Aanpassing uren nachtsurfen.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer

Zijt content dat er nog nachtsurfen is ? Zagemensen allemaal ier :(
En wa nen zever zit gij uit te kramen dat ge nie weet oeveel ge download ? ge kunt toch zien wa ge in uwen que hebt :P

En btw Nob, 100gb mp3 per maand ? het is zelf meer dat er uitkomt hoor :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

dupondje schreef:Zijt content dat er nog nachtsurfen is ? Zagemensen allemaal ier :(
En wa nen zever zit gij uit te kramen dat ge nie weet oeveel ge download ? ge kunt toch zien wa ge in uwen que hebt :P

En btw Nob, 100gb mp3 per maand ? het is zelf meer dat er uitkomt hoor :)

Content zijn dat er nachtsurfen is ? Mocht Edpnet geen nachtsurfen meer hebben, dan waren ze in vergelijking met Dommel nergens meer. Nachtsurfen maakt een belangrijk deel uit van het concept van Edpnet. Hun downloadlimiet ligt lager dan Dommel, maar dat compenseren ze door hun nachtsurfen.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

En btw Nob, 100gb mp3 per maand ? het is zelf meer dat er uitkomt hoor

Meer dan 100 GB nieuwe mp3 muziek die er iedere maand uitkomt en die je niet in de winkels kan krijgen? Doe niet belachelijk.
En dan spreek ik mij nog niet uit over het feit dat je dat allemaal kan beluisteren ja/neen.

Om gemakkelijk te rekenen: 1MB = 1 minuut.
Da's dan 71 dagen non stop muziek zonder te slapen. En dan heb je alles nog maar 1 keer gehoord...

I rest my case.

greetz,

Nob
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Nob schreef:Meer dan 100 GB nieuwe mp3 muziek die er iedere maand uitkomt en die je niet in de winkels kan krijgen? Doe niet belachelijk.
En dan spreek ik mij nog niet uit over het feit dat je dat allemaal kan beluisteren ja/neen.

Er komt idd maandelijks een pak meer mp3's uit dan 100 GB hoor ... livesets alleen al ( die al snel 100 mb / liveset zijn ) ... vinyls, bootlegs, compilaties, you name it ... they rip it !
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

vinyls, bootlegs, compilaties,

En dat kan je niet in de winkel kopen zeker?

Enkel livesets kan je daar niet kopen, al de rest is wel ergens te koop.
(bootlegs ook niet, maar dat zijn meestal cd's die samengesteld zijn uit liedjes die ergens op CD's van die artist staan, dus die kan je kopen)

En zelfs dan nog... blijft het luisterargument.

greetz,

Nob
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:En dat kan je niet in de winkel kopen zeker?

Enkel livesets kan je daar niet kopen, al de rest is wel ergens te koop.
(bootlegs ook niet, maar dat zijn meestal cd's die samengesteld zijn uit liedjes die ergens op CD's van die artist staan, dus die kan je kopen)

En zelfs dan nog... blijft het luisterargument.

greetz,

Nob

Ik heb weet van CD's / Vinyls die uit komen in de "scene", en die nog niet in de handel verkrijgbaar zijn.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik heb weet van CD's / Vinyls die uit komen in de "scene", en die nog niet in de handel verkrijgbaar zijn.

En die je dan 2 weken later wel kan kopen (of hoogstens een paar maand later).

greetz,

Nob
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:En die je dan 2 weken later wel kan kopen (of hoogstens een paar maand later).

greetz,

Nob

Ik wil gewoon maar aantonen dat er wel degelijk zoveel te downloaden valt ... wat idd niet wil zeggen dat je het moet downloaden, want het is gewoon niet luisterbaar.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nob schreef:Mette, miljaar vent, gij kunt zagen voor die paar GB's.

Zoals al voorgesteld: sta wat vroeger op, dan kan je vroeger beginnen downloaden.

En 4 nachten doortrekken aan nachttarief en ge zit al aan uwe limiet... maar OW OW OW NEEN, dan blijven er MAAR 26 nachten meer over (waar gij dan toch niks mee kunt doen, want ge moogt niet over de 20 GB van uw mama en papa)!! Ramp! djeezes.

Vanadian... alle muziek die gij download vind je niet in de winkels... jagh en daarvan wordt er natuurlijk iedere maand 100 GB in mp3 van uitgebracht? yeah right.

't Is niet dat ik niet af en toe download, maar kom dan niet af met van die lame excuses.

en euhm:

Dat metertje is het produkt van een spin-off firmaatje van BC.

Wat bedoel je daar nu mee? Want van die uitleg snap ik niet veel.

greetz,

Nob

although da ge gelijk hebt da ik kan zagen hebt GIJ da niet te zeggen
en gedraagt gij u dus niet direct als een goeie moderator (als het u niet aanstaat wat er soms wordt geschreven, stop er dan maar direct mee want ge kunt ni altijd u goesting krijgen)
dus ik zou niet weten wat ik met u mening rekening moet houden
ten andere dient een forum om u mening te geven, als dat nog niet mag
stop er dan maar direct mee en sluit dees forum
en als het ulle niet aanstaat, dees is het laatste dat ik hier over zeg
en ik stop ook wel direct met op ander fora reclame voor dit forum als een forum waar ge moet zijn met u vragen over isps want blijkbaar kunt ge hier toch niet over alles babbelen wat met isps te maken heeft als de mods er niet mee akkoord zijn
which is a shame want ik ben hier altijd graag gekomen
dees is trouwens het eerste onderwerp waarover ik hier ooit maar iets heb zitten zagen
tja t zijn examens en dan reageer ik anders als anders, sorry da ik leef ze

btw als ge da niet verstaat van de metertje, lees het dan nog eens en nog eens tot ge het snapt wat er staat, het is nochthans niet zo moeilijk

en ja, k ga er mss nu wel wat over, maar ik laat ni op mij afgeven door iemand en ik had da zeker niet van een mod verwacht, sorry ze, ma dan vuur ik terug
en als het mogelijk was geweest had ik al mijn posts buite deze geldelete in deze thread, dan kon ge stoppen met er over te wenen en u nachtrust voor te moete laten ze
Laatst gewijzigd door Mette 12 jan 2007, 14:47, in totaal 1 gewijzigd.
SpoBo
Member
Member

the fix for the problem: maak de eerste GB voor iedere gebruiker nachttarief :p Dus /dag 1GB. Ik download per dag ongeveer een gigabytje maximaal en tzou leuk zijn dat ik dat dan eender wanneer overdag kan doen. Op die manier sprijden jullie de load een beetje en is iedereen happy die overdag nog rap een serietje (of whatever) wilt afhalen om te zien (luisteren,spelen,...). Ik vind het al wel goed dat ge nu sochtends ook nog rap iets kunt downloaden .. das al iets :) En sjah .. voor al die mensen dat klagen .. oh nee nu kan ik nimeer tot 2u opblijven om PC af te zetten .. pak is ne scheduler hé. En sluit uw PCke af als uw download binnen is .. of als da ni gaat met uw programma zoek dan maar is op de time functies in windows. "at" en "shutdown" .. have fun :)
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Enzo zijn we weeral van "Aanpassing uren nachtsurfen" naar wat iemand met ZIJN GB. wil doen gegaan.
Dat is steeds hetzelfde, als iemand dan eens eerlijk verteld waar hij zijn GB's aan opdoet(ivbm het topic), dan zijn de moraalridders er weer die lekker op hunne moraalfiets wippen en niets liever doen dan offtopic beginnen z**ken over hoe illigaal het allemaal is.
Alsof veel van die moraalridders nooit wat illigaals doen op hun PC/Internet.
Maar ondertussen is weer een topic naar de kl*t*.

Een mens heeft angst om hier eerlijk te zijn en om alle zever te vermijden liegen ze dan maar over wat en hoeveel ze verbruiken want de moraalridders hebben de macht de topic en hen af te kraken.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Mette ge spreekt uw eigen nogal tegen ze:

En ik mag mijn mening dan niet geven? (dat ge zaagt)
En zeg ik ergens dat gij uw mening niet moogt geven? Heb ik uw mening weggemod? Dus... trek goeie conclusies.

En een forum dient om uw meningen te geven ja, niet om op alles en nog wat de vitten, want zo vernielt ge ook een forum.
Zagers en klagers doen niks constructief, die verzieken alleen maar de boel. (wat niet wil zeggen dat je niet mag klagen als je een echte goeie reden hebt, -> 1 uur minder nachtsurfen is niet echt een goeie reden om moord en brand te schreeuwen, al zeker niet als een ISP dat waarschijnlijk doet in uw eigen belang)

greetz,

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 12 jan 2007, 15:06, in totaal 2 gewijzigd.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Alsof veel van die moraalridders nooit wat illigaals doen op hun PC/Internet.

Yeah sure, maar ik klaag niet omda'k is een GB minder kan downloaden omdat elke illegale GB zowiezo al een extra is.
Zijt ge die extra's kwijt... tja pech... 't mocht al niet in de eerste plaats.

Ten andere kan mij dat niet schelen dat het illegaal is (in mijn ogen is het niet zo illegaal als het in de wet staat), 't is gewoon dat er veel downloaden om te downloaden (wat ge in mijn ogen zowiezo aan het doen zijt als ge meer dan 60 of wat GB per maand download). En ja, ik heb dat ooit ook gedaan... maar ben er van terug gekomen, daarmee da'k het zeg.

greetz,

Nob
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Nob schreef:Mette ge spreekt uw eigen nogal tegen ze:

En ik mag mijn mening dan niet geven? (dat ge zaagt)
En zeg ik ergens dat gij uw mening niet moogt geven? Heb ik uw mening weggemod? Dus... trek goeie conclusies.

En een forum dient om uw meningen te geven ja, niet om op alles en nog wat de vitten, want zo vernielt ge ook een forum.

greetz,

Nob

al had k gezegd dat ik in dit topic niet meer ging antwoorden wil ik hier nog rap een antwoord op geven (maar ik ga er niet over blijven gaan want dan gaat het topic nog harder naar de knoppen)

natuurlijk moogt gij als mod u mening wel geven, maar imo moet ge als mod toch iets meer oppassen hoe en wat ge zegt. ge hebt (of ge nu wilt of niet) toch een soort voorbeeldfunctie en dan vind ik dat "zaagt" iets te sterk is uitgedrukt, maar goed het is duidelijk zo niet bedoeld dus dan zal het wel ok zijn zeker

en ik weet dat ik mijn mening mag geven, maar als er zo word op afgegeven had ge ze mss beter weggemod (ook al was ze perfect ontopic)
en zoals al gezegd: dit is het eerste onderwerp waar ik heb op zitten afgeven, voor de rest probeer ik hier gewoon de andere mensen te helpen en bij te leren door dingen van andere mensen te lezen

nu ja, no harm done dan
gooi maar weg wat volgens u het forum naar de knoppe doet
voor mij is alles terug in orde (en nu zwijg k er over wat dit is WEL offtopic )
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

en ik weet dat ik mijn mening mag geven, maar als er zo word op afgegeven had ge ze mss beter weggemod (ook al was ze perfect ontopic)

Ik ga ze niet wegmodden... want dan is het dat hier censuur wordt toegepast. (en niet alleen om die reden, ik mod gewoon niet graag dingen weg, open discussies moeten gewoon kunnen)
Dus het is gewoon verschrikkelijk moeilijk om goed te doen als mod. ;-)

Goed dat ge het niet al te serieus opvat Mette. (zo streng was het inderdaad niet bedoeld)

greetz,

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 12 jan 2007, 16:22, in totaal 1 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

[...]
en als het ulle niet aanstaat
[...]

Ben ik nu echt de enige die zich ergert aan het verloederde taalgebruik in dit forum? :-(
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Edward Valckx schreef:
[...]
[...]

Ben ik nu echt de enige die zich ergert aan het verloederde taalgebruik in dit forum? :-(

Mijn excuses, ik zal er wat meer op proberen te letten dan. Ik ben gewoon van op jongerenfora te zitten en was in die post ook wat mijn hart aan het luchten dus ja.
En ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die er zich echt aan storen ook niet, maar ik zal er alleszins toch op proberen te letten.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member

Edward Valckx schreef:
[...]
[...]

zeveraar.

kijk dan ook niet meer naar vlaamse soaps (teveel antwerps dialect)
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Niks te zeveraar, 't wordt hoog tijd dat de mensen terug meer op hun taal letten.

Er zijn verschillende mensen hier op het forum die zich inzetten daarvoor. En gelijk hebben ze!

greetz,

Nob
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

netdata schreef:Kijk:

29,95 euro / maand is in belgie een laag tarief

voor dat geld krijg je 40 GB in de piekuren of maar liefst 80 GB in de daluren

wat kunnen mensen toch zagen, trouwens wil je meer dan 100 GB / maand downloaden ben je veel goedkoper en beter af met een leetch bak die je in een datacenter zet....

No offence, maar controleer uw cijfers eens voor je zoiets post.

Voor 29.95€ kan je 20GB! in de piekuren doen, en 40GB in de daluren.

Het is voor 34.95€ dat je 40GB in de piekuren doet, en 80GB in de daluren.

En jammer genoeg gaat die verdubbeling niet op. Omdat je zowiezo wel enkel Gigs doet tijdens de piekuren. Surfen, email ( vooral met joke / filmpjes emails ;) ), demo's etc. Hoe meer limiet je hebt, hoe minder de inpakt is van dat normaal piekuren gebruik. Maar op 20GB zal je nooit of te nimmer 40GB op een maand doen. Reken maar eerder 35GB als maximaal. Best is altijd rond de 3 a 5GB van je maximaal daluren af te trekken, wegens de overhead van de piekuren, waardoor je nooit of te nimmer 100% zal halen.

Ps: in Belgie ben je niet veel beter af met een 'leechbak' in een datacenter wegens de hoge kostprijsen. En ik zie je niet ieder week / maand naar Nederland of Duitsland rijden. Of je moet vlak bij de grens zitten, en zelf dan nog, als je de benzine uitrekend ;)

Een "leechbak" is intressant als je snacht je pc NIET wilt laten draaien, of je de overhead van zaken zoals torrents wilt vermijden. En jammer genoeg met EDPnet hun change, is dat nog erger, omdat je vroeger in het weekeinde een uur of 2 snachts kon downloaden aan daltarrief, voor je in je nest kroop, maar nu kan je er naar fluiten, of je moet je PC snachts laten draaien...
verbert_p
Member
Member

Arqentus schreef:Een "leechbak" is intressant als je snacht je pc NIET wilt laten draaien, of je de overhead van zaken zoals torrents wilt vermijden. En jammer genoeg met EDPnet hun change, is dat nog erger, omdat je vroeger in het weekeinde een uur of 2 snachts kon downloaden aan daltarrief, voor je in je nest kroop, maar nu kan je er naar fluiten, of je moet je PC snachts laten draaien...

als ge geen geld hebt om uwe pc 's nachts te laten opstaan moet ge ook maar geen geld hebben om veel te willen downloaden hé. hier draaien 8 (!) toestellen volcontinu, so i don't care wanneer dat nachttarief valt, als't maar is wanneer ik slaap en niet wil surfen.
Generic Human
Plus Member
Plus Member

verbert_p schreef:als ge geen geld hebt om uwe pc 's nachts te laten opstaan moet ge ook maar geen geld hebben om veel te willen downloaden hé. hier draaien 8 (!) toestellen volcontinu, so i don't care wanneer dat nachttarief valt, als't maar is wanneer ik slaap en niet wil surfen.

Zal ook een mooi elektriciteitsverbruik zijn op het eind van de maand :)
Styno
Elite Poster
Elite Poster

verbert_p schreef:hier draaien 8 (!) toestellen volcontinu

:wave: http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=folding
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

gl on that styno ;)

voor zover ik hem ken doet hij niet echt actief mee aan dat soort dingen :)

Idem hier overigens ... heb dat ooit x aantal jaren geleden gedaan, maar mee omdat het meerverbruik en de extra use van resources nie echt opwegen tegen de voordelen.

Maar dat is natuurlijk iets persoonlijk, of je folding doet of niet :)
Generic Human
Plus Member
Plus Member

Een andere oplossing :

gewoon 2 uurtjes vroeger gaan slapen en dan 2 uurtjes vroeger opstaan voor degene die hun pc niet willen laten aanstaan :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Braindamage schreef:Het zijn de zware leechers die hier klagen over de nieuwe maatregel, maar geen enkel ADSL netwerk/backbone is gemaakt om zwaar op te kunnen leechen hé, en het is ook niet de providers hun bedoeling. Om iedereen die het wil ferm te kunnen laten leechen zouden er nogal wat investeringen nodig zijn in de Belgische ADSL netwerken/backbones en de centrales en zoals iedereen hier weet zit dat er niet in, dus moet ook Edpnet hier rekening mee houden.

Gij weet niet wat leechen is .. dan kom je met edpnet niet toe ! Trouwens mij gaat het daar helemaal niet over.. mij gaat het puur en alleen over het principe en dat is al ! Wat is het volgende?

Goendi schreef:Het kan ook simpel :p Je gaat wat vroeger slapen, en staat vroeger op!

Dan kun je nog steeds evengoed en even lang downloaden aangezien ondanks het feit dat het een uur ingekort is, ze het wel een uur opgeschoven hebben naar 8 uur :)

maw sta op om 06 uur, download tot 08 uur, en dat compenseert voor de periode tussen 00.00 & 02.00 dat je dit niet kan :)

Simpel toch?

Dat de gamers dan wat vroeger gaan slapen en vroeger opstaan !

Braindamage schreef:Heb ik mij weer effe onpopulair gemaakt hier 8) , ochja iemand moet het doen :-)

Ik bewonder mensen die zeggen wat ze denken, natuurlijk moet je je ook verwachten aan een antwoord.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

TjoekTjoek schreef:Dit is toch een goeie zaak voor de mensen die er wel hinder van ondervinden om 12 uur, zeker voor degene die ping spikes hebben.

Het is idd wel niet mooi om een uur minder te geven en daar ben ik dan ook niet blij om. Maar uiteindelijk maakt het zoveel verschil niet. Spreid je downloads dan gewoon over de nachten , je hebt toch maar 120/200GB om op te souperen. Tegen 600 kB/s zit je na 6 uur toch al aan een dikke 12 GB.

Als het echt hier om de "gamers" gaat hadden ze het maar moeten verdelen ! Eén uur gamen en een uur leechen klaar. En niet alles om 1 partij tevreden te stellen !

EDIT en het stoort mij enorm dat er geen kritiek mag gegeven worden over het EDPNET of is dit omdat userbase gehost wordt door het EDPNET, 'k moet direct denken aan ditch zijn opmerking een tijd geleden.. blijkbaar ben ik de enige niet die soms dit gevoel krijgt.. na het lezen van dit topic zijn er precies nog..
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

overdag is 't hier nu ook al huilen met de pet op, amper 100-200k/sec voor mij is deze maatregel de druppel.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb enkel het probleem dat sites in Zweden enzo traag laden :cry:
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Een vraag met betrekking tot deze nieuwe uren van nachtsurfen:

Is het waar (en deze vraag is eerder gericht aan de meneer van edpnet hier op dit forum) dat je met deze wijziging van nachtsurfen in het adsl-abonnement, uw abonnement vroegtijdig en kosteloos kan opzeggen? Dus vóór afloop van het eerste abonnementsjaar? Zoals beschreven in artikel 9.1 en 10.3 van de algemene voorwaarden?

Code: Selecteer alles

9.1 Deze overeenkomst treedt in werking op de dag
van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet,
hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de
uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De
overeenkomst wordt gesloten voor de duur van
minimum één (1) jaar, behoudens afwijkende
schriftelijke bepaling.

10.3 EDPnet behoudt zich het recht voor deze
voorwaarden te wijzigen of aan te vullen, waarvan
EDPnet de klant/abonnee ten minste één (1) maand
voordat de wijziging van kracht wordt op de hoogte
zal brengen door hetzij per post, en/of via email,
en/of op de webpagina van EDPnet (http://www.edpnet.be).
Indien de klant/abonnee een wijziging in de voorwaarden niet wil accepteren,
kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van
kracht worden één (1) maand na bekendmaking het
abonnement opzeggen tegen deze datum. De
ongeldigheid of onafdwingbaarheid van één van deze
bepalingen van deze algemene voorwaarden doet in
geen enkel opzicht afbreuk aan de geldigheid van de
andere bepalingen.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ofloo schreef:EDIT en het stoort mij enorm dat er geen kritiek mag gegeven worden over het EDPNET of is dit omdat userbase gehost wordt door het EDPNET, 'k moet direct denken aan ditch zijn opmerking een tijd geleden.. blijkbaar ben ik de enige niet die soms dit gevoel krijgt.. na het lezen van dit topic zijn er precies nog..

Dit staat los van dat userbase wordt gehosed door Edpnet. Userbase stamt af van de Belgacom klantendienst, en voor Belgacom zijn ze zelf ook niet mals hé.
Het is in deze topic ook maar 1 mod die eens goed zijn mening heeft gezegd, maar denk niet dat het is omdat er kritiek word gegeven op Edpnet. Er zijn gewoon veel mensen die Edpnet een hele goeie provider vinden door wat ze aanbieden en de prijs die ze er voor vragen, en daarom willen ze deze provider ook wat verdedigen.

Mss is Dommel beter dan Edpnet, ik weet het niet, maar globaal gezien zullen Edpnet en Dommel wel de providers zijn die hun klanten het meeste bieden en dan nog eens voor minder geld, dus mogen ze toch wel eens verdedigd worden tegen kritiek, als je ziet hoe de mensen worden afgezet door de andere providers.
Ik vind het spijtig dat Edpnet aangevallen wordt door een maatregel die voor iets minder voordeel zorgt, terwijl er providers zijn die totaal niet naar hun klanten kijken en gewoon op geld uit zijn.
Providers als Belgacom en Telenet willen de klanten zoveel mogelijk laten betalen voor de diensten en zorgen dat ze er zo weinig mogelijk trafiek voor moeten voorzien, terwijl dat Edpnet nu gewoon hun trafiek binnen de perken probeert te houden zodat het comfortabel blijft voor alle gebruikers.

P.S. Ofloo, deze hele tekst is niet alleen op jou gericht hé

Ofloo schreef:Gij weet niet wat leechen is .. dan kom je met edpnet niet toe ! Trouwens mij gaat het daar helemaal niet over.. mij gaat het puur en alleen over het principe en dat is al ! Wat is het volgende?

Met 'leechen' bedoel ik gewoon heel veel downloaden, weet de minimum hoeveelheid niet die ze ermee bedoelen

Ofloo schreef:Braindamage schreef:
Heb ik mij weer effe onpopulair gemaakt hier , ochja iemand moet het doen

Ik bewonder mensen die zeggen wat ze denken, natuurlijk moet je je ook verwachten aan een antwoord.

Ik doe mijn best, als je alleen maar meepraat met de rest dan moet je niet op een forum zijn hé :wink:
En je kan dan inderdaad reactie verwachten, ik ga graag de confrontatie aan 8)
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:
TjoekTjoek schreef:Dit is toch een goeie zaak voor de mensen die er wel hinder van ondervinden om 12 uur, zeker voor degene die ping spikes hebben.

Het is idd wel niet mooi om een uur minder te geven en daar ben ik dan ook niet blij om. Maar uiteindelijk maakt het zoveel verschil niet. Spreid je downloads dan gewoon over de nachten , je hebt toch maar 120/200GB om op te souperen. Tegen 600 kB/s zit je na 6 uur toch al aan een dikke 12 GB.

Als het echt hier om de "gamers" gaat hadden ze het maar moeten verdelen ! Eén uur gamen en een uur leechen klaar. En niet alles om 1 partij tevreden te stellen !

EDIT en het stoort mij enorm dat er geen kritiek mag gegeven worden over het EDPNET of is dit omdat userbase gehost wordt door het EDPNET, 'k moet direct denken aan ditch zijn opmerking een tijd geleden.. blijkbaar ben ik de enige niet die soms dit gevoel krijgt.. na het lezen van dit topic zijn er precies nog..

Ik vind edpnet een goeie ISP en ik vond jouw reacties er over. Ik heb zo het gevoel dat het allemaal een beetje in jouw 'kraam' moet passen en dat het anders nooit goed of waar is of kan zijn. Vrij ergerlijk. En als ze de gamers willen tevreden stellen? Wat dan nog: dat is hun recht en beleid toch? Als jij daar een probleem mee hebt, oke, maar moet je daar zo'n kabaal over maken? Vergeet niet dat het de mensen die geen leecher zijn, zoals jij er wel één bent, edpnet financieren en ervoor zorgen dat ze een dergelijk abbonement zo goedkoop kunnen aanbieden. Als je het echt bij elke isp zo slecht hebt, als je verandert naar dommel ga je binnen de 2 weken waarschijnlijk ook weer beginnen zagen, verhuis dan naar je geliefde Zweden of Nederland he. Waarschijnlijk ga je dan ook zagen dta je niet volle bandbreedte hebt... Nooit goed m.a.w. En dit hefet niets te maken met edpnet als heilig beschouwen of hen op te hemelen, al dan niet omdat ze dit hosten, maar puur omwille van het feit dat sommigen een minder goed ingestelde mentaliteit hebben. (en nu maak ik me zoals brain ook niet zo populair)
KK
Elite Poster
Elite Poster

Opletten iedereen, want vanaf middernacht is het 1 februari en start het nachtsurfen dus maar vanaf 2 uur.

Een verwittigd man is er 2 waard :lol:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Praetorian schreef:
Ofloo schreef:

Ik vind edpnet een goeie ISP en ik vond jouw reacties er over. Ik heb zo het gevoel dat het allemaal een beetje in jouw 'kraam' moet passen en dat het anders nooit goed of waar is of kan zijn. Vrij ergerlijk. En als ze de gamers willen tevreden stellen? Wat dan nog: dat is hun recht en beleid toch? Als jij daar een probleem mee hebt, oke, maar moet je daar zo'n kabaal over maken? Vergeet niet dat het de mensen die geen leecher zijn, zoals jij er wel één bent, edpnet financieren en ervoor zorgen dat ze een dergelijk abbonement zo goedkoop kunnen aanbieden. Als je het echt bij elke isp zo slecht hebt, als je verandert naar dommel ga je binnen de 2 weken waarschijnlijk ook weer beginnen zagen, verhuis dan naar je geliefde Zweden of Nederland he. Waarschijnlijk ga je dan ook zagen dta je niet volle bandbreedte hebt... Nooit goed m.a.w. En dit hefet niets te maken met edpnet als heilig beschouwen of hen op te hemelen, al dan niet omdat ze dit hosten, maar puur omwille van het feit dat sommigen een minder goed ingestelde mentaliteit hebben.
Nu volgens mij heb jij niet goed gelezen, ik wil je zelfs login gegevens geven om het te checken vorige maand heb ik zo'n goede 20gb gedownload, ik ben geen leecher, je leest ook alleen wat je wil lezen als ik zeg

- dat edpnet fair is
- dat edpnet een fantastische support heeft
- zelfs dat edpnet een goede provider is
- dat de snelheid goed is

zelfs in dit topic, dan heb je dat niet gezien, maar als ik zeg dat een uur minder een uur minder is dan is dat erover, ge zijt wat kleinzerig als ge het mij vraagt. Het is mij te doen om het principe.
Praetorian schreef:(en nu maak ik me zoals brain ook niet zo populair)
In mijn ogen juist wel maar dan val ik in herhaling
Laatst gewijzigd door Ofloo 31 jan 2007, 21:13, in totaal 1 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:Mss is Dommel beter dan Edpnet, ik weet het niet, maar globaal gezien zullen Edpnet en Dommel wel de providers zijn die hun klanten het meeste bieden en dan nog eens voor minder geld, dus mogen ze toch wel eens verdedigd worden tegen kritiek, als je ziet hoe de mensen worden afgezet door de andere providers.
Dat dommel beter is laat ik terzijde dat moet voor mij de toekomst nog uitmaken, betreft edpnet kan ik tot hiertoe zeggen aangezien ze het al zo lang doen dat ik zeker akkoord ga met je standpunt. Daarom dat ik ook zeg dat edpnet een faire provider is.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

oke. Ik heb iets overdreven mischien, maar ik ergerde me al langer aan die vaak afbrekende kritiek van anderen op, voor mij toch, details.
Het is misschien unfair dat het een uur ingekort is, maar als je de grafiek ziet die edpnet hier postte zou dat uur minder normala geen last mogen geven: 's ochtends was er niet zo veel traffic meer...
Ik vond het dus eigenlijk een beetje een te grote storm in een te klein glas water, al had ik ook eerder 1 uur dan 2 uur gekozen als uur, maar bon: ze zullen wel hun redenen hiervoor hebben.
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

KK schreef:Opletten iedereen, want vanaf middernacht is het 1 februari en start het nachtsurfen dus maar vanaf 2 uur.

Een verwittigd man is er 2 waard :lol:
Dank u wel :lol: Scheduler is aangepast. Lang leve Newsleecher ;) (schedule/par/unpack automatisch)

En wat maakt dat nu uit dat het een uur minder is. Voor mij niks, en ik gebruik dan nog ne laptop (= cycles op mijn batterij). Een beetje minder zagen, ik deed dat ook teveel maar nu besef ik dat ik goed af ben bij EDP :)
Arqentus schreef:En jammer genoeg gaat die verdubbeling niet op. Omdat je zowiezo wel enkel Gigs doet tijdens de piekuren. Surfen, email ( vooral met joke / filmpjes emails ;) ), demo's etc. Hoe meer limiet je hebt, hoe minder de inpakt is van dat normaal piekuren gebruik. Maar op 20GB zal je nooit of te nimmer 40GB op een maand doen. Reken maar eerder 35GB als maximaal. Best is altijd rond de 3 a 5GB van je maximaal daluren af te trekken, wegens de overhead van de piekuren, waardoor je nooit of te nimmer 100% zal halen.
Dude, jawel:
Geachte,

Bij deze willen wij u erop wijzen dat uw trafiek verbruik de snelheid van andere gebruikers ten nadele beïnvloed Wij hadden er u graag op willen wijzen dat uw trafiekverbruik de snelheid van andere gebruikers ten nadele beïnvloedt. En vragen wij u hier ook rekening mee te houden. Uw verbruik de voorbije maand: 227 GB.
EDPnet behoudt zich het recht voor om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.
Uw verbruik zal binnen 7 kalenderdagen opnieuw geëvalueerd worden.

Voor vragen, aarzel niet ons te contacteren.
Ik surfte toen piek en dal (leech in dal natuurlijk, maar overdag ook veel surfwerk). Puur per toeval en nooit smallband gezien...

Loopt facturatie/volume nog altijd asynchroon trouwens?
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Praetorian schreef:oke. Ik heb iets overdreven mischien, maar ik ergerde me al langer aan die vaak afbrekende kritiek van anderen op, voor mij toch, details.
Het is misschien unfair dat het een uur ingekort is, maar als je de grafiek ziet die edpnet hier postte zou dat uur minder normala geen last mogen geven: 's ochtends was er niet zo veel traffic meer...
Ik vond het dus eigenlijk een beetje een te grote storm in een te klein glas water, al had ik ook eerder 1 uur dan 2 uur gekozen als uur, maar bon: ze zullen wel hun redenen hiervoor hebben.
En waarschijnlijk komt mijn mening soms redelijk grof over maar dat is zeker de bedoeling niet ..
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Praetorian schreef:oke. Ik heb iets overdreven mischien, maar ik ergerde me al langer aan die vaak afbrekende kritiek van anderen op, voor mij toch, details.
Ik had, en niet om te zeveren, toch serieus wat problemen gisteren/deze morgend met surfen om 5 a 5.30 eigelijk.
Heb ik hiervoor nog nooit gehad (eigelijk amper probs met surfen gehad met EDPnet), dus dunno, er is alleszins wel IETS gebeurd
maarja, we zien wel wat er hier van komt.

btw nog iets
de meter van EDPnet geeft VEEL te veel aan nu
ik heb gisteren van 5 tot 6 ofzo gedownload, samen +-700 meg (up + down) en op mijn meter staat nu 727MB verbruik
wat dus helemaal niet klopt, niemand heeft van het internet gebruik gemaakt voor de rest of slechts enkele 10-tallen meg
ze hebben dus ofwel hun meter omzeep geholpen, of ze zijn begonnen om, net als scarlet, de mensen extreem int zak te zetten
maar dit vind ik niet serieus, ze hebben gewoon hun meter naar de knoppen geholpen door die een paar uur te verzetten (houden voor zover ik zie geen rekening met nachttarief)
rapweg
Plus Member
Plus Member

hier van hetzelfde, heb tussen 2 & 4 vannacht 1.5 gig binnen en deze is integraal aanwezig op de meter, ff afwachten en anders maar een ticket aanmaken ...
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”