Belgacom TV ontslaat voetbaldirecteur

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Zambo schreef:Procentueel is Belgacom TV een dure en mislukte grap. Als je amper een goede 100.000 klanten kan trekken op een bevolking van 10 Milj en dat de concurent aan het dubbele zit op een bevolking van 5 Milj (Brusselse regio en IN-Di gebied afgetrokken ruwweg).


We zijn anderhalf jaar onderwegweg. Men zit momenteel rond de 115-120.000 abonees en dat aantal blijft groeien, zowel bij Telenet als Belgacom.

Wat had je gedacht? Dat Belgacom en Telenet hun IDTV-pakket zouden lanceren en dat van vandaag op morgen 80% van de Belgen zou overstappen?

En zoals r2504 aangeeft: Belgacom is de uitdager in deze concurrentiestrijd. Zij starten als de grote underdog, onder andere vanwege het feit dat zij élke klant moeten overtuigen om al hun oude principes overboord te gooien en de kabel buiten te smijten. Telenet moet daarentegen gewoon wat bakskes verkopen, de rest blijft hetzelfde. Bakskes die ze in bepaalde gevallen zelfs gratis weggeven. Niet vergeten dat bijvoorbeeld van die 200.000 ruim één vierde (50.000 of meer) ex-Canal Plus abonnees zijn die een Digibox moesten nemen en die daarom gratis kregen...

Bovendien kloppen je cijfers absoluut niet. Het is niet omdat er 10 miljoen Belgen zijn, dat er ook 10 miljoen potentiële klanten voor Belgacom TV zijn. Of woont iedereen soms apart in zijn eigen huisje met zijn eigen televisietoestel?

Hoe kan je dan verantwoorden dat een contract van 36 Milj wordt afgesloten met amper 40 tot 50% abbonees. Vandaar waarschijnlijk ook dat er nu koppen aan het rollen zijn bij Belgacom, waarschijnlijk zullen er nog meer bijkomen.


Nogmaals: een voetbalcontract is en zal nooit op papier rendabel zijn. Dat is overal ter wereld zo.
Laatst gewijzigd door Anthony 28 dec 2006, 12:50, in totaal 1 gewijzigd.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Trouwens: Telenet wordt door sommigen gezien als de grote winnaar van idtv. Maar...

1) Vergeet niet dat Telenet véél meer had verwacht. Het had gehoopt minstens 1/5 van zijn klanten tegen eind 2006 te overhalen. 1/5 van 1,6 miljoen maakt 320.000 klanten, in werkelijkheid zit men slechts aan een getal tussen de 200 en 250.000. Belgacom had ook iets meer verwacht tegen nieuwjaar en heeft zijn doelstellingen ook bijgesteld, we kunnen dus stellen dat de digitale televisiemarkt trager op gang komt dan verwacht en dat er in feite helemaal niks verloren is voor beiden.

2) Vergeet ook niet dat de grootste verliezen nu bij Telenet geleden worden. Zij hadden vroeger 1,6 miljoen analoge televisieklanten, Belgacom had er geen énkele. Ondertussen heeft Belgacom meer dan 100.000 klanten, wat dus betekend dat er toch wel een aantal mensen zullen zijn die hun Telenet-abonnement hebben opgezegd. In feite verliest Telenet enkel televisieklanten sinds de introductie van idtv, Belgacom wint er enkel.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Anthony schreef:.... Men zit momenteel rond de 115-120.000 abonees ....

Ik vraag me af of bij dat aantal ook de gratis proefabonees inbegrepen zijn, men spreekt niet over betalende abonees.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vraag me af of bij dat aantal ook de gratis proefabonees inbegrepen zijn, men spreekt niet over betalende abonees.


Ik schat dat op zo'n 30.000 als je weet da ze ongeveer 80.000 abonnees hadden voor die actie. Ik ben allezins benieuwd wanneer er eens serieuze snelheidsaanpassingen komen, en vooral wie wat zal aanbieden.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Telenet heeft een potentieel van maximum 1.600.000 aansluitingen. Dit is Vlaanderen zonder het InDi-gebied.
Belgacom heeft ongeveer 4.000.000 potentiële aansluitingen.
Belgacom heeft een potentieel dat bijna 3 keer groter is, maar ze hebben met moeite 60 procent van de klanten van Telenet.
Dat van die Canal+-klanten gaat ook slechts ten dele op. Die zaten vroeger noodgedwongen bij Telenet voor het Belgisch voetbal en de films.
Nu zijn die voor Belgisch voetbal zoiezo aangewezen op Belgacom TV en voor de films kunnen ze even goed bij Belgacom TV terecht. Hoeveel Canal+ abonnees heeft Telenet niet verloren door het Belgisch voetbal dat naar Belgacom gegaan is.
Als je hier rekening mee houdt zijn de resultaten van BGC TV nog veel bedroevender.
Ik vraag me trouwens af wat er over 1,5 jaar zal gebeuren als het contract afloopt. Gaat Belgacom dan nog eens zo een som ophoesten, gaan al die klanten naar Telenet gaan als Telenet het contract dan in de wacht sleept, of gaan Belgacom en Telenet de koek verdelen?
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Steven7 schreef:Telenet heeft een potentieel van maximum 1.600.000 aansluitingen. Dit is Vlaanderen zonder het InDi-gebied.
Belgacom heeft ongeveer 4.000.000 potentiële aansluitingen.
Belgacom heeft een potentieel dat bijna 3 keer groter is, maar ze hebben met moeite 60 procent van de klanten van Telenet.


Maar nogmaals: Telenet moet enkel maar zijn klanten het bakje verkopen, voor de rest niks. Belgacom moet élke klant overtuigen om al zijn oude principes overboord te gooien en over te stappen op een compleet nieuwe technologie van televisie kijken. Da's gewoon een enorm verschil, en het is dus in die zin absoluut niet teleurstellend dat Belgacom minder klanten heeft.

Belgacom en Telenet hebben wél minder klanten dan verwacht, maar dat is gewoon omdat de markt minder snel op gang komt dan voorspeld.

Dat van die Canal+-klanten gaat ook slechts ten dele op. Die zaten vroeger noodgedwongen bij Telenet voor het Belgisch voetbal en de films.
Nu zijn die voor Belgisch voetbal zoiezo aangewezen op Belgacom TV en voor de films kunnen ze even goed bij Belgacom TV terecht. Hoeveel Canal+ abonnees heeft Telenet niet verloren door het Belgisch voetbal dat naar Belgacom gegaan is.
Als je hier rekening mee houdt zijn de resultaten van BGC TV nog veel bedroevender.
Ik vraag me trouwens af wat er over 1,5 jaar zal gebeuren als het contract afloopt. Gaat Belgacom dan nog eens zo een som ophoesten, gaan al die klanten naar Telenet gaan als Telenet het contract dan in de wacht sleept, of gaan Belgacom en Telenet de koek verdelen?

Het aantal mensen dat Canal + heeft opgezegd na het verdwijnen van het voetbal is zeer beperkt gebleven. Canal Plus / Prime heeft amper klanten verloren. Het grote slachtoffer was de Waalse tegenhanger van BeTV, die verloren stukken meer klanten dan Prime.

Belgacom is trouwens van plan om opnieuw op het voetbal te bieden. Toch straf voor een product dat zogezegd een gigantische flop is. :?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Anthony schreef:Maar nogmaals: Telenet moet enkel maar zijn klanten het bakje verkopen, voor de rest niks. Belgacom moet élke klant overtuigen om al zijn oude principes overboord te gooien en over te stappen op een compleet nieuwe technologie van televisie kijken. Da's gewoon een enorm verschil, en het is dus in die zin absoluut niet teleurstellend dat Belgacom minder klanten heeft.

De meeste gewone mensen in mijn buurt kennen het verschil niet tussen een coax kabel of een utp kabel ook al zou hun leven er vanaf hangen.

Wat die Belgacom technieker doet zal voor hen hetzelfde zijn als die Telenet technieker.

Zeg het anders; "weinig" mensen staan te springen om mee te springen in het koppelverkoop verhaalt. En aan die voorwaarden, who can blame them ?

Hopelijk maken ze snel werk van het "ontkoppelen van al die diensten", dan wil IK het zelf overwegen... .

Belgacom is trouwens van plan om opnieuw op het voetbal te bieden. Toch straf voor een product dat zogezegd een gigantische flop is. :?
Hoeveel zouden Belgacom TV ditchen als er geen voetbal op zou te zien zijn ?
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Silence schreef:
Anthony schreef:Maar nogmaals: Telenet moet enkel maar zijn klanten het bakje verkopen, voor de rest niks. Belgacom moet élke klant overtuigen om al zijn oude principes overboord te gooien en over te stappen op een compleet nieuwe technologie van televisie kijken. Da's gewoon een enorm verschil, en het is dus in die zin absoluut niet teleurstellend dat Belgacom minder klanten heeft.

De meeste gewone mensen in mijn buurt kennen het verschil niet tussen een coax kabel of een utp kabel ook al zou hun leven er vanaf hangen.

Wat die Belgacom technieker doet zal voor hen hetzelfde zijn als die Telenet technieker.

1) De meeste mensen zijn principieel. Zeker in België (the flemish dentist, weet je wel). In België wordt al eeuwen via de kabel naar televisie gekeken, probeer daar maar eens aan te vertellen dat het nu met een telefoonlijntje kan.

2) Telenet zit al overal. Iedereen die televisie kijkt, heeft een (analoog) Telenet-abonnement. Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat het veel simpeler is om gewoon een Digibox in huis te halen dan naar de winkel van Belgacom te stappen, daar een volledig nieuw abonnement af te sluiten, je oude kabelabonnement op te zeggen, een dsl-lijn te laten leggen in je huiskamer en dan je decoder aan te sluiten? En dan beweer jij dat het voor Belgacom net zo makkelijk/moeilijk is om klanten te lokken voor digitale televisie als voor Telenet?


Belgacom is trouwens van plan om opnieuw op het voetbal te bieden. Toch straf voor een product dat zogezegd een gigantische flop is. :?
Hoeveel zouden Belgacom TV ditchen als er geen voetbal op zou te zien zijn ?

Niet meer dan 50% he, aangezien 'maar' 50% een voetbalabonnement heeft.
vinc
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2006, 23:55

ach al die zever

zolang geen enkele provider een limiet geeft van 100GB of meer
en de snelheid niet bij de 50MB download is vind ik het niet de moeite om digitale televisie aan te schaffen , zowel voor telenet of belgacom TV
hun snelheid is veel te beperkt voor digitaal TV aan te bieden

er is onderzoek naar gedaan in de VS en voor digitale televisie aan te beiden zou je een netwerk moeten hebben die 6GB+ snelheid zou moeten bereiken om ten volle van HD televisie uitzendingen te kunnen genieten

ook hun aanbod vind ik zeer beperkt. je zou bij de providers alleen maar gemiste programma's kunnen herzien uren na de uitzending of zelfs de dag nadien pas. Ook geld dit alleen voor bepaalde vlaamse series en programma's. SHAME!

Laten we dan nog zwijgen over de prijzen van een film die je rechtstreeks kan zien... 5 euro voor een film en dan zie je hem maar 1 keer.
Hoe overtuig je een persoon zoals mij die hier 500 films (dvd en het blijft maar groeien) heeft staan dat het wel degelijk wel waard is om digitaal tv te hebben.

Digitale tv and internet staan in Belgie op een suicidaal dipje en ik hoop dat er snel een grote buitelandse concurrent op de markt komt om dit alles overhoop te gooien.

en doet mij eraan denken dat met beetje geduld itunes de perfecte compressie techniek zal bereiken om films op een 1280x800 resolutie door te stuwen. voor €10 heb je een volwaardige film op je schijf mooi in je itunes database. iTunes groeit dag na dag als een volwaardige concurrent van de filmaanbod van digitale televisie.

Pré ordering releases van films voor ze op dvd uitkomen en lang voor ze op televisie uitkomen via iTunes. Telenet en Belgacom tv doen zichzelf de das om binnen een jaar of twee als ze zo blijven verder doen.

Btw try to compeet with bluray and HDdvd quality when you have a 20MB/s download quality showtime... that's impossible

het is allemaal weggegooid geld en veel te duur voor hetgene je aangeboden krijgt.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

vinc schreef:ach al die zever

zolang geen enkele provider een limiet geeft van 100GB of meer
en de snelheid niet bij de 50MB download is vind ik het niet de moeite om digitale televisie aan te schaffen , zowel voor telenet of belgacom TV
hun snelheid is veel te beperkt voor digitaal TV aan te bieden

er is onderzoek naar gedaan in de VS en voor digitale televisie aan te beiden zou je een netwerk moeten hebben die 6GB+ snelheid zou moeten bereiken om ten volle van HD televisie uitzendingen te kunnen genieten

ook hun aanbod vind ik zeer beperkt. je zou bij de providers alleen maar gemiste programma's kunnen herzien uren na de uitzending of zelfs de dag nadien pas. Ook geld dit alleen voor bepaalde vlaamse series en programma's. SHAME!

Laten we dan nog zwijgen over de prijzen van een film die je rechtstreeks kan zien... 5 euro voor een film en dan zie je hem maar 1 keer.
Hoe overtuig je een persoon zoals mij die hier 500 films (dvd en het blijft maar groeien) heeft staan dat het wel degelijk wel waard is om digitaal tv te hebben.

Digitale tv and internet staan in Belgie op een suicidaal dipje en ik hoop dat er snel een grote buitelandse concurrent op de markt komt om dit alles overhoop te gooien.

en doet mij eraan denken dat met beetje geduld itunes de perfecte compressie techniek zal bereiken om films op een 1280x800 resolutie door te stuwen. voor €10 heb je een volwaardige film op je schijf mooi in je itunes database. iTunes groeit dag na dag als een volwaardige concurrent van de filmaanbod van digitale televisie.

Pré ordering releases van films voor ze op dvd uitkomen en lang voor ze op televisie uitkomen via iTunes. Telenet en Belgacom tv doen zichzelf de das om binnen een jaar of twee als ze zo blijven verder doen.

Btw try to compeet with bluray and HDdvd quality when you have a 20MB/s download quality showtime... that's impossible

het is allemaal weggegooid geld en veel te duur voor hetgene je aangeboden krijgt.

5 euro voor een film? Ik weet niet waar jij je prijzen haalt, maar de meeste films kosten +- 3,5 euro voor 24 uur. Je kan niet één keer kijken, maar zoveel keer als je wil in die 3,5.

Previews bestaan trouwens ook bij Belgacom en Telenet. Zo kon je bij Belgacom Flikken 8 al kijken in september, terwijl het pas in maart uitgezonden zal worden. En VTM/KanaalTwee/VT4 bieden een heleboel series in preview aan...
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”