Grote verschillen snelheid ADSL

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
lucieluc
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006, 20:17

Sinds een aantal maanden zijn er problemen vanaf 19u00 's avonds i.v.m. downloaden van bestanden. 4 weken geleden heb ik een volledig nieuwe configuratie gekocht (PC, router DSL-G624T, externe harddisk). Overdag heb ik een turbo, 's avonds een boterslak. Ik heb 2 testen uitgevoerd:
Userbase test: download: 370 kBit/s - 46 kbyte/s; upload: 271 kbit/s - 34 kbyte/s
Test turbodsl: download 112,2 KByte/sec - upload 50,1 Kbyte/sec

Drie weken terug heb ik contact opgenomen met Belgacom ADSL met een omschrijving van het probleem. Zij leggen de oorzaak bij mijn instellingen. Die worden 's avonds evenwel niet gewijzigd. Zijn de resultaten van de speedtests zoals beschreven normaal, of zit ik effectief met een probleem? En hoe oplossen? Dank voor het antwoord.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De userbase speedtest is op basis van een vaste file op een server bij EDPnet in België.
Die turbodsl is op basis van een server in de Las Vegas...

Trek zelf je conclusie waar het verschil ligt :)
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Tja dat geeft nu eenmaal grote verschillen moet je wel degelijk rekening meehouden.
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

meon schreef:Trek zelf je conclusie waar het verschil ligt :)

Ik weet niet of het je opgevallen is maar de turbodsl test presteerde beter dan de UB test :eek: Net omgekeerd dan wat je zou verwachten

lucieluc schreef:Userbase test: download: 370 kBit/s - 46 kbyte/s; upload: 271 kbit/s - 34 kbyte/s
Test turbodsl: download 112,2 KByte/sec - upload 50,1 Kbyte/sec



Ondanks het verschil tussen de 2 speedtests komt je snelheid nog bijlange niet in de buurt van breedband. Er is dus wel degelijk iets mis. Gebruik je toevallig een draadloos netwerk? Zoja, dan is dat hoogstwaarschijnlijk de bottleneck.

Koerskemel,
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Koerskemel schreef:Ondanks het verschil tussen de 2 speedtests komt je snelheid nog bijlange niet in de buurt van breedband. Er is dus wel degelijk iets mis. Gebruik je toevallig een draadloos netwerk? Zoja, dan is dat hoogstwaarschijnlijk de bottleneck.


Ehhh.. Zelfs 802.11b haalt makkelijk meer dan 112kB/s. De max hier is 650kB/s. En dit is de traagste variant!
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Debruineo schreef:Ehhh.. Zelfs 802.11b haalt makkelijk meer dan 112kB/s. De max hier is 650kB/s. En dit is de traagste variant!


Ik heb zelf ook wel een wireless network tegen 54 Mbps. Maar online gamen moet ik niet wireless proberen want dan lag ik verschrikkelijk en dat terwijl ik maar 5 meter van het AP afzit. Ik kan er wel hoge snelheden mee halen, maar het is verre van stabiel.

Koerskemel,
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Koerskemel schreef:
Debruineo schreef:Ehhh.. Zelfs 802.11b haalt makkelijk meer dan 112kB/s. De max hier is 650kB/s. En dit is de traagste variant!


Ik heb zelf ook wel een wireless network tegen 54 Mbps. Maar online gamen moet ik niet wireless proberen want dan lag ik verschrikkelijk en dat terwijl ik maar 5 meter van het AP afzit. Ik kan er wel hoge snelheden mee halen, maar het is verre van stabiel.

Koerskemel,


UTP <-> wireless is hier maar 1 of 2 ms verschil , stabiliteit van de verbinding is daarentegen niet zo goed (uitval)

Maar we zijn serieus offtopic aan het gaan :)

@lucieluc: Je verbinding is wel stabiel? Die valt niet uit om even later een andere synchronisatiesnelheid te hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”