Heb een vraagje,
Ik wil een dvdrecoder met hd kopen, maar ben ook aan het overwegen om binnenkort in-di te nemen.
Is het nog steeds zo dat je via de decoder bepaalt naar welk kanaal je kijkt. Dus is het niet mogelijk om je DVDrecorder aan te sluiten op de decoder en dan programma's op 2 (of meer) verschillende zenders te programmeren? Of is dit wel mogelijk? Ik denk van niet, zoals bij sateliettelevisie, maar hoop eigenlijk van wel.
Ook als je wel thuis bent is het nogal stom als je telkens op je decoder van post moet gaan veranderen om van verschillende zenders op te kunnen nemen.
Zijn de dreamboxen trouwens ook te gebruiken voor digitale televisie via de kabel of enkel via sateliet?
Thx
opnemen van in-di via dvdrecorder
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
dreamboxen zijn niet bruikbaar voor de kabel.
Maar als je In.di hebt , heb je dan ook niet nog de analoge kabel? (bij telenet wel).
Dan kan je gewoon je HD dvdrecorder aansluiten op analoge kabel, ben je volledig onafhankelijk.
PS als je overweegt om een HD dvd-recorder te kopen, neem een met GuidePlus EPS. (ik heb de Pioneer DVR-530H, schitterend toestel)
Dat is een GRATIS 7 dagen programmagids en kan je via 1 knop programma opnemen etc... http://www.europe.guideplus.com/En/our_service.html
Voor analoge kabel, signaal komt mee via RTL zender.
(bij telenet vb moet je daar 5€/maand voor betalen als je digitaal zit bij hen, die geldwolven)
Maar als je In.di hebt , heb je dan ook niet nog de analoge kabel? (bij telenet wel).
Dan kan je gewoon je HD dvdrecorder aansluiten op analoge kabel, ben je volledig onafhankelijk.
PS als je overweegt om een HD dvd-recorder te kopen, neem een met GuidePlus EPS. (ik heb de Pioneer DVR-530H, schitterend toestel)
Dat is een GRATIS 7 dagen programmagids en kan je via 1 knop programma opnemen etc... http://www.europe.guideplus.com/En/our_service.html
(bij telenet vb moet je daar 5€/maand voor betalen als je digitaal zit bij hen, die geldwolven)
- Teebee
- Elite Poster
- Bedankt: 40 keer
Je bent idd beperkt in je opnamemogelijkheden van de digitale kanalen die iN-Di heeft.
Indien je iN-Di op Kinepolis TV zet, kan je enkel maar deze opnemen, de rest zal je via de analoge weg moeten opnemen. Nu, dat is geen probleem, maar ik had ook gehoopt dat ik (Pioneer DVD-540H) ook de decoder digitaal kon aansturen en zo ervoor te zorgen dat iN-Di zich op een ander kanaal plaatste indien het volgende programma dat ik wou opnemen zich aanbood.
MAAR, vanaf februari komt iN-Di met een HD decoder, met heel waarschijnlijk een HD, zodat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor ons.
Indien je iN-Di op Kinepolis TV zet, kan je enkel maar deze opnemen, de rest zal je via de analoge weg moeten opnemen. Nu, dat is geen probleem, maar ik had ook gehoopt dat ik (Pioneer DVD-540H) ook de decoder digitaal kon aansturen en zo ervoor te zorgen dat iN-Di zich op een ander kanaal plaatste indien het volgende programma dat ik wou opnemen zich aanbood.
MAAR, vanaf februari komt iN-Di met een HD decoder, met heel waarschijnlijk een HD, zodat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor ons.
- Braindamage
- Elite Poster
@toerist
Heb ondertussen op een ander forum gezien dat de dreamboxen wel bruikbaar zijn voor digitale televisie via de kabel als je er een dvb-c tuner in steekt.
dat is dan inderdaad nog mogelijk, maar vond het gewoon spijtig dat je dan niet de digitale kwaliteit binnenkrijgt. (Begin volgend jaar gaan de prijzen van de LCD televisies dalen en ben aan het overwegen me dan er een te kopen en dan is digitaal beeld natuurlijk fijn)
Thx voor de tip Ik had wel de LG RH 199HS op het oog, maar zal is zien wat ze over die van jou zeggen
Die guideplus wordt in ieder geval al niet ondersteunt door de LG
[EDIT] Blijkbaar ondersteunt die Pioneer speler geen HDMI, en ik zoek er eentje die dit wil ondersteunt [/EDIT]
[EDIT2] Heb door jou tip eens gekeken op de site van Pioneer en ben er de veelbelovende DVR-545H-S tegengekomen. Deze heeft een G-Link poort waardoor hij digitale decoders (van bepaalde merken) kan aansturen, zodat deze afstemmen op het juiste kanaal en de recorder deze dan via de scart kan opnemen. Pioneer heeft als een van de enigen dit systeem.
Dus nog eens thx voor de tip
Deze recorder is wel duurder dan wat ik er eigenlijk aan wou geven, maar een goedkopere kopen en achteraf dan nog een decoder met hd zou nog duurder zijn
Moet hem wel in Holland kopen (coolsound.nl), hier in België is hij duurder [/EDIT2]
@Teebee
Weet het, maar eigenlijk is het spijtig dat deze decoders niet over een dvdschrijver beschikken
dreamboxen zijn niet bruikbaar voor de kabel
Heb ondertussen op een ander forum gezien dat de dreamboxen wel bruikbaar zijn voor digitale televisie via de kabel als je er een dvb-c tuner in steekt.
dat is dan inderdaad nog mogelijk, maar vond het gewoon spijtig dat je dan niet de digitale kwaliteit binnenkrijgt. (Begin volgend jaar gaan de prijzen van de LCD televisies dalen en ben aan het overwegen me dan er een te kopen en dan is digitaal beeld natuurlijk fijn)
Thx voor de tip Ik had wel de LG RH 199HS op het oog, maar zal is zien wat ze over die van jou zeggen
Die guideplus wordt in ieder geval al niet ondersteunt door de LG
[EDIT] Blijkbaar ondersteunt die Pioneer speler geen HDMI, en ik zoek er eentje die dit wil ondersteunt [/EDIT]
[EDIT2] Heb door jou tip eens gekeken op de site van Pioneer en ben er de veelbelovende DVR-545H-S tegengekomen. Deze heeft een G-Link poort waardoor hij digitale decoders (van bepaalde merken) kan aansturen, zodat deze afstemmen op het juiste kanaal en de recorder deze dan via de scart kan opnemen. Pioneer heeft als een van de enigen dit systeem.
Dus nog eens thx voor de tip
Deze recorder is wel duurder dan wat ik er eigenlijk aan wou geven, maar een goedkopere kopen en achteraf dan nog een decoder met hd zou nog duurder zijn
Moet hem wel in Holland kopen (coolsound.nl), hier in België is hij duurder [/EDIT2]
@Teebee
Weet het, maar eigenlijk is het spijtig dat deze decoders niet over een dvdschrijver beschikken
- Braindamage
- Elite Poster
Heb de Pioneer DVR-545H-S besteld via http://www.bobshop.nl, wou eerst via coolsound.nl, maar die hebben geen stock.
Er was nog wel een site die mijn voorkeur kreeg, daar het een keursmerklabel had voor internetshops, maar kon bij verzending alleen maar kiezen voor 'afhaling' en had geen zin om mail te sturen en te wachten op antwoord.
Lijkt me in ieder geval een ferm toestel, door die electronische programmagids en door de G-Link functie
Zoals al gezegd had de LG RH-199 HS eerst mijn voorkeur omdat deze ook opname in MPEG4 ondersteunt (kan achteraf wel niet bewerkt worden), maar de Pioneer heeft toch meerdere voordelen
Nu wachten tot DHL voor men deur staat en dan is uitgebreid testen
En als die G-Link echt werkt, dan ook een digicoder aanschaffen, je krijgt er nu toch een bon bij om hem nadien om te ruilen
Er was nog wel een site die mijn voorkeur kreeg, daar het een keursmerklabel had voor internetshops, maar kon bij verzending alleen maar kiezen voor 'afhaling' en had geen zin om mail te sturen en te wachten op antwoord.
Lijkt me in ieder geval een ferm toestel, door die electronische programmagids en door de G-Link functie
Zoals al gezegd had de LG RH-199 HS eerst mijn voorkeur omdat deze ook opname in MPEG4 ondersteunt (kan achteraf wel niet bewerkt worden), maar de Pioneer heeft toch meerdere voordelen
Nu wachten tot DHL voor men deur staat en dan is uitgebreid testen
En als die G-Link echt werkt, dan ook een digicoder aanschaffen, je krijgt er nu toch een bon bij om hem nadien om te ruilen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Contacteer:
Braindamage schreef:Heb de Pioneer DVR-545H-S besteld
waw inderdaad prachtig toestel.
Heeft DVB-T antenne, dual layer branden en DHMI meer dan mijn 530H, maar men 530h is al anderhalf jaar oud, en is onmisbaar geworden in men leven
Veel plezier ermee, je zal je het niet beklagen
- Braindamage
- Elite Poster
toerist schreef:Braindamage schreef:Heb de Pioneer DVR-545H-S besteld
waw inderdaad prachtig toestel.
Heeft DVB-T antenne, dual layer branden en DHMI meer dan mijn 530H, maar men 530h is al anderhalf jaar oud, en is onmisbaar geworden in men leven
Veel plezier ermee, je zal je het niet beklagen
Ik denk dat je de DVR-545HX-S voor hebt, want de mijne heeft een analoge tuner, geen DVB-T
http://www.pioneer.nl/nl/products/42/125/501/DVR-545H-S/index.html
Maar voor de rest lijkt het me een ferm ding, spijtig genoeg gaat het in deze periode allemaal wat trager, mijn overschrijving naar Nederland is nog niet uitgevoerd door Dexia Zal voor begin volgende week zijn dat ik het heb denk ik.
In ieder geval nog eens merci voor de tip, had voordien nog niet aan een Pioneer gedacht
Greetz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
De decoder van IN.DI (Samsung) bezit een programmatiemogelijkheid zodat deze op verschillende tijdstippen van zender kan veranderen.
- Braindamage
- Elite Poster
Avenger 2.0 schreef:De decoder van IN.DI (Samsung) bezit een programmatiemogelijkheid zodat deze op verschillende tijdstippen van zender kan veranderen.
Dit klopt Avenger, maar daar je dan zowel de decoder als de dvd-recorder moet programmeren (je kan maar moeilijk de dvd-recorder constant laten opnemen, de dvdrecorder moet ook weten wanneer hij moet beginnen opnemen) is het toch gemakkelijker als je enkel de dvd-recorder dient te programmeren en dat de recorder dan de decoder aanstuurt. De Guide+ van deze Pioneer recorder zou blijkbaar ook handiger zijn dan die van de samsung
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Ik heb verleden week (kan ook al enkele weken geleden zijn) een brief van in-di gekregen met een kortingsbon van 99€ voor een nieuwe decoder die er begin volgend jaar aankomt. Die zou 'extra functionaliteit' hebben voor nieuwe diensten van in-di.
Ik meen hieruit af te leiden dat in-di met iets vergelijkbaars gaat op de markt komen als Telenet met z'n digicorder, vooral gezien de toch wel aanzienlijke kortingsbon.
Misschien is het dus wel aangewezen om nog eventjes te wachten. Wie weet komt in-di wel met HET antwoord op je probleem
Ik meen hieruit af te leiden dat in-di met iets vergelijkbaars gaat op de markt komen als Telenet met z'n digicorder, vooral gezien de toch wel aanzienlijke kortingsbon.
Misschien is het dus wel aangewezen om nog eventjes te wachten. Wie weet komt in-di wel met HET antwoord op je probleem
- Braindamage
- Elite Poster
Sven.VdS schreef:Ik heb verleden week (kan ook al enkele weken geleden zijn) een brief van in-di gekregen met een kortingsbon van 99€ voor een nieuwe decoder die er begin volgend jaar aankomt. Die zou 'extra functionaliteit' hebben voor nieuwe diensten van in-di.
dat van die decoder met hardeschijf wist ik al (had Teebee trouwens ook al gemeld), maar daar is het nadeel dat die niet op dvd kunnen schrijven.
Mss ben ik wel wat te snel geweest met de aankoop (zeker omdat ik niet het goedkoopste genomen heb) omdat de Blue-Ray in aantocht is. Akkoord, eer de Blue-Ray recorders een fatsoenlijke prijs hebben en het ook echt de moeite is om er zo eentje te kopen zijn we weer een paar jaar verder, al zal het niet lang meer duren dat de B-R spelers een aanvaardbare prijs hebben en de DVD-recorders dan in prijs zullen zakken.
Maarja, dan weten we binnenkort weer wat doen met onze zuurverdiende centjes
Ik ga morgen of overmorgen trouwens zo'n decoder kopen, aangezien we die bon er toch bijkrijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Voordat HD-DVD en Blu-ray branders betaalbaar worden mag je nog wel een jaartje of 2 wachten hoor. Het is trouwens verstandiger om even de HD oorlog af te wachten op de winnaar (als die er tenminste komt).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Ik heb vorig jaar een Sony RDR-HX710 voor beneden en boven. Dus ook 2 keer een InDi-Box. Ik ben er vooralsnog heel tevreden mee.
Op DVD opnemen doe ik zelden. Ik gebruik het vooral om die vervelende reclameblokken over te slaan. Ik heb het toestel ingesteld dat van 17 u tot 2 u alles opgenomen wordt waar InDi op dat ogenblik op staat. Het is af en toe wel vervelend als je op voorhand verschillende programma's wil instellen.
Ik las hierboven dat dat mogelijk is via de InDi-box.
Hoe werkt dit dan?
Mvg,
Steven[/i]
Op DVD opnemen doe ik zelden. Ik gebruik het vooral om die vervelende reclameblokken over te slaan. Ik heb het toestel ingesteld dat van 17 u tot 2 u alles opgenomen wordt waar InDi op dat ogenblik op staat. Het is af en toe wel vervelend als je op voorhand verschillende programma's wil instellen.
Hoe werkt dit dan?
Mvg,
Steven[/i]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Electrabel zit niet bij iN-Di ...Sven.VdS schreef:kan je dan gewoon een 2e smartcard aanvragen bij Electrabel of hoe zit dat juist?
Tegenwoordig hebben sommige hdd-recorders een infraroodzendertje dat je voor het 'oog' van de in-di-box moet zetten en dus op die manier zelf de zender kan veranderen op de in-di-box, indien nodig. Ben vergeten hoe die techniek juist heet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Sven.VdS schreef:Steven7: je hebt 2 in-di boxen zie ik .. kan je dan gewoon een 2e smartcard aanvragen bij Electrabel of hoe zit dat juist?
Ik heb 2 InDi-boxen gekocht en 2 keer een smart-kaart gekregen. Die kaart kan ik in eender welk InDi-toestel steken.
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Steven7 schreef:Ik heb 2 InDi-boxen gekocht en 2 keer een smart-kaart gekregen. Die kaart kan ik in eender welk InDi-toestel steken.
gekregen? betaald wil je bedoelen
dacht dat ze 27 euri of zoiets kosten? (weet het niet juist meer)
- Braindamage
- Elite Poster
meon schreef:Tegenwoordig hebben sommige hdd-recorders een infraroodzendertje dat je voor het 'oog' van de in-di-box moet zetten en dus op die manier zelf de zender kan veranderen op de in-di-box, indien nodig. Ben vergeten hoe die techniek juist heet.
Dat is die "G-Link" waar ik het over had ook wel "STB Control" genoemd.
btw, de In-Di box heb ik al en recorder volgt dinsdag
- Braindamage
- Elite Poster
Steven7 schreef:Ik heb vorig jaar een Sony RDR-HX710 voor beneden en boven. Dus ook 2 keer een InDi-Box. Ik ben er vooralsnog heel tevreden mee.
Hoe werkt dit dan?
Mvg,
Steven[/i]
Via de EPG van de decoder het programma aanduiden dat je wil opnemen, en dan op de "timer" knop duwen, dan is het programma geprogrammeerd. Je moet dan je videorecorder (of dvd-recorder) programmeren om op te nemen van de scart-ingang waarop de decoder is aangesloten op dat toestel en dan de zelfde tijdstippen gebruiken als aangegeven door de EPG