max aantal pc's

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
jelleke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2006, 09:09

kan er iemand met zekerheid zeggen dat een provider niets kan checken achter een router ?
Kwestie van hoeveel computers je aansluit.
IK dacht dat al een paar keer gelezen te hebben.
Maar ik vind het nergens terug.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ze zouden het kunnen zien aan de TTL, maar ik denk niet dat er ook maar 1 provider is die dit gaat controleren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Ze zouden het kunnen zien aan de TTL, maar ik denk niet dat er ook maar 1 provider is die dit gaat controleren.


Niet noodzakelijk... TTL heeft niet bij ieder OS dezelfde basis, en je kan die trouwens veranderen. (je zou die dus kunnen verhogen met 1 om je router te compenseren).

Iets anders dom is wel dat alle DNS requesten je hostname mee geven (al kan je dat dan weer oplossen door lokaal een DNS server te draaien welke forwards doet).

Er zijn zoveel manieren om het te weten... en de meeste kan je afschermen ook. Nu ik denk dat er geen enkel provider wakker van ligt.
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Het interesseerde Telenet iig geen reet hoeveel PC's er aan de router hingen. Voorbeeld was een "informaticus" die naar de klantendienst belde om te klagen over de trage Telenet-lijn: hij had het hele PC-park van de school (>100 PC's) op een Telenet Mono gezet.

Als je problemen hebt, moet je echter geen hulp van Telenet verwachten: die helpen alleen als je je PC rechtstreeks op de router aansluit (begrijpelijk).

Ik verwacht dat die policy voor alle ISP's geldt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

FUBAR schreef:Als je problemen hebt, moet je echter geen hulp van Telenet verwachten: die helpen alleen als je je PC rechtstreeks op de router aansluit (begrijpelijk).


s/router/modem/
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

meon schreef:Ze zouden het kunnen zien aan de TTL, maar ik denk niet dat er ook maar 1 provider is die dit gaat controleren.


Ttl kan je fixen, wil je helemaal zeker zijn dan moet je ook gaan spelen met de ISN van je paketten. Maar dan moet je al een aardige bsd gateway instellen.

Maar ik vraag me af of er een isp is die de moeite gaat doen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”