Zambo schreef:Procentueel is Belgacom TV een dure en mislukte grap. Als je amper een goede 100.000 klanten kan trekken op een bevolking van 10 Milj en dat de concurent aan het dubbele zit op een bevolking van 5 Milj (Brusselse regio en IN-Di gebied afgetrokken ruwweg).
We zijn anderhalf jaar onderwegweg. Men zit momenteel rond de 115-120.000 abonees en dat aantal blijft groeien, zowel bij Telenet als Belgacom.
Wat had je gedacht? Dat Belgacom en Telenet hun IDTV-pakket zouden lanceren en dat van vandaag op morgen 80% van de Belgen zou overstappen?
En zoals r2504 aangeeft: Belgacom is de uitdager in deze concurrentiestrijd. Zij starten als de grote underdog, onder andere vanwege het feit dat zij élke klant moeten overtuigen om al hun oude principes overboord te gooien en de kabel buiten te smijten. Telenet moet daarentegen gewoon wat bakskes verkopen, de rest blijft hetzelfde. Bakskes die ze in bepaalde gevallen zelfs gratis weggeven. Niet vergeten dat bijvoorbeeld van die 200.000 ruim één vierde (50.000 of meer) ex-Canal Plus abonnees zijn die een Digibox moesten nemen en die daarom gratis kregen...
Bovendien kloppen je cijfers absoluut niet. Het is niet omdat er 10 miljoen Belgen zijn, dat er ook 10 miljoen potentiële klanten voor Belgacom TV zijn. Of woont iedereen soms apart in zijn eigen huisje met zijn eigen televisietoestel?
Hoe kan je dan verantwoorden dat een contract van 36 Milj wordt afgesloten met amper 40 tot 50% abbonees. Vandaar waarschijnlijk ook dat er nu koppen aan het rollen zijn bij Belgacom, waarschijnlijk zullen er nog meer bijkomen.
Nogmaals: een voetbalcontract is en zal nooit op papier rendabel zijn. Dat is overal ter wereld zo.