Bij Dommel !!!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

Sedert vandaag ben ik officieel bij Dommel. Eindelijk van skynet af. Nu nog wachten op de facturatie van BGC om te zien of ze met het contract rekening hebben gehouden. Mijn contract liep af op 5 januari 2007.

Voor de twijfelaars zet ik hieronder nog de stappen die ik heb gezet om naar Dommel over te stappen.

1. op woensd: 27 dec een mail getuurd naar order dommel met de vraag of ik al kon overstappen omdat mijn contract nog tot 5 jan liep. Antwoord: geen enkel probleem, wij doen al het nodige om skynet op te zeggen en zeker skynet zelf niet opzeggen.

2. Dommel online besteld. Kort daarna de bevestiging gekregen.

3. Proforma faktuur ontvangen en betaald.

4 Iets later mijn contract ontvangen via email. Deze afgeprint, getekend, ingescand en terug gezonden.

5. Donderdag 28 dec.: een mail ontvangen met al mijn gegevens: adsl paswoord, adsl login enz.. dan kan U reeds de routerinstellingen aanpassen en kijken als je al op Dommel kan. Bij mij kon dit maar op 3 januari omdat bij pakketten onder de letter I de vermoedelijke aansluitdatum staat.

6. De definitieve aansluitdatum stond bij mij op 5 januari tussen 8 en 12 uur en ja vandaag ben ik officieel een dommelaar.

Zoals je ziet is het proces van aanvraag tot definitieve aansluiting vlot verlopen. Bij de één mss iets vlugger dan bij de andere maar geduld is een schone deugd.

Tot Dommels :lol: :-D
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

fredski schreef:Sedert vandaag ben ik officieel bij Dommel. Eindelijk van skynet af. Nu nog wachten op de facturatie van BGC om te zien of ze met het contract rekening hebben gehouden. Mijn contract liep af op 5 januari 2007.

Voor de twijfelaars zet ik hieronder nog de stappen die ik heb gezet om naar Dommel over te stappen.

1. op woensd: 27 dec een mail getuurd naar order dommel met de vraag of ik al kon overstappen omdat mijn contract nog tot 5 jan liep. Antwoord: geen enkel probleem, wij doen al het nodige om skynet op te zeggen en zeker skynet zelf niet opzeggen.

2. Dommel online besteld. Kort daarna de bevestiging gekregen.

3. Proforma faktuur ontvangen en betaald.


4 Iets later mijn contract ontvangen via email. Deze afgeprint, getekend, ingescand en terug gezonden.

5. Donderdag 28 dec.: een mail ontvangen met al mijn gegevens: adsl paswoord, adsl login enz.. dan kan U reeds de routerinstellingen aanpassen en kijken als je al op Dommel kan. Bij mij kon dit maar op 3 januari omdat bij pakketten onder de letter I de vermoedelijke aansluitdatum staat.

6. De definitieve aansluitdatum stond bij mij op 5 januari tussen 8 en 12 uur en ja vandaag ben ik officieel een dommelaar.

Zoals je ziet is het proces van aanvraag tot definitieve aansluiting vlot verlopen. Bij de één mss iets vlugger dan bij de andere maar geduld is een schone deugd.

Tot Dommels :lol: :-D



Welk pakket heb je genomen, ben ook van plan om over te stappen.
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

mijn abbo is netconnect van 32.95 euro
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

fredski schreef:mijn abbo is netconnect van 32.95 euro


Heel goeie keuze. Ik heb da ook en ben daar serieus tevreden van.
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

Eventjes een test gedaan en hier de resultaten. Ik heb toch het gevoel dat het iets sneller gaat dan skynet

download 412.7 KByte/sec
(=3302 kbps)

upload 45.3 KByte/sec
(=362 kbps)

Dit is niet slecht zeker?

:-D
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

metal schreef:
fredski schreef:mijn abbo is netconnect van 32.95 euro


Heel goeie keuze. Ik heb da ook en ben daar serieus tevreden van.


Ik ook!.
Zeer goede keuze :wink:
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

ik ben nu sedert vandaag ook officieel dommel gebruiker :)

ik heb netconnect plus genomen. Morgen krijg ik men vast ip.

Lijkt me toch een vrij stabiele verbinding.
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

fr3d0 schreef:ik ben nu sedert vandaag ook officieel dommel gebruiker :)

ik heb netconnect plus genomen. Morgen krijg ik men vast ip.

Lijkt me toch een vrij stabiele verbinding.


welkom bij de dommelaars :)
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Ook ik heb vandaag m'n bestelling voor netconnect geplaatst. (Overgang van Telenet).

Na wat geknoei met m'n faxtoestel zou het toch gelukt moeten zijn het contract te versturen. Hopelijk krijg ik snel bevestiging. :)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

fredski schreef:Eventjes een test gedaan en hier de resultaten. Ik heb toch het gevoel dat het iets sneller gaat dan skynet

download 412.7 KByte/sec
(=3302 kbps)

upload 45.3 KByte/sec
(=362 kbps)

Dit is niet slecht zeker?

:-D



op welke afstand ben je
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

op een 4tal km
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Net ook mijn aanvraag naar Dommel gestuurd, en meteen overschrijving gedaan.
Nu nog wachten op het contract. BTW weet iemand of ik dat ook gewoon kan inscannen en per e-mail versturen ipv per post of fax?

Mijn BGC-Plus abo loopt nog tot de 22ste maar jah, voor die paar dagen, ben toch al meer dan halverwege mijn 30gig lol.

Oh ja, zit zelf op zo'n 4,2km van centrale en heb meestal toch 390-420 Kbyte down en 20-35 up, de up schommeld het meest maar is int algemeen toch stabiel.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Draco888 schreef:Nu nog wachten op het contract. BTW weet iemand of ik dat ook gewoon kan inscannen en per e-mail versturen ipv per post of fax?

Ik heb het 2x via mail gestuurd omdat ik dacht dat het de eerste keer niet was aangekomen. Dus vie mail werkt perfect
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

hoe werkt dommel met dynamish ip

werkt het zo? - Zodra je uw router op off zet , en dat trg op on . Krijgt ge een nieuw ip ?

wil geen statish ip
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

elldiablo schreef:hoe werkt dommel met dynamish ip

werkt het zo? - Zodra je uw router op off zet , en dat trg op on . Krijgt ge een nieuw ip ?

wil geen statish ip


Soms blijf je heel lang hetzelfde IP houden, soms niet. Er is geen lijn in te trekken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

elldiablo schreef:hoe werkt dommel met dynamish ip

werkt het zo? - Zodra je uw router op off zet , en dat trg op on . Krijgt ge een nieuw ip ?

wil geen statish ip


Ik heb al eens langer dan 10 dagen hetzelfde ip gehouden (pc stond constant op) en daarna eens router opnieuw opgestart, en had nieuw ip.

Er is inderdaad niet echt een regeling op bv; om de 24-36u automatisch een nieuw ip ...
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Robinvv schreef:
elldiablo schreef:hoe werkt dommel met dynamish ip

werkt het zo? - Zodra je uw router op off zet , en dat trg op on . Krijgt ge een nieuw ip ?

wil geen statish ip


Ik heb al eens langer dan 10 dagen hetzelfde ip gehouden (pc stond constant op) en daarna eens router opnieuw opgestart, en had nieuw ip.

Er is inderdaad niet echt een regeling op bv; om de 24-36u automatisch een nieuw ip ...


oki dat moest ik weten ,bedankt ale twee voor de antw...
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ben al een Dag Dommelaar, ging allemaal heel vlot en snel . . en vriendelijk.

@elldiablo: weet niet hoe het bij Dommel is maar bij Skynet was het IDD zoals on4Bam zei, je houd je IP zeker voor 36u of zolang je ingelogd blijft, erna, kan je een nieuwe krijgen . . maar heb al verscheidene keren meegemaakt dat ik gewoon weer zelfde ip kreeg als ik modem of verbinding heropstarte. Geloof dat Skynet je 3 of 6 ip's toebedeeld en dat je dus iedere keer je inlogd een van die 3/6 krijgt.
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

elldiablo schreef:
Robinvv schreef:
elldiablo schreef:hoe werkt dommel met dynamish ip

werkt het zo? - Zodra je uw router op off zet , en dat trg op on . Krijgt ge een nieuw ip ?

wil geen statish ip


Ik heb al eens langer dan 10 dagen hetzelfde ip gehouden (pc stond constant op) en daarna eens router opnieuw opgestart, en had nieuw ip.

Er is inderdaad niet echt een regeling op bv; om de 24-36u automatisch een nieuw ip ...


oki dat moest ik weten ,bedankt ale twee voor de antw...



vind ik persoonlijk een goede regeling.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe kun je de afstandscheck doen bij Dommel,of is deze hetzelfde als bij EDPnet?
Live life to the Max
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

EDPnet is voor mij binnen enkele dagen denkelijk verleden tijd,dat gezeur met nachtsurfen etc etc.
Dus misschien ook binnenkort een dommelaar :-D :-D
Live life to the Max
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

regeri schreef:Hoe kun je de afstandscheck doen bij Dommel,of is deze hetzelfde als bij EDPnet?


Door een ticketje te openen bij hun en te vragen wat je afstand is. Ze hebben geen 'tooltje' zoals EDPNet, en gezien dat ze op Turboline zitten en EDPNet op BROBA-II (correct me if i'm wrong) kan je hetzelfde ding niet echt gebruiken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

tuurlijk wel... Afstand via edpnet tooltje, is dezelfde afstand als bij Dommel.
Enkel is de afstand bij edpnet een administratieve waarde, terwijl men bij Dommel waarschijnlijk kijkt naar de resultaten van een 4TEL test
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mr.T schreef:tuurlijk wel... Afstand via edpnet tooltje, is dezelfde afstand als bij Dommel.
Enkel is de afstand bij edpnet een administratieve waarde, terwijl men bij Dommel waarschijnlijk kijkt naar de resultaten van een 4TEL test

die afstand klopt niet echt van edpnet, best met een korreltje zout nemen
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fr3d0 schreef:ik heb netconnect plus genomen. Morgen krijg ik men vast ip.


En wat betaal je daar nu extra voor... kan dat blijkbaar nergens op hun site terugvinden ?
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
fr3d0 schreef:ik heb netconnect plus genomen. Morgen krijg ik men vast ip.


En wat betaal je daar nu extra voor... kan dat blijkbaar nergens op hun site terugvinden ?

http://dommel.be/nl/adsl/netconnectplus.php?cust=home
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Zit er erg veel verschil in Broba 2 en turboline,want een vorige bezoeker schreef dat ie op een 4tal km zat van de centrale en nog 4 mbps haalde,terwijl ik hier,via edpnet zit ik op 2977m van de centrale.Ik haal van de 6 mbps nu 4 mbps.
Live life to the Max
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

area32 schreef:
r2504 schreef:
fr3d0 schreef:ik heb netconnect plus genomen. Morgen krijg ik men vast ip.


En wat betaal je daar nu extra voor... kan dat blijkbaar nergens op hun site terugvinden ?

http://dommel.be/nl/adsl/netconnectplus.php?cust=home


Dus het vast IP adres is hier reeds inbegrepen of wat ?

BIj de specificaties staat namelijk "statisch/vast ip adres"... ik dacht dus dat het een optie was tegen meerprijs.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

regeri schreef:Zit er erg veel verschil in Broba 2 en turboline,want een vorige bezoeker schreef dat ie op een 4tal km zat van de centrale en nog 4 mbps haalde,terwijl ik hier,via edpnet zit ik op 2977m van de centrale.Ik haal van de 6 mbps nu 4 mbps.


Er zit geen verschil tussen Broba en turboline wat dat betreft.
Je maakt gebruik van hetzelfde koperpaar en dezelfde dslam poort.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

dank je,maareh ga ik dan ook 2 mbps verliezen ,zoals bij edpnet ipv 6 4. En dan nu bij Dommel van max 4 naar 2,of ligt dat dan ook weer aan die tests,die dommel zijn uitvoeren(sorry maar ben hier een leek in op dat gebied)(iedere gek zijn gebrek :roll: )
Live life to the Max
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

Ja das normaal dat die u 4mbit geven, 6mbit gaat uw lijn hoogst waarschijnlijk onstabiel maken op die afstand .
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

dus ga ik ervan uit ook 4mbit bij dommel :beerchug:
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

regeri schreef:dus ga ik ervan uit ook 4mbit bij dommel :beerchug:


Ja, maar in de praktijk ga je niet méér halen dan 3.4 mbit.

Kijk maar zoals de rest, er is nergens waardat je echt het max zult halen hé.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Robinvv schreef:
regeri schreef:dus ga ik ervan uit ook 4mbit bij dommel :beerchug:


Ja, maar in de praktijk ga je niet méér halen dan 3.4 mbit.

Kijk maar zoals de rest, er is nergens waardat je echt het max zult halen hé.

Klopt ongeveer.

Hoewel, heb vorige week een test met USENET gedaan op die gratis nederlandse newsserver (afschuwelijke completie btw maar geweldige snelheden). En ik haalde een constante 500+ kiloBYTE/s met acht lijntjes.
Dus in sommige gevallen kan je idd de 4mbit halen!

Bij BT is mijn max meestal rond de 400, 430-450 de max maar onstabiel? Maar dat komt door de nature van het protocol denk ik, dat je verplich upload te gebruiken (ook voor het maken en instandhouden van connecties). Mijn beste stabiele DL met BT was rond de 390 geloof ik, met maar twee seeders die blijkbaar een geweldige upload hadden => maar twee connecties die ruimte innemen op je lijn).
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

mijn laatste speedtest
Your DOWNLOAD Speed:
3467 kbps or 433 KB/sec

413 kbps or 52 KB/sec

Dus als ik het goed begrijp ga ik er qua snelheid op achteruit maar goed en qua download gelijk(heb nu ook 100 gb bij edpnet) en upload zowieso vooruit bij Dommel.
Live life to the Max
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

regeri schreef:mijn laatste speedtest
Your DOWNLOAD Speed:
3467 kbps or 433 KB/sec

413 kbps or 52 KB/sec

Dus als ik het goed begrijp ga ik er qua snelheid op achteruit maar goed en qua download gelijk(heb nu ook 100 gb bij edpnet) en upload zowieso vooruit bij Dommel.

Uw down snelheid zal hetzelfde blijven, maar uw up zal wel dalen bij Dommel.
Maar vrees niet, normaal gaan ze beginnen met ADSL2+ dit jaar en waarschijnlijk zullen ze dan de uploadsnelheid ook wat verhogen. Ze zullen waarschijnlijk altijd onder de upload van EDPnet blijven maar ja bij Dommel is al uw opload dan ook gratis he, die tellen ze gewoon niet mee voor uw volume, wat de meeste andere isp's wel doen.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Mag ik jullie hartelijk danken,mijn keus is nu definitief en de aanvraag gaat vandaag de deur euhhh mail uit :lol2:
Live life to the Max
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

zonet m'n accountgegevens ontvangen, netjes volgens schema

nu de werkuren aftellen tot ik het kan uitproberen :-)
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

En daar zijn we dan eindelijk :)

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3411 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 304 kbit/s or 38 kbyte/s


Heb wel eventjes de router instellingen moeten opzoeken hier, maar het blijkt te marcheren. W00t!
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ben sinds vandaag ook een Dommelaar,maar een vraagje.Mijn EDPNET abo loopt pas half maart af,beetje dom van mijzelf om Dommel eerst aan te vragen en dan pas EDPNET opzeggen(terwijl in de brief van Dommel staat"hierbij uw inloggevens,U KAN NU UW OUDE ACCOUNT BIJ UW ANDERE PROVIDER OPZEGGEN,maar ja ik betaal nu ook 2 maanden voor niks.
Nu heb ik met Dommel gebeld en gevraagd of het mogelijk is nog af en toe om te switchen naar EDPNET,via mij router instellingen.
Helaas zei deze goed man.Dus dag 60€.

Iemand een idee toch nog op EDPNET te kunnen surfen en bij Dommel?
Live life to the Max
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”