd herkent hij al mijn hardware. Ik verwacht dus geen al te grote problemen bij de migratie.
Ubuntu is mij te log. Heb het een half jaar gedraait maar het gaat duidelijk veel minder goed om met resources dan windows.
Ik heb de services die ik niet nodig had uitgeschakeld, prelinking, de hele reutemeteut. Maar het voelde nooit even snel aan als een windows xp installatie op dat ding.
Daarbij zou ik photoshop al moeten missen. Werken met Gimp zou mij meer kosten dan een licentie van windows + photoshop.
Ik schakel niet direct over en blijf nog even bij XP. Vista is mij ietwat te resource hungry.