Verbinding verbreekt willekeurig

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik heb sinds begin december EDPNet (ik kwam van Skynet ADSL ter info).

Over het algemeen heb ik er een positieve indruk van na dit maandje maar 1 ding stoort me echt ENORM.

Ik heb op willekeurige momenten gewoon plots een disconnect, ongeacht of ik nu bezig ben met surfen, een shooter aan het spelen ben of bezig ben met mijn favoriete game World of Warcraft (hier is het vooral het meest irritante).

Ik had deze hoeveelheid disconnects niet toen ik nog ADSL had van Skynet, dus ik veronderstel dat het door EDPNet komt?

Meestal gaat mijn downloadsnelheid tegen de 450 Kbyte / sec aan en upload tegen de 60 Kbyte, dus dat zit wel snor.

Maar vandaag na een aantal metingen kwam mijn downloadsnelheid niet boven de 300 Kbyte /sec. (Geen draaiende achtergrondprogramma's ter info).

Ik heb ook reeds al een mailtje gestuurd naar EDPNet maar die zeiden dat ze er niets aan konden doen en dat mijn lijn (van hun standpunt uit) normaal werkt.

Het huis waar ik nu in woon (sinds vorige zomer) is al meer dan 50 jaar oud, maar de bekabeling deed het prima toen ik nog Skynet had, waarom dan nu ineens niet meer? :S

Afstand tot de centrale is 2.4 Kilometer.
Router is een Belkin Wireless (weet het type nummer ff niet meer)

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Hier nog een screenshotje van mijn router overzicht scherm:

http://users.edpnet.be/anthr4x/router.jpg

P.S.: Mijn pc hangt gewoon aan de router met een vaste UTP kabel en krijgt een eigen ip door de DHCP server van de router (dus niet wireless, dat is enkel voor mij Wii :p )
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Bij EDPnet zijn er geen verplichte disconnects meer. Best de tijdstippen eens opschrijven en deze met je lijnwaarden (noise, att, outp) doorsturen naar edpnet.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Waardes zien er redelijk uit voor zijn profiel, laatste firmware al in de router gezet ?

Wat je moet proberen te bekijken in de logs / lampjes van de router, valt je syncronisatie weg of is het je ppp verbinding die ermee kapt.
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Tomsworld schreef:Waardes zien er redelijk uit voor zijn profiel, laatste firmware al in de router gezet ?

Wat je moet proberen te bekijken in de logs / lampjes van de router, valt je syncronisatie weg of is het je ppp verbinding die ermee kapt.
Ik zal nota nemen van welke leds het begeven.

In ieder geval, de noise levels zijn altijd heel normaal als ik mijn router config pagina open (ook bij uitval van het internet).
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Provider

een vriend van me had dat laatst ook bij een andere provider. Bleek aan de belkin te liggen. Een nieuwe modem/router en hij had geen problemen meer. Test eens met een andere.
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Praetorian schreef:een vriend van me had dat laatst ook bij een andere provider. Bleek aan de belkin te liggen. Een nieuwe modem/router en hij had geen problemen meer. Test eens met een andere.

Ik heb nou niet bepaald meteen een andere router liggen :S

En zo'n ding kost al gouw 100 euro.

Btw, de ledjes gaan allebei uit (DSL / Connection led)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Ga eens op zoek hoe je het log van die router kan lezen, daarin staat welke verbinding verbroken werd, de dsl verbinding of de ppp verbinding.
Wanneer het de dsl verbinding is heb je een slechte lijn naar de centrale of een probleem met je modem, wanneer het de ppp verbinding is zit het probleem waarschijnlijk bij het netwerk van je provider.
Even van iemand zo'n ding lenen maakt ook veel duidelijk.
Anthr4x schreef:Btw, de ledjes gaan allebei uit (DSL / Connection led)
Wanneer het modemlog alles verliest van voor de huidige verbinding, is het vrijwel zeker een modem/router probleem (gaat in een reset, jmp0 :()
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 18 keer
Provider

Ik heb sinds oktober ook EDPNET, nu had ik ook last van disconnects, soms ging het goed voor uren, en dan kreeg ik om de minuut een disconnect.
Mailed naar EDPNET die zei dat lijn bij hen ok was, maar dat ze zagen dat ik telkens reconnecte. Ik mijn modem gaan wisselen in de winkel, en nu totaal geen problemen meer.
Modem was nieuw, maar toch werkte hij niet echt schitterend dus :) maar nieuwe wel :D
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Hmmm ik heb er niet echt veel last meer van gehad.

Maar dus jullie raden aan de router te gaan omruilen (evt. een ander merk / type vragen?).

Indien ja, welk merk raden jullie aan?

Linksys heb ik wel behoorlijk goede dingen van gehoord, maar ik ken niet echt bijster veel van router specs :p
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Up? :(
mr. green
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Ik heb exact hetzelfde probleem (sinds een paar dagen eigenlijk), en had dit bij Scarlet vroeger nooit.

Dit zijn mijn lijnwaarden :

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 8.0 / 17.0
Noise Margin (dB) up/down = 18.0 / 20.0
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Ik heb meteen een ZyXeL van EDPnet zelf genomen. De firmware eerst geupgraded en dan pas alles ingesteld en daarna snel een backup van de config genomen. Om het uur krijg ik een log van de connectie & firewall per e-mail. Tot nu toe nog geen disconnect gehad sinds 26/12/2006. Lijn super stabiel dus...
Bekabeling volledig nieuw (nieuwbouw).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Ik heb een Asus WL500g Deluxe. Moeilijk te vinden in België maar met Oleg's gehackte firmware een droom van een machientje :).
Danvos
Starter
Starter
Provider

Ben overgestapt sedert 06/12/2006 en tot nog toe geen enkele disconnect gehad. Heb een Siemens Santis 50 ADSL/Router die al jaren in gebruik is.
Het kan zijn dat een oudere modem de ADSL specificaties niet haalt van 8 mbit/sec, want als je overschakelt naar Edpnet ga je (indien niet te ver van de centrale) van 4 mbit naar 6mbit en dat kan bij sommige oude modems voor problemen zorgen. (Idem bij slechte bekabeling)
Ik zit hier op het randje van de 6 mbit (2600 meter van de centrale) en geen disconnect. Wel op een sessie van 4 uren een 12 tal CRC errors.
Line attenuation 38 db
Noise margin 15,5 db
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

ik heb ook hetzelfde probleem sinds kort,

internet conectie valt opeens uit, is nu al 3x gebuurd in 2h
gelijk wanneer gebeurt dit
adsl signaal blijft er wel

zit op 800 m van centrale 6mbit dus perfect vroeger zonder problemen
Downstream Margin: 18 db
Upstream Margin: 20 db
Downstream Line Attenuation: 25 db
Upstream Line Attenuation: 6 db

zal wss aan edp liggen, maat van mij heeft et probleem ook ik regio Ieper, maat regio Oostende

Greetzz
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Ik heb dit deze avond ook al enkele keren voorgehad. Twee keer in laatste 3 uur. Sync blijft up, maar de pppoe sessie verbreekt spontaan. Het duurt dan eventjes voor je terug verbinding kan maken. De eerste momenten krijg ik een pppoe time-out error. Mijn regio is Tielt. Gisteren ook al.

Modem is trouwen speedtouch 536.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer
Provider

Idem hier. Na enkele keren de modem resetten heb ik wel weer connectie... Ook uit Oostende.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik stel voor dat we hier eens een ticket op de supportsite voor aanmaken?
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Bedankt: 62 keer
Contacteer:
Provider

lithion schreef:Ik stel voor dat we hier eens een ticket op de supportsite voor aanmaken?
Dat is wat we sowieso aanmoedigen, want:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 369#138369
We willen er nog maar eens aan herinneren dat dit forum, hoewel het vanzelfsprekend zijn nut heeft, geen officieel communicatiemedium tussen EDPnet en zijn klanten is, zeker in geval van individuele problemen.
internet, fiber & telephony
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Provider

lithion schreef:Ik heb dit deze avond ook al enkele keren voorgehad. Twee keer in laatste 3 uur. Sync blijft up, maar de pppoe sessie verbreekt spontaan. Het duurt dan eventjes voor je terug verbinding kan maken. De eerste momenten krijg ik een pppoe time-out error. Mijn regio is Tielt. Gisteren ook al.

Modem is trouwen speedtouch 536.
Ik heb hetzelfde voor gehad regio Izegem ( blijkbaar een westvlaams probleem) ;-), speedtouch 716 v5 wl, ik heb reeds al een ticket aangemaakt en vlugge respons gehad:

Code: Selecteer alles

4/01/2007 12:21:53

Beste klant

We hebben een kwaliteitstest op uw lijn uitgevoerd en volgens de onderstaande synchronisatiewaarden is er geen signaalverlies op de lijn. Maar we hebben inderdaad gemerkt dat de verbinding onregelmatig verbreekt. Dit is zo eigenaardig voor dergelijke goede lijnwaarden, dat we u aanraden met een andere modem te testen of de huidige modem op een andere locatie te (laten) controleren.
Nu ik heb nog eens al mijn verbindingen na gekeken en alles ziet er in orde uit, het is sedert een dag of 3 dat ik problemen heb met sporadische uitvallen van de ppp, router is nog geen jaar oud dus daar ligt het niet aan denk ik, maar wat ik wel ondervind is dat de router de laatste week redelijk heet word, ik heb de router nu eens volledig vrij gezet zodat er niets de afkoeling er van hindert, nu eens afwachten wat het resultaat is.

Greetz
Duupje
mr. green
Member
Member
Provider

Ik heb een ticket aangemaakt. Ik zit trouwens in regio Gent.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Op de netwerkstatuspagina van EDPNET staat sinds vandaag (vanmorgen niks gezien, alhoewel als datum 31 dec staat) volgend bericht:
Door een sporadische storing op een verbinding in Gent kan u af en toe
onderbrekingen ondervinden op uw adsl-verbinding. Dit geldt voor alle klanten in de
regio West- en Oost-Vlaanderen. We werken met de hoogste prioriteit aan een
oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

lithion schreef:Op de netwerkstatuspagina van EDPNET staat sinds vandaag (vanmorgen niks gezien, alhoewel als datum 31 dec staat) volgend bericht:
Door een sporadische storing op een verbinding in Gent kan u af en toe
onderbrekingen ondervinden op uw adsl-verbinding. Dit geldt voor alle klanten in de
regio West- en Oost-Vlaanderen. We werken met de hoogste prioriteit aan een
oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.
Aha, dacht het al want sinds 31 december heb ik op mijn 2 edpnet verbindingen constant disconnects, waar er daarvoor geen problemen waren :)
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik woon in Noord-Limburg dus die storingen zouden niet met mijn verbinding te maken mogen hebben, maar ik ga zo meteen toch al een ticket aanmaken voor de zekerheid :)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer
Provider

Anthr4x heb je last van disconnects? waarom zou je anders een ticket aanmaken :/
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Mr.T schreef:Anthr4x heb je last van disconnects? waarom zou je anders een ticket aanmaken :/
Uhm.... ja o_O

Ik ben de topicstarter, dus ehm :duh:

xD
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer
Provider

oeps niet gezien :)
ik dacht dat je een ticket ging aanmaken voor de disconnects in de omgeving van Gent :)
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Mr.T schreef:oeps niet gezien :)
ik dacht dat je een ticket ging aanmaken voor de disconnects in de omgeving van Gent :)

<--- Van overpelt, zoals je al kon zien onderaan mijn naam :P

Achja tis weekend, ik vergeef het je :]
TheGabeMan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Hi

Gisteravond (9jan) rond 18u opeens mijn verbinding weg. Kijken op de router en steeds wegvallende vebinding, dan weer connectie voor 10 sec en dan valt ie weer compleet weg.

Tot 1u vannacht regelmatig gekeken, maar het blijft slecht. Vanochtend zag ik wel sporadisch wat binnen gekomen spam. (Ik krijg tegenwoordig zoveel spam dat het een goede graadmeter is geworden om te zien of mijn lijn nog werkt :-( )

Ook maar een ticket aanmaken vandaag. Regio Lanaken

GabeMan
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”