@toerist
dreamboxen zijn niet bruikbaar voor de kabel
Heb ondertussen op een ander forum gezien dat de dreamboxen wel bruikbaar zijn voor digitale televisie via de kabel als je er een dvb-c tuner in steekt.
Maar als je In.di hebt , heb je dan ook niet nog de analoge kabel? (bij telenet wel).
Dan kan je gewoon je HD dvdrecorder aansluiten op analoge kabel, ben je volledig onafhankelijk.
dat is dan inderdaad nog mogelijk, maar vond het gewoon spijtig dat je dan niet de digitale kwaliteit binnenkrijgt. (Begin volgend jaar gaan de prijzen van de LCD televisies dalen en ben aan het overwegen me dan er een te kopen en dan is digitaal beeld natuurlijk fijn)
PS als je overweegt om een HD dvd-recorder te kopen, neem een met GuidePlus EPS. (ik heb de Pioneer DVR-530H, schitterend toestel)
Dat is een GRATIS 7 dagen programmagids en kan je via 1 knop programma opnemen etc...
http://www.europe.guideplus.com/En/our_service.html
Voor analoge kabel, signaal komt mee via RTL zender.
Thx voor de tip
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik had wel de LG RH 199HS op het oog, maar zal is zien wat ze over die van jou zeggen
Die guideplus wordt in ieder geval al niet ondersteunt door de LG
[EDIT] Blijkbaar ondersteunt die Pioneer speler geen HDMI, en ik zoek er eentje die dit wil ondersteunt
[/EDIT]
[EDIT2] Heb door jou tip eens gekeken op de site van Pioneer en ben er de veelbelovende DVR-545H-S tegengekomen. Deze heeft een G-Link poort waardoor hij digitale decoders (van bepaalde merken) kan aansturen, zodat deze afstemmen op het juiste kanaal en de recorder deze dan via de scart kan opnemen. Pioneer heeft als een van de enigen dit systeem.
Dus nog eens thx voor de tip
Deze recorder is wel duurder dan wat ik er eigenlijk aan wou geven, maar een goedkopere kopen en achteraf dan nog een decoder met hd zou nog duurder zijn
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moet hem wel in Holland kopen (coolsound.nl), hier in België is hij duurder
[/EDIT2]
@Teebee
MAAR, vanaf februari komt iN-Di met een HD decoder, met heel waarschijnlijk een HD, zodat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor ons.
Weet het, maar eigenlijk is het spijtig dat deze decoders niet over een dvdschrijver beschikken