kan er iemand met zekerheid zeggen dat een provider niets kan checken achter een router ?
Kwestie van hoeveel computers je aansluit.
IK dacht dat al een paar keer gelezen te hebben.
Maar ik vind het nergens terug.
max aantal pc's
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Niet noodzakelijk... TTL heeft niet bij ieder OS dezelfde basis, en je kan die trouwens veranderen. (je zou die dus kunnen verhogen met 1 om je router te compenseren).meon schreef:Ze zouden het kunnen zien aan de TTL, maar ik denk niet dat er ook maar 1 provider is die dit gaat controleren.
Iets anders dom is wel dat alle DNS requesten je hostname mee geven (al kan je dat dan weer oplossen door lokaal een DNS server te draaien welke forwards doet).
Er zijn zoveel manieren om het te weten... en de meeste kan je afschermen ook. Nu ik denk dat er geen enkel provider wakker van ligt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Het interesseerde Telenet iig geen reet hoeveel PC's er aan de router hingen. Voorbeeld was een "informaticus" die naar de klantendienst belde om te klagen over de trage Telenet-lijn: hij had het hele PC-park van de school (>100 PC's) op een Telenet Mono gezet.
Als je problemen hebt, moet je echter geen hulp van Telenet verwachten: die helpen alleen als je je PC rechtstreeks op de router aansluit (begrijpelijk).
Ik verwacht dat die policy voor alle ISP's geldt.
Als je problemen hebt, moet je echter geen hulp van Telenet verwachten: die helpen alleen als je je PC rechtstreeks op de router aansluit (begrijpelijk).
Ik verwacht dat die policy voor alle ISP's geldt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
s/router/modem/FUBAR schreef: Als je problemen hebt, moet je echter geen hulp van Telenet verwachten: die helpen alleen als je je PC rechtstreeks op de router aansluit (begrijpelijk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ttl kan je fixen, wil je helemaal zeker zijn dan moet je ook gaan spelen met de ISN van je paketten. Maar dan moet je al een aardige bsd gateway instellen.meon schreef:Ze zouden het kunnen zien aan de TTL, maar ik denk niet dat er ook maar 1 provider is die dit gaat controleren.
Maar ik vraag me af of er een isp is die de moeite gaat doen.