Ik vind deze reacties hier een beetje overroepen.
Ik kan me heel goed vinden in de situatie van Gougar.
Het probleem doet zich hier ook al maanden voor.
Je voelt toch zo aan dat de post van TS uit frustratie en onmacht is geschreven.
Hij heeft misschien enkele woorden ongelukkig gebruikt , ja en dan
Probeer je even te plaatsen in zijn schoenen.
Ik heb ook respect voor al die techniekers die hier de deur hebben platgelopen en steeds zonder oplossing naar huis gaan. " ja sorry mijnheer ik zal het doorgeven maar kan voor de rest niets doen"
heel begrijpelijk langst hun kant maar jij blijft zitten met het probleem en kan weer terug de telefoon opnemen omdat het niet opgelost raakt.
Er moet uiteindelijk toch iemand weten waar het probleem zit, 3 maanden geleden had ik er nog geen last van en haalde ik 19Mbit/s down en 490 kbit/s up. (dat lukt soms nog maar dan in de dag uren).
Het probleem hier is nog dat "de schuld" naar Integan (onze kabelmaatschappij) geschoven wordt en dit zijn geen goede vrienden meer sinds die met indi begonnen zijn.
En overstappen naar een ander is ook niet altijd een optie.
Ik ben altijd heel tevreden geweest bij Telenet maar dit probleem moet toch dringend verholpen worden waar het probleem ook ligt.
ik ben ook mede-leader van een clan (niet de zelfde als cougar , S@W op America's army) en ik kan vertellen dat het niet prettig is dat je je vrienden "in de steek" moet laten omdat het spel begint te schokken door hoge pings.
Vriendelijke groeten
Rozano
Telenet s****
Ik kan me perfect aansluiten bij cougar...al die zever EN DAN NOG ALTIJD DIE F*CKIN FRE*KIN DL LIMIT. 10gig-20gig....wtf, da's toch om mee te lachen. Ik heb Amerikanen, Britten, Japanners en zelfs hollanders die zich in een breuk lachen als ik dat durf te vermelden. Je zou gvd gaan denken dat we in een bananerepubliek wonen. Ik geef ze nog 6 maanden en dan stap ik over op ADSL met meer of tegen dan onbeperkte dl cap.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Moraelin schreef:Ik kan me perfect aansluiten bij cougar...al die zever EN DAN NOG ALTIJD DIE F*CKIN FRE*KIN DL LIMIT. 10gig-20gig....wtf, da's toch om mee te lachen. Ik heb Amerikanen, Britten, Japanners en zelfs hollanders die zich in een breuk lachen als ik dat durf te vermelden. Je zou gvd gaan denken dat we in een bananerepubliek wonen. Ik geef ze nog 6 maanden en dan stap ik over op ADSL met meer of tegen dan onbeperkte dl cap.
Waarom wachten? Doe het nu, dan voelen ze het.
Iedereen zegt steeds maar "Nog x maand en ik ga overstappen!" maar hoeveel doen het ook?
Ik was het beu, 2 maand later (wachttijd terugschakeling lijn Bcom + aanvraag + activatie dsl) was ik overgeschakeld.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ik moet akkoord gaan met wat anderen reeds gezegd hebben.
Als je het beu bent moet je vertrekken.
Ik heb telenet reeds vorig jaar buitengegooid, overgestapt naar RealDSL.
Dit was zoals sommige wel kunnen inbeelden ook niet het grootste succes. Ben nu in afwachting tot aansluiting Dommel.
Kort: als het je niet aanstaat, dan ga je op een ander.
Ik heb hier op mijn kantoor ook een Telenet Office Pro aansluiting als backup internet, en moet eerlijk zeggen dat inderdaad de 20mbit met geluk er hier tegenwoordig 3-5Mbit geworden zijn.
Volgens mij denkt Telenet klanten te winnen met hun snelheidsupgrade, maar kan zelfs hun netwerk de 20mbit van de gebruikers niet aan.
Als je het beu bent moet je vertrekken.
Ik heb telenet reeds vorig jaar buitengegooid, overgestapt naar RealDSL.
Dit was zoals sommige wel kunnen inbeelden ook niet het grootste succes. Ben nu in afwachting tot aansluiting Dommel.
Kort: als het je niet aanstaat, dan ga je op een ander.
Ik heb hier op mijn kantoor ook een Telenet Office Pro aansluiting als backup internet, en moet eerlijk zeggen dat inderdaad de 20mbit met geluk er hier tegenwoordig 3-5Mbit geworden zijn.
Volgens mij denkt Telenet klanten te winnen met hun snelheidsupgrade, maar kan zelfs hun netwerk de 20mbit van de gebruikers niet aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Als je niet tevreden ben ga je inderdaad op een ander.......... als je die mogelijk hebt , anders had ik allang versatel always dsl genomen ( 1mbit , ongelimiteerd ).
Het gaat hier zelfs nog tot midden 2008 dure vooraleer belgacom tv hier beschikbaar is (dorp heeft geen eigen centrale hier , ik zit op + 7 km van de centrale).
Het is allemaal heel gemakelijk gezegd , maar in de praktijk is het belange niet altijd zo eenvoudig
Het gaat hier zelfs nog tot midden 2008 dure vooraleer belgacom tv hier beschikbaar is (dorp heeft geen eigen centrale hier , ik zit op + 7 km van de centrale).
Het is allemaal heel gemakelijk gezegd , maar in de praktijk is het belange niet altijd zo eenvoudig
Wat een gedoe hier allemaal... Nu moet ik toegeven dat Cougar al geruime tijd last heeft van de Telenet probs, ik ken hem persoonlijk en zoals ie zelf al schreef ie heeft alles gedaan binnen z'n mogelijkheden om het probleem opgelost te krijgen.
Maar bij hem thuis is er absoluut niets verkeerd aan de installatie of aan de hardware. Bekabeling op den duur zelfs uitgemeten met de Fluke. Maar als zelfs de techniekers het probleem lokaal niet kunnen oplossen, moet je het probleem gaan zoeken ergens bij een node in de buurt die overbelast is of een backbone die het netwerk verkeer niet meer deftig door laat of routeert... De vraag is of Telenet daar ooit van plan is om daar iets aan te doen ??
Die 20 Mbps is geen gegarandeerde snelheid, maar max snelheid das wel een belangrijk detail wat we moeten onthouden. Informeer maar eens bij Belgacom BiLan wat je al betaald voor een dedicated 2 Mbps lijn. Daar val je ver van achterover.
Al de verwijten die ik hier zie rondvliegen over de helpdesk, begin mij er niet over, ik ben tot nu toe 9 jaar klant van telenet, zowel particulier als zakelijk en ben er absoluut niet over te spreken! De particulieren helpdesk wordt je meestal geholpen door mensen in opleiding, goed dat dit moet gebeuren, maar zorg dan dat je personeel al voldoende opleiding heeft om dit te doen... Ik vind als je op een helpdesk werkt je moet luisteren naar de persoon in kwestie aan de telefoon en niet gelijk de standaard vragenlijst moet beginnen aflopen. En vooraleer de verwijten komen, ik werk zelf ook op een helpdesk, responstijd binnen max. 1 uur (damn proud of it), en als pc- en netwerktechnieker voor een internationaal bedrijf, dus ik weet dat je af en toe nitwits aan de foon krijgt en je dikwijls dezelfde vragen terug krijgt, maar klant is en blijft koning.
De zakelijke helpdesk laat soms weken op zich wachten vooraleer je een antwoord krijgt, 24/7 support noemen ze dat ? Het opzeggen van een abonnement heeft hier 4 weken (!) moeten duren, registratie vast ip 3 weken, facturatie laten veranderen 2 maanden,... moet ik nog doorgaan?
Maar ondertussen wel het geld uit je zakken blijven halen, daar mag toch wel een "beetje" service tegenover staan?
Als Telenet eens wat meer naar z'n klanten zou luisteren... Alternatieven als provider? Zijn er bitter weinig die deugen tenzij je ontzettend veel geld neer telt.
grtz
Animine
nog een gefrustreerde Telenet-gebruiker
Maar bij hem thuis is er absoluut niets verkeerd aan de installatie of aan de hardware. Bekabeling op den duur zelfs uitgemeten met de Fluke. Maar als zelfs de techniekers het probleem lokaal niet kunnen oplossen, moet je het probleem gaan zoeken ergens bij een node in de buurt die overbelast is of een backbone die het netwerk verkeer niet meer deftig door laat of routeert... De vraag is of Telenet daar ooit van plan is om daar iets aan te doen ??
Die 20 Mbps is geen gegarandeerde snelheid, maar max snelheid das wel een belangrijk detail wat we moeten onthouden. Informeer maar eens bij Belgacom BiLan wat je al betaald voor een dedicated 2 Mbps lijn. Daar val je ver van achterover.
Al de verwijten die ik hier zie rondvliegen over de helpdesk, begin mij er niet over, ik ben tot nu toe 9 jaar klant van telenet, zowel particulier als zakelijk en ben er absoluut niet over te spreken! De particulieren helpdesk wordt je meestal geholpen door mensen in opleiding, goed dat dit moet gebeuren, maar zorg dan dat je personeel al voldoende opleiding heeft om dit te doen... Ik vind als je op een helpdesk werkt je moet luisteren naar de persoon in kwestie aan de telefoon en niet gelijk de standaard vragenlijst moet beginnen aflopen. En vooraleer de verwijten komen, ik werk zelf ook op een helpdesk, responstijd binnen max. 1 uur (damn proud of it), en als pc- en netwerktechnieker voor een internationaal bedrijf, dus ik weet dat je af en toe nitwits aan de foon krijgt en je dikwijls dezelfde vragen terug krijgt, maar klant is en blijft koning.
De zakelijke helpdesk laat soms weken op zich wachten vooraleer je een antwoord krijgt, 24/7 support noemen ze dat ? Het opzeggen van een abonnement heeft hier 4 weken (!) moeten duren, registratie vast ip 3 weken, facturatie laten veranderen 2 maanden,... moet ik nog doorgaan?
Maar ondertussen wel het geld uit je zakken blijven halen, daar mag toch wel een "beetje" service tegenover staan?
Als Telenet eens wat meer naar z'n klanten zou luisteren... Alternatieven als provider? Zijn er bitter weinig die deugen tenzij je ontzettend veel geld neer telt.
grtz
Animine
nog een gefrustreerde Telenet-gebruiker
Find the energy, begin to move...
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Animine schreef:Als Telenet eens wat meer naar z'n klanten zou luisteren... Alternatieven als provider? Zijn er bitter weinig die deugen tenzij je ontzettend veel geld neer telt.
Alternatieven op de Vlaamse kabel zijn er (nog) niet...
Ik hoop dat 2007 ons de kans geeft om ons Belgenlandje gelijk te brengen met de buurlanden op vlak van internet. De komst van ADSL2+, de vrijmaking van de ADSL markt en hopelijk wordt Telenet ook gedwongen om het kabelnetwerk te delen, zodat daar terug kwaliteit komt ipv zakkenvullerij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Svekke schreef:Alternatieven op de Vlaamse kabel zijn er (nog) niet...
CHELLO !!! Dit zit ook op de kabel ... niet in heel vlaanderen, maar toch
Ik ben niet alleen , en bedankt allen voor de positieve commentaar ...
Hier vind je nog meer mensen met hetzelfde probleem :
http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=6307&postdays=0&postorder=asc&start=100
Hier vind je nog meer mensen met hetzelfde probleem :
http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=6307&postdays=0&postorder=asc&start=100
-
- Elite Poster
Svekke schreef:Chello mag je niet meetellen, aangezien dat enkel Leuven en Brussel daarvan kunnen genieten. En bij mijn weten is dat maar een heel klein stukje Vlaanderen.
pfoe !
-
- Elite Poster
flakey schreef:CHELLO !!! Dit zit ook op de kabel ... niet in heel vlaanderen, maar toch
En aangezien chello is overgenomen door telenet kan je deze ook al rustig van je alternatievenlijstje schrappen...
*zucht*
Leer u eens informeren ... dit is nog niet officieel. En ten tweede het is niet Telenet die een overname doet maar Liberty global die zijn aandeel in Telenet vergroot door bijde samen te voegen .... en nogmaals, hier is nog niets van ondertekend !
Ik ben nog altijd een tevreden chello klant ...
Svekke schreef:Animine schreef:Als Telenet eens wat meer naar z'n klanten zou luisteren... Alternatieven als provider? Zijn er bitter weinig die deugen tenzij je ontzettend veel geld neer telt.
Ik hoop dat 2007 ons de kans geeft om ons Belgenlandje gelijk te brengen met de buurlanden op vlak van internet. De komst van ADSL2+, de vrijmaking van de ADSL markt en hopelijk wordt Telenet ook gedwongen om het kabelnetwerk te delen, zodat daar terug kwaliteit komt ipv zakkenvullerij.
Vanaf augustus 2007 is het monopolie weg dus ...
Dommel is the way!
- svenska
- Elite Poster
Braincel schreef:Svekke schreef:Animine schreef:Als Telenet eens wat meer naar z'n klanten zou luisteren... Alternatieven als provider? Zijn er bitter weinig die deugen tenzij je ontzettend veel geld neer telt.
Vanaf augustus 2007 is het monopolie weg dus ...
Over wat heb je het hier? Kabel of ADSL? En bron?
- svenska
- Elite Poster
In een reactie wijst Belgacom-persvertegenwoordiger Jan Margot het voorstel af. Volgens Margot is de vergelijking tussen tarieven in buurlanden en België niet eerlijk: "Om te beginnen is daar de potentiële markt groter, gelden er andere fiscale tarieven, en vooral ook: de geboden service is niet overal gelijk. De senator heeft goed opgemerkt dat wij nu al meerdere jaren onze tarieven niet hebben aangepast, wat neerkomt op een relatieve prijsdaling (rekening houdend met de inflatie). Bovendien hebben wij in de loop der jaren niet alleen de snelheid en bandbreedte opgetrokken, maar ook de service nog verder verbeterd. In het buitenland is er niet noodzakelijk een gratis helpdesk, gratis antispam, gratis antivirus, enzovoort."
Ook de beschuldiging dat het internetlandschap een duopolie is, houdt volgens Marget geen steek. "Er zijn wel degelijk andere spelers op de markt, maar men kan ons toch niet verwijten dat veel klanten kiezen voor Belgacom", aldus de persvertegenwoordiger.
Van zo'n opmerkingen krijg ik het schijt! Kan zijn dat hier hier iets moeilijker is voor ISP, maar dan nog: het verschil met het buitenland is me echt iets teveel aan het worden! En dan nog de arrogantie tonen dat ze hun prijzen 'verlagen' door al jaren hetzelfde te vragen...
En over die gratis helpdesk: ik heb liever de betalende helpdesk van Dommel dan de gratis heldesk van Belgacom...
Gisteren cougar nog online gesproken, nog steeds dezelfde probs, idem dito bij mij thuis in Antwerpen. Snelheid is niet stabiel, varieert constant en dus niet echt een rechte lijn in te trekken.
Ik kreeg ineens een ingeving, Telenet heeft ook digitale tv, dit komt via dezelfde coax kabel binnen. Zou een toename aan digitale tv klanten kunnen zorgen voor de snelheidsproblemen waar we last van hebben?
Ik heb geen idee of dit er invloed op kan hebben, maar als het via dezelfde hardware infrastructure verdeeld wordt ? Iemand die hier enige info over heeft ?
grtz
Animine
Ik heb geen idee of dit er invloed op kan hebben, maar als het via dezelfde hardware infrastructure verdeeld wordt ? Iemand die hier enige info over heeft ?
grtz
Animine
Ondertussen al zelf gevonden, quote van op een Telenet site:
"Heel belangrijk om weten is dat er van de digibox/-corder altijd een terugloopkanaal moet zijn naar de modem toe. Concreet wil dit zeggen dat er van je digibox/-corder steeds een kabel naar je modem dient getrokken te worden."
Dus ja, het digitale tv verkeer komt via dezelfde hardware binnen, zoals er in het begin veel tegenwind was op BelgacomTV met de invloed op de ADSL aansluitingen, zo begin ik nu m'n conclusie te trekken dat Telenet hetzelfde probleem heeft...
"Heel belangrijk om weten is dat er van de digibox/-corder altijd een terugloopkanaal moet zijn naar de modem toe. Concreet wil dit zeggen dat er van je digibox/-corder steeds een kabel naar je modem dient getrokken te worden."
Dus ja, het digitale tv verkeer komt via dezelfde hardware binnen, zoals er in het begin veel tegenwind was op BelgacomTV met de invloed op de ADSL aansluitingen, zo begin ik nu m'n conclusie te trekken dat Telenet hetzelfde probleem heeft...
-
- Elite Poster
Animine schreef:Dus ja, het digitale tv verkeer komt via dezelfde hardware binnen, zoals er in het begin veel tegenwind was op BelgacomTV met de invloed op de ADSL aansluitingen, zo begin ik nu m'n conclusie te trekken dat Telenet hetzelfde probleem heeft...
Dit is onjuist ... de kabel naar je modem is enkel voor het interactieve gedeelte ( dus NIET voor de digitale tv, dat is gewoon een signaal op de coax ). Dus telkens als gij op die rode knop ramt gebruikte uw internet bandbreedte ( en dit is te verwaarlozen ).
De problemen met de snelheid worden alleen maar erger, m'n baas/collega heeft sinds van het weekend ook ontzettend variabele snelheden op Telenet...
Ik heb thuis een Office Access abo met fixed ip om aantal servers te hosten, maar met de huidige snelheid is dit absoluut crap! Nu probeerde ik vandaag via Mijn Telenet m'n abonnement weer te veranderen naar ExpressNet Turbo en durven ze 75 euro administratiekost te vragen voor deze omschakeling !?! Ik betaal godver al bijna 85 euro per maand, en dan nog eens 75 euro moeten betalen voor een verandering die weer een maand op zich laat wachten en dan weer foutieve facturen te krijgen *zucht*.
Frustrerend...
Ik heb thuis een Office Access abo met fixed ip om aantal servers te hosten, maar met de huidige snelheid is dit absoluut crap! Nu probeerde ik vandaag via Mijn Telenet m'n abonnement weer te veranderen naar ExpressNet Turbo en durven ze 75 euro administratiekost te vragen voor deze omschakeling !?! Ik betaal godver al bijna 85 euro per maand, en dan nog eens 75 euro moeten betalen voor een verandering die weer een maand op zich laat wachten en dan weer foutieve facturen te krijgen *zucht*.
Frustrerend...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Animine schreef:De problemen met de snelheid worden alleen maar erger, m'n baas/collega heeft sinds van het weekend ook ontzettend variabele snelheden op Telenet...
En heb je dat al aan TN laten weten... ?
Meerdere keren al gebeld met de helpdesk, tot nu toe zonder ook maar 1 stap verder te komen... Technieker langs geweest, alles uitgemeten en bij mij thuis is alles ok. Bekabeling nagekeken, modem nagekeken, alles wat ie kon nakijken heeft ie nagekeken.
De technieker liet mij weten dat het niet aan m'n installatie thuis ligt. Hij zei niet letterlijk dat het aan het Telenet-netwerk lag, maar tussen de regels door kon je eruit verstaan dat daar toch de oorzaak te zoeken is...
De technieker liet mij weten dat het niet aan m'n installatie thuis ligt. Hij zei niet letterlijk dat het aan het Telenet-netwerk lag, maar tussen de regels door kon je eruit verstaan dat daar toch de oorzaak te zoeken is...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Animine schreef:Meerdere keren al gebeld met de helpdesk, tot nu toe zonder ook maar 1 stap verder te komen... Technieker langs geweest, alles uitgemeten en bij mij thuis is alles ok. Bekabeling nagekeken, modem nagekeken, alles wat ie kon nakijken heeft ie nagekeken.
Heb onlangs hetzelfde probleem gehad... ben TN hierover blijven lastig vallen, en ze hebben dan ook nog twee maal een andere technieker laten komen voor de signalen in de straat. Resultaat is dat het ondertussen zo goed als opgelost is, en moest dat niet het geval zijn dan is er nog altijd de Ombudsman voor Telecom.
Het is inderdaad droevig dat het zo moet, maar met wachten op den heilige geest bereik je meestal niet veel.
xxl schreef:cougar schreef:Stop met de crap , zoals ik al zei : is overbetaalde in zijn context te nemen ...
Het houd geen steek , das alles , ik ben niet alleen , het is overal wel iets in Belgie , jullie weten ook wel hoe de vork in de steel zit , ik hoop het toch , als iemand van jullie over de grens es is geweest , weten jullie allemaal hoe het er daar aan toe gaat ...
Whats next ; volgende commentaar : VERHUIZEN ????????
Limiet - up & downs ? Bekrompen Belgie met 2 multinationals , das alles . niet meer en niet min ....
Check de rest van de wereld , en kom niet af met ,ze kunnen het niet aan ...
Ze kunnen 100 mbit aan ,maar de zakken moeten vol geraken ,das alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in het buiten land is het echt niet beter als hier hoor.
heb al voor verschillende providers gewerkt ,en ook fiber to the home.
ja een glasvezel tot bij de klant binnen.(haalt ook geen 100mbit)
installeer nu 4 jaar voor telenet en geloof me hier werkt alles naar behoren.
bij andere providers krijg je de modem met de post en is het verder plan trekken.
5 van de 10 klanten hebben eerst belgacom gehad ,en als ik buiten ga zijn ze altijd tevreden.
kom ook wel eens zeurpieten tegen hoor,dan doen we gewoon extra ons best om zelfs die mensen op een deftige manier te helpen.
mvgr
Ge zou verschieten hoeveel mensen van telenet op het belgacom netwerk terechtkomen