Over het algemeen heb ik er een positieve indruk van na dit maandje maar 1 ding stoort me echt ENORM.
Ik heb op willekeurige momenten gewoon plots een disconnect, ongeacht of ik nu bezig ben met surfen, een shooter aan het spelen ben of bezig ben met mijn favoriete game World of Warcraft (hier is het vooral het meest irritante).
Ik had deze hoeveelheid disconnects niet toen ik nog ADSL had van Skynet, dus ik veronderstel dat het door EDPNet komt?
Meestal gaat mijn downloadsnelheid tegen de 450 Kbyte / sec aan en upload tegen de 60 Kbyte, dus dat zit wel snor.
Maar vandaag na een aantal metingen kwam mijn downloadsnelheid niet boven de 300 Kbyte /sec. (Geen draaiende achtergrondprogramma's ter info).
Ik heb ook reeds al een mailtje gestuurd naar EDPNet maar die zeiden dat ze er niets aan konden doen en dat mijn lijn (van hun standpunt uit) normaal werkt.
Het huis waar ik nu in woon (sinds vorige zomer) is al meer dan 50 jaar oud, maar de bekabeling deed het prima toen ik nog Skynet had, waarom dan nu ineens niet meer? :S
Afstand tot de centrale is 2.4 Kilometer.
Router is een Belkin Wireless (weet het type nummer ff niet meer)
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Hier nog een screenshotje van mijn router overzicht scherm:
http://users.edpnet.be/anthr4x/router.jpg
P.S.: Mijn pc hangt gewoon aan de router met een vaste UTP kabel en krijgt een eigen ip door de DHCP server van de router (dus niet wireless, dat is enkel voor mij Wii