Sinds een aantal maanden zijn er problemen vanaf 19u00 's avonds i.v.m. downloaden van bestanden. 4 weken geleden heb ik een volledig nieuwe configuratie gekocht (PC, router DSL-G624T, externe harddisk). Overdag heb ik een turbo, 's avonds een boterslak. Ik heb 2 testen uitgevoerd:
Userbase test: download: 370 kBit/s - 46 kbyte/s; upload: 271 kbit/s - 34 kbyte/s
Test turbodsl: download 112,2 KByte/sec - upload 50,1 Kbyte/sec
Drie weken terug heb ik contact opgenomen met Belgacom ADSL met een omschrijving van het probleem. Zij leggen de oorzaak bij mijn instellingen. Die worden 's avonds evenwel niet gewijzigd. Zijn de resultaten van de speedtests zoals beschreven normaal, of zit ik effectief met een probleem? En hoe oplossen? Dank voor het antwoord.
Grote verschillen snelheid ADSL
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De userbase speedtest is op basis van een vaste file op een server bij EDPnet in België.
Die turbodsl is op basis van een server in de Las Vegas...
Trek zelf je conclusie waar het verschil ligt
Die turbodsl is op basis van een server in de Las Vegas...
Trek zelf je conclusie waar het verschil ligt
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Ik weet niet of het je opgevallen is maar de turbodsl test presteerde beter dan de UB test Net omgekeerd dan wat je zou verwachtenmeon schreef:Trek zelf je conclusie waar het verschil ligt
Ondanks het verschil tussen de 2 speedtests komt je snelheid nog bijlange niet in de buurt van breedband. Er is dus wel degelijk iets mis. Gebruik je toevallig een draadloos netwerk? Zoja, dan is dat hoogstwaarschijnlijk de bottleneck.lucieluc schreef:Userbase test: download: 370 kBit/s - 46 kbyte/s; upload: 271 kbit/s - 34 kbyte/s
Test turbodsl: download 112,2 KByte/sec - upload 50,1 Kbyte/sec
Koerskemel,
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ehhh.. Zelfs 802.11b haalt makkelijk meer dan 112kB/s. De max hier is 650kB/s. En dit is de traagste variant!Koerskemel schreef:Ondanks het verschil tussen de 2 speedtests komt je snelheid nog bijlange niet in de buurt van breedband. Er is dus wel degelijk iets mis. Gebruik je toevallig een draadloos netwerk? Zoja, dan is dat hoogstwaarschijnlijk de bottleneck.
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Ik heb zelf ook wel een wireless network tegen 54 Mbps. Maar online gamen moet ik niet wireless proberen want dan lag ik verschrikkelijk en dat terwijl ik maar 5 meter van het AP afzit. Ik kan er wel hoge snelheden mee halen, maar het is verre van stabiel.Debruineo schreef:Ehhh.. Zelfs 802.11b haalt makkelijk meer dan 112kB/s. De max hier is 650kB/s. En dit is de traagste variant!
Koerskemel,
-
- Elite Poster
- Contacteer:
UTP <-> wireless is hier maar 1 of 2 ms verschil , stabiliteit van de verbinding is daarentegen niet zo goed (uitval)Koerskemel schreef:Ik heb zelf ook wel een wireless network tegen 54 Mbps. Maar online gamen moet ik niet wireless proberen want dan lag ik verschrikkelijk en dat terwijl ik maar 5 meter van het AP afzit. Ik kan er wel hoge snelheden mee halen, maar het is verre van stabiel.Debruineo schreef:Ehhh.. Zelfs 802.11b haalt makkelijk meer dan 112kB/s. De max hier is 650kB/s. En dit is de traagste variant!
Koerskemel,
Maar we zijn serieus offtopic aan het gaan
@lucieluc: Je verbinding is wel stabiel? Die valt niet uit om even later een andere synchronisatiesnelheid te hebben?