Snelheidsproblemen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Prop
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006, 16:14

Bij mij op kot (zone 09) heb ik een EDPnet lijn voor mij alleen, ben dus enigste die er op zit.
Op sommige tijdstippen (vooral vroeg 's morgens/'s snachts) haal ik mooi 650 kb/sec maar veelal is mijn snelheid gewoon abominabel slecht..

bijvb op speedtest.edpnet.be nu:

Your result is 31.322 KiloByte per second


Niet alleen de snelheid is laag maar ook de stabiliteit van de verbinding is allesbehalve:

Pingen naar www.edpnet.be [212.71.2.6] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=12 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=11 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=11 ms TTL=121
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121
Antwoord van 212.71.2.6: bytes=32 tijd=10 ms TTL=121


Nu zit ik bij EDPnet voor de snelheid en de limiet die je krijgt voor een lage prijs, maar met deze resultaten ben ik dus niets.. Ik versta dat je geen 24/24 650 kb/sec constant kan halen maar ook op 'drukkere' tijdstippen zou ik toch minstens 400 kb/sec stabiel moeten hebben met deze verbinding.. (Mijn kot zelf heeft een fulladsl verbinding waar ik 24/24 450 kb/sec haalde)

Ik zit 1500 meter van de centrale dus dat kan het probleem ook niet zijn.. Ik zit met een Philips modem van Belgacom (de oude, niet met de blauwe bovenkant) en zie bij ADSL deze status:

# Data Rate:

Stream Type: Actual Data Rate
Up Stream: 640 (Kbps.)
Down Stream: 6144 (Kbps.)

# Operation Data / Defect Indication:

Operation Data: Upstream / Downstream

Noise Margin: 20 dB / 15 dB
Attenuation: 20 dB / 17 dB


Dus daar kan volgens mij ook het probleem niet liggen..

Ik had vorige dinsdag een ticket gestuurd met mijn probleem, ik kreeg een antwoord met deze testresultaten:

Synchro measurement result for circuit 100093378395

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144 Kbps
UpstreamBitRate 640 Kbps
DownstreamNoiseMargin 15 dB
UpstreamNoiseMargin 15 dB
DownstreamAttenuation 17 dB
UpstreamAttenuation 9 dB

4TEL measurement result for circuit 100093378395

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 1300 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 105 nF
BE_Capacitance 105 nF
AB_Capacitance 232 nF
BA_Capacitance 232 nF
CableCapacitance 58 nF
MutualCapacitance 348 nF


en daarbij ook nog wat uitleg over de snelheid die ik normaal zou moeten halen.. en of ik wat meer speedtestresultaatjes kon posten..
omdat daar sindsdien niet meer op geantwoord is door edpnet en ik dit dringend wil opgelost zien post ik maar hier..

alle hulp is welkom :)
Joris_h
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2006, 12:38

Dit vind ik nu grappig ... uit pure wanhoop ...

Ben blij dit verhaal te horen! Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje !
Zelfde afstand tot de centrale en het zelfde probleem ! Ook in GENT 09

Het is bij mij zelfs zo erg dat mijn verbinding er na 00u00 volledig uit ligt. Ik haal dan 4kb/s... surfen is dan zelfs niet meer mogelijk. (soms hé … niet altijd)

Tijdens de dag is mijn verbinding niet onstabiel qua verbinding maar wel qua snelheid... dit ligt duidelijk aan edpnet.

Nu al 2 maand zitten mailen naar edpnet, maar ze vinden steeds een andere uitleg. Nu moet ik testen met een andere modem.. omdat het misschien aan de modem zou kunnen liggen. Dit lijkt me enorm twijfelachtig, maar bon ! Aan een adsl modem geraken is niet zo makkelijk want ik heb er geen op reserve liggen, maar ik hoop volgende week de tests te doen.

Ik ga 1 week testen met beide modems op verschillende tijdstippen, als de 3kb/s er weer tussen zit, en als ik weer van hun een DOM antwoord krijg, dan verbreek ik mijn contract (ookal zit ik nog in mijn 1e jaar).
EDPNET weet van de problemen, ik kan dikwijls niet surfen en ze doen er niks aan... dusja pech, eigenlijk vertikken zij het van mij ADSL te leveren.

Even over mezelf ik ben een normale internet gebruiker die af en toe wat download, surft, ... . Dit zijn dus geen zware eisen dat ik aan deze lijn stel ! Verder scheelt er niks aan mijn binnenhuis bekabeling !

Voor gamen is het absoluut niet geschikt, voor streaming video 75% van de tijd ook niet (door de hevig variabele snelheid). Voor een basis live audio stream kan het gedurende 50% van de tijd.

Nu als iemand van edpnet dit leest kijk ik uit naar hun antwoord ! Want blijkbaar is het een algemeen probleem in 09 Gent !

Als ik testresultaten weet zal ik ze posten, ook opvolging van EDPNET e.d. zet ik online, Dit kan handig zijn voor mensen die de keuze nog moeten maken…
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

Hier ook sinds enige tijd problemen in regio Gent. Snelheden zo rond de 20kB. Wij hebben nu twee maanden Edpnet en het is sinds kort beginnen veranderen. Er is niets aan de infrastructuur gewijzigd geweest.

Ben enerzijds blij om te zien dat we niet de enigste zijn, ma anderzijds hoop ik dat het probleem snel gelocaliseerd kan worden.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Het probleem is niet alleen in Gent hoor. Ik heb hier (regio oost limburg) ook de laatste tijd serieuze snelheidsproblemen. Bij momenten haal ik 's nachts 200-300k/sec maar op andere momenten haal ik nog niet eens 10k/sec (ook overdag soms).
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

En routing naar sommige landen is ook maar niks de laatste maanden (.se bvb), heb geen zin om e-mail te sturen naar EDPnet want het enige antwoord dat je krijgt is dat de fout bij jezelf ligt, dat je binnenbekabeling niet goed is.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hier ook Gent en geen enkel probleem...

greetz,

Nob
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Oostende - hier ook geen problemen...
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

edpnet heeft wel meer last van overbelaste lijnen, blijven aandringen op een upgrade.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

Nob schreef:Hier ook Gent en geen enkel probleem...

greetz,

Nob


Welke regio? Wij zitten vlak bij de Nederkouter.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik zit ook in gent met EDPNET, en ik heb zeer goede snelheid, ook pings zijn zeer goed ! gemiddeld 25ms op servers in .de (counterstrike)

Zit op kot niet ver van UZ
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Zone Gent (Dampoort)
status = Verschrikkelijk traag.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

ik heb zonet snelheidsresultaten v/d afgelopen 2 dagen naar Edpnet doorgestuurd: mijn max ligt rond de 350k/sec overdag (ondermaats lijkt me toch) en 's avonds is het nog erger gesteld 50-100k/sec. 't is te hopen dat ze er iets aan doen. Toen ik in April/Mei overgeschakelde haalde ik bena constant 600k/sec nu gebeurt dat bijna nooit meer. Routing is er mijns inziens ook op achteruit gegaan, zoals iemand hier al aanhaalde is routing naar .SE erbarmelijk momenteel...
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Dessel (Zone Antwerpen omgeving Mol-Turnhout)
Status: oké
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hier (Heverlee (zit op de centrale van Haasrode)) werkt alles +- normaal voor zover ik weet
gistere in de dag geraakte ik soms niet aan mijn max 350 kb/s, maar gistere nacht ging da weer zonder enig probleem (en ik heb gelukkig geen super trage snelheden van 4 kb/s ofzo)
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

zit momenteel weer te surfen tegen erbarmelijke snelheden, zelfs de site van edpnet komt er amper door.

Ik kreeg wel een statusoverzicht van edpnet met dit in vet gedrukt:

BA_Insulation 6 MOHMS

met daarbij de vermelding dat er naar Belgacom een vraag was gegaan of de belgacom centrale wel genoeg capaciteit heeft.
Weet iemand meer over al deze waarden?
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

uw AB en BA waarden moeten boven de 1mohm zijn en iet of syncroon.
maar 6mohm is zekers geen probleem
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

dus dat zou niet de oorzaak mogen zijn van het schrijnende probleem?
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

nope, als ge me uw lijnnummer pm't kank da rap allemaal eens uitmeten voor u agewilt.
kan zijn dat de bandbreedde die edpnet afhuurt veel te kleine is voor uw regio vanaf de dslam of lex, (overbevolkt , dus extreem traag met soms pieken naar boven of beneden)
Aqua
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2006, 14:26
Locatie: Overpelt

Hier in Overpelt (Noord-Limburg) geen problemen. Alhoewel, de laatste tijd heb ik precies zo het gevoel dat 's nachts de snelheid minder stabiel is, overdag is bijna altijd perfect. Vroeger ging het bij mij 's nachts altijd even goe als overdag.

Als ik iets doortrek van ftp.belnet.be dan kon ik vroeger altijd het onderste uit de kan halen. Maar nu is dat niet meer. Ik haal nog wel altijd de maximum snelheid, maar af en toe duikt em voor ne halve seconde naar de 50 of 100 Kb/sec. Overdag heb ik dit niet en blijft de snelheid constant aan het maximum.

Misschien dat er hier nu meer EDPnet klanten zitten.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Zelfde probleem,alleen kreeg een mailtje dat het aan mijn of bekabeling,of modem of afstand kon liggen.
Nu heb ik direct naast de ingang van de telefoonlijn het modem aangesloten,met nieuwe kabel maar nog steeds lage snelheden,bij EDPNET.
Oost Limburg.

Dat de snelheden s'nachts minder stabiel zijn zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan het feit dat je limiet maar voor de helft meetelt.
Doe ik nl ook. :lol:
Live life to the Max
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Hier haal ik anders mooi 620kB/s. Soms schommelt die voor een seconde 70-tal kB's naar beneden maar hij keldert nooit. 's Nachts dus.
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Awel, 't is te zeggen ...

Hier nog iemand met een gelijkaardig probleem!

Sinds midden oktober (net een maand) ben ik klant bij EDPnet. 6 mbps synchro is zoals bij de meesten geen probleem, maar de verbinding is van zeer slechte kwaliteit.

Nu moet ik wel zeggen dat de support van EDPnet zeer goed meewerkt bij mij.

En: ze wisten me te vertellen dat het Virtual Path voor mijn telefooncentrale geupgrade zou zijn geweest.

Zonder resultaat, helaas :cry:

Maar ik ga deze thread zeker volgen, en hou jullie op de hoogte als ik meer weet!

Groeten,
Fietsventje
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

bij mij heeft de centrale een upgrade ondergaan. De snelheden zijn al wel merkbaar verbeterd tot op het punt dat we de snelheid halen die we moeten kunnen halen. Natuurlijk zitten er hier heel veel studenten in de buurt, dus van zodra zij allemaal beginnen te surfen, vermindert het geheel wel wat. Maar niet tot op het punt dat het onmogelijk surfen wordt.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

ik zal die pvc eens checken wat je me vroeg fietser
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

duidelik saturisatie . Te veel klanten voor wat edpnet van bandbreedde afhuurt bij belgacom op de link van de dslam van gen000011 fietsvent.
bij deze
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Dat is wat ze bij EDPnet ook zeggen. Maar 't is goed om dat een tweede keer bevestigd te horen.

Kan je toevallig ook een getal plakken op 'te kleine' bandbreedte? Of grafiekjes doorsturen? Love to see the numers 8)

Fietsventje
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

dat zou ik niet mogen sorry. is eigen aan de isp en dat ga ik niet aan derden vertellen
Smartass
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2006, 17:43

Ik zit hier ook in Gent, en heb ook hetzelfde probleem.

Vanaf de middag geraak ik al niet meer aan 200 kb/s . Savonds durft dat al eens terug te vallen naar 20 kb/s. Enkel smorgens haal ik bijna 600 kb/s (zit op 1700 meter van centrale). Maar het is nu net smorgens dat ik nooit internet nodig heb :s

De binnenbekabeling is nieuw, nieuwe router, nieuwe splitters (dat heeft al een deel geholpen, want vroeger was het nog erger), ...

Zou dat helpen van nog eens te bellen naar edpnet en dat uit de doeken te doen, of gaat er toch niets aan veranderd worden?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Dan gaan de meeste hier op dit forum schreeuwen dat EDPNET de beste is, awel ik moet zeggen na al dit lezen zijn ze even groote prutsers als al de rest.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Smartass
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2006, 17:43

Kheb gisterenavond nog wat zitten verder zoeken, en deze avond heb ik wél de volledige snelheid.

Oplossing bij mij was om mét kabel te surfen, en dus niet draadloos. Dat maakt het verschil tussen max 200 (en af en toe een stuk minder) of max 600 kb/s ...
De splitters hebben bij mij ook wel een verschil gemaakt. Ik had er een stuk of 5 geprobeerd, maar slechts door gloednieuwe te kopen (met het woordje 'adsl' onderaan) werkte het goed.

Dus vanaf nu (kheb edpnet sinds begin oktober; kzit er dus al tijdje op te zoeken!) behoor ik ook tot de mensen die edpnet ideaal vinden ;) . (Hopen dat ik hier morgen niet op mijn woorden moet terugkomen)
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Als er geen 'ADSL' op je splitter staat is het in feite geen splitter ... In een ADSL-splitter zit namelijk een filter dat het hoogfrequente (ADSL-)signaal splitst van het laagfrequente (spraak-)signaal. Vrij essentieel voor het goed functioneren van ADSL.

Ik heb ondertussen voor mijn probleem bevestigd gekregen dat er enkele zeer zware gebruikers op mijn DSLAM zitten. Slechts één van hen is EDPnetter, naar 't schijnt. Ze worden alleszins aangeschreven en op termijn (drie weken) zouden ze naar een andere DSLAM verplaatst moeten worden. Hopelijk brengt dat definitief soelaas ...

Alleszins, ik ben teleurgesteld in EDPnet ... Ik heb thuis eerst Telenet gehad, en nadien, na het verhuizen, FullADSL. Op geen van beide ooit pakket loss gehad en ook steeds de volle snelheid van wat de synchro toeliet (voor zover ge daar bij Telenet van kunt spreken). Uiteindelijk zit ik nu met een abo dat voor € 2,5 extra (tov FullADSL) in theorie 50% sneller is, met evenveel (inbegrepen) traffiek, maar in de praktijk blijkt er van die beloofde snelheid ni veel in huis te komen ...

Ik begrijp anderzijds wel dat EDPnet een ander cliënteel heeft dan FullDSL en daardoor de statistische uitmiddeling die normaalgezien optreedt, tegen zich heeft, maar ik zou verwachten dat ze hun backbone dan zouden versterken. Maar in de plaats daarvan gaan ze wat schuiven met gebruikers ... Ondertussen zit ik al anderhalve maand met een kreupele verbinding ...

Ik hoop alleszins dat dit probleem toch nog opgelost geraakt, maar echt goeie reclame is dit alleszins niet ...

Groeten,

Fietsventje
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Moest FullADSL diezelfde snelheid aanbieden, en je op dezelfde DSLAM zitten zou je precies dezelfde snelheid hebben, hoor.

Trouwens die snelheid wordt niet gegarandeerd. Daarvoor heb je een professioneel abonnement nodig.

n/o

Hier trouwens steeds mooi zo'n 620kB/s
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Met dat verschil dat iedere provider zijn eigen VP huurt, dacht ik. Volgens mij betekent dit dat de wholesale provider zelf bepaalt welke bandbreedte hij uit de DSLAM naar zijn netwerk heeft.

Bovendien zit FullDSL op het Belgacom-netwerk, terwijl EDPnet op het BROBAII-netwerk zit. Lijkt me ook een belangrijk verschil...

Fietsventje
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Elke provider maakt gebruik van overboeking. Het is dus volledig normaal dat als er meerdere grootverbruikers op dezelfde VP aangesloten zijn, er snelheidsproblemen optreden. Dit lijkt hier ook het geval te zijn. Nu ben ik er wel van overtuigd dat edpnet het nodige zal doen om dit probleem te verhelpen.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Fietsventje schreef:Ondertussen zit ik al anderhalve maand met een kreupele verbinding ...

Ik hoop alleszins dat dit probleem toch nog opgelost geraakt, maar echt goeie reclame is dit alleszins niet ...


Je bent niet de enigste. Hier zit ik al ruim 3 maand met een kreupele verbinding maar Edpnet weigert er iets aan te doen.
goempie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2006, 11:59
Locatie: Tielt
Contacteer:

Zijn er mensen van deze regio? Wat zijn de snelheden daar? IK heb gisteren mijn aansluiting doorgestuurd.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Je moet het niet echt zien als "regio" gebonden. Het is best mogelijk dat je op een andere LEX bent aangesloten, of zelfs op een andere DSLAM of een andere VP.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

brooklyn schreef:Dan gaan de meeste hier op dit forum schreeuwen dat EDPNET de beste is, awel ik moet zeggen na al dit lezen zijn ze even groote prutsers als al de rest.
Ze hebben ook maar beperkte middelen, driekwart van de problemen is aal belgacom te wijten...
Bij dommel zullen er minder problemen zijn maar zij bieden dan ook maar de helft van Edpnet aan.

Ik kan alvast zeggen dat ik tevreden ben over mijn snelheid, packetloss, ping en service.


PS: grote is met 1 'o'
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Fietsventje schreef:Ik heb ondertussen voor mijn probleem bevestigd gekregen dat er enkele zeer zware gebruikers op mijn DSLAM zitten. Slechts één van hen is EDPnetter, naar 't schijnt.
...
Ik begrijp anderzijds wel dat EDPnet een ander cliënteel heeft dan FullDSL en daardoor de statistische uitmiddeling die normaalgezien optreedt, tegen zich heeft, maar ik zou verwachten dat ze hun backbone dan zouden versterken. Maar in de plaats daarvan gaan ze wat schuiven met gebruikers ...
Bandbreedte zat op de backbone. Maar op de schaal van één plaatselijke centrale (we hebben het over een 30- à 40-tal klanten op dezelfde centrale, waarvan slechts enkele EDPnetters) kan grootverbruik wel degelijk voor verzadiging zorgen.
Zoals in uw ticket aangehaald, wordt daar actief iets aan gedaan, en niet door te 'schuiven', maar door structurele, niet-opportunistische maatregelen.
Hoeft het nog vermelding dat EDPnet trouwens alleen maatregelen kan nemen tegen de EDPnet-grootverbruikers, en niet tegen die van andere providers?
internet, fiber & telephony
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Zoals gezegd, ik begrijp de achtergrond van het probleem, maar dat lost mijn probleem helaas niet op ... En zoals u hopelijk kon merken uit de medewerking die ik verleende in de verloop van het ticket, ben ik u ook bijzonder goed gezind.

En wat dat schuiven betreft, dat is geloof ik exact wat er aangegeven staat in uw laatste antwoord in mijn ticket, dat er midden december een aantal grootgebruikers op een andere DSLAM zullen worden geplaatst.

Nu, ik blijf afwachten, en hoop nog steeds dat de keuze die ik een tweetal maanden geleden maakte om voor EDPnet te kiezen, dan toch de juiste zal worden. Qua service heb ik alleszins niet te klagen ... Mijn ervaring leert me dat zo een open discussie bij Belgacom nooit mogelijk zou zijn ...

Groeten,

Fietsventje
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”