Kan Belgacom ADSL niet opzeggen!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TagHeuer
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2006, 11:07

Hallo iedereen,

Ik ben al vele vele jaren Belgacom ADSL klant. Echt problemen heb ik nog nooit ondervonden. Enige minpunt was dat ik als die-hard downloader nogal veel volume packs per maand mocht bijkopen. Het werd me een beetje te duur! Toen vond ik Dommel, ik was meteen verkocht! Lekker goedkope prijzen, maandelijks volume van 50Gb O_O , zelfde speed als bij Belgacom, enz...

Ik las op de site van Dommel dat overstappen van Belgacom echt simpel was, dat zij Belgacom gingen contacteren om mijn account te annuleren, enz...

Dus dan heb ik dat dan maar gedaan, enkele weken later krijg ik account gegevens van Dommel, alles werkte perfect! Ik alvast beginnen downloaden. :P

Het enige wat ik niet begreep, is waarom mijn Belgacom ADSL account nog werkte. Ik contact opnemen met Dommel en vragen wanneer Belgacom mijn account gaat sluiten. Zij me zeggen dat ik Belgacom moest contacteren.

Ik dan maar naar zo'n Belgacom winkeltje hier in het gebuurte. Ik vragen wanneer ze mijn account gaan afsluiten want ik ben al overgestapt naar een andere provider. Dan zegt die pipo doodleuk: "Mijnheer, u kan momenteel uw Belgacom ADSL account NIET opzeggen. U zit vast tot augustus 2007." !!!!!!! En weet u waarom?

Augustus 2006... Ik ga naar 1 of andere Belgacom shop voor een nieuwe telefoon. Die kerel van Belgacom vraagt of ik geïnteresseerd ben in voetbal, ik zeg ja, hij vraagt of ik geïnteresseerd ben in een gratis Belgacom TV abo van 3 maand, incl. all foot. (dus om alle matchen te kunnen volgen.) Ik zeg natuurlijk "ja" maar ik vraag eerst nog of er geen 'addertjes onder het gras zitten'. Ik geef die persoon zelfs een passend voorbeeld: "Ik moet mijn Belgacom ADSL account toch niet verplicht gaan verlengen indien ik van deze actie geniet?" Die persoon verzekert mij dat er geen addertjes onder het gras zitten, en vertelt er zelfs nog bij dat ik niks van contract moet ondertekenen. Ik heb dan ook niks ondertekend, dus dacht ik dat ik goed zat! Mooi niet dus!

Ik wil dus echt wel Belgacom ADSL kwijt geraken, en overstappen naar Dommel. Ik heb geen zin om nog een half jaar te betalen aan Belgacom. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik heb niks ondertekend??? Bij Belgacom zeggen ze dat ik "stilzwijgend akkoord ging met hun voorwaarden". Maar toen ik naar hun voorwaarden vroeg (de addertjes onder het gras), kreeg ik als antwoord dat er GEEN voorwaarden aan verbonden waren! De overeenkomst die we die dag gesloten hebben is dus totaal niet geldig! Ben ik bedrogen??

Jullie hulp wordt geapprecieerd!


Philippe
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb vorige week ook Dommel besteld, woensdag om precies te zijn. En net omdat ik ook op een proefabonnement van Belgacom TV ben ingegaan in de zomervakantie heb ik eerst voor de zekerheid eens Belgacom gebeld.
Zij stelden vast dat ik mijn ADSL konden opzeggen maar dat er nog een abonnement van Belgacom TV liep. Ik had dit opgezegd voor de opzegdatum in september. Maar toen waren ze net overgestapt op een nieuw systeem waardoor mijn aansluiting van BelgacomTV + 3 facturen waar de tv op gefactureerd hebben ze nu op een soort van hold staan die moeten herbekeken worden + dat ik zogezegd nog altijd Belgacom TV heb. Hopelijk komt alles hier goed.

Anyway, bij Belgacom is er serieus iets misgelopen in september bij zo'n 10 000den klanten wisten ze me te vertellen. Misschien moet je het eens navragen?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

De boel opzeggen door aangetekend schrijven. Met de uitleg dat er nergens getekend is voor een verlenging of vernieuwing van het ADSL abonnement. Schrijf er ook in dat ze 14 dagen de tijd hebben om te reageren en bij uitblijven van reactie gaan ze stilzwijgend akkoord. Je zet de betalingen stop op het correcte moment en laat hun maar met bewijs afkomen dat je bewust op papier een bindende handtekening hebt gezet voor een vernieuwing. En hou je bewijs van aangetekend schrijven voor een hele lange tijd bij :)

Als je lid bent van test aankoop, contacteer hen dan ook even of je verder nog iets kan doen. Of bel er zowiezo eens naar... kan het maar eens proberen. Zeg dat je een klacht hebt over belgacom, dat vinden ze ongetwijfeld interessant.
Please help, looking for a way to get rich and fast
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hehe; iedereen wil precies weg...

idd je hebt niks getekend, daar kan je al tegen verzetten.
Moest dit niet lukken kun je je contract opzeggen door hun prijstijging die ze gaan doorvoeren per 1 jan 2007. Eenzijdige veranderingen vanhun aan de voorwaarden zijn genoeg om je contract stop te zetten.

Dit zal lukken , daarvoor verschillende meningen van belgacom gevraagd en uiteindelijk geven ze toe...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hehe; iedereen wil precies weg...

Vermits we op het forum Belgacom/Skynet zijn wil ik me toch even melden.
Wat voor prijsstijgingen? 2 % index of wat.
Dat maakt nogal een verschil uit, bijvoorbeeld ca. € 150/voor de periode van 2 maanden.
(of dus € 75/maand)
Waarbij ik een maandelijkse limiet heb van 15 GB waarvan ik er nooit 5 GB van verbruik.

(ik ben dus helemaal geen leecher, zou dus een welgekomen klant zijn bij andere providers, qua verbruik)

Ik denk er dus niet aan om een andere provider te zoeken, waarom ook?
Bekijk de statistieken op UB betreft klachten over providers, dan heb je geen verdere uitleg nodig.

:wink:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Deze week weeral 160 EURO voor 2 maand internet en wat telefoon die ik nooit gebruik.
binnenkort kunnen ze de boom in bij Belgacow, ik wacht al lang genoeg op prijsdaling of upgrade.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Blue-Sky schreef:
Ik denk er dus niet aan om een andere provider te zoeken, waarom ook?
Bekijk de statistieken op UB betreft klachten over providers, dan heb je geen verdere uitleg nodig.


kijk dan hier eens naar:

http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ome&p1=178

Iedereen heeft ergens wel problemen ze.
Zat ook eerst bij skynet, nooit probleme.
Nu EDPnet en ook geen problemen en op een 6MBIT profiel voor 26.95 per maand (ja, krijg korting van het werk :-) ).
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Je kan zonder problemen vertrekken want ze gaan tegen alle trends in de prijzen optrekken. In dat geval kan je altijd weg, aangezien de voorwaarden wijzigen.
Rudolfke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 aug 2005, 10:56
Locatie: Heist-op-den-Berg

Blue-Sky schreef:
hehe; iedereen wil precies weg...

Vermits we op het forum Belgacom/Skynet zijn wil ik me toch even melden.
Wat voor prijsstijgingen? 2 % index of wat.
Dat maakt nogal een verschil uit, bijvoorbeeld ca. € 150/voor de periode van 2 maanden.
(of dus € 75/maand)
Waarbij ik een maandelijkse limiet heb van 15 GB waarvan ik er nooit 5 GB van verbruik.

(ik ben dus helemaal geen leecher, zou dus een welgekomen klant zijn bij andere providers, qua verbruik)

Ik denk er dus niet aan om een andere provider te zoeken, waarom ook?
Bekijk de statistieken op UB betreft klachten over providers, dan heb je geen verdere uitleg nodig.

:wink:


Jij bent tevreden over Belgacom , blijkbaar andere niet meer.
Als internetgebruiker zoek je voor jezelf de beste formule uit en kies je dan om over te stappen of niet.
Voor velen is 15Gb per maand te weinig en nemen daarom een provider met een hogere limiet, waarvoor deze gebruiker dit nodig heeft is zeer persoonlijk, zeg maar prive.
Klachten vindt je over alle providers.
Ik ben bij Tele2 met de AllInOne formule en dit bijna een jaar.
In het begin een aantal problemen , maar de kinderziektes zijn er wel uit.
En wat me aantrok in de AllInOne formule is, dat er geen limiet is.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Siglo schreef:Je kan zonder problemen vertrekken want ze gaan tegen alle trends in de prijzen optrekken. In dat geval kan je altijd weg, aangezien de voorwaarden wijzigen.


Het staat je vrij te proberen, maar je zal van een kale reis thuiskomen. In het jaarrapport 2005 van de ombudsdienst telecommunicatie, staat zwart op wit te lezen dat aanpassing aan de index (wat deze 2% prijsstijging wel degelijk is) een uitzondering vormt op art.23 van de algemene voorwaarden... maw. je kan niét opzeggen zonder vergoeding. :evil:
Maar zoals gezegd, het staat iedereen vrij s te proberen he...
bk227865
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006, 22:00

[MJ] schreef:Het staat je vrij te proberen, maar je zal van een kale reis thuiskomen. In het jaarrapport 2005 van de ombudsdienst telecommunicatie, staat zwart op wit te lezen dat aanpassing aan de index (wat deze 2% prijsstijging wel degelijk is) een uitzondering vormt op art.23 van de algemene voorwaarden... maw. je kan niét opzeggen zonder vergoeding. :evil:
Maar zoals gezegd, het staat iedereen vrij s te proberen he...


Bij die "ombudsdienst" moet je dus in dit geval al zeker niet langsgaan, aangezien hun standpunt hierover al vaststaat, zal er van een eerlijke bemiddeling geen sprake zijn . Je kan gelukkig ook kiezen om geen gebruik te maken van hun "diensten" en via de normale gerechtelijke weg proberen.

En aanpassing aan de index ? Als ik bv een nieuw contract afsluit om een huis te huren, dan kan de verhuurder toch ook maar een indexaanpassing doorvoeren NADAT ik een jaar gehuurd heb ?

Hetzelfde gaat volgens mij op als je een nieuw jaarcontract afsluit bij belgacom. (of bij een hernieuwing van je contract, wat in principe hetzelfde is)

Als ik bv in december een prijs ben overeengekomen met een leverancier , hoe kan die dan in januari al een prijsverhoging doorvoeren van 2% onder het mom van een aanpassing aan de index ? Das gewoon belachelijk.

Mag belgacom aan klanten met een contract jonger dan 12 maanden eigenlijk wel een "indexaanpassing" van 2% vragen ?
timesbold
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:33

bk227865 schreef:
Bij die "ombudsdienst" moet je dus in dit geval al zeker niet langsgaan, aangezien hun standpunt hierover al vaststaat, zal er van een eerlijke bemiddeling geen sprake zijn . Je kan gelukkig ook kiezen om geen gebruik te maken van hun "diensten" en via de normale gerechtelijke weg proberen.



Wat is dit voor zever.
Als de ombudsdienst in zijn jaarroport schrijft wat de wet zegt, dan vertel jij dat ze niet meer eerlijk zullen bemiddelen. Kies maar voor de 'normale' gerechtelijke weg en begin alvast je advokaat te betalen om te krijgen waarop je denkt recht te hebben. De ombudsdienst is opgericht op gratis te bemiddelen en zo (altijd dure) gerechtelijke procedures te vermijden. In mijn geval hebben ze dat prima gedaan.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Had ook ADSL GO opgezegd.
Daarna factuur ontvangen van 282€!!! Waar 250€ schadevergoeding bijzat. Wij waren klant sinds 2001.
Contract liep nog tot eind maart 2007.
1 telefoontje naar belgacom en 't was opgelost.
Nog 28€ is er te betalen! Nie me mij ze!
En te bedenken dat er mensen zijn die dit betalen!
Zo is geld verdienen nie moeilijk!
bk227865
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006, 22:00

Wat is dit voor zever.
Als de ombudsdienst in zijn jaarraport schrijft wat de wet zegt, dan vertel jij dat ze niet meer eerlijk zullen bemiddelen.


Tja , als de ombudsdienst in hun jaarraport zelf al schrijft dat ze overeengekomen zijn met de providers dat een intrestverhogingen geen rede is voor contract beeindiging, dat maak je bij de ombudsdienst niet veel kans op een sucessvolle bemiddeling in dit geval lijkt mij.

De grote vraag vind ik hier. Gaat het hier over een correcte indexaanpassing.

Men kan een indexverhoging toch maar berekenen over de verlopen periode van een contractuele overeenkomst. In dit geval 1 maand. Stijgt de index 2% in 1 maand ?
Als de prijs van mijn abonnement elke maand +/-0.2% zou stijgen gedurende het jaar, of 2% NA AFLOOP van mijn overeengekomen jaarcontract. dan kan ik aanvaarden dat het over een indexverhoging gaat.

Mij lijkt het me nog altijd niet normaal dat als ik december een prijs overeenkom (voor eender welk produkt of dienst bij eender welke leverancier) dat daar dan de maand erna 2% "index" verhoging mogen bijgelapt worden. En dit zonder dat ik mijn contract zou kunnen opzeggen.

Toegegeven het verschil op het einde van de rit is klein, en het is een beetje muggeziften, maar het is wel de normale manier om een indexaanpassing te berekenen.

Kies maar voor de 'normale' gerechtelijke weg en begin alvast je advokaat te betalen om te krijgen waarop je denkt recht te hebben. De ombudsdienst is opgericht op gratis te bemiddelen en zo (altijd dure) gerechtelijke procedures te vermijden. In mijn geval hebben ze dat prima gedaan.


Des te beter voor u. Ik heb speciaal mijn kontrakt bij belgacom niet verlengt voor een jaar toen ze daarvoor belde. Ik ben dus vrij te vertrekken wanneer ik wil. De rede hiervoor : het dure ADSL Go abonement is met z'n 10 GB download quota niet meer concurentieel met dat van andere Internet Service Providers.

En als er dus weinig of niets in de plaats komt voor die 2% "index" verhoging hebben ze alvast 1 klant minder.
bk227865
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006, 22:00

Wat is dit voor zever.
Als de ombudsdienst in zijn jaarroport schrijft wat de wet zegt, dan vertel jij dat ze niet meer eerlijk zullen bemiddelen.



Of nog anders bekeken.
Jij komt met je bloemist overeen dat ie je een jaar lang elke maand een ruiker bloemen levert voor 40 euro per maand.

na een maand of 3 vraagt ie echter ineens 41 euro en mompelt iets van index en dat ie z'n prijzen al jaren niet meer heeft aangepast. Slik jij dit ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

bk227865 schreef:
Wat is dit voor zever.
Als de ombudsdienst in zijn jaarroport schrijft wat de wet zegt, dan vertel jij dat ze niet meer eerlijk zullen bemiddelen.



Of nog anders bekeken.
Jij komt met je bloemist overeen dat ie je een jaar lang elke maand een ruiker bloemen levert voor 40 euro per maand.

na een maand of 3 vraagt ie echter ineens 41 euro en mompelt iets van index en dat ie z'n prijzen al jaren niet meer heeft aangepast. Slik jij dit ?


dus zullen we de indexaanpassingen afschaffen. ook die van ons loon dan hé. trouwens tussen haakjes gezegd, het is 3 jaar geleden dat belgacom zijn prijzen nog heeft aangepast aan de index.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

In alle landen wordt internet/telefonie goedkoper, of krijg je meer voor je geld, hier met Belgacom en Telenet mogen we inderdaad al blij zijn als er geen indexaanpassingen bij komen...

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”