Weeral problemen?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb geen boodschap aan hun, boekhouding.. als een er een probleem is, omwille van techische redenen dus het ligt aan de ISP en niet bij de klant, dan is het aan die isp om dit op te lossen, ik weet niet ze mijn opzegbrief zou direct weg zijn als ze mij antwoorden, het probleem is bij ons we weten wat het is, maar we gaan der niks aandoen want het kost te veel geld.

Ik denk dat niemand er boodschap aan heeft om de hele gespeculeerde boekhouding van edpnet uit de doeken te gaan doen..

Trouwens het is niet zeker dat het aan de node ligt of wel? Ik ben zeker dat het probleem door edpnet zal opgelost worden daar niet van, maar het is toch een beetje zever dat telkens als er gezegd wordt, node overblast, antwoord upgrade, er een hele reeks van antwoorden komt met berekeningen van hoeveel dit wel niet gaat kosten enz.

Geen boodschap aan. Doe het goed of stop ! Niet dat edpnet het niet goed doet ze doen het volgens mij tot hiertoe fantastisch !
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wat ik in gans dat rekensommetje mis, is het aandeel van Scarlet. Die Broba2-prijzen zijn de kosten voor Scarlet. Hoeveel Scarlet vervolgens doorrekent aan edpnet is niet geweten.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

@ ofloo

Hij toonde alleen maar aan hoe moeilijk en kostelijk het hier in belgie is om een ISP op te richten,

De winstmarges liggen best laag, vooral als je minder dan 1000 klanten hebt...

Vergeet vervolgens ook niet dat alle ISP's zoals EDPnet datacenters huren die ook nog eens geld kosten.

Het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat bijvb 10 klagende gebruikers op 1000 man te weinig is om effectief zware investeringen te doen.

Trouwen 100 man op 1 VP is best veel me dunkt...
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

netdata schreef:Trouwen 100 man op 1 VP is best veel me dunkt...

dat zou een overboeking van 1:100 betekenen, dat is wel bijzonder veel hoor...

in een van mn eerdere posts had ik het over 'versnijding', hier bedoelde ik uiteraard overboeking mee. en wat ik toen wilde zeggen is dat ik van de belgische adsl providers wel eens wil weten met hoeveel overboeking ze de klanten op het net hangen. niet om providers met scheve ogen te gaan bekijken, maar enkel al uit curiositeit.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

netdata schreef:@ ofloo

Hij toonde alleen maar aan hoe moeilijk en kostelijk het hier in belgie is om een ISP op te richten,

De winstmarges liggen best laag, vooral als je minder dan 1000 klanten hebt...

Vergeet vervolgens ook niet dat alle ISP's zoals EDPnet datacenters huren die ook nog eens geld kosten.

Het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat bijvb 10 klagende gebruikers op 1000 man te weinig is om effectief zware investeringen te doen.

Trouwen 100 man op 1 VP is best veel me dunkt...


Ik besef maar al te goed wat hij probeert te zeggen, en dat is juist het probleem, het is geen gratis service. Wij betalen voor onze connectie en vind dus dat mensen geen boodschap hebben aan wat alles kost. Als je in de Fnac een Gsm koopt of eender wat, dit blijkt defect te zijn je gaat terug, en de winkelier zegt tegen jouw weet je hoeveel ik op dit Gsm verdien, weet je hoeveel administratie, tijd, enz. het kost om dit terug te sturen, en dan antwoord, ik denk dat ik daar niet ga aan beginnen.. de kost is de investering niet waard.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

omdat Edpnet weigert mijn VP te upgraden ondanks dat er structurele snelheidsproblemen zijn (s nachts amper 50k/sec, overdag max 200-300k/sec en dat al sinds >3 maand) heb ik voor mezelf beslist over te stappen naar Dommel eind Februari bovendien komt de gratis upload traffiek me daar erg goed uit. Ik wacht niet meer op een VP upgrade die er niet komt.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

sail0rbe schreef:omdat Edpnet weigert mijn VP te upgraden ondanks dat er structurele snelheidsproblemen zijn (s nachts amper 50k/sec, overdag max 200-300k/sec en dat al sinds >3 maand) heb ik voor mezelf beslist over te stappen naar Dommel eind Februari bovendien komt de gratis upload traffiek me daar erg goed uit. Ik wacht niet meer op een VP upgrade die er niet komt.
Jah, ge blijft toch op dezelfde VP éh. Zal niet zoveel uitmaken qua snelheid denk ik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ken schreef:Jah, ge blijft toch op dezelfde VP éh. Zal niet zoveel uitmaken qua snelheid denk ik.


dan zit je toch verkeerd denk ik.
Edpnet=Scarlet(BrobaII) en voor zover ik weet Dommel=BGC(Turboline)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

sail0rbe schreef:
Ken schreef:Jah, ge blijft toch op dezelfde VP éh. Zal niet zoveel uitmaken qua snelheid denk ik.


dan zit je toch verkeerd denk ik.
Edpnet=Scarlet(BrobaII) en voor zover ik weet Dommel=BGC(Turboline)


idd.
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Hij gaat wel degelijk een andere VP krijgen.

Zoals eerder gezegd ligt er dus één STM-1-lijn fysiek tussen de DSLAM en het ATM-netwerk. Die heeft een bandbreedte van 155 Mbit. En ik dacht dat er 756 locatie's per DSLAM-eenheid zijn. Dat is een hardware-beperking waar volgens mij enkel Belgacom controle over heeft.

De DSLAM wordt door alle ISP's gedeeld. Ik vermoed die STM-1-lijn ook. Nadien gaat een Dommelaar over het BGC-ATM-netwerk verder, een EDPnetter gaat over het Scarlet-ATM-netwerk. Ik veronderstel dat er op geeneen van beide ATM-netwerken bandbreedteproblemen zijn.

Dat VP waar we't over hebben is een Virtual Path, een term uit de ATM-woordenschat. In het grote ATM-netwerk worden virtuele circuits en virtuele paden gemaakt om zo een klassiek geswitched telefoonnetwerk te simuleren. EDPnet moet nu dus een VP kopen bij Scarlet van die DSLAM tot aan hun netwerk ergens in Sint-Niklaas of Brussel of where-ever. Dat VP heeft een aantal kenmerken, waarvan 't belangrijkste de maximum toegelaten bandbreedte is, naast de kwaliteit ervan (CBR, VBR, UBR, ...). Die wordt ingesteld bij het opzetten van een VP in het ATM-netwerk. Ik vermoed dat het Scarlet is die de prijs daarvan bepaalt, maar ook BGC zal wel geld vragen voor de bandbreedte op die STM-1-link tussen de DSLAM en de eerste ATM-knoop.

Om maar te zeggen: Belgacom heeft hier weinig schuld aan, EDPnet kan mits het bijbetalen van x aantal euro's per maand, de bandbreedte van nodes gemakkelijk upgraden.

Ook even opmerken dat de problemen hier sinds de dag dat ik die grafiek maakte fel verminderd zijn. Wie weet heeft het verschuiven van die zware klanten mij wel geholpen ...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

/offtopic

Waarom werkt men eigenlijk nog altijd met ATM? D'er zijn toch al betere oplossingen ondertussen dan een STM-1 om lokaties met mekaar te verbinden?
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

Deej_1977 schreef:/offtopic
Waarom werkt men eigenlijk nog altijd met ATM? D'er zijn toch al betere oplossingen ondertussen dan een STM-1 om lokaties met mekaar te verbinden?

dat komt voort uit de tijd waarin POTS door PSTN is vervangen. die lijnen werden/worden op ATM gezet. aangezien dit dus allemaal al aanwezig was in de centrales, was ATM de voor de hand liggende keuze om een DSL netwerk op ui te rollen.
gelukkig zijn er tegenwoordig inspanningen om de boel naar ethernet te migreren. :) (maar verwacht daar de eerstkomende jare niet al te veel van)
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

ATM heeft een aantal inherente voordelen t.o.v. Ethernet, het belangrijkste zijnde de zeer kleine pakketjes, waardoor zeer snelle responstijden gerealiseerd kunnen worden t.o.v. de bitrate van de lijn.

Bij zeer hoge transfersnelheden (10 Gbps en hoger) worden de kosten van het processen van de kleine pakketjes erg hoog, en gaat Ethernet inderdaad interessanter zijn, maar op lage bitrate-lijnen, zoals STM-1 (nu ja, wat is laag ...) heeft ATM, zeker voor voice-traffiek, zijn voordelen. Bovendien is er nu een zeer groot aantal telefooncentrales en backbones uitgerust met ATM-infrastructuur, dus dat gaat ook lang zo blivjen, vermoed ik ...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Fietsventje schreef:Hij gaat wel degelijk een andere VP krijgen.

Zoals eerder gezegd ligt er dus één STM-1-lijn fysiek tussen de DSLAM en het ATM-netwerk. Die heeft een bandbreedte van 155 Mbit. En ik dacht dat er 756 locatie's per DSLAM-eenheid zijn. Dat is een hardware-beperking waar volgens mij enkel Belgacom controle over heeft.

De DSLAM wordt door alle ISP's gedeeld. Ik vermoed die STM-1-lijn ook. Nadien gaat een Dommelaar over het BGC-ATM-netwerk verder, een EDPnetter gaat over het Scarlet-ATM-netwerk. Ik veronderstel dat er op geeneen van beide ATM-netwerken bandbreedteproblemen zijn.

Dat VP waar we't over hebben is een Virtual Path, een term uit de ATM-woordenschat. In het grote ATM-netwerk worden virtuele circuits en virtuele paden gemaakt om zo een klassiek geswitched telefoonnetwerk te simuleren. EDPnet moet nu dus een VP kopen bij Scarlet van die DSLAM tot aan hun netwerk ergens in Sint-Niklaas of Brussel of where-ever. Dat VP heeft een aantal kenmerken, waarvan 't belangrijkste de maximum toegelaten bandbreedte is, naast de kwaliteit ervan (CBR, VBR, UBR, ...). Die wordt ingesteld bij het opzetten van een VP in het ATM-netwerk. Ik vermoed dat het Scarlet is die de prijs daarvan bepaalt, maar ook BGC zal wel geld vragen voor de bandbreedte op die STM-1-link tussen de DSLAM en de eerste ATM-knoop.

Om maar te zeggen: Belgacom heeft hier weinig schuld aan, EDPnet kan mits het bijbetalen van x aantal euro's per maand, de bandbreedte van nodes gemakkelijk upgraden.

Ook even opmerken dat de problemen hier sinds de dag dat ik die grafiek maakte fel verminderd zijn. Wie weet heeft het verschuiven van die zware klanten mij wel geholpen ...


Hoeveel klanten er op een dslam aangesloten zijn, hangt af van het type dslam en welke kaarten erin zitten.

edpnet koopt trouwens geen Vp bij Scarlet.
Scarlet huurt een VP bij Belgacom. Scarlet en edpnet klanten maken gebruik van dezelfde VP.
De bandbreedte kan makkelijk verhoogd worden, dit kost alleen +/- 54 euro per Mbit. Het moet dus een beetje evenredig zijn met het aantal klanten die erop aangesloten zijn.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

verbert_p schreef:
Deej_1977 schreef:/offtopic
Waarom werkt men eigenlijk nog altijd met ATM? D'er zijn toch al betere oplossingen ondertussen dan een STM-1 om lokaties met mekaar te verbinden?

dat komt voort uit de tijd waarin POTS door PSTN is vervangen. die lijnen werden/worden op ATM gezet. aangezien dit dus allemaal al aanwezig was in de centrales, was ATM de voor de hand liggende keuze om een DSL netwerk op ui te rollen.
gelukkig zijn er tegenwoordig inspanningen om de boel naar ethernet te migreren. :) (maar verwacht daar de eerstkomende jare niet al te veel van)


Ni verlegen zijn, zeg maar de eerstkomende 100 jaar.. :twisted:
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Mr.T schreef:edpnet koopt trouwens geen Vp bij Scarlet.
Scarlet huurt een VP bij Belgacom. Scarlet en edpnet klanten maken gebruik van dezelfde VP.

Vreemd ... Wat is dan het verschil tussen Dommel en EDPnet? Dommel staat dan zogezegd naast Scarlet, terwijl EDPnet klant is van Scarlet? Zo lijkt het trouwens ook alsof Scarlet dan toch geen eigen netwerk heeft tussen de verschillende LEX-en, wat ik dacht dat toch het geval was ...
Mabon, zoals al gezegd, de netwerkstructuur van BGC ken ik een beetje, van de BROBA-structuren ken ik niet super veel ...
Mr.T schreef:De bandbreedte kan makkelijk verhoogd worden, dit kost alleen +/- 54 euro per Mbit. Het moet dus een beetje evenredig zijn met het aantal klanten die erop aangesloten zijn.

Laat dat de conclusie zijn van mijn post ...

Daarstraks trouwens een seconde of 50 geen verbinding gehad. Moet nog eens checken of mijn sync is weggevallen of dat het gewoon de sessie was die even weg was ...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Simpel, Dommel levert Turboline terwijl edpnet adsl levert via het Scarlet Broba netwerk.

edit: Scarlet heeft ook geen eigen netwerk tussen alle lexen. Scarlet heeft eigen apparatuur staan in een tiental pops waar ze interconnecteren met Belgacom.
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Fietsventje schreef:
Mr.T schreef:Daarstraks trouwens een seconde of 50 geen verbinding gehad. Moet nog eens checken of mijn sync is weggevallen of dat het gewoon de sessie was die even weg was ...


Hetzelfde hier gehad, wat me ook opvalt, is dat de laatste tijd sommige sites niet bereikbaar zijn, wat voor mijn vrienden bij andere providers geen probleem blijkt te zijn : ( http://www.liveleak.com , http://www.pitstoptv.be , enz....) en na een uur of een dag later dan plots toch weer werkt.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

probeer eens andere naamservers. dit kwam al meermaals aan bod.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

EDPnet schreef:We nemen alle klachten ernstig, maar de bovenstaande zijn duidelijk lokale, geïsoleerde problemen. Al was het maar omdat het, zelfs voor de eindejaarsperiode, abnormaal rustig is op de helpdesk, en er al helemaal geen algemene snelheids- of dergelijke problemen worden aangemeld.

De algemene netwerktrafiek ziet er ook stabiel uit, onze eigen tests geven niets abnormaals aan, alles is up 'n' running.

Daarom: geef ons de kans u te helpen en open tickets, bel ons, mail ons, fax ons, meld ons waar/wanneer u precies vertraging ondervindt, geef ons adressen, tijdstippen, precieze gegevens. Alleen op die manier kunnen we, samen, constructief, iets bereiken.



Waaauw, dat is nogal een klantvriendelike houding die men openlijk bij EDPnet aanneemt. Chique zeg. Deze houding is alleen maar toe te juichen.

Proficiat
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Mr.T schreef:probeer eens andere naamservers. dit kwam al meermaals aan bod.

Idd. Dit heeft ook de problemen hier opgelost.
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Mr.T schreef:edit: Scarlet heeft ook geen eigen netwerk tussen alle lexen. Scarlet heeft eigen apparatuur staan in een tiental pops waar ze interconnecteren met Belgacom.

Dat was iets dat ik niet wist. Ik leer bij :)
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

Fietsventje schreef:ATM heeft een aantal inherente voordelen t.o.v. Ethernet, het belangrijkste zijnde de zeer kleine pakketjes, waardoor zeer snelle responstijden gerealiseerd kunnen worden t.o.v. de bitrate van de lijn.

ATM heeft vooral het voordeel dat het cell-switched is ipv packet-switched waardoor het zeer voorspelbaar is. dit maakt het eigenlijk de ideale tussenligger voor circuit-switched en packet switched netwerken.
het voordeel van cell-switching is dat een cell altijd even groot is (48+5 byte) waar een ethernet frame altijd minstens 46+18 byte groot is. ideaal voor voice en streaming video, maar een pain-in-the-ass voor data.
de ontwikkelingen op high-speed switched ethernet zorgen er echter voor dat ethernet nu ook bruikbaar wordt voor voice en video. dit in combinatie met de betere prijsverhouding en grotere penetratie van ethernetnetwerken zorgt er voor dat in de toekomst ethernet een grotere rol gaat spelen in de telco business, wat uiteraard enkel toegejuichd kan worden :)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Mr.T schreef:Scarlet heeft eigen apparatuur staan in een tiental pops waar ze interconnecteren met Belgacom.


Die ze nog steeds niet in gebruik hebben genomen...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Als je niet weet waar je over spreekt, zwijg je beter
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

wat kan jij constructief reageren zeg...

Zover ik geïnformeerd ben, werkt wat betreft hun klanten aansluitingen scarlet nog steeds volledig via Broba.
Op die tientallen pops (ik heb het cijfer 45 in m'n hoofd, weet niet of het klopt) was geloof ik nog geen enkele klant aangesloten.

Maar die info is op zijn minst al enkele maanden oud, dus ik zou me hier kunnen vergissen... Maar dan verwacht ik wel een iets vriendelijkere reactie. Anders mag je van mijn part ook gerust zwijgen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Het tiental pops waarover ik spreek, zijn pops waar de verbinding gemaakt wordt tussen het atm netwerk van Scarlet en dat van Belgacom.

Hetgeen waar jij over spreekt, zijn de eigen dslams van het bruo netwerk. Dat is iets volledig anders.

Er zijn trouwens al wel klanten aangesloten op deze dslams.
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Even illustreren hoe het er intussen (terug) voor staat op mijn EDPnet-verbinding:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'k Weetet, geen prachtige grafieken meer, maar heb snel een PHP-scriptje ineen gestoken om automatisch grafieken te maken, gaat sneller dan Excel.

Alleszins, mijn probleem is verre van opgelost. Ik heb het ticket bij EDPnet ook terug geopend, eens afwachten wat hun reactie gaat zijn ... :roll:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Tja ...

Je moet de tijden rond 17h is zien ... :roll:

Ik gebruik het max van men lijn de laatste tijd rond de avent ( met het in voege treden van de nieuwe nacht limieten deze week )... Wat merk ik op:

- 17:30 - 30 a 70kb
- 18:00 - 50 a 120kb
- 19:00 - 90 a 200kb

Zo gaat het omhoog. Lijkt mij een grondig capaciteit probleem bij EDPnet. En zoals ik al eerder tegen hun zei, dit zal enkel maar toenemen wanneer meer & meer nachtdownloaders, overdag gaan downloaden.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

ik ben al op overdag overgeschakeld voor al mijn downloads omdat het 's nachts ook al bena niet te doen is. Hier is er zelfs geen verschil meer met overdag en 's nachts, de snelheden zijn vrijwel constant laag, enkel rond 7u vanmorgen haalde ik nog eventjes 300-400k/sec maar de rest is 't constant 20-50k/sec.(en ik ben lang niet de enigste, een kennis van me 15km van hier heeft hetzelfde probleem)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Vandaag is het echt ni vooruit te branden ... De vorig dagen was het erg met die schommeling, maar nu ..

1 file van 680MB aan het downloaden via ftp. Hij is nu al 3.04min bezig aan een 60 a 70KB gemiddeld ... Zelfde server, een maat op skynet. Snelheid: 330KB ( max van zijn lijn ). En die server kan op zijn minst 1.5MB/sec aan ( hell, het is mijn server, kan perfect de routing bezien ).

Jongens toch, das precies een 0.5MBits adsl lijn ipv een 4Mbits lijn ....

Het grappig is, ik heb dat nooit opgemerkt hoe traag het was tijdens de piekuren, omdat ik vroeg enkel maar surfde tijdens deze uren. Nu met die download in de background, is zelf het surfen traag, en die download is tegen maar 60KB/s ffs.

Ik weet dat het s'nacht rond 00:00 trager gaat ( soms rond de 150KB en dan naarmate dat het 01:00 en later wordt, naar de 400KB ), maar ffs, het is nog ffs trager overdag om te downloaden, dan s'nachts ... WTF heeft het voor nut dan die nachturen te verzetten. Zijn ze echt aan het proberen een hoop van de nacht downloaders ook overdag erbij te krijgen of wat? Jongens toch ...
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier ook weer traag, voor de zoveelste peroide op rij, ik ben er van overtuigd dat dit niet ligt aan de gebruikers maar gewoon bij EDPNet die kampt met een capaciteitstekort. Als ik EDPNet contacteer krijg ik enkel een e-mail terug (zeer snel wel) met daarin de vermelding dat de snelheden niet gegarandeerd zijn, en om elke dag een aantal speedtests te doen... Ok, allemaal goed en wel, maar ze mogen er langzamerhand wel iets gaan aan doen, het is al maanden zo traag hier (toen ik net EDPNet had in maart 2006, was het echt een droom, alles ging snel, stabiel, etc). Nog enkele weken en ik kijk uit naar iets anders vrees ik...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

jonas_dg schreef:Nog enkele weken en ik kijk uit naar iets anders vrees ik...


Daar heb ik niet op gewacht. Binnen dit en 2 weken normaal gezien Dommel. Als ze een capaciteitsprobleem hebben dan moet daar iets aan gedaan worden en niet hun kop in het zand steken. De snelheid is hier al maanden slecht, ook ik ben rond Maart 2006 overgeschakeld en toen was alles prima maar even later... en van die mails om speedtests te doen daar krijg ik iets van! Dat ze dat de 1ste keer vragen ok, maar na 5x hetzelfde probleem te hebben gemeld zou der misschien toch ergens een lichtje moeten gaan branden zou je denken...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

tsja, ik kan nog altijd nie klagen over snelheden, haal nog altijd netjes tege de 500k ,op ongeveer alle momenten van de dag.

Gebruik heel veel incoming en outgoing vpn tunnels; werken ook perfect; nooit connectieproblemen , enz enz.


zal wel aan de regio liggen zeker ? ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik heb rond de 630kb/s meestal eigenlijk heb ik nog altijd geen snelheid problemen ondervonden..

Buiten dat het surfen precies traag gaat .. misschien het gedacht..
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Ofloo schreef:ik heb rond de 630kb/s meestal eigenlijk heb ik nog altijd geen snelheid problemen ondervonden..

Buiten dat het surfen precies traag gaat .. misschien het gedacht..


dat traag surfen heb ik geen last van , omda ik een lokale dns draai ... dat is iets da ik idd kan opmerken aan/over edpnet; dat hun dns'en soms beetje laggen ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dat is het hem juist ik draai ook locale dns.. dus ik snap het niet.. maar ik heb hun servers als secundairy ingesteld misschien daarom dat soms wat traag op gang komt...
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Ipv een 640 kB/s downloadrate, heb ik momenteel 230 kB/s.
Nooit oftenimmer zoveel problemen gehad bij Easynet :?
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Toppy schreef:Ipv een 640 kB/s downloadrate, heb ik momenteel 230 kB/s.
Nooit oftenimmer zoveel problemen gehad bij Easynet :?

Ik ben toch blij dat ik nu bij EDPnet zit hoor! Nooit echt veel te klagen over de snelheid.

Your DOWNLOAD Speed:
5103 kbps or 638 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
510 kbps or 64 KB/sec

Het surfen gaat soms traag maar dat ligt meestal aan de andere kant van de lijn ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

FlashBlue schreef:tsja, ik kan nog altijd nie klagen over snelheden, haal nog altijd netjes tege de 500k ,op ongeveer alle momenten van de dag.


Ditto.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”