welk lijnprofiel?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Binnenkort ga ik alleen wonen, en moet ik dus een nieuwe provider kiezen. Ik zit nog te twijfelen tussen EDPnet en Dommel, maar aangezien ik geen megadownloader ben zal vooral de snelheid de doorslag geven, en niet zozeer het maximum volume. Momenteel neig ik dan ook eerder richting EDPnet, aangezien zij (in het beste geval) 6Mbps down/640kbps up aanbieden.

Nu vroeg ik me af welk lijnprofiel ik *werkelijk* kan verwachten. Als ik de afstandcheck doe, kom ik op 1756 meter. Is dit genoeg om die 6M/640k te halen?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

janvkn schreef:Binnenkort ga ik alleen wonen, en moet ik dus een nieuwe provider kiezen. Ik zit nog te twijfelen tussen EDPnet en Dommel, maar aangezien ik geen megadownloader ben zal vooral de snelheid de doorslag geven, en niet zozeer het maximum volume. Momenteel neig ik dan ook eerder richting EDPnet, aangezien zij (in het beste geval) 6Mbps down/640kbps up aanbieden.
Nu vroeg ik me af welk lijnprofiel ik *werkelijk* kan verwachten. Als ik de afstandcheck doe, kom ik op 1756 meter. Is dit genoeg om die 6M/640k te halen?

ja hoor, heel zeker op 6Mbps ... ze gaan tot 2,6 km wie verder zit zetten ze op 4Mbps
:-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Zijt daar nog maar niet zo zeker van.
Ik zit op 2.2 km van centrale en ik zat zelfs nog niet op 4mbit bij edpnet.
Terwijl ik jaren lang bij easynet op 4mbit zat.
Volgens edpnet had ik een slechte binnenbekabeling.
Mja, na aandringen van mij heb ik nu toch een 4mbit en dit zonder problemen.
Dus stel ik mij de vraag wat EDPNET wel nog weet. :):) :roll:

maw: als ze het niet zeker weten of als er problemen zijn bij hun downgraden ze u gewoon om zich zelf safe te stellen en steken dit natuurlijk op de klant.

Dit is de les die ik er uit getrokken heb.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

patje schreef:
janvkn schreef:Binnenkort ga ik alleen wonen, en moet ik dus een nieuwe provider kiezen. Ik zit nog te twijfelen tussen EDPnet en Dommel, maar aangezien ik geen megadownloader ben zal vooral de snelheid de doorslag geven, en niet zozeer het maximum volume. Momenteel neig ik dan ook eerder richting EDPnet, aangezien zij (in het beste geval) 6Mbps down/640kbps up aanbieden.
Nu vroeg ik me af welk lijnprofiel ik *werkelijk* kan verwachten. Als ik de afstandcheck doe, kom ik op 1756 meter. Is dit genoeg om die 6M/640k te halen?

ja hoor, heel zeker op 6Mbps ... ze gaan tot 2,6 km wie verder zit zetten ze op 4Mbps
:-)

of nog minder he
ik woon op 4.2KM van de centrale en zit op een 3.3Mbit/384Kbit profiel

nu ja, dit is meer dan genoeg voor mijn noden, al mag het natuurlijk altijd sneller :) (maja, dat is gewoon technisch gezien niet mogelijk op adsl op die afstand, of toch niet gegarandeerd stabiel)
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

En wat zou de upload snelheid zijn bij een 4Mbps profiel? Een van de dingen die me nl. tegensteken bij Dommel is de lage uploadsnelheid van 256kbps.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

janvkn schreef:En wat zou de upload snelheid zijn bij een 4Mbps profiel? Een van de dingen die me nl. tegensteken bij Dommel is de lage uploadsnelheid.

Bij een 4Mb profiel geven ze 512kbps upload
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

janvkn schreef:En wat zou de upload snelheid zijn bij een 4Mbps profiel? Een van de dingen die me nl. tegensteken bij Dommel is de lage uploadsnelheid van 256kbps.

ge moet echt gene schrik hebben hoor, op 1800 meter krijgt ge gegarandeerd een 6M profiel (als uw binnenbekabeling tenminste geen eeuw oud is...)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

2,6km en een upgrade aangevraagd destijds naar 6mbps zonder problemen.
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

verbert_p schreef:ge moet echt gene schrik hebben hoor, op 1800 meter krijgt ge gegarandeerd een 6M profiel (als uw binnenbekabeling tenminste geen eeuw oud is...)


't Is een nieuwbouw, laat ons hopen van niet :lol:
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

als ik dat nu zo bekijk snap ik 1 ding niet zo goed

PSTN
2,5 - 6144/640
3,5 - 4096/512
4,5 - 3328/384
4,8 - 2048/512
6,0 - 1024/256


waarom is bij zowel 3.5 max als 4.8 km max er 512Kbit upload en bij max 4.5km (waar ik dus opzit) een max van 384Kbit upload
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

dat zijn gewoon de lijnprofielen die Belgacom aanbiedt
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mr.T schreef:dat zijn gewoon de lijnprofielen die Belgacom aanbiedt


Ik dacht dat EDPNet niet van BGC afhing voor z'n profielen?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

edpnet - Scarlet - Belgacom
zo beter dan?

Vermits de meerderheid van de klanten nog steeds aangesloten zijn op broba, is de dslam nog steeds van Belgacom. Belgacom levert een aantal lijnprofielen op, zoals ze hierboven vermeld worden.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Zou het voor mij zin hebben om een hoger profiel te proberen?

Ik heb nu het 4096/512 profiel, met 2900 meter kabellengte.
Sinds deze week heb ik een nieuwe modem waardoor alles vlotter loopt
(ping naar 1ste hop provider is van 40 naar 8 ms gegaan)
DSL lijn meting:
Downstream Margin: 13 db
Upstream Margin: 19 db

Zou nu wel de 6114/640 haalbaar zijn?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:dat zijn gewoon de lijnprofielen die Belgacom aanbiedt

ja ok, maar dan blijft het nog altijd de vraag
waarom is de upload bij het 3.3Mbit profiel minder dan bij het 2Mbit profiel
ik vraag me gewoon af wat de reden is/kan zijn
maar ik wil gerust aannemen dat er een rede voor is, maar ik snap toch niet goed wat de rede kan zijn eigelijk
TjoekTjoek
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 nov 2006, 21:42

Mr.T schreef:dat zijn gewoon de lijnprofielen die Belgacom aanbiedt


Waarom had realdsl dan vroeger 3.3mbit/512kbit ? Die gingen toch ook via bgc.

EDIT: of een gecapt 4096/512 profiel :!:
Laatst gewijzigd door TjoekTjoek 21 dec 2006, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zit volgens edpnet op meer dan dan 5 Kilometer van de centrale en ze gaven me geen abonnement, dus ben ik maar naar dommel gegaan. Nu heb ik een 3.3/512 profiel.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mr.T schreef:edpnet - Scarlet - Belgacom
zo beter dan?


Ja aangezien je me hier aan het verwarren was.

Mr.T schreef:Vermits de meerderheid van de klanten nog steeds aangesloten zijn op broba, is de dslam nog steeds van Belgacom. Belgacom levert een aantal lijnprofielen op, zoals ze hierboven vermeld worden.


Dus zolang Scarlet zijn eigen DSLAMs niet overal geplaatst heeft blijf BGC de plak zwaaien qua profielen? :cry:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

AnD schreef:Ik zit volgens edpnet op meer dan dan 5 Kilometer van de centrale en ze gaven me geen abonnement, dus ben ik maar naar dommel gegaan. Nu heb ik een 3.3/512 profiel.


Idem,(5.6km) wel op het nippertje mss beter 2.2 mbit maar allez alles draait al een 10 maand oké...edpnet bood me 1 mbit...
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

qless schreef:Ik heb nu het 4096/512 profiel, met 2900 meter kabellengte.
Sinds deze week heb ik een nieuwe modem waardoor alles vlotter loopt
(ping naar 1ste hop provider is van 40 naar 8 ms gegaan)
DSL lijn meting:
Downstream Margin: 13 db
Upstream Margin: 19 db

Zou nu wel de 6114/640 haalbaar zijn?
Helaas niet. Op 4096 kbit/s moet men minstens 20 dB ruismarge hebben om te kunnen upgraden naar 6 Mbit.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

EDPnet schreef:
qless schreef:Ik heb nu het 4096/512 profiel, met 2900 meter kabellengte.
Sinds deze week heb ik een nieuwe modem waardoor alles vlotter loopt
(ping naar 1ste hop provider is van 40 naar 8 ms gegaan)
DSL lijn meting:
Downstream Margin: 13 db
Upstream Margin: 19 db

Zou nu wel de 6114/640 haalbaar zijn?
Helaas niet. Op 4096 kbit/s moet men minstens 20 dB ruismarge hebben om te kunnen upgraden naar 6 Mbit.
"Moet", wie heeft die regels gemaakt ? Als de klant vraagt om te upgraden naar 6 Mbits dan doen jullie dat toch of niet ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

upgraden om daarna weer te downgraden wegens stabiliteitsproblemen, om dan 2 keer te betalen aan Belgacom voor het aanpassen van het lijnprofiel. Kosten die naar alle waarschijnlijkheid ook niet op de klant verhaald kunnen worden.
Zo 1 profiel aanpassing, kost meer dan het 1x het maandelijkse abonnementsgeld :)

edit: profiel aanpassing kost blijkbaar 19.29 euro zoals terug te vinden is in http://www.bipt.be/Conseil/BROBA_2007_kwantitatief.pdf
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Mr.T schreef:upgraden om daarna weer te downgraden wegens stabiliteitsproblemen, om dan 2 keer te betalen aan Belgacom voor het aanpassen van het lijnprofiel. Kosten die naar alle waarschijnlijkheid ook niet op de klant verhaald kunnen worden.
Zo 1 profiel aanpassing, kost meer dan het 1x het maandelijkse abonnementsgeld :)

edit: profiel aanpassing kost blijkbaar 19.29 euro zoals terug te vinden is in http://www.bipt.be/Conseil/BROBA_2007_kwantitatief.pdf
Bij mij heeft dommel het toch al een paar keer gedaan, 2 keer gedowngrade en 1x ge-upgrade en ik heb niets moeten betalen. Awel dan noem ik dat echte service.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

AnD schreef:
Mr.T schreef:upgraden om daarna weer te downgraden wegens stabiliteitsproblemen, om dan 2 keer te betalen aan Belgacom voor het aanpassen van het lijnprofiel. Kosten die naar alle waarschijnlijkheid ook niet op de klant verhaald kunnen worden.
Zo 1 profiel aanpassing, kost meer dan het 1x het maandelijkse abonnementsgeld :)

edit: profiel aanpassing kost blijkbaar 19.29 euro zoals terug te vinden is in http://www.bipt.be/Conseil/BROBA_2007_kwantitatief.pdf
Bij mij heeft dommel het toch al een paar keer gedaan, 2 keer gedowngrade en 1x ge-upgrade en ik heb niets moeten betalen. Awel dan noem ik dat echte service.


Dommel maakt gebruik van Turboline. Je kan dit niet vergelijken. Lees de pdf eens en dan weet je ongeveer wat alles kost voor een BROBA ISP :)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Mr.T schreef:
AnD schreef:
Mr.T schreef:upgraden om daarna weer te downgraden wegens stabiliteitsproblemen, om dan 2 keer te betalen aan Belgacom voor het aanpassen van het lijnprofiel. Kosten die naar alle waarschijnlijkheid ook niet op de klant verhaald kunnen worden.
Zo 1 profiel aanpassing, kost meer dan het 1x het maandelijkse abonnementsgeld :)

edit: profiel aanpassing kost blijkbaar 19.29 euro zoals terug te vinden is in http://www.bipt.be/Conseil/BROBA_2007_kwantitatief.pdf
Bij mij heeft dommel het toch al een paar keer gedaan, 2 keer gedowngrade en 1x ge-upgrade en ik heb niets moeten betalen. Awel dan noem ik dat echte service.


Dommel maakt gebruik van Turboline. Je kan dit niet vergelijken. Lees de pdf eens en dan weet je ongeveer wat alles kost voor een BROBA ISP :)
Ok :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

janvkn schreef:Binnenkort ga ik alleen wonen, en moet ik dus een nieuwe provider kiezen. Ik zit nog te twijfelen tussen EDPnet en Dommel, maar aangezien ik geen megadownloader ben zal vooral de snelheid de doorslag geven, en niet zozeer het maximum volume. Momenteel neig ik dan ook eerder richting EDPnet, aangezien zij (in het beste geval) 6Mbps down/640kbps up aanbieden.

Nu vroeg ik me af welk lijnprofiel ik *werkelijk* kan verwachten. Als ik de afstandcheck doe, kom ik op 1756 meter. Is dit genoeg om die 6M/640k te halen?


Even voor de de volgende mensen met dezelfde vraag, als je bij de EDPnet aanvraag 1 stap verder gaat krijg je de maximum snelheid te zien.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

AnD schreef:"Moet", wie heeft die regels gemaakt ? Als de klant vraagt om te upgraden naar 6 Mbits dan doen jullie dat toch of niet ?
Neen. Als wij naar onze ervaring weten dat een upgrade stabiliteitsproblemen gaat geven, dan doen we hem niet. Bij EDPnet gaat kwaliteit boven kwantiteit.
internet, fiber & telephony
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Sinds enkele dagen EDPNET en afstand tot de centrale 2,4km

Ik haal zo'n 620Kbyte/sec downstream als ik m'n lijn shape in m'n dd-wrt router. Als ik niet shape dan zakt de snelheid tot 590Kbyte/sec. ADSL is gevoeliger bij het satureren van de upstream omdat je de capaciteit van de link maxed dit terwijl bvb bij telenet jouw maximale upstream maar een fractie is van de gedeelde upstream capactiteit welke veel hoger ligt. Bij telenet heb ik dus nooit geshaped zelfs als de upstream stampe vol zat.

M'n speedtouch home stats zien er redelijk uit :

>golden operational_data

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 8792 kbit/sec
Attainable Atm rate : 8288 kbit/sec
Used line rate : 6616 kbit/sec
Fast used Atm rate : 6144 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 75
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 32 dB
Output Power : 19 dBm

Voor mijn part heeft EDP dus een deftige verbinding opgeleverd. Het enige wat ik momenteel niet kan achterhalen is waar hier de BGC lijn fysisch toekomt in het huis maar met deze stats eigenlijk niet veel zin om er veel tijd in te steken (hooguit mssch 1 extra dB margin te winnen).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

ub4b schreef:Ik haal zo'n 620Kbyte/sec downstream als ik m'n lijn shape in m'n dd-wrt router. Als ik niet shape dan zakt de snelheid tot 590Kbyte/sec.


Weeral een nieuwe term .... traffic shaping .... vanavond op userbase .... wat is het, wie doet het en hoe doe je het ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Uzzi schreef:Weeral een nieuwe term .... traffic shaping .... vanavond op userbase .... wat is het, wie doet het en hoe doe je het ?

ja idd dat vraag ik me ook af :? euh zeker kijken hier! :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

patje schreef:
Uzzi schreef:Weeral een nieuwe term .... traffic shaping .... vanavond op userbase .... wat is het, wie doet het en hoe doe je het ?

ja idd dat vraag ik me ook af :? euh zeker kijken hier! :wink:


http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_shaping

traffic shaping wordt vaak in een slecht daglight gesteld omdat ISP's banbreedte voor bulk protocollen willen beperken (vooral p2p en usenet)

hier is het meer een kwestie van prioriteiten stellen, als de lijn gesatureerd wordt dan wil ik bvb nog even youtube of google video kunnen kijken zonder dat de boel hapert. dat bvb een p2p programma op dat moment wat minder bandbreedte krijgt zal me dan worst wezen. En interactieve dingen zoals SSH en voip die moeten ten alle tijde low latency blijven
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nou ja ik vindt het voor provider geen slecht idee om HTTP/MSN/VoIP e.d. een hogere prioriteit te geven dan normaal, maar het echt (standaard) afknijpen (van FTP/P2P e.d.) een zeer slecht idee.

Op mijn thuis netwerk pas ik het ook toe (QoS). HTTP en SSH krijgen voorrang, FTP laagste prio.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

EDPnet schreef:Op 4096 kbit/s moet men minstens 20 dB ruismarge hebben om te kunnen upgraden naar 6 Mbit.

Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 32,0


Dit zou dan wel moeten lukken om een 6Mbit profiel te krijgen?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

lithion schreef:
EDPnet schreef:Op 4096 kbit/s moet men minstens 20 dB ruismarge hebben om te kunnen upgraden naar 6 Mbit.

Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 32,0


Dit zou dan wel moeten lukken om een 6Mbit profiel te krijgen?

is dat bij jou wel de snr waarde die output power?
SNR Noise margin
Uwe noise margin (ruismarge) staat er niet bij

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patje 02 jan 2007, 17:57, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

patje schreef:is dat bij jou wel de snr waarde die output power?
SNR Noise margin

nope, is iets anders
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Lijntje te weinig gecopied ;)

Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 32,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 17,0 / 21,0
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

ub4b schreef:
patje schreef:
Uzzi schreef:Weeral een nieuwe term .... traffic shaping .... vanavond op userbase .... wat is het, wie doet het en hoe doe je het ?

ja idd dat vraag ik me ook af :? euh zeker kijken hier! :wink:


http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_shaping

traffic shaping wordt vaak in een slecht daglight gesteld omdat ISP's banbreedte voor bulk protocollen willen beperken (vooral p2p en usenet)

hier is het meer een kwestie van prioriteiten stellen, als de lijn gesatureerd wordt dan wil ik bvb nog even youtube of google video kunnen kijken zonder dat de boel hapert. dat bvb een p2p programma op dat moment wat minder bandbreedte krijgt zal me dan worst wezen. En interactieve dingen zoals SSH en voip die moeten ten alle tijde low latency blijven


Of om een VOIP telefoon hogere prioriteit te geven :-)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”