einde smallband

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bartreligion
Starter
Starter

Heb nu een tijdje smallband gezeten en m'n meter is gereset nu. Toch zit ik nog op smallband. Hoe lang duurt het nog eer ik terug op snelheid zit?

Kheb mijn pc rebooted & mijn moden aan en uit gezet maar ik blijf op smallband :(
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zet de hoofdschakelaar in de elektriciteit kast eens, misschien werkt het dan, pc gereboot hoe kan dat er nu iets mee te maken hebben.. ge moet niks aan en uitzetten de meter wordt gereset op de datum uw lijn was opgeleverd.
bartreligion
Starter
Starter

Dan maakt de modem terug connectie als je opstart. Kan er dus veel met te maken hebben.
Tinke
Member
Member

Ofloo schreef:zet de hoofdschakelaar in de elektriciteit kast eens, misschien werkt het dan,
Is dat niet wat drastisch?
Op elke modem of router staat er wel ergens een knoppeke om te resetten.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Tinke schreef:
Ofloo schreef:zet de hoofdschakelaar in de elektriciteit kast eens, misschien werkt het dan,
Is dat niet wat drastisch?
Op elke modem of router staat er wel ergens een knoppeke om te resetten.
Inderdaad en elke modem kan reconnecten via de web interface. Misschien volstaat dat zelfs?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Idd, of dat je nu de hoofdschakelaar uitzet of op het knoppeke duwt op de modem, je gaat in beide gevallen de stroom afsnijden van de modem. Dus blijf maar lekker van die hoofdschakalaar af. :wink:
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

ik denk dat het antwoord van ofloo een beetje sarcastisch was
rapweg
Plus Member
Plus Member

Ik heb de neiging te denken dat edp veel happiger is om de mensen op smalband te zetten (mbv een forced disconnect) dan ze daarna ze terug op breed te krijgen (na vss manuele reconnects).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

rapweg schreef:Ik heb de neiging te denken dat edp veel happiger is om de mensen op smalband te zetten (mbv een forced disconnect) dan ze daarna ze terug op breed te krijgen (na vss manuele reconnects).
en dan mag je nu ook bewijzen geven voor deze statement :)

Want het is 1 zaak om geruchten en roddels te verspreiden; die staven met bewijzen is meestal een andere zaak :)
rapweg
Plus Member
Plus Member

en dan mag je nu ook bewijzen geven voor deze statement :)

Want het is 1 zaak om geruchten en roddels te verspreiden; die staven met bewijzen is meestal een andere zaak :)
Ik zie hier nergens een gerucht of roddel eigenlijk.
Wel wees ik even kort op dat het systeem dat edpnet hanteert om hun klanten op smalband te zetten: een disconnect dat in de nacht gebeurt dat op de volumeoverschrijding volgt.
Echter na een volle dag in de nieuwe facturatiemaand met een lege volumemeter (en verschillende resets en disconnects later) is deze smalband nog altijd niet opgeheven.

Zoals u ziet geen flame,roddel of whatever naar edpnet toe, gewoon een persoonlijke bevinding die on-topic is.
Als iemand anders mij het systeem kan verduidelijken (uit eigen ervaring) staat deze altijd vrij om te replyen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

het is nog altijd JIJ die beweert dat edpnet een forced disconnect hanteerd om mensen op smallband te plaatsen ... dus vraag ik je om die uitspraak te staven met bewijzen, want voor zover ik weet is hieromtrend nooit enige communicatie of bevestiging van edpnet zelf geweest .

En zowel ikzelf als andere mensen in mijn omgeving hebben al meermaals gemerkt dat als je volgens de meter op smallband zou moeten staan; er niets gebeurd; tenzij je manueel disconnect, waarna je wel op smallband komt...
Moet ik er eerlijkheidshalve bijvertelle dat ik met een 100g limiet zit, en dat het van november geleden is (toen zatk wel op een goei 120gig total use), dus het zou nog kunnen dat in tussentijd het systeem is aangepast ).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

rapweg schreef:Ik heb de neiging te denken dat edp veel happiger is om de mensen op smalband te zetten (mbv een forced disconnect) dan ze daarna ze terug op breed te krijgen (na vss manuele reconnects).
Zo zat ik eens een heel weekend op smallband FlashBlue. Vrijdagavond over m'n limiet heen en een paar minuten erna disconnected en ik kreeg in iets van 5min geen sync meer tot de modem reconnected was en ik merkte dat ik op smallband zat. Na 0u moest m'n teller gereset worden, dit was wel het geval maar ik zat nog steeds op smallband. Een paar keer over halve uren de modem laten reconnecten maar nog steeds smallband. Zo heb ik een paar keer in de loop van het weekend op zaterdag en zondag de modem laten reconnecten. Zonder succes. Op maandagavond, geen idee rond welk tijdstip want ik was de hele dag gaan werken was ik nog steeds op smallband, na een reconnect was ik eindelijk van smallband af.
Nu goed, ik heb nooit geklaagt bij EDPnet.
Ten eerste omdat het ook maar mensen zijn en ten 2de omdat het weekend was en zij net als ik ook eens een rustig weekend zonder 1000 tickets of meer per dag hoeven te behandelen van onwetende klanten.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”