Probleem met internet

Plaats reactie
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Vaak heb ik dat sommige sites niet meer bereikbaar zijn of surfen totaal niet meer gaat. Dit valt vaak voor wanneer er gebeld wordt.
Afbeelding


Zou dit hier ergens kunnen aan liggen?


Mvg
Christophe
vt667328
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Het falen van connectiviteit naar de DNS servers ligt aan het feit dat die niet antwoorden op een ping. Die connectiviteit kan dus niet getest worden.
De rest is OK en je connectivity check ziet er dus goed uit.

Ga eens naar www.speedtest.nl en test eens hoe snel je lijn is.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik kan dit bevestigen, ik heb ook steeds deze waarden in werkende toestand.

Maar... Sinds vanochtend (misschien vanacht) geen internet meer. Wel synchronisatie op de lijn, maar geen verbinding. Met verschillende modems getest.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

same here. Mijn eerste outage in maanden. Bij mijn ouders net hetzelfde deze morgen, maar daar is het inmiddels terug in orde. Ben eens benieuwd.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Is dus al sinds deze morgen uit de lucht. Op de website staat dat er geen storingen zijn.

Hang nu aan de lijn met de helpdesk.


Goed. De man wist mij te vertellen dat er een panne was deze voormiddag en dat het opgelost was iets voor het middag uur.

Hij vertelde me tevens de modem volledig te resetten. Kan dat niet testen want ik zit op het werk. Zul je zien dat dit vanavond de problemen niet oplost en dat de helpdesk op dat moment zijn deuren gesloten heeft :(

Maar goed. Hou jullie op de hoogte.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

kan best. Ik had het ook maar deze morgen gezien, net voordat ik naar mijn job vertrok. Belde dan mijn ouders "ce numéro est perturbé". In de vroege voormiddag was dat daar opgelost, mijne geeft nog steeds hetzelfde.

In het verleden nog wel gebeurd, en een reset lost dat meestal wel op. Fingers crossed dus.
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Download bedraagt slechts 129,9kb/sec.

Tijdens het bellen zal dit allicht nog lager liggen veronderstel ik.

Het probleem is dat het surfen hinderlijk traag gaat, als ik bv de site: http://tijdnet.tijd.be/ wil openen duurt dit gemiddeld 10 seconden vooraleer deze volledig geladen is.

Mvg
Christophe
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Ik heb de modem eens gereset en de speedtest nog eens uitgevoerd, krijg volgende resultaten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 7 2006 om 14:30:33 UTC+0100)

Download : 132.2 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec
Connection : 610.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dump je adsl info waardes eens. Klinkt bijna als een 1.1mb/s sync.

En ja hoor, thuis, reset, klaar.

Het enige wat ik dan raar vind is, waarom moet ik handmatig resetten, en mijn vader niet ? Of zit daar het verschil in firmware tussen pa en mij ? (vader : 706 met een 6.x.x.x firmware, ik met een 716 en de normale 5.3.3.5)
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Waar vind ik de adsl info waardes?

Mvg
Christophe
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

het is dit dat je bedoelt zeker:

DSL Connection

View more...


Uptime: 0 days, 0:05:37

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 120,00 / 183,00
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

erm, nee, hoewel wat je daar opgeeft toch al de linesync geeft, en die is blijkbaar toch 4Mbps.


XP -> "uitvoeren" -> "cmd"
telnet 192.168.1.254
login/pasw

en dan
adsl info
Gebruikersavatar
mws
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 aug 2005, 22:58
Locatie: Limburg

Misschien ook eens kijken of Web Browsing Interception in het speedtouch menu op Disabled staat !!!

Speedtouch / configuration

Is dit niet zo kan je het best uitschakelen via Configure rechts boven.
Dit maakt wel een verschil in snelheid !
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Het enige wat ik dan raar vind is, waarom moet ik handmatig resetten, en mijn vader niet ? Of zit daar het verschil in firmware tussen pa en mij ? (vader : 706 met een 6.x.x.x firmware, ik met een 716 en de normale 5.3.3.5)


Neen hoor. Ik heb ook al eens de modem moeten resetten na een outage, en dat was al met de nieuwe firmware.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Download : 132.2 KByte/sec
Upload : 15.0 KByte/sec


Voor een 4Mbps profiel ziet dat er niet goed uit.

Van linespecs ken ik niets, maar Kaween kan daar mischien iets over vertellen?

Wanneer ik je screenschot zie, zie ik dat je als admin ben ingelogd, dus kan je ook aan de linespecs. Ik weet niet direkt waar dat staat, ergens bij je broadband settings.
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Web Browsing Interception staat op Disabled.

Hieronder de ADSL info:

Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Nog nooit gehoord van alt gr + print src?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

10/10 voor poging, 5/10 voor uitvoering. :-)

De info die we nodig hebben staat hoger als dat wat jij daar heb afgedrukt. Ter hoogte van de uitdrukking "attenuation", "output power", en "noise margin" ...
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

----------------------------------------------------------------
_{Administrator}=>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex A
Channel Mode : fast
Number of resets : 16

Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : TMMB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 12.5 24.0
Attenuation [dB] : 39.5 17.0
OutputPower [dBm] : 19.0 11.5

Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 36
Downstream : 71

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 905 384


Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 1328
Received HEC : 867
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 0
Transmitted HEC : 0

Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 11034 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 2 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 477 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 2126 seconds
{Administrator}=>


Dit zal beter zijn denk ik. Mvg
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hmmm.

Die attenuation rond 39 zou je rond 4 km van je dichtbijzijnste centrale plaatsen : da's niet zo geweldig, maar ook geen ramp.

Erger is die 12dB noise margin. Da's feitelijk slecht. 6dB is absoluut (en onstabiel) minimum voor ADSL als ik me niet vergis, maar ook die 12dB is vrij zwak. Mijn buurman heeft iets van een 11dB, en die mag stabiele hogere snelheden compleet op zijn buik schrijven (BGC-Adsl).
Kan aan slechte bekabeling liggen (zowel binnen als buiten) of aan een flippende splitter (die je feitelijk niet meer nodig hebt als je volledig All-in bent).

Serieus wat errors op die lijn trouwens.

Mijn raad is : vereenvoudig je situatie, hang je modem eens (als dat niet al het geval is) zo dicht mogelijk aan de allereerste telefoonplug die je van de straat krijgt, zonder splitters of wat dan ook ertussen, en meet dan nog eens ? Dan nog slecht ? Telefoon Tele2, lijn test/controle nodig door BGC.
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Oké thanx kaween, ga morgen eens kijken wat dat oplevert.

Nog een vraagje, de telefoonbekabeling is idd al vrij oud, zou het vervangen daarvan een oplossinge kunnen bieden?

Of 'verslijt" zoiets niet?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

sommerville schreef:Oké thanx kaween, ga morgen eens kijken wat dat oplevert.

Nog een vraagje, de telefoonbekabeling is idd al vrij oud, zou het vervangen daarvan een oplossinge kunnen bieden?

Of 'verslijt" zoiets niet?


Goh, verslijten.... je kan last krijgen van corrosie op je contactpunten, en als het een kabel is die op een of andere manier onderhevig kan zijn aan mechanische invloeden (torsie, vervorming) kan zoiets wel, maar normalieter niet nee. Maar ik heb al geweten dat in een nieuwbouw de ADSL voor geen meter werkte, enkel en alleen omdat de contacten in een contactdoos te hard waren aangedraaid (en daarmee de kabel was gebroken : was quasi niet te zien, heeft me heel wat kopbrekers bezorgd indertijd).
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”