dommel probleem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

dus:

- de belgacom installeur is eens bij mij langsgeweest toen ik er niet was

- hij heeft een briefje achtergelaten waarop stond dat hij de aansluiting had gedaan op de oranje en witte draad. van de 8 draden die ik oorspronkelijk had aangesloten

- ik heb verder zelf de aansluiting gedaan

- op dommel staat nu "the adsl signal is installed and operational" en "currently this login is not connected to the dommel.com adsl network"

- maar als ik mijn kleine blauwe asus belgacom modem probeer te installeren krijg ik steeds de reactie dat er geen "Toegang tot het Belgacom netwerk" is en "De verbindingstest is niet geslaagd"

- mijn dommel datalimiet wordt gereset op 1 december, dus ik heb een goeie 48 uur om dit op te lossen

het ligt aan mijn bekabeling zeker?

morgen bel ik de installeur, als er mensen zijn met nog goeie suggesties, ik kan de hulp wel gebruiken

is er een manier om te kijken of mijn telefoondraad werkt? ik heb geen telefoonabonnement, dus waarschijnlijk niet
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sanem schreef:
is er een manier om te kijken of mijn telefoondraad werkt? ik heb geen telefoonabonnement, dus waarschijnlijk niet


Zonder telefoonabo kan het niet werken. Je moet namelijk een werkende telefoonlijn hebben (discoveryline is goedkoopst). Je hebt dan ook een telefoonnummer. Je kan iemand naar dat nummer laten bellen.

Hoe 'weet' je modem trouwens dat er een 'Belgacom netwerk' moet gevonden worden?
Heb je Sync?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

Ik heb inderdaad discovery line. Bedankt voor de tip, dan kan ik dat toch al eens uittesten per gsm.

Nu heb ik effectief sync, hoewel, als ik het mij goed herinner, ik dat voordien niet had. Misschien was belgacom toen nog niet helemaal op punt, of ligt dat toch aan dommel.

Hoewel, als ik de adsl kabel niet insteek meldt hij nog altijd sync.
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

ok, nu heb ik zelfs geen sync meer, wth...
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

ok, ik heb blijkbaar weer sync

en ik heb misschien het probleem gevonden: hoe moet ik mijn modem instellen om met dommel te connecteren?

de adsl modem installeert zich automatisch maar zoekt naar het belgacom netwerk, op naam van btl.ipg@VPN1
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

ok, nu reageert mijn computer niet eens meer op mijn modem
het licht pinkert een keer als ik hem connecteer, maar verder geen teken van leven
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Sanem schreef:btl.ipg@VPN1


Als je hier op kan ingelogd geraken zou je wel eens meer privileges kunnen krijgen dan je denkt ;). Hollebolle?
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

Lol, niet dus.

Enig idee waar ik dan wel mijn gegevens kan vinden?

Is dat toevallig de gegevens waarmee je inlogt op de dommel site?
If so, op welk dommel ip moet ik me dan inloggen? dommel.be?

Ik heb de telefoon van mijn buren geleend, en eens getelefoneerd, werkt perfect, met splitter en modem ertussen.

Op mijn dommel account info staat er dit:

status : the adsl signal is installed and operational
type : broadband
ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

Maar ik heb de fout gemaakt van de automatisch aangemaakte internet connectie van belgacom te deleten, en nu speel mijn modem voor dood, zij het alleen op mijn pc.

Alles is herinstalleren (en een excuus om mijn versgekochte 320 GB extern geheugen is uit te proberen :D).
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

- Modem werkt.

- Ik ben ering geslaagd een "ATM Connection" te maken die van de usb modem gebruik maakt, en die geen probleem heeft met zenden van bytes, maar niks ontvangt.

- Die connectie wordt ook duidelijk verbroken wanneer ik de internetkabel uittrek. Dan meldt hij "adsl signal lost" tot ik hem terugsteek.

- Tot de helft van mijn CPU is wel bezig met Deferred Procedure Calls.
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

bon

modem werkt, ik heb er verbinding, hij zendt uit maar ik ontvang blijkbaar niks

ik heb dan maar een ip adres ingesteld dat ik hier gevonden heb, geen geluk

dommel gemaild; als blijkt dat ze mij niks hebben doorgestuurd ga ik mijn geld terug vragen
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

oftwel authenticeert hij niet omdat je user en of pasw nie juist is (die @VPN1 is een test acount van de technieker)
oftewel is er een slechte configuratie op de BAS . maar vermits die allemaal default geconfigd zijn kan da het probleem niet zijn.

en btw, geen ip adres invullen. alles moet dhcp staan.
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

ok, kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik die connectie moet opzetten? de belgacom cd maakt automatisch een dial up aan

van dommel nog altijd geen reactie
egiana
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2005, 23:26

HEB JE JE INLOGGEGEVENS VAN DOMMEL NIET ONTVANGEN
adsl-login:............ dsl*****@schedom
adsl-pass:............. *******
DE REST IS HETZELFDE ALS ADSL BELGACOM, IK GEBRUIK OOK ASUS MODEM MET SOFTWARE BGC http://selfcare.belgacom.net/private-in ... lt-nl.html DEZE INSTAL EN GEGEVENS INVULLEN OK
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

egiana schreef:HEB JE JE INLOGGEGEVENS VAN DOMMEL NIET ONTVANGEN
adsl-login:............ dsl*****@schedom
adsl-pass:............. *******
DE REST IS HETZELFDE ALS ADSL BELGACOM, IK GEBRUIK OOK ASUS MODEM MET SOFTWARE BGC http://selfcare.belgacom.net/private-in ... lt-nl.html DEZE INSTAL EN GEGEVENS INVULLEN OK



Waarom ROEP je zo egiana :???: :???: :roll: :roll:
egiana
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2005, 23:26

ketter schreef:
egiana schreef:HEB JE JE INLOGGEGEVENS VAN DOMMEL NIET ONTVANGEN
adsl-login:............ dsl*****@schedom
adsl-pass:............. *******
DE REST IS HETZELFDE ALS ADSL BELGACOM, IK GEBRUIK OOK ASUS MODEM MET SOFTWARE BGC http://selfcare.belgacom.net/private-in ... lt-nl.html DEZE INSTAL EN GEGEVENS INVULLEN OK



Waarom ROEP je zo egiana :???: :???: :roll: :roll:


Forumregels
Post geen berichten om een persoon aan te vallen.
Post geen onzinnige antwoorden.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

egiana schreef:
ketter schreef:
egiana schreef:HEB JE JE INLOGGEGEVENS VAN DOMMEL NIET ONTVANGEN
adsl-login:............ dsl*****@schedom
adsl-pass:............. *******
DE REST IS HETZELFDE ALS ADSL BELGACOM, IK GEBRUIK OOK ASUS MODEM MET SOFTWARE BGC http://selfcare.belgacom.net/private-in ... lt-nl.html DEZE INSTAL EN GEGEVENS INVULLEN OK



Waarom ROEP je zo egiana :???: :???: :roll: :roll:


Forumregels
Post geen berichten om een persoon aan te vallen.
Post geen onzinnige antwoorden.



Pfffff is dat iemand aanvallen :???: :???:
Kijk eerst naar jezelf voor dat je hier iemand de regels gaat vertellen :roll:

Bij de forumregels staat duidelijk

Geen CAPS flooding (het overbodig gebruiken van hoofdletters wat wordt ervaren als schreeuwen in gesproken taal)

Dus mijn opmerking was meer dan terecht en zeker geen aanval.
Sanem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 dec 2005, 11:23

egiana, in ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp, nu weet ik wat precies het probleem is

ik heb een mail naar dommel gestuurd, en maandag ga ik is bellen. komt het allemaal in orde, en kan ik naar hartelust surfen zonder limieten :D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”